Kuva

Suurimmat mokat kasvatuksessa

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
defster

Re: Suurimmat mokat kasvatuksessa

ViestiKirjoittaja defster » 16.2.2005 22:37

Hähä, roikotin natikkaa ekassa kasvatuksessa pystyasennossa, siinä mun pahin moka, hydrossa vieläkin. Satoa tuli tosi nifisti.

smoke420joints

ViestiKirjoittaja smoke420joints » 27.2.2005 16:49

defster kirjoitti:Hähä, roikotin natikkaa ekassa kasvatuksessa pystyasennossa, siinä mun pahin moka, hydrossa vieläkin. Satoa tuli tosi nifisti.

LOLREPS :DD:D:D

Noh mun pahin oli, että imuroin puolet kasvista.
Se oli taimi. Ja osoittautui sit friikiksi.

sn1f

ViestiKirjoittaja sn1f » 27.2.2005 17:09

Ripped kirjoitti:
Yardie kirjoitti:
Ripped kirjoitti:Laitoin itäneet siemenet multaan perjantai-iltana. Miten kauan pitää odottaa et jotain tulee esille? Osa on puolikkaissa maitotölkeissä.

Mulla ollu nyt 4:jässä puolikkaassa maitopurkissa kaikissa yksi siemen (lowryder) jo tämän kuun ensimmäisestä päivästä, eli 13 päivää ovat olleet itämässä vaan eipä tapahdu mitään! :(

Low Ryder siemenissä on hyvin vahva kuori. Kannattaa helpottaa sen aukeamista vaikka kynsiviilalla ni johan tapahtuu.

Totta on :yes: Itsekkin jouduin aikoinaan tekemään noin lowryderin kanssa. :guru:
Light up your life.......(ci)

kukkarulla
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja kukkarulla » 23.7.2006 12:39

kaverin kasvi kuoli kun hän laittoi yöllä pimeässä (hän ei siis nähnyt hyvin) 1,5 litraa blandaamatonta tiivistemehua veden sijasta..

mun tyräni on että laitoin tuulettimeksi ps2 puhaltamaan lämmintä ilmaa kasviin päin ja se kasvi kuoli siihen.
en jaksanut laittaa verkkoja joten 2 kasvia kuoli siihen.. jänikset :evil:
laitoin kerralla 15 siementä itämään ja kuopat kaivoin 5 siemenelle. 10 siementä meni hukkaan ja ne oli lajikkeeltaan vielä finx kuusamoo jaloo ja savoo..
ja ohan näit muitki mokia mut niist en haluu ees puhuu :D
Yrtti on ihmiselle.

Misfits

ViestiKirjoittaja Misfits » 24.7.2006 21:50

Jätin hommaamatta laiskuuttani ja piheyttäni kunnollisen ilmastointi/jäähdytysjärjestelmän kesää varten, ja kuinka ollakkaan tuli mitä lämpimin kesä. :eiei:

Arman

ViestiKirjoittaja Arman » 25.7.2006 2:24

kukkarulla kirjoitti:kaverin kasvi kuoli kun hän laittoi yöllä pimeässä (hän ei siis nähnyt hyvin) 1,5 litraa blandaamatonta tiivistemehua veden sijasta..

kummastuksekseni kasvi ei kärsinyt tästä ollenkaan päinvastoin: väri parani, lehdet piristyivät (Nousivat ylöspäin) ja kukinta alkoi teholla :D joku jolla olisi ylimääräinen lowryder voisi kokeilla tuota ja tehdä uuden topicin Kasvatuksen ABC:hen jos olisin vaikka vahingossa keksinyt uuden toimivan lannoitteen hampulle ^^ tiiviste oli sitä tavallista (valkoinen pönikkä) mehukatin tiivistettä 1,5l.

Mutta ihmettelen tässä sitä: En missään kohtaa maininnut että kasvini kuoli, kukkarulla mitä selität?

