Huumekeskustelua tänään Ajankohtaisessa kakkosessa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Jamboo

Huumekeskustelua tänään Ajankohtaisessa kakkosessa

ViestiKirjoittaja Jamboo » 29.4.2003 10:14

29.4. TV2 klo 21 (?), no jääkiekko-ottelun jälkeen kuitenkin, Ajankohtaisessa kakkosessa aiheena suomalaisen huumekeskustelun taso. Haastateltavina ainakin Mikot Salasuo ja Piispa sekä Ville Itälä ja Osmo Soininvaara.

EzMigrated!

Sidd

jooh

ViestiKirjoittaja Sidd » 29.4.2003 16:52

Innolla odotan, kuinka Itälä pääsee taas jakamaan viisauttaan suomalaisille
"Kaksinaismoralismi ei luo katu-uskottavuutta"

Hazaa
1 tähti
1 tähti

Re: jooh

ViestiKirjoittaja Hazaa » 29.4.2003 17:32

Harmi kun tuo ei tuu päivällä ni sais hyvät agressiot salille ku kuuntelis Itälän Villen lausahduksia. No ei saattaa tuo olla asiallinenkin ja ainakin se Salasuo tutkija on ihan asia tyyppi ja tietää mistä puhuu... Millonhan tuosta tulee uusinta,jos tulee??

growbox

uusinta

ViestiKirjoittaja growbox » 29.4.2003 18:01

Eli uusinta tulis keskiviikkona 13:50 YLE2 näin ilmoittaa telkku.comi, Tulee pahaan aikaan toi aina kun mullan alla tulee kans siihen aikaan ja sitähän ei voi jättää katsomatta kun vielä on viimenen jakso.

hmpmaster2000

re re re re:

ViestiKirjoittaja hmpmaster2000 » 29.4.2003 21:50

no sanoko ne mitään järkevää siinä ohjelmassa?

Hatsi Hannu

Itälä

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 29.4.2003 21:51

Oli muuten asiallinen ja HYVÄ dokumentti. Koska ei se Itälä aivan tyhmä ole, mielestäni ei ole ollenkaan mahdotonta, että ohjelman katsottuaan hän huomaa miten puutteelliset hänen tietonsa päihdeaineista ovatkaan ja miten virheelliseen propagandaan ne ovatkaan perustuneet

Hatsi Hannu

Re: Itälä

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 30.4.2003 0:07

Itälähän perusteli kantojaan sillä, että "ei tarvitse kuin mennä Tanskaan katsomaan, niin näkee mihin lepsuilu johtaa". Tietysti haastattelija olisi voinut pyytää Itälää tarkentamaan kantaansa hieman. Mutta tämä olisi jo tulkittu ahdisteluksi, ja huumekeskustelu kiellettäisiin medioissa.

Skanvantti

Itälän kommentit

ViestiKirjoittaja Skanvantti » 30.4.2003 17:15

Tosiaankin, Itälän esiintyminen oli varsin heikko. Etenkin ihmetystä herätti se, kun Itälä vakuutteli olevansa huumepolitiikan asiantuntija, vaikka ei tiedä mitä eroa on esim. kannabiksen ja heroiinin välillä ("Jos asettelisit tuohon pöydälle eri huumeita niin en kyllä osaisi sanoa mikä on mikä").
Itälä lähinnä perusteli kantojansa sillä, että "Hollantiin kun menee niin jokianen turistikin näkee millaisia seurauksia lievien huumeiden laillistaminen aiheuttaa" (mitkäköhän ovat nuo niin kauheat seuraukset joista hän puhuu? Itse olen kuullut lähinnä positiivisista vaikutuksista mutta kertokaa toki jos tiedätte tarkemmin?) ja että "jos me laillistetaan lievät huumeet niin millanen viesti me annetaan meidän nuorille" (itse olen enemmän huolestunut siitä nuorisolle annettavasta viestistä, joka sallii mm. todella vahvan riippuvuuden aiheuttavien tupakka-tuotteiden myynnin ja ennen jopa mainonnan, ja niputtaa ainakin tupakkaa monta kertaa vaarattomamman päihteen yhtä vaaralliseksi kuin esim. piri ja heroiini ..)

