http://www.oikeusasiamies.fi:80/Resourc ... htx?id=111
Jopa tupakointi on yksilönvapauteen sisältyvä oikeus, mutta entäs hamppu sitten.
Hamppuahan ei ole pakko polttaa, ja siten altistaa karsinogeeneille ympäristöään.
Henkilökohtainen päihdevalinta vaikkapa terveydellisin perustein, pitäisi mielestäni kuulua myös yksilönvapauden piiriin, onko näin, jokainen voi havannoida ympäriltään ja mediasta.
Tupakoitsijan perustuslailliset oikeudet?
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Tupakoitsijan perustuslailliset oikeudet?
Pyörittelen aina silloin tällöin päässäni ajatusta, että ilmiantaisin itseni ja hakisin korkeimmassa oikeudessa ja tarvittaessa EU-tuomioistuimessa asti itselleni oikeutta cannabiksen käyttöön mm. yksilönvapauteen, tasa-arvoisen kohteluun ja terveydellisten syihin vedoten.
Yhtenä argumenttina käyttäisin alkoholismiani, mikä estää minua käyttämästä ainoaa yhteiskuntakelpoista päihdettä.
On se
, jos joku tulee moralisoimaan minua cannan käytöstä, olen sentään ollut alkoholin suhteen absolutisti kohta 11 vuotta, ko. ajasta useita vuosia täysin päihteetön.
Pitää kuitenkin vielä ajatella perhettä, ei varmaan olisi lapsilla kivaa, jos isistä tulisi "hamppu apostoli"
Yhtenä argumenttina käyttäisin alkoholismiani, mikä estää minua käyttämästä ainoaa yhteiskuntakelpoista päihdettä.
On se
Pitää kuitenkin vielä ajatella perhettä, ei varmaan olisi lapsilla kivaa, jos isistä tulisi "hamppu apostoli"
- mentaalimainari
Hähä.. itse haaveilin joskus lähteväni hollantiin pakolaiseksi koska täällä elämäntapojani vainotaan 
Today, a young man realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we're the imagination of ourselves.
Turvapaikka-anomus Hollannista..
ei huonompi idea lainkaan.
ei huonompi idea lainkaan.Re: Tupakoitsijan perustuslailliset oikeudet?
dagga kirjoitti:Turvapaikka-anomus Hollannista..ei huonompi idea lainkaan.
Koska Suomi on EU-maa, samoin Hollanti, ei taalta meilta voi hakea turvapaikkaa ihmisoikeusrikkomuksiin vedoten. Koska eihan EU-maissa rikota ihmisoikeuksia! Taman huomaamme vaikkapa tapaus Jussi Hermajasta. http://www.motherearth.org/hermaja/
keep your head clear
Tupakointi on laillista, hampun poltto ei.
Pitäisikö molempien asioiden olla laillisia, laittomia tai jotain siltä väliltä, on kokonaan toinen kysymys.
"Oikeusasiamiehen tehtävä on valvoa, että viranomaiset ja virkamiehet noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa."
Pitäisikö molempien asioiden olla laillisia, laittomia tai jotain siltä väliltä, on kokonaan toinen kysymys.
"Oikeusasiamiehen tehtävä on valvoa, että viranomaiset ja virkamiehet noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa."
Palaa sivulle “Politiikka ja media”