miten määritellään "heikompi aines" ?
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
- åke pakana
- 2 tähteä

miten määritellään "heikompi aines" ?
muuan kokoomuslainen nuorisoveijari on laskenut suustaan ilmoille lausunnon,
jonka mukaan suomessa on "heikompaa ainesta".
"on järjenvastaista, että tuemme heikomman aineksen lisääntymistä"
heikompi aines kokoomuksen taholta tarkoittaa aina sitä sakkia, joka ei tuota plussatulosta.
käytännössä siis pelkkiä kulueriä. päihteiden (kohtuu)käyttäjä perheetkin ovat vaarassa kun nämä veijarit saavat vallan.
persujen hihamerkkikohu saa jatkoa kun kokoomus lanseeraa uudet hihamerkit rupusakille.
ainoastaan hyvin tienaava on vahvempaa ainesta, joten hänen ei tarvitse kantaa käsivarrellaan tätä "heikompi aines" hihamerkkiä.
vanhusten rintoihin kiinnitetään "kuluerä" rintanappi.
(jonka tosin pappa saa repiä pois, mikäli kantaa vastuuta hankkimalla osakkeita tai muuten osallistuu kokoomuksen velkatalkoisiin)
miten määritellään "heikompi aines"?
minua kiinnostaa kuulunko yhteiskunnan voittajiin vai poistettaviin?
jonka mukaan suomessa on "heikompaa ainesta".
"on järjenvastaista, että tuemme heikomman aineksen lisääntymistä"
heikompi aines kokoomuksen taholta tarkoittaa aina sitä sakkia, joka ei tuota plussatulosta.
käytännössä siis pelkkiä kulueriä. päihteiden (kohtuu)käyttäjä perheetkin ovat vaarassa kun nämä veijarit saavat vallan.
persujen hihamerkkikohu saa jatkoa kun kokoomus lanseeraa uudet hihamerkit rupusakille.
ainoastaan hyvin tienaava on vahvempaa ainesta, joten hänen ei tarvitse kantaa käsivarrellaan tätä "heikompi aines" hihamerkkiä.
vanhusten rintoihin kiinnitetään "kuluerä" rintanappi.
(jonka tosin pappa saa repiä pois, mikäli kantaa vastuuta hankkimalla osakkeita tai muuten osallistuu kokoomuksen velkatalkoisiin)
miten määritellään "heikompi aines"?
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
- Prostitute
Re: miten määritellään "heikompi aines" ?
Mielenkiintoinen alotus!
Heikompaa ainesta on tosiaan né, jotka eivät tuota rahaa yhteiskuntaan vaan vievät sitä omilla tarpeillaan.
Huonosti koulutettu, huonot perhetaustat, päihdeongelmaa, työttömyyttä, rikoksia, köyhyyttä.. yms "pohjasakkaa"
Onko tosiaan parempi, että juostaan rahan perässä ja ohjataan rikkaille lisää rahaa ja köyhemmiltä sitä pois. Kulutetaan bemareihin, kämppään korkeavuorenkadulta ja korkeeseen hiilijalanjälkeen. Pidetään tärkeimpänä asiana rahaa, ja koska meillä sitä on, olemme automaattisesti parhaita kaikista.
Heikompaa ainesta on tosiaan né, jotka eivät tuota rahaa yhteiskuntaan vaan vievät sitä omilla tarpeillaan.
Huonosti koulutettu, huonot perhetaustat, päihdeongelmaa, työttömyyttä, rikoksia, köyhyyttä.. yms "pohjasakkaa"
Onko tosiaan parempi, että juostaan rahan perässä ja ohjataan rikkaille lisää rahaa ja köyhemmiltä sitä pois. Kulutetaan bemareihin, kämppään korkeavuorenkadulta ja korkeeseen hiilijalanjälkeen. Pidetään tärkeimpänä asiana rahaa, ja koska meillä sitä on, olemme automaattisesti parhaita kaikista.
åke pakana kirjoitti:miten määritellään "heikompi aines"?