No tulipa jälleen pädettyä.. kiitos ja anteeksi

Wannabe Hippi
1 tähti
1 tähti

Re: Huumekeskustelua tänään Ajankohtaisessa kakkosessa

ViestiKirjoittaja Wannabe Hippi » 1.5.2003 21:00

Olis kyllä hyvä jos jostain saitilta näkis nopeella vilkasulla millon tulee jotain ohjelmia liittyen huumausainesiin, ja etenkin kannabikseen. Monta ohjelmaa on jääny kattomatta kun en oo niistä etukäteen (paria päivää ennen) kuullu.
:D__/)___|

Sidd

ViestiKirjoittaja Sidd » 2.5.2003 16:12

Jeh, tuohan oli taas hyvin asiallisesti tehty. Itälä tunnusti viimeinkin tietämättömyytensä huumeiden osalta.

Harmi vaan että suurin osa suomalaisista katsoi "mullan alla" sarjaa, joka tosin myöskin tuntuu olevan aika kannabismyönteinen.
"Kaksinaismoralismi ei luo katu-uskottavuutta"

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.5.2003 19:51

Amsterdamin keskusta viikonloppuiltana on huomattavasti rauhallisempi kuin Helsingin.

Blozzomi

ViestiKirjoittaja Blozzomi » 5.5.2003 11:02

Joo.. se mikä salasuo vai mikä nyt oli puhu asiaa.. mutta sitten siihen kuvaruutuun pämähtää sellanen juntti nimeltään VILLE ITÄLÄ .. voi 'piip' mitä juttua.. ei ees tiedä miltä joku aine näyttää.. ei voi ottaa kovin tosissaan sitä jätkää.. propaganda syöny sen aivot..

Hatsi Hannu

Itälä

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 5.5.2003 13:47

Pakko puolustaa tuota Itälää hieman. Mun mielestä eri huumausaineiden tunnistaminen ulkonäöltä ei vaikuta paljoakaan poliitikon kykyyn toimia poliittisena päättäjänä asiasta. Mutta jos se Itälä olisi ollut fiksu, niin hän olisi jättänyt tältä osin tietämättömyytensä kertomatta. Minäkään en tiedä miltä heroiini, kokaiini, LSD ja amfetamiini näyttävät. Asiahan toisaalta on niin, etten noista aineista muutenkaan tiedä juuri mitään. Itse asiassa uskoisin tietäväni noista aineista enemmän kuin Itälä. Mutta mun käsitys demokratiastamme on kuitenkin se, että päätöksiä voidaan tehdä aika pienellä asiantuntemuksella. Onhan se selvä, ettei poliitikko voi olla kaikkien alojen erikoisasiantuntija.

Mutta Itälä siis mokasi paljastaessaan tarpeettoman detaljin, ettei hän tunne aineita. Vakavampi puute hänen ammattitadossaan oli mielestäni siltikin se vertaus niistä hirmuisista seurauksista, joita lievien huumeiden laillistaminen on hänen mukaansa Hollannissa aiheuttanut. (Toivottavasti joku toimittaja pyytää häneltä vielä joskus tarkennusta asiaan.)

Hatsi Hannu

Re: Itälä

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 5.5.2003 21:25

Tuon edellisen viestini tarkoitus oli sanoa, että varmaankin esimerkiksi minä tiedän päihdeaineista enemmän kuin Itälän Ville. Silti minä en pidä itseäni kykenevänä tekemään poliittisia päätöksiä päihdeasioista, mutta Itälää kyllä pidän pätevänä. Itälä on vain sortunut kuuntelemaan vääriä ihmisiä ja hänen tietonsa päihdeaineista eivät ole ajan tasalla. Hänen kannattaisi keskustella esimerkiksi sen sen (Stakesin?) tutkijan kanssa, joka kanssa esiintyi siinä dokumentissa. Sitähän poliitikon tiedonhankinta on, että keskustelee asiantuntijoiden kanssa, ei sitä, että olisi itse kaikkien alojen erikoisasiantuntija.

Yppe

ViestiKirjoittaja Yppe » 5.5.2003 21:35

Joo...

Kyl oli asiallinen ote A2:lla aiheeseen ja onhan se itäläkin aika ressukka näis asiois kuten kaikki varmaan huomas...

Ja täältä löytää realmedia formaatissa ko. kohdan A2:ssa...

Joo ja monelta ohjelman kotisivuilta voi kattella ohjelmii netskun kautta... )

Ja tost hollannin meingist ni siel on ihan hyvä meininki eikä mikään huumehelvetti jutska...

PS. Oon aika hyvis ku kirjotan tätä

Palaa sivulle “Politiikka ja media”