näinkö lähemmäs tavoitteita?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Vieras

näinkö lähemmäs tavoitteita?

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.4.2005 20:47

Saunassa hikoillessani paukahti päähän idea(paukuissa tietenkin)

kysyin emännältäni, että mitä jos minulla olisi sisäpuutarhassani kaikkea kaunista, syötävää, kukkivaa, eli siis chilejä, tomaatteja, orkideoita, lihansyöjiä, yms muita trooppisia kasveja.pääpaino mahdollisimman näyttäville ja esteettisille kasveille.sitten siellä nurkassa olisi yksi pieni hamppu kukkimassa, aivan mitättömänä.

huomaisiko ketään kaikkien sateenkaaren väreissä kukkivia kasveja edes?

mutta mitä jos tuollaisia hienoja puutarhoja olisi enemmänkin.ja varsinkin jos muu ympäristö huokuisi vakautta ja sosiaalista normiutta.eli ettei elä missään likaisessa yksiössä kontulassa, jossa on karstaisia bongeja pöydät täynnä.tiedätte mitä tarkoitan.
jos ihmiset jostain syystä näkevät puutarhasi, he luultavasti pitävät sinua vain omalaatuisena.tietenkään tämä keino auta kasvattamaan mitään jättiläisiä, mutta nostaisivat ehkä meitä, joilla on taitoa kasvattaa, hamppufoorumilaisia, hieman ylempään kastiin yleisön silmissä.

mitä jos emme pidetä itseämme hampunkasvattajina, vaan puutarhureina.

ehkä se hamppu sieltä nurkasta unohtuu ja jäljelle, ja ihmisten silmien eteen jäävät vain ne kauniit ja värikkäät kasvit.

tai värikkäät hamput :wink:

kunhan saan tuon proggiksen loppuun kaapista, niin se täyttyy kauniista kasveista ja ehkä yhdestä eksoottisesta värikkäästä sativasta.ilman kuumotuksia.mutta vain se yksi.ja jos poliisit tulevat ja vievät kauniin PIENEN kasvini, minä laitan sen kasvamaan uudestaan.
jollei tällä tavalla sitä yhden hampun kasvatusta voida antaa anteeksi, niin ihmettelen.mutta se yksi äitin antama tulppaani siellä "kasvihuoneessa" ei toimi.

mietteitä asiasta otetaan vastaan tässä threadissa :P

Warewolf
1 tähti
1 tähti

Re: näinkö lähemmäs tavoitteita?

ViestiKirjoittaja Warewolf » 3.4.2005 20:50

ei muuten mikään huono idea... itsellä vaan tilanne sellainen ettei ole resursseja tohon, mutta vois kokeilla kun tilanne tasaantuu.
enivei, pisteet AMD:lle
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.4.2005 20:51

Kyllä minä vaan pidän itseäni puutarhurina enkä ainoastaan hampun kasvattajana. Useita kasveja kasvaa tälläkin hetkellä esim. paprikaa, chiliä, basilikaa, oreganoa, tomaattia, sitruunamelissaa jnejne. Kyllähän siellä taitaa seassa pari hampun taimeakin olla. :)

vaihtoehtoparantola

ViestiKirjoittaja vaihtoehtoparantola » 3.4.2005 20:59

Puutarhureitahan me ollaan. Vai keksiikö kukaan, minkä alan harrastajapuutarhureilla on yhtä paljon tietoa, lähteitä ja järjestelmiä sekä halua ylläpitoon. :D

Sitä paitsi monet ovat todenneet, että hampussa on melkein mielenkiintoisempaa itse kasvatus kuin itse lopputulos. No, molempi parempi.

Ainakin mun puutarhasta sinihatut saavat viedä sitten kessut, belladonnat, hulluruohot, henna-pensaat, ukonhatut ja vaikka nurmikon samalla, jos hamppua tulevat hakemaan.
Have a cup of tea but be careful to the cops at the door.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 3.4.2005 21:17

siis mulla päässä lentää visioita asiasta ihan sikana.
eihän tämäkään kaikkia asioita ratkaise, mutta ainakin kasvatuskuumotukset toivottavasti jäävät.eihän kasvista saa leikata mitään osia hyötykäyttöön, ja itse ajattelinkin viedä ekat tuotokseni poliisilaitokselle, jotta voivat hävittää moisen sopivalla tavalla.en kyllä jaksa varmaan viedä niitä kuin kerran tai kaksi, kunhan se lukee lapuissa, etten kasvata välttämäti päihtymistarkoituksessa.mikäli siitä edes papereita laaditaan.
tämä ei poista punasilmäisi ihmisiä jotka makaavat sohvalla, tai kuumotuksia stäsheistänne.mutta askel ainakin eteenpäin.