Eiköhän se määritellä veronmaksukyvyn mukaan. Jos lahjoitat valtaosan tuloistasi valtiolle (palkkaverotus), olet kelvollinen etkä ole ensimmäisten joukossa päätymässä tutustumiskäynnille Soylent Green -tehtaalle.
Tämä ei luonnollisestikaan koske pörssiyhtiöitä, sillä niiden veronmaksusta vapautuminen tarkoittaa parempaa osakepottia - ja sitähän jokainen poliitikko haluaa, jos ei muuten niin oman osakesalkun hyvinvoinnin takia. Nokia, Sonera, Nestle, Mehiläinen.. näistä saisi varmasti mielenkiintoisen listan, jos Suomessa vielä olisi tutkivaa journalismia.
Schubakin ja hänen hengenheimolaistensa ongelma tuntuu olevan syrjäytyminen ylös. Kun ote "tavallisesta" yhteiskunnasta irtoaa, alkaa suusta lipsumaan kaikenlaisia sammakoita. Aika heikot eväät sellaisella porukalla on auttaa oikeasti syrjäytyneitä, ehkä siitä sitten kumpuaa tuollaista hälläväliä-asennetta, koetaan ettei auttamiskeinoja ole, toistellaan sitä "kuka tahansa voi nousta katuojasta kun vaan itse haluaa" -mantraa ja lopulta dehumanisoidaan koko "roskasakki". Tavallaan kyse on lopulta ennen kaikkea sosiologisesta ilmiöstä.
Hiisi vieköön!
- vihreä_valo
- 2 tähteä

Kokoomuksen ajattelu perustuu kokonaan rahaan, kaikki mitataan (raha)taloudellisesti. Silloin heikompaa ainesta ovat automaattisesti ihmiset jotka eivät tuota mitään eivätkä tienaa. Se että taloudellinen epätasa-arvo tuottaa tämän "heikomman osan" ei tule mieleenkään. Ja jos taas jokaisella olisi aina perustarpeet tyydytetty (asunto ja ruokaa) riippumatta mitä hän tekee, niin "heikompi aines" olisikin jo vaikeammin määriteltävissä. Olemme sokeutuneet rahan edessä ja mielestäni Zeitgeist-hörhöjen ajatukset selventävät tilannetta varsin hyvin, meillä olisi kaikille perustarpeet annettavissa ja ilman rahaa rikollisuus kutistuisi olemattomiin. Kokoomuksen toiminta taas tähtää amerikkaiseen yhteiskuntaan jossa rahakkaat piiloutuvat muurien taakse ja pyssyt paukkuu. Ja lapsilisien poistaminen laittaisin huume- ja alkkisperhetilastot nousuun.
- åke pakana
- 2 tähteä

tässä kohtaa iltaa lienee syytä ihmetellä miten vähillä voimavaroilla suomea johdetaan?
tämä kyseinen kokoomusbroileri siis näkee mielessään kun kaksi rapa-alkoholistia keskenään miettivät mistä saisi rahaa "aineisiin".
"heei. mehän voitaisiin paritella ja sitten 9kk pääsätä saadaan satanen kuussa viinaan ja aineisiin"
lähes totta puhuen olen itsekin hankkinut kolme kakaraa, koska niiden talouteemme tuottamat varannot on ohjattu "aineisiin"
luulen kyllä että shuupakin omat lapsilisät on sijoitettu rahastoihin.
tämä kyseinen kokoomusbroileri siis näkee mielessään kun kaksi rapa-alkoholistia keskenään miettivät mistä saisi rahaa "aineisiin".
"heei. mehän voitaisiin paritella ja sitten 9kk pääsätä saadaan satanen kuussa viinaan ja aineisiin"
lähes totta puhuen olen itsekin hankkinut kolme kakaraa, koska niiden talouteemme tuottamat varannot on ohjattu "aineisiin"
luulen kyllä että shuupakin omat lapsilisät on sijoitettu rahastoihin.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
Tämä on mielenkiintoinen aihe. Itse näkisin jaon jo toteutuvan esim. terveydenhuollossa. Mitä ihmeen järkeä siinä on, että yksityislääkärillä käynnistä maksetaan KELA-korvausta, vaikka meillä on jo olemassa kaikille avoin terveyskeskusjärjestelmä. Jos on niin hieno tai tärkeä että se ei kelpaa, niin eiköhän sitten voi maksaa koko lääkärinpalkkion omasta pussistaan.
