Kuva

Stealth microgrow 100w led

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
tupakkimies

Stealth microgrow 100w led

ViestiKirjoittaja tupakkimies » 21.2.2019 17:02

Moro. Ajatuksena ois väsätä jääkaapin päällä olevaan kaappiin yhden chilin stealthi. Tarkoitus saada vaikka edes 10g kuivaa, kasvatus omaksi iloksi ajan kuluksi. Täten kysyn neuvoja lajikevalinnan suhteen ja mitä muilla tulisi mieleen tähän projektiin muuttaa tai lisätä. Hajunpoistoa olen miettiny meniskö joku ona gel tai vastaava passiivinen hajunpoistaja.

Tällä hetkellä tarvikkeita
-100w diy led
-120mm tietokone tuuletin

tilattu, postissa tulossa:
-Kasvualusta Kookoskuitu CocoStar 11L briketti
-Alumiiniteipit 75mm x 46m ohut folio / alumiiniteippi
-Pääravinteet Kookos A+B 1L A+B
-GHE pH säätäjät pH down 0.5L
-Micro VP Micro 1m Heijastuskalvo
-Garden Soft Tie sidontalanka
-(tarkoitus hakea scrogi verkko erikseen jostain rautakaupasta tms)

Kuvaa voin laittaa kasvatustilasta jos se jotain kiinnostaa.

Sahtimummo

Re: Stealth microgrow 100w led

ViestiKirjoittaja Sahtimummo » 21.2.2019 17:32

Ona on hajunpoistajana vähän ongelmallinen, sitä kun pitäisi pitää kokoaika auki. Itse olen tehnyt niin, että olen laittanut espressokuppiin geeliä (se on sellaisia rakeita), ja kuppi ulko, ja välioven väliin. Sitten savujen jälkeen pitänyt itse purkkia hetken auki.

Block on vähän huono, kun sitä on hankalampi jakaa. Olen puukolla koittanut vuolla paloja, mutta ne kuivuvat heti.

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 21.2.2019 19:23

Rakennat pienen aktiivihiilifiltterin (tai hankit valmiin, esim. tämän tyylinen https://www.flowerfilters.co/product/fl ... on-filter/) ja liität siihen hiljaisen tietokonetuulettimen. Kymmeneen grammaan riittää pienempikin valoteho, esim. https://horticulturelightinggroup.com/products/hlg-65

tupakkimies

ViestiKirjoittaja tupakkimies » 22.2.2019 8:57

psyphish kirjoitti:Rakennat pienen aktiivihiilifiltterin (tai hankit valmiin, esim. tämän tyylinen https://www.flowerfilters.co/product/fl ... on-filter/) ja liität siihen hiljaisen tietokonetuulettimen. Kymmeneen grammaan riittää pienempikin valoteho, esim. https://horticulturelightinggroup.com/products/hlg-65

Niin no onhan tässä aikaa värkkäillä aktiivihiili, kun siemen ei oo ees itämässä vielä. Valoteho pysyy, tuo 10gramman tavoite oli lonkalta heitto, vaatimaton sellainen. Kyllä siitä enemmän revitään :wink:

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 22.2.2019 13:07

tupakkimies kirjoitti:
psyphish kirjoitti:Rakennat pienen aktiivihiilifiltterin (tai hankit valmiin, esim. tämän tyylinen https://www.flowerfilters.co/product/fl ... on-filter/) ja liität siihen hiljaisen tietokonetuulettimen. Kymmeneen grammaan riittää pienempikin valoteho, esim. https://horticulturelightinggroup.com/products/hlg-65

Niin no onhan tässä aikaa värkkäillä aktiivihiili, kun siemen ei oo ees itämässä vielä. Valoteho pysyy, tuo 10gramman tavoite oli lonkalta heitto, vaatimaton sellainen. Kyllä siitä enemmän revitään :wink:

Aika vaikea pitää stealthisti lämmöt kurissa noin pienessä tilassa 100w lediteholla. Luultavasti myös valostressiä kun latvat tulee väistämättä olemaan melkein kiinni valaisimessa..

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 22.2.2019 14:43

Mä komppaan psy:tä ainakin tuon valon suhteen, varsinkin jos jenkeistä tilaa, niin saa valittua sen 3000k värinkin niin halutessaan. ja vaikka tuon lampun driveri ei ole dimmattava(ainakaan toi mun), niin ebaysta saa barrel-type jatkojohtoja ja katkaisimia, millä saa tuon valon tehoa tiputettua.
tällä hetkellä toi hlg65 on 35x35x60 pikkuteltassa, yhdellä jatkolla ja katkaisimella, ja watteja ottaa enään karvan alle 30 seinästä.

normaalisti ajettuna palais varmaan koko teltta, mutta nyt on hyvä 26c lämpö teltassa 80mm tietokone-tuulettimen avustamana..

plus sen onnettoman lyhyen virtapiuhan omaavan driverin sai pois teltasta tuomasta lisälämpöä..

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 22.2.2019 14:46

neural_rust kirjoitti:Mä komppaan psy:tä ainakin tuon valon suhteen, varsinkin jos jenkeistä tilaa, niin saa valittua sen 3000k värinkin niin halutessaan. ja vaikka tuon lampun driveri ei ole dimmattava(ainakaan toi mun), niin ebaysta saa barrel-type jatkojohtoja ja katkaisimia, millä saa tuon valon tehoa tiputettua.
tällä hetkellä toi hlg65 on 35x35x60 pikkuteltassa, yhdellä jatkolla ja katkaisimella, ja watteja ottaa enään karvan alle 30 seinästä.

normaalisti ajettuna palais varmaan koko teltta, mutta nyt on hyvä 26c lämpö teltassa 80mm tietokone-tuulettimen avustamana..

plus sen onnettoman lyhyen virtapiuhan omaavan driverin sai pois teltasta tuomasta lisälämpöä..

Miten sulla valoteho riittää 30w:llä? Sama setti ollut käytössä ja HLG65 oli auttamattomasti liian heikko täydellä teholla. Kasvit eivät ottaneet lämpövahinkoa kuin vasta siinä vaiheessa kun oli venynyt LEDeihin kiinni. Kokeillut myös 5x20w E27 LED spoteilla jotka olivat ihan saatanan kuumia tohon HLG65:n verrattuna, onnistui se kasvatus niinkin.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 22.2.2019 14:59

psyphish kirjoitti:
neural_rust kirjoitti:Mä komppaan psy:tä ainakin tuon valon suhteen, varsinkin jos jenkeistä tilaa, niin saa valittua sen 3000k värinkin niin halutessaan. ja vaikka tuon lampun driveri ei ole dimmattava(ainakaan toi mun), niin ebaysta saa barrel-type jatkojohtoja ja katkaisimia, millä saa tuon valon tehoa tiputettua.

Miten sulla valoteho riittää 30w:llä? Sama setti ollut käytössä ja HLG65 oli auttamattomasti liian heikko täydellä teholla. Kasvit eivät ottaneet lämpövahinkoa kuin vasta siinä vaiheessa kun oli venynyt LEDeihin kiinni. Kokeillut myös 5x20w E27 LED spoteilla jotka olivat ihan saatanan kuumia tohon HLG65:n verrattuna, onnistui se kasvatus niinkin.

Hyvin on nyt riittänyt, kun ei tuolla oo kuin neljä chilin taimea vasta tulossa..
tuolla pienemmällä teholla en oo vielä hamppua koittanut, mutta sekin on työn alla, heti kun saa noi taimet tuolta alta pois..

pitää kokeilla täydellä teholla, ja vaihtaa isompi tuuletin tilalle.. ilman tuuletinta nousi lämmöt johonkin 35 asteeseen asti, kun nopeesti kokeilin tossa jossain kohtaa..

TRZ

ViestiKirjoittaja TRZ » 22.2.2019 16:14

https://horticulturelightinggroup.com/c ... cts/hlg-40

Tollakin se 10g varmaan helposti irtois..

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 22.2.2019 16:44

TRZ kirjoitti:https://horticulturelightinggroup.com/collections/kits/products/hlg-40

Tollakin se 10g varmaan helposti irtois..

Nuo ovat hyviä valaisimia, itsellä on 13kpl. Jos vaihtoehtona on HLG65 tai kaksi HLG40 (QB96) niin ehdottomasti kaksi noita QB96:sia. Kannattaa ostaa mielummin ilman virtalähdettä noi QB96:set ja hankkia erikseen sellainen johon saa liitettyä esim. neljä paneelia. On aika perseestä kun joka paneelilla on oma virtalähde.

neural_rust
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja neural_rust » 22.2.2019 18:59

myönnän, naurahdin ääneen kun tän lopun luin..kyllä ennenwanhaan oli helpompaa kun laitettiin kikkelit vaan riviin, ja naiset päätti kuka "on" paras.. :think: :pimp: :guru: :doh:

mut jos ekaa settiäni kasaisin, niin 96v2 ois se juttu. just nyt, siis.
mutta mulla on 65w ja 135w v ykkösiä, ja vasta opettelen niitten kanssa toimiin.. jännä kurvi teloksesta, ihan eri hommaa..

henkkoht. miel.pid. obs;
osta 60cm teltta ja hgl100 3000k värillä ja vaikka toi psyn suosittelema ilmastointi, niin saat omas kasvatettua vaikka vähän enempi polttelistkin..
kiertävä AF rinki, niin ei pääse tole yllättämään..

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”