P.S erehdyksen huomattuani menin kaatamaan nopeasti toisen 1,5l vettä vielä kasvilleni.
Joku jolla ylimääräisiä uroksia on voisi "uhrata" yhden tieteelle :think:

Ja viellä tuosta että näin kyllä ihan mainiosti olin vain jättänyt pönikän vessaan missä olin sen täyttänyt ja poiminut keittiöstä vahingossa samanlaisen :laugh:
Kaataessani tiivistettä oli jo niin pimeää että eroa ei huomannut.

dude DaErb

ViestiKirjoittaja dude DaErb » 5.8.2006 23:33

taas tätä samaa, mutta neuvotaan nyt sen verrran, että jokainen joka haluaa laatua niin pitää vaan ahkerasti sivistää itseään netissä ja aktiivisesti kasvattaa vihreää lohikäärmettä jos meinaa tajuta miten se käyttäytyy ja mitä se vaatii optimiin saakka... samalla tavalla jokainen joka vähänkään tajuaa on hiffannut jutut itsekin, itsehiffaaminen ja tietenkin foorumin asialliset neuvot...ja minun neuvoni on että vietä mahdollisimman paljon aikaasi kaapilla, puhellen nimeämisillesi kasveille ja soita heille heidä lempimusiikkiiaan, rakastele heidän tavallaan niitä niin alat pikku hiljalleen tajuamaan mistä ne tykkää tuottaakseen hyvää tuheroa....ei ole muuta neuvoa...kyllä sitä oppii mutta lopulta jäät kuten me muutkin kiinni tähän, voisin harrastaa kasvattelua vaikka en saisikaan thc-pitoisuuksia tai en itse nauttisi sadon antimista....näitä tapauksia on paljon maailmalla....hyvä ja erittäin mielenkiintoinen harrastus....etsi tietoutta epäilemääsi ongelmaan netistä ja siirry mahdollisimman pian laadukkaisiin lajikkeisiin....osta vaikka "big book of buds1&2" tai "cannabible 1&2" amazonista ja ala tajuamaan yhä enemmän rakkaasta harrastuksestasi...meitä tajunneita on jo näköjään paljon.... :yes:
Ihminen on luonnostaan villi ja vapaa / vain luonto meitä rajoittaa...ja sääntöjen rikkominen tekee ihan hyvää aina välillä...

kukkarulla
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja kukkarulla » 6.8.2006 1:01

Arman kirjoitti:...

kummastuksekseni kasvi ei kärsinyt tästä ollenkaan päinvastoin: väri parani, lehdet piristyivät (Nousivat ylöspäin) ja kukinta alkoi teholla :D joku jolla olisi ylimääräinen lowryder voisi kokeilla tuota ja tehdä uuden topicin Kasvatuksen ABC:hen jos olisin vaikka vahingossa keksinyt uuden toimivan lannoitteen hampulle ^^ tiiviste oli sitä tavallista (valkoinen pönikkä) mehukatin tiivistettä 1,5l.

Mutta ihmettelen tässä sitä: En missään kohtaa maininnut että kasvini kuoli, kukkarulla mitä selität?

Voivoi arman.. taisit olla vain pilvessä.. :D kyllä sen sanoit sen vieressä hengaavan hamppu taimen kuolinsyyksi
Yrtti on ihmiselle.

Diego

ViestiKirjoittaja Diego » 6.8.2006 1:13

Kerran onnistuin sisäkasvatuksessa kuivattamaan kasvini niin pahasti että kun lehtiin koski niin ne murenivat käsiin :? Olin poissa viikonlopun ja kastelinkin mielestäni kunnolla ennen poislähtöäni. En vieläkään oikein tiedä mitä sillon mokasin, mutta toivottavasti ei tapahdu tulevaisuudessa. Oli se vähän karmaiseva näky kun kaapissa odottikin pystyynkuivunut ennen niin hieno kasvi :cry:

Shivatar

ViestiKirjoittaja Shivatar » 7.8.2006 10:19

:eiei: -Kosteus
:eiei: -Lämpö
:eiei: -Happohyppyytys
:eiei: -Liikakastelu liian isossa kasvatuastiassa
Hitaasti ,mutta varmasti.

esl-mies

ViestiKirjoittaja esl-mies » 8.8.2006 14:04

Mä olen maistellut kasvejani liikaa ennen sadonkorjuuta. No, korjattavaa ei juurikaan ole. Pari nuppua ~1metrisen, sormen paksuisen varren nokassa.

Miten tässä näin pääsi käymään? Olisikohan Hupu neuvonut toisin?