En ole päihdyksissä. Ajatukseni ovat selkeämpiä kuin koskaan.
- åke pakana
- 2 tähteä

serinus1 kirjoitti: Mitä ihmeen järkeä siinä on, että yksityislääkärillä käynnistä maksetaan KELA-korvausta, vaikka meillä on jo olemassa kaikille avoin terveyskeskusjärjestelmä.
tässähän se jutun jouni onkin. rahauskovaiset (lue hallitus kaikkine puolueineen) pyrkivät saamaan ns. rahan kiertoon eli jatkuvaa talouskasvua havittelevat haluavat lääkäriyhtiöistä juuri sitä talouskasvua. ja sehän ei nykyisin onnistu ilman veronmaksajan tukea.
saatana sentään, tulkoon sota ja veriset vaatteet (mika waltari)
Määrittelisin tämän itse niin että heikompi aines = "ei voi lisääntyä ilman tukia".
Periaatteessa samaa mieltä siitä, että ei ole kestävää jos lisäännytään ilman että pystytään huolehtimaan itse perheestään. Olen aivan eri linjoilla tuen hakemisesta itselle, koska sinä et valitse sitä synnytkö tänne, ja jos tarvitset apua niin sitä on hyvä saada. On kuitenkin valinta lisääntyykö elämäntilanteessa jossa yhteiskunta joutuu huolehtimaan jälkikasvustasi.
Periaatteessa samaa mieltä siitä, että ei ole kestävää jos lisäännytään ilman että pystytään huolehtimaan itse perheestään. Olen aivan eri linjoilla tuen hakemisesta itselle, koska sinä et valitse sitä synnytkö tänne, ja jos tarvitset apua niin sitä on hyvä saada. On kuitenkin valinta lisääntyykö elämäntilanteessa jossa yhteiskunta joutuu huolehtimaan jälkikasvustasi.
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."
-
HamppuWelho
- 1 tähti

Istjender kirjoitti:Periaatteessa samaa mieltä siitä, että ei ole kestävää jos lisäännytään ilman että pystytään huolehtimaan itse perheestään.
Siinä tapauksessa koko ihmiskuntaa ei olisi olemassakaan, sillä 99% anatomisesti modernin ihmisen olemassaolon ajasta jokainen yksilö on ollut riippuvainen yhteiskunnastaan ja eristäytyminen pelkän lähiperheen piiriin on lähes poikkeuksetta tarkoittanut hidasta kuolemaa kaikille eristäytyjille nälkään tai nopeaa kuolemaa suurpedoille.
Vaikka moderni yhteiskunta tarjoaa moninkertaiset mahdollisuudet selvitä "omillaan" jokainen ei voi olla nettovoittaja koska käsillä olevat resurssit ovat vielä toistaiseksi varsin rajalliset.
Eli nettovoittajilla on valintana joko auttaa nettohäviäjien elinkustannuksissa tai jättää heidät kylmään petoeläinten ja luonnon armoille.
Väittäisin että olisi kannattavaa tukea heikko-osaisempienkin lisääntymistä hallitsevasta ikäpyramidista johtuen sillä vaihtoehto käy pitkällä aikavälillä paljon kalliimmaksi. Tosin nettovoittajat eivät ole itse näkemässä tätä joten on helppo arvata miten suurin osa tässä asiassa äänestää.
HamppuWelho kirjoitti:Siinä tapauksessa koko ihmiskuntaa ei olisi olemassakaan, sillä 99% anatomisesti modernin ihmisen olemassaolon ajasta jokainen yksilö on ollut riippuvainen yhteiskunnastaan ja eristäytyminen pelkän lähiperheen piiriin on lähes poikkeuksetta tarkoittanut hidasta kuolemaa kaikille eristäytyjille nälkään tai nopeaa kuolemaa suurpedoille.
