Kuva

Defoliaatio..

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
neural_rust
1 tähti
1 tähti

Defoliaatio..

ViestiKirjoittaja neural_rust » 12.7.2015 13:03

tästä on ollut eri ketjuissa jupinaa, joten jos tästä ketjusta saisi vaikka virallisen lehtien nyppimisien langan..

Alkuun vaikka RIU:n ketju

Keskustelua, ei vittuilua, kiitos..

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

Re: Defoliaatio..

ViestiKirjoittaja psyphish » 12.7.2015 14:25

Toimivuus riippuu lajikkeesta ja/tai olosuhteista. Kaikista kasveista jossain vaiheessa niiden elämää poistan isoimpia lehtiä, haluan suoran valon kasvukärkeen/nuppuun. Etenkin pienissä tiloissa tulisi muutenkin ahdasta jos ei lehtiä poistaisi, pysyy homeriskikin pienempänä kun nuppujen välissä pääsee ilma paremmin kiertämään. :yes:

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 12.7.2015 14:34

Tmää kans vetelen isoimmat ledet vittuuun.. edelleen, kukin tyyliään..

kännissä kuin käki

NupunTaitaja
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja NupunTaitaja » 13.7.2015 12:48

Toimii hyvin onnistuessaan ja oikein ajoitettuna, myös lajikekohtaista. Kerran pari onnistunut aika hyvin, taisin tehä pari kertaa vegen aikana ja oisko kerran kukun toisel viikol. Puskien mukaan toki eikä kalenterin. Kunnon karsintaa eikä nyppimistä. Heinää tuli joku 30-50% ja sitä itseään ~20-30kepulaa enemmän per puska. Tarkkoja verrokki tietoja ei ole, kun en oo tehny pistoista testiä vieretysten. Epäonnistuessaan hidastanu kasvua ja kukitusta muistaakseni "hankaloittanut". Luonnollisesti kasvaneille en oo ikin tehny, aina ollu sidontaa tai muuta.

BuffaloSoldier

ViestiKirjoittaja BuffaloSoldier » 15.7.2015 18:21

Kyllä mä nypin isoimmat pois nuppujen valon tieltä ja ihan vaan siks et saa tekosyyn käydä räpeltämässä ku se on niin rentouttavaa hommaa. ^^
Dance inna Babylon.

Pulla

ViestiKirjoittaja Pulla » 17.7.2015 22:01

Nypin irti sitä mukaan kun jaksaa ja missä valolle tarvetta...

shabito

ViestiKirjoittaja shabito » 20.8.2015 19:37

Viikko 1 ja 3 kukitusta poistan kaikki isot lehdet(Älä poista jos ympärillä ei ole pieniä lehtiä) paitsi 2 ylimpää. ÄLÄ ikinä leikkaa ylimpiä lehtiä..
Nypityt lehdet luo paljon tilaa voimakkaalle kasvulle kukituksessa + parempi valo penetraatio. Yleensä kasvaa viikossa takas.
Poistan kaikki kuolleet tai lehdet jotka alkaa kellertää.
Jos on liian ahdasta eikä ilma liiku poistan lehtiä...
Ennen mua pelotti ajatus nyppii terveitä lehtejä.
Isommat sadot + nopeampi kukkiminen todistaa että se kannattaa.

Autoflower kasveja ei kannata nyppiä kasvin elämän pituuden takia

https://www.youtube.com/watch?v=GeDFQXGkQX4

Hyvä opetusvideo käydään läpi monia eri tekniikoita saa nähdä ennen ja jälkeen efektit.
Viimeksi muokannut shabito, 20.8.2015 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 20.8.2015 19:45

shabito kirjoitti:Viikko 1 ja 3 kukitusta poistan kaikki isot lehdet(Älä poista jos ympärillä ei ole pieniä lehtiä) paitsi 2 ylimpää.
Nypityt lehdet luo paljon tilaa voimakkaalle kasvulle kukituksessa + parempi valo penetraatio. Yleensä kasvaa viikossa takas.
Poistan kaikki kuolleet tai lehdet jotka alkaa kellertää.
Jos on liian ahdasta eikä ilma liiku poistan lehtiä...
Ennen mua pelotti ajatus nyppii terveitä lehtejä.
Isommat sadot + nopeampi kukkiminen todistaa että se kannattaa.

Autoflower kasveja ei kannata nyppiä kasvin elämän pituuden takia

https://www.youtube.com/watch?v=GeDFQXGkQX4

Hyvä opetusvideo käydään läpi monia eri tekniikoita saa nähdä ennen ja jälkeen efektit.

Jep, AFfiä ei kai kuulemma kuulu nyppiä, mutta kyllä mä perus siiduja oon välillä rankonut ihan huolella.. kaikista niistä on tullut omaan käyttöön ihan riittävästi..

räddy

ViestiKirjoittaja räddy » 21.8.2015 2:56

neural_rust kirjoitti:...

Jep, AFfiä ei kai kuulemma kuulu nyppiä, mutta kyllä mä perus siiduja oon välillä rankonut ihan huolella.. kaikista niistä on tullut omaan käyttöön ihan riittävästi..

Katsokaapa millaista tulosta AF:lle moisella tekniikalla http://www.uk420.com/boards/index.php?s ... 218&page=2

shabito

ViestiKirjoittaja shabito » 23.8.2015 6:52

räddy kirjoitti:...

Katsokaapa millaista tulosta AF:lle moisella tekniikalla http://www.uk420.com/boards/index.php?s ... 218&page=2

80g 10l ruukku 250whps :wall: :wall: :wall:
Enemmän ois saanu jos ois vaan tukenu kepeillä ja taittanu kasvia. Ei kannata autoflowerilta viedä energiaa pois kun on rajotettu elämän pituus.

Kokemus:+300 autoflowerii kasvatettu, kaikki tekniikat koitettu.

Kasvipena1

ViestiKirjoittaja Kasvipena1 » 9.3.2016 18:34

En löydä muita defoliaatio aiheita, niin kai tämä on oikea paikka.

Nyt kävi niin että kyllä tämä sittenkin on hyvä homma tämä defoliaatio ilmeisesti.

Ehkä kuitenkin tuo lehtien karsinta siis toimii parhaiten niin että tekee sen vegessä kun kasvi on iso ja terve, sitten antaa uusien paljastuneiden kasvukärkien kasvaa hieman, sitten vasta kukittaa eikä sen jälkeen poista enää lehtiä kukituksen aikana? :think:

Tätä vähän silmäilin http://www.growweedeasy.com/marijuana-d ... n-tutorial

NupunTaitaja
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja NupunTaitaja » 18.3.2016 15:34

Kasvipena1 kirjoitti:En löydä muita defoliaatio aiheita, niin kai tämä on oikea paikka.

Nyt kävi niin että kyllä tämä sittenkin on hyvä homma tämä defoliaatio ilmeisesti.

Ehkä kuitenkin tuo lehtien karsinta siis toimii parhaiten niin että tekee sen vegessä kun kasvi on iso ja terve, sitten antaa uusien paljastuneiden kasvukärkien kasvaa hieman, sitten vasta kukittaa eikä sen jälkeen poista enää lehtiä kukituksen aikana? :think:

Tätä vähän silmäilin http://www.growweedeasy.com/marijuana-d ... n-tutorial

No on on. Joo ja kasvin palautuminen on kans tosi tärkeetä ennen uutta karsintaa. Mä diggaan et 2-4 kertaa vegessä ja kerran kukituksen alkupuolel.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 19.3.2016 20:56

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”