Mitä teette kertyneistä lehdistä

Aloittelevien viherpeukaloiden kysymyksiä
Alueen säännöt
Kasvatuksen ABC
Täältä voit kysyä ja etsiä vastauksia aloittelevien viherpeukaloiden ongelmiin.

Jotta samoja asioita ei kysyttäisi joka päivä uudelleen, katso ennen viestin lähettämistä löydätkö vastauksen:
Jos joku kysyy jotain triviaalia, ÄLÄ VASTAA "lue Hupu / käytä hakua". Käytä itse hakua, minkä jälkeen voit vastata, että haulla/hupusta löytyy, linkkien kera vastauksiin.
pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

Re: Mitä teette kertyneistä lehdistä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 5.4.2019 23:07

Lehdistä ja varsista saa ihan pätevää hasisöljyä mikäli lehtiä on paljon. Ite teen asetonilla lehdet öljyksi ja ihan hyvä se on. :)
lol apua :foil:

Marcus

ViestiKirjoittaja Marcus » 6.4.2019 0:51

Jäähasis on hyvä setti. Itse teen niin että otan saavin, desinfoin sen ja laitan sen päälle metalliverkon (netistä löytyy specsit millainen verkon silmien koko tulee olla). Lehdet, varret ja pikkukukat tehosekoittimeen jäiden kanssa. Lehtivarsimuusi sitten levitellään tasaisesti verkon päälle ja päälle vielä kerros jäitä. Annetaan sulaa rauhassa. Kerran vielä jääkylmää vettä päälle. Pakkasesta sitten yksi hylly irti ja desinfioidaan alkoholilla ennen käyttöä. Kaadetaan setti pakkashyllyyn ja laitetaan pakkaseen kunnes alkaa jääkerros muodostua päälle ja kaikki hartsi on valunut pohjaan (eli vesi on suht. kirkasta paitsi pohja). Otetaan varovasti ulos niin ettei pohjalle kertynyt hartsi sekoitu takaisin veteen. Sitten otetaan mahdollisimman iso ruisku ja imetään vettä ulos niin kauan että hyllyn pohjalle jää vain hartsi ja vähäinen vesikerros. Annetaan kuivua omassa rauhassa pari päivää huoneenlämmössä. Kuivunut hartsi sitten kerätään esim. partaterällä, muovataan palloksi ja haluttaessa painetaan hasisprässillä kovaksi (ei välttämätöntä). Viimeksi tuli kolmen kasvin lehdistä sellainen puolikkaan golf-pallon kokoinen, olikohan 5g mötkäle. Ja oli kyllä helvetin hyvää. Kuivajäällä tulisi vieläkin parempaa, tahtoo vain olla hankala löytää kauppoja mistä sitä saisi ostettua pieniä määriä.

juuretpunajuuret

ViestiKirjoittaja juuretpunajuuret » 1.6.2019 14:26

Kiitos Marcus! Aion kokeilla
Olen tehnyt bubblebageilla mutta en saanut kuin vihreetä paskaa eli varmaan ihan lehtivihreetä joka ei noussut mihkään.
En varmaan käyttänyt tarpeeksi jäätä.

psyphish
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja psyphish » 2.6.2019 10:27

juuretpunajuuret kirjoitti:Kiitos Marcus! Aion kokeilla
Olen tehnyt bubblebageilla mutta en saanut kuin vihreetä paskaa eli varmaan ihan lehtivihreetä joka ei noussut mihkään.

Aurinkolehdistä ei saakkaan kuin vihreää paskaa. Jos käyttämisen arvoista hasaa haluaa niin kannattaa käyttää trimmilehtiä ja kukkaa.

oscar dirlewanger

ViestiKirjoittaja oscar dirlewanger » 1.7.2019 22:48

Itelä mennee isot aurinkolehet roskiin ja varret myös. Pienimmät nuput ja trimmi matskun annan päivän pari kuivaa. Sitte muovirasiaan josa pari kolikkoa. Ravistelen aikani ja rasian pohjalle ja seinille kertynyt hartsi leivinpaperin päälle. 2kertaa ravistelen nuput ja trimmit. Sitte leivinpaperi siististi taiteltuna folioon. Pikkusen silitysrautaa ja luja painaminen suotavaa. Youtubesta katsoin kokeilin ja toimii. Hyvää polttoa kokolailla :yes:

Marcus

ViestiKirjoittaja Marcus » 6.7.2019 7:01

Verkon silmien koolla on paljon merkitystä siinä mitä suodattuu ja mitä ei... itse en muista oman verkon silmien halkaisijaa mutta se on siinä rajalla missä vain suurijakoisimmat kannabinoidit suodattuvat mukaan. Kangaspainamisessa käytettävät metalliscreenit ovat tähän parhaita.

psyphish kirjoitti:

Aurinkolehdistä ei saakkaan kuin vihreää paskaa. Jos käyttämisen arvoista hasaa haluaa niin kannattaa käyttää trimmilehtiä ja kukkaa.

Voin sanoa että jäähasis jota olen tehnyt lehdistä vetää vertoja hyvä charakselle mitä olen ulkomailla tyypannut. :)

Palaa sivulle “Kasvatuksen ABC”