Vaikka moderni yhteiskunta tarjoaa moninkertaiset mahdollisuudet selvitä "omillaan" jokainen ei voi olla nettovoittaja koska käsillä olevat resurssit ovat vielä toistaiseksi varsin rajalliset.
Eikä tarvitsekaan olla, koska meitä on tällä pallolla kuitenkin aivan mielettömästi liikaa. Ei minulla ole mitään tuilla eläviä henkilöitä vastaan, mutta kieltämättä nämä jotka lisääntyvät mielinmäärin ja olettavat muiden elättävän penskansa käyttävät systeemiä härskisti hyväkseen. Esim. UKssa on loistavia esimerkkejä tästä.
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."
Jos suomessa olisi "kokoomus hate club" niin se todennäköisesti olisi minun perustama. Ei siis ihme että tuo heikompi aines kommentti sai munkin veren taas kohisemaan. Stana! Kultalusikka suus.. pers***sä syntyneet porvarit besserwisseilee taas oikein antaumuksella.
Antaisin karmaa parille kommentille täällä jos minulla olisi 30 viestiä täynnä. Koska ei ole nii päätin löpistä tämänkin postauksen tänne ihan vain siksi että kohta voin vihdoinkin tukea niitä jotka ovat fiksumpia ja parempi kirjoittamaan, klikkaamalla sitä karma painiketta.
(Tämän voi lukea myös kritiikiksi tuota 30 viestin minimiä vastaan).
Antaisin karmaa parille kommentille täällä jos minulla olisi 30 viestiä täynnä. Koska ei ole nii päätin löpistä tämänkin postauksen tänne ihan vain siksi että kohta voin vihdoinkin tukea niitä jotka ovat fiksumpia ja parempi kirjoittamaan, klikkaamalla sitä karma painiketta.
(Tämän voi lukea myös kritiikiksi tuota 30 viestin minimiä vastaan).
-
Petterigreenthumb
"Heikompi aines" omasta mielestäni löytyy tuolta eduskunnan puolelta. Sortavat ja orjuuttavat ihmisiä, maapallon asiat olisivat kunnossa ja kaikilla ruokaa jos nykyiset Johtajat/illuminati eivät olisi vallan kahvassa.
Vihaajat vihaa mutta noin se menee vaikka kuinka inttäisi vastaan.
Vihaajat vihaa mutta noin se menee vaikka kuinka inttäisi vastaan.
PetteriGreenthumb
-
PoisonedDwarf
Heikompi aines on lehdet, varsi ja juuret. Kukinto on vahvempi aines!
Mitä tulee politiikkaan niin olen sitä mieltä, että koko sakki siellä Arkadianmäellä on yhtä pihalla tilanteesta kuin kaikki muutkin. Politiikka pitää ottaa alaspäin takaisin kyliin ja kaupunkeihin ennemin kuin siirtyä Eurooppaan! Ehkä jokupäivä maapallolla onkin vaan 1 valtio jota muutama sikarikas häijy hallitsee, miettikää miten vaikeeta on sitte ajaa omia ja kaverien asioita läpi?!
Nyt kun ollaan karattu jo aiheesta sopii miettiä olenko minä nauttinut sitä heikompaa vai vahvempaa ainesta?
Kait tuo heikompi aines vois olla vaikka käännös englannin sanalle looser?***tumaiselta se ainakin kuulostaa.
Mitä tulee politiikkaan niin olen sitä mieltä, että koko sakki siellä Arkadianmäellä on yhtä pihalla tilanteesta kuin kaikki muutkin. Politiikka pitää ottaa alaspäin takaisin kyliin ja kaupunkeihin ennemin kuin siirtyä Eurooppaan! Ehkä jokupäivä maapallolla onkin vaan 1 valtio jota muutama sikarikas häijy hallitsee, miettikää miten vaikeeta on sitte ajaa omia ja kaverien asioita läpi?!
Nyt kun ollaan karattu jo aiheesta sopii miettiä olenko minä nauttinut sitä heikