Yrttiä Tunisiassa?
Alueen säännöt
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Matkailu
Matkailuosio on tarkoitettu hampuusien matkailukeskustelulle.
Täällä voit jakaa kokemuksia mm. kannabistilanteesta eri maissa ja matkavinkkejä.
Muistathan kuitenkin noudattaa Hamppuforumin sääntöjä!
Huom.! Tarkastathan ennen uuden ketjun tekoa, ettei kyseisestä kohteesta tai aiheesta ole jo olemassa ketjua!
Yrttiä Tunisiassa?
Tossa vaan selailin nettiä ja kun olla vaimon kanssa päätetty, että veronpalautusrahoilla voisi lähteä etelään ja tuli vaan mieleen, että saako Tunisiasta poltettavaa... lähinnä Soussea ja Monastiria ajattelin kun Detur tekee sinne halpoja matkoja ja varmaan edes joku tältä foorumiltä tai jonkun tuttu on tuolla saattanut käydä. Kun eikös ainakin jossain islamilaisissa maissa myydä hasista ihan kaduilla...
Re: Yrttiä Tunisiassa?
redTHUMB kirjoitti:Tossa vaan selailin nettiä ja kun olla vaimon kanssa päätetty, että veronpalautusrahoilla voisi lähteä etelään ja tuli vaan mieleen, että saako Tunisiasta poltettavaa... lähinnä Soussea ja Monastiria ajattelin kun Detur tekee sinne halpoja matkoja ja varmaan edes joku tältä foorumiltä tai jonkun tuttu on tuolla saattanut käydä. Kun eikös ainakin jossain islamilaisissa maissa myydä hasista ihan kaduilla...
Marokossa kun olen pariinkertaan käynyt niin poltettavaa tuputetaan joka kadunkulmassa (näin siis kaupungissa) mutta Tunisiasta en osaa sanoa.
Itse suhtautuisin kyllä hyvin varauksella tavaran ostamiseen sillä korruptio kyseisissä maissa kukoistaa ja ketä olisikaan helpompi vedättää kuin valkoista turistia.
(vainotus skenaarioni)
Ensiksi kauppias myy sinulle hasat jonka jälkeen sen serkku joka sattuu olemaan poliisi pidättää sinut ja antaa paikalla maksettavaa sakkoa senverran kun lompakossasi on rahaa.
Itse en siis islamilaisesta maasta ostaisi.
olin pari vuotta sitten lomalla siellä... öö taisi olla sousse paikan nimi... niin siellä sai helposti ostettua.. olin ehkä hieman ajattelematon kun ihan hurmoksessa ostelin ja polttelin
ois voinu pian sakot rapsahtaa 
ei milloinkaan salaa valeriaa...lupaan
kumpihan sitten on riskittömämpi vaihtoehto... ostaa paikanpäältä vai roudata kamat kotoa... mua on kuitenkin aina kuumottanut kaikki lentokentät, tullit, ym... jo lapsesta asti ja vaikka mulla ei olisi ollut edes mitään pelättävää... mulla on ehkä viranomaisfobia
: . Toki aina herää tollasessa kysymysyt, että jos ostaa paikan päältä tavaraa niin miten se on valmistettu ja tuenko sillä jotain al-qaida terroristeja...
- Sweet leaf
redTHUMB kirjoitti:kumpihan sitten on riskittömämpi vaihtoehto... ostaa paikanpäältä vai roudata kamat kotoa...
Paikan päältä joka tapauksessa. Kukin tavallaan mutta en ainakaan itse uskaltaisi lähteä leikkimään tullien kanssa. Matkastakin nauttii enemmän ilman turhia ylimääräisiä lentokenttäkuumotuksia.
Ainakin kun minä olin Soussessa niin lätkää ja ruohoo tuputettiin joka paikassa. Ostin pikkusiskolle tuliaisiks pehmolelua yhestä kaupasta niin sielläkin joku tyyppi yritti tehdä vaihtokauppoja et oisin vaihtanut aurinkolasini ruohoon
Mut tosiaan kannattaa olla varovainen, en tiedä miten suhtautuvat jos satut jäämään kiinni. Itellä jäi sauhut ostamatta. Mut jos nyt siltä tuntuu ettet pysty reissua ilman pilveä tekemään niin eipä ainakaan salakuljetukseen kannata ryhtyä, kyllä sitä sen verran runsaasti on saatavilla paikan päälläkin. Itse kyllä sain riesan niistä kauppiaista kun osoitin vain vähäistäkin mielenkiintoa, jatkuvasti kimpussa perkeleet. Hotellia vastapäätä eräällä nurkalla päivysti jatkuvasti kauppias. Muutenkin kaupankäynti on siellä aikamoista tuputtamista ja monet yrittävät huijata jos vaan annat tilaisuuden. Siis ihan tavalliset kauppiaat.
Mut tosiaan kannattaa olla varovainen, en tiedä miten suhtautuvat jos satut jäämään kiinni. Itellä jäi sauhut ostamatta. Mut jos nyt siltä tuntuu ettet pysty reissua ilman pilveä tekemään niin eipä ainakaan salakuljetukseen kannata ryhtyä, kyllä sitä sen verran runsaasti on saatavilla paikan päälläkin. Itse kyllä sain riesan niistä kauppiaista kun osoitin vain vähäistäkin mielenkiintoa, jatkuvasti kimpussa perkeleet. Hotellia vastapäätä eräällä nurkalla päivysti jatkuvasti kauppias. Muutenkin kaupankäynti on siellä aikamoista tuputtamista ja monet yrittävät huijata jos vaan annat tilaisuuden. Siis ihan tavalliset kauppiaat.kasvin ei pitäisi olla laiton!
Sehän oli siellä täysin laillista ja myynti oli valtion kontrollissa, ennen kuin USA:n painostuksesta touhu tehtiin laittomaksi.
Mora kirjoitti:Sehän oli siellä täysin laillista ja myynti oli valtion kontrollissa, ennen kuin USA:n painostuksesta touhu tehtiin laittomaksi.
USA:han on muutenkin suurelta osin vastuussa kannabiksen huonosta maineesta
kasvin ei pitäisi olla laiton!
canapa kirjoitti:Mora kirjoitti:Sehän oli siellä täysin laillista ja myynti oli valtion kontrollissa, ennen kuin USA:n painostuksesta touhu tehtiin laittomaksi.
USA:han on muutenkin suurelta osin vastuussa kannabiksen huonosta maineesta
Niinpä, propagandalla saadaan kaikenlaista aikaan.... täällä kotosuomessakin väitetään hampun rantautuneen joskus 60-luvulla hippien mukana vaikka täällähän on tosi muinaiset perinteet tämän yrtin kanssa,., kuuleman mukaan hamppu- hemp- hampen- hanf- on suomalaisugrilaista alkuperää ja eipä sinänsä yllätä ollenkaan..
Jos joku ei vielä tiedä, hamppuahan sai kukkana ja ekstraktina ostettua apteekista vielä 1930-luvulla..
Hmm,, että Tunisia.... ja että hamppua saatavilla niin kovin helposti....
Mukava kuulla... lämmittävä ajatus tuota paikkaa kohtaan, joskus lapsena oon siellä ollut mutten muuta muista kuin kuuman rantahiekan ja miehet vesipiippujensa kanssa... ja vähän muuta..
Ois hienoo päästä käymään...
Paljon maksaa matka?
Hyvää matkaa kuka ikinä sinne onkaan matkaamassa!
Jay Daga kirjoitti:Paljon maksaa matka?
Deturhan tuonne matkoja myy edullisimmalla http://www.matkadetur.fi . Alle 400 eurolla pitäisi jo päästää suhteellisen luxus hotelliin, mutta ainakin vuonna ennen joulua äkkilähdöllä ja määrittelemällä majoituksella oli jotain paikkoja 199€ ja todella useasti oli 249 ja 299€.
- f i d e l
nostetaanpas tama topic ylos.
itse vietin juuri kolme viikkoa tunisiassa, soussen kaupungissa. poltin siella varmasti maailman parasta latkaa, vaikka epailin kovasti ensin, etta tama on varmasti jotain kamelinpaskaa ja multaa. meni hetki ja sitten mentiin! latka oli kevytta, hyvanmakuista ja ei tarvinnut kauaa lammittaa.
mutta kaikkeen ei kannata luottaa. menin pikkubasaariin tarkoituksenani ostaa vesipiippu. myyja siina sitten, etta joo, laitetaanko kaupanpaalle grammanen hotellihuoneen piristykseksi. mina siina, etta tottakai, mika ettei. odottelin latkaa saapuvaksi puoli tuntia, eipa koskaan kuulunut, aija hoki vieressa, etta kylla sen mun kaverin kohta pitas tulla, kylla se tulee, ei se ole niin helppoa hommata taalla tunisiassa kuin teilla siella..
jos polttelukokemuksia ulkomailla haluaa, kannattaa hankkia paikallisista kavereita, tarjota muutama olut ja sitten varovaisesti alkaa kyselemaan, kuis on asian laita, kaytatko vai et. itse lahdin rohkeana tyttona ekoina iltoina paikallisten kanssa jatkoille, ei siina mitaan, juopoteltiin ja nain, ja tuli puhetta mun rastoista, josta homma sitten lahti liikkumaan, aamuviiden aikaan viisi puhelua ja puolisen tuntia myohemmin kampille puski kolme kundia, mukanaan mixed marijuana ja olutta. ja polttelu toimii ihan eri kuviolla siella, jokainen saa about oman jointin, jota poltellaaan. ja omia jointteja siina joutuu tunnin sisaan kiskomaan viitisen kappaletta, onneks ei hirveen stydeja, mutta kuitenkin. ja ikina ei kannata alkaa heittaa vitseja polton aikana, vasta sen jalkeen. ja poliisit ja vankila ovat kiellettyja puheenaiheita, ellet halua joutua tappeluun kunnioituksesta ja luottamisesta.
muttajoo, suosittelen lampimasti kokeilemaan!
itse vietin juuri kolme viikkoa tunisiassa, soussen kaupungissa. poltin siella varmasti maailman parasta latkaa, vaikka epailin kovasti ensin, etta tama on varmasti jotain kamelinpaskaa ja multaa. meni hetki ja sitten mentiin! latka oli kevytta, hyvanmakuista ja ei tarvinnut kauaa lammittaa.
mutta kaikkeen ei kannata luottaa. menin pikkubasaariin tarkoituksenani ostaa vesipiippu. myyja siina sitten, etta joo, laitetaanko kaupanpaalle grammanen hotellihuoneen piristykseksi. mina siina, etta tottakai, mika ettei. odottelin latkaa saapuvaksi puoli tuntia, eipa koskaan kuulunut, aija hoki vieressa, etta kylla sen mun kaverin kohta pitas tulla, kylla se tulee, ei se ole niin helppoa hommata taalla tunisiassa kuin teilla siella..
jos polttelukokemuksia ulkomailla haluaa, kannattaa hankkia paikallisista kavereita, tarjota muutama olut ja sitten varovaisesti alkaa kyselemaan, kuis on asian laita, kaytatko vai et. itse lahdin rohkeana tyttona ekoina iltoina paikallisten kanssa jatkoille, ei siina mitaan, juopoteltiin ja nain, ja tuli puhetta mun rastoista, josta homma sitten lahti liikkumaan, aamuviiden aikaan viisi puhelua ja puolisen tuntia myohemmin kampille puski kolme kundia, mukanaan mixed marijuana ja olutta. ja polttelu toimii ihan eri kuviolla siella, jokainen saa about oman jointin, jota poltellaaan. ja omia jointteja siina joutuu tunnin sisaan kiskomaan viitisen kappaletta, onneks ei hirveen stydeja, mutta kuitenkin. ja ikina ei kannata alkaa heittaa vitseja polton aikana, vasta sen jalkeen. ja poliisit ja vankila ovat kiellettyja puheenaiheita, ellet halua joutua tappeluun kunnioituksesta ja luottamisesta.
muttajoo, suosittelen lampimasti kokeilemaan!