Kuun kierto hampun kasvatuksessa

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
ilkeä taikuri

Re: Kuun kierto hampun kasvatuksessa

ViestiKirjoittaja ilkeä taikuri » 10.2.2019 6:02

Monet ammattikseen isoja määriä maata viljelevät kertovat seuraavan kuunkiertoja, koska sillä on merkitystä sadon määrään. Itsekkin olen asiaan alkanut perehtymään ja oppinut paljon kaikenlaista, muutakin kuin viljelyä. Suosittelen lämpimästi saattamaan itsensä kosmoksen sykleihin ja harmoniaan. :yes:

Manalismiles

ViestiKirjoittaja Manalismiles » 10.2.2019 11:12

Kuunkiertoa tulee seurattua kasvatuksessa ja kalastuksessa. Kasvatuksessa lähinnä sen verran, että pyrin laittamaan simput tulille uuden kuun aikaan.. Ei kannata liikaa välittää tiede-uskovaisten junttien kommenteista..se on niin suppea maailmankatsomus se tieteen palvonta.
take it acid is

strömming

ViestiKirjoittaja strömming » 4.3.2019 12:58

Mä olen sitä mieltä että jos kuun seuraaminen olisi ihan hatusta vedetty juttu, niin ei se olisi pysynyt tapetilla tänne asti, vaan se olisi hylätty vitsinäkin aikaa sitten :think:
Muistelen nähneeni jossain divarissa muinaisen maatalous aiheisen kirjan jossa oli tuosta enemmänkin. ..harmi ettei tullut otettua talteen kun ainainen rahapula.

lizzy

ViestiKirjoittaja lizzy » 26.3.2019 17:36

Viime vuonna piti testata kuun vaikutusta mutta kävi kuten aina, mä unohdin. Nyt on kalenteria katseltu ja toukokuussa sen sitten näkee.
Sans logique

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”