Yhteiskunnan vastuu päihdepolitiikassa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Edwin

Re: Yhteiskunnan vastuu päihdepolitiikassa

ViestiKirjoittaja Edwin » 6.11.2009 20:29

Ihanteellinen tilanne olisi se, että kaikki mahdolliset päihdykkeet olisivat rajoittamattomasti ilmaiseksi tarjolla, valtion viihdekeskuksissa, ja ihmisillä olisi niin mukava yhteiskunta, että tilanne luonnostaan kannustaisi välttämään haitallista päihdekäyttäytymistä.

DaCapo

ViestiKirjoittaja DaCapo » 6.11.2009 23:14

mitääh... mulle se sopii perkeleen hyvin

eiks hamppu ole tarkoitettu kaikille täysikäisille, mieluiten 21 vuotiaille, mutta itse olen niin kärsimätön että aloitin käytön jo 17,8 vuotiaana ja aion jatkaa lain asettamaa pahettani nyt 18 vuoden iässä.

Mut siis mun mielestä voi alkaa käyttämään kannabista siinä vaiheessa kun on kokenut kaikki pahimmat tunnemyrskyt aikuistumisen vittuuntumiset yms. kun on oppinut murrosiän jälkeen vitusti uutta ja elämä alkaa maistumaan paskalta joku saattaa tajuta mitä meinaan :laugh: ( itse opin kokoajan lisää elämältä )

Onneksi ensikasvatus tehtiin esleillä ja kukka ei ollut vahvaa niin en joutunut psykoosiiin :) sori offtopic tää on ilkeetä, rakastan hamppufoorumia ja sitä rajoitetaan :x

en oo koskaan ollut kännissä ja ylpeä siitä

Aukikco
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Aukikco » 4.1.2010 16:02

Aloitusviestissä näkyy voimakkaana ajatus "kannabis ei ole paha juttu".

Toki kannabista mustamaalataan itkettävillä tavoilla. Mutta todellisuutta on myös se, että monet kokevat kannabista piikitettyään todella rankkoja kokemuksia, eivätkä välttämättä osaa oppia niistä tai nähdä niitä myönteisessä valossa. Tuntuu petolliselta sanoa, ettei kannabiksesta voi olla mitään haittaa - sanoivat tieteelliset tutkimukset mitä tahansa. Mahdollisten haittojen sivuuttaminen sotii tarkoitustaan vastaan - ajatus on toki hyvä, mutta.

Kannabiksen puolustaminen on vastustajien mielessä sitä uskottavampaa, mitä vähemmän puoltajat yrittävät kieltää ilmeisiä tosiasioita.

Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 12.1.2010 14:40

viinikellari kirjoitti:Mun mielestä olis hyvä jo melkeen alkaa pitään jonkilaisia päihdeoppi-tunteja koulussa. Ei semmone 45min rykäsy jää kenelläkään päähän tai kukaan ei ota sitä vakavasti.
Vaikka ottaisikin ni se eio tarpeeksi syväluotaava katsaus päihteiden monipiippuiseen maailmaan. Siinä sivussa vielä vaikkapa psykologiaa ni ei ois yhtään pahitteeksi nykyteineille..

Valtiolla ON vastuu kertoa päihteistä tarpeeksi hyvin, jotta voitas kasvattaa viisautta välttää tietyt päihteet.

Näinpä. Olen sitä mieltä, että muun kulttuuriopetuksen ohessa pitäisi penskoille kertoa myös päihdekulttuurista. Ei ihme, jos kouluista puskee alkoholiongelmaisia, kun ainoa mitä he ovat koskaan "alkoholikulttuuriksi" mieltäneet on tämä valloillaan oleva "joka perjantai perseet olalle"-meno, koska muuta tietoa ei ole saatavilla. Kouluissa saisi mielestäni puhua enemmänkin mm. olut- ja viinikulttuurista, sekä pikaisella katsauksella konjakit, viskit ja toki myös tupakkapuolelta sikarit. Ei jäisi sitten mitään epäselvää asiasta.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

Palaa sivulle “Politiikka ja media”