robijn

ViestiKirjoittaja robijn » 4.4.2005 8:09

Hyvä idea ja ennen kaikkea se että kämppä olis siisti eikä karsee läävä, niinku kaikki näkemäni hamppu-kämpät on.

meinaaja

ViestiKirjoittaja meinaaja » 4.4.2005 9:34

suppea on ollu näköpiirisi :)
Ku elää ku viimest päivää, yhtäkkii elääki viimest päivää.
Mut ku relaa, ni on aikaa delaa.

mellowfellow

ViestiKirjoittaja mellowfellow » 4.4.2005 20:54

jos resurssini riittäisivät niin pistäisin monimuotoisemman kasvihuoneen oitis pystyyn, olis kiva vaan nappaa niitä tomaatteja ja kurkkuja yhdestä huoneesta kuin kävellä kauppaan niitä ostamaan, hmm...pitäisköhän uhraa makkari ja ruveta nukkumaan olohuoneessa :yes:
keep it jungle

pullapoika
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja pullapoika » 4.4.2005 23:49

Mutta vaikka olisi kuinka viidakko niin kyllä minä sen hampun sieltä tunnistaisin jostaki nurkasta kukkimassa (:

Tosin harva ihminen, joka ei itse tuon elävän kasvin kanssa ole tekemisissä, ei sitä tajuaisi. Kerrassaan mainio idea. :yes:
lol apua :foil:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.4.2005 0:19

pullapoika kirjoitti:Mutta vaikka olisi kuinka viidakko niin kyllä minä sen hampun sieltä tunnistaisin jostaki nurkasta kukkimassa (:

Tosin harva ihminen, joka ei itse tuon elävän kasvin kanssa ole tekemisissä, ei sitä tajuaisi. Kerrassaan mainio idea. :yes:

ja ei sitä cannata edes mielestäni piiloitella sitä sen enemmpää, kunhan möllöttää siinä. jos joku kysyy, niin voihan sille mumista jotain kuituhampusta tms.

Tm3

ViestiKirjoittaja Tm3 » 5.4.2005 6:29

pullapoika kirjoitti:Tosin harva ihminen, joka ei itse tuon elävän kasvin kanssa ole tekemisissä, ei sitä tajuaisi. Kerrassaan mainio idea. :yes:

Luulis nyt tajuavan... :think:

Cheix-

ViestiKirjoittaja Cheix- » 5.4.2005 10:36

Tm3 kirjoitti:
pullapoika kirjoitti:Tosin harva ihminen, joka ei itse tuon elävän kasvin kanssa ole tekemisissä, ei sitä tajuaisi. Kerrassaan mainio idea. :yes:

Luulis nyt tajuavan... :think:

Ja minä kun luulin että se tässä on idea että ei häpeä sitä kasvia siellä muiden joukossa vaan ylpeänä ja varmana sitä edustaa.

Eli jos kysyvät niin annetaan kysyville vastaus..

Mutta vainotukset tässä on tiellä ja maineen tahraamisen pelko.

Kaolin

ViestiKirjoittaja Kaolin » 7.4.2005 8:59

Erinomainen idea. Harmi vaan että se keinoauringon valo on niin ärsyttävä ihmissilmälle että on pakko pitää kaapissa. "Avoin" puutarhahan olisi tosi kiva, ja pimeäjaksoille kyllä jonkun tempun keksisi, mutta se valon väri käy jotenkin pahasti hermon päälle.

EDIT: Chiliä muutama eri laatua, tomaatteja, paprikaa ja kaikenlaisia koristekasveja jonka määrä kasvaa koko ajan. Pelargoniat yms ovat talvisin tilan salliessa valohoidossa.
Viimeksi muokannut Kaolin, 7.4.2005 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bongisti

ViestiKirjoittaja Bongisti » 7.4.2005 9:38

Itselläkin kasvaa Chiliä muutamaa lajia ja basilikaa, kirsikkatomaattia...
Puutarhureitahan me vaan... :pimp:

Cheix-

ViestiKirjoittaja Cheix- » 7.4.2005 12:17

Minulla kasvaa Basilikaa,sitruunamelissaa , tinjamia ja 3 appelsiini puuta(siemenet otin kaupan appelsiineistä)

Palaa sivulle “Politiikka ja media”