Hissin Appi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Hissin Appi » 8.8.2006 14:11

esl-mies kirjoitti:Miten tässä näin pääsi käymään?

Johtui varmasti kannabishuumeen aiheuttamasta vakavasta riippuvuudesta :yes:
Mundus vult decipi.

No more running.

MetsänNeito
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja MetsänNeito » 8.8.2006 14:54

esl-mies kirjoitti:Mä olen maistellut kasvejani liikaa ennen sadonkorjuuta. No, korjattavaa ei juurikaan ole. Pari nuppua ~1metrisen, sormen paksuisen varren nokassa.

Mites muuten, tulipahan tästä ihan mieleen;

Kuinka paljon kasvista pitää nyppiä lehtiä että sato kärsii?
Itse olen ihan vaan muutamat melko kuivahtaneet lehdet nyppässyt
ja polttanut, mutta siis kiinnostaa tietää miten paljon siitä pitää maistella että kukun
määrä kärsii huomattavasti?
"It is your mind that creates this world"
The Buddha

Syndicate

ViestiKirjoittaja Syndicate » 9.8.2006 18:05

Laiskuus, jos olisin sitä multaa jaksanut raahata sen 500m pidemmälle olisivat kasvit luultavasti säästyneet uteliaiden ihmisten katseilta ja setä sinisen vierailulta :eiei:

dude DaErb

ViestiKirjoittaja dude DaErb » 9.8.2006 18:35

MetsänNeito kirjoitti:...

Kuinka paljon kasvista pitää nyppiä lehtiä että sato kärsii?
Itse olen ihan vaan muutamat melko kuivahtaneet lehdet nyppässyt
ja polttanut, mutta siis kiinnostaa tietää miten paljon siitä pitää maistella että kukun
määrä kärsii huomattavasti?

omasta kokemuksesta sanoisin, että luonnollinen poistuma (se mitä lehtiä kuolee ilman niitä leikkelemättä) on se mihin natikalla tähdätään / ESLeillä se tehokas valoetäisyys (joka on ainakin nurtureliten 125/200w mielestäni noin 50 cm)...sitten riippuu tietenkin lajikkeesta, monia tuleekin "trimmata", turhia oksia pois jotta keskittyy valotehoa saavaan kasvuosaan... Itse poistan aina kuolemassa olevat pois, koska uskon että hyvällä trimmillä kasvit voi paremmin (tosi aikaa vievää puuhaa tosin).
Eri lajikkeilla on eri lehti-kukka suhteet, joka tarkoittaa että joillekin lajikkeille trimmi tekee hyvääkin. Kantaa penkoa omaamansa lajikkeen kasvatuspäiväkirjoa englanniksi, monet tietävät varmasti juuri sinunkin lajikkesta paljon...
Ihminen on luonnostaan villi ja vapaa / vain luonto meitä rajoittaa...ja sääntöjen rikkominen tekee ihan hyvää aina välillä...

biibu

ViestiKirjoittaja biibu » 10.8.2006 11:49

eka kasvatus meneillää ja annoin parin viikon ikäselle kasville substralii,sehän ei siitä tykännyt :doh:
budidumdum

MetsänNeito
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja MetsänNeito » 10.8.2006 12:08

dude DaErb kirjoitti:...

omasta kokemuksesta sanoisin, että luonnollinen poistuma (se mitä lehtiä kuolee ilman niitä leikkelemättä) on se mihin natikalla tähdätään / ESLeillä se tehokas valoetäisyys (joka on ainakin nurtureliten 125/200w mielestäni noin 50 cm)...sitten riippuu tietenkin lajikkeesta, monia tuleekin "trimmata", turhia oksia pois jotta keskittyy valotehoa saavaan kasvuosaan... Itse poistan aina kuolemassa olevat pois, koska uskon että hyvällä trimmillä kasvit voi paremmin (tosi aikaa vievää puuhaa tosin).
Eri lajikkeilla on eri lehti-kukka suhteet, joka tarkoittaa että joillekin lajikkeille trimmi tekee hyvääkin. Kantaa penkoa omaamansa lajikkeen kasvatuspäiväkirjoa englanniksi, monet tietävät varmasti juuri sinunkin lajikkesta paljon...

Kiitos vastauksesta :)
Niin.. eri lajikkeilla on niin eri jutut..
Tämä ko. kasvi mistä oon nyppässyt parit pois,
on ihan tuntematon lajike.

Itse oon ollut jotenkin aina siinä uskossa, että ei tarvii trimmata,
vaan ne lehdet tippuu jotka on tippuakseen.. (SpNa minulla..)
Mutta siis mielenkiintoista.. hmm.. mm.. :think:

Eri lajikkeilla on eri lehti-kukka suhteet, joka tarkoittaa että joillekin lajikkeille trimmi tekee hyvääkin. Kantaa penkoa omaamansa lajikkeen kasvatuspäiväkirjoa englanniksi, monet tietävät varmasti juuri sinunkin lajikkesta paljon..

-HIrveän vähän mistään oisin lukenut näistä lehti-kukka-suhteista :D
Tietty onhan se ihan silmällä ja kokemuksella pääteltävissä oleva juttu..

Menihän OT:ksi, pitäisi kai tuonne Offtopikki-topikkiin siirtyä.. :o
"It is your mind that creates this world"

The Buddha

vapaakasvatus

ViestiKirjoittaja vapaakasvatus » 10.8.2006 13:55

esl-mies kirjoitti:Mä olen maistellut kasvejani liikaa ennen sadonkorjuuta. No, korjattavaa ei juurikaan ole. Pari nuppua ~1metrisen, sormen paksuisen varren nokassa.

itsekin aika hyvin nappailin välistä. Seuraavaan kasvatukseen en halua kasviani kiusata.

chong

ViestiKirjoittaja chong » 11.8.2006 10:43

Aika moni sortuu ensimmäisen kasvatuksen aikana nyppimään kasveista, vaikka ei kehtaisi siitä foorumilla puhuakaan.
Nyppimiseen on vielä helpompi ryhtyä, mikäli kasvussa ilmenee kellastelua, ja toisaalta se nyt on ihan normaalia ekoilla kerroilla.

Koko homma on melko helppo tyriä jo niinkin aikaisessa vaiheessa, kuin taimivaiheessa. Rähmäkäpälänä ei meinaa osata kastella oikein,
siirrossa saattaa katketa pieniä määriä juuristoa, multa saattaa olla pakkautunut liian tiiviiksi,
eli juuret eivät kykene hengittämään, tai juuritilaa saattaa olla liian vähäsen.
Vielä jos saa aikaan Mustalla Mullalla (jossa ei tietenkään väliainetta, jotta voisi mullan huuhtelun avulla siirtyä happivajareihin) nuteburnit jollekin lannoiteherkälle lajikkeelle, niin siinä on hymy aika hakusessa.

Melkoista tökkimistä se ensimmäinen kasvatus monilla on, ja ne jotka ovat onnistuneet ensimmäisellä kerralla: onneksi olkoon vaan. Kantapään kautta oppii kyllä oikein oikein mainiosti, nimimerkillä en myönnä mitään. :laugh:

Töppäily on erikivaa puuhaa. Turussa on kraanaveden pH:kin niin viturallaan (kasin tuntumassa), että joutuu aina seisottamaan vettä yön yli. Hätäapuna tietty pH miinusta.

karvanoppa

ViestiKirjoittaja karvanoppa » 11.8.2006 17:26

Aika moni sortuu ensimmäisen kasvatuksen aikana nyppimään kasveista, vaikka ei kehtaisi siitä foorumilla puhuakaan.
Nyppimiseen on vielä helpompi ryhtyä, mikäli kasvussa ilmenee kellastelua, ja toisaalta se nyt on ihan normaalia ekoilla kerroilla.

Todellakin! Nyt on kolmas kasvatus menossa enkä vieläkään ole oppinut olemaan rapsimatta. Vähän oon kuitenki skarpannu kun ei ihan päivittäin kuitenkaan tule enään otettua. Se vaan iskee aina sillontällön sellanen hälläväliä olo, että perkele menkööt. Väliäkö tuolla vaikka sato vähän pienenis "KUNHAN MÄ JUST NYT SAAN PARIT HATSIT". Ja jälkeenpäin vituttaa. :eiei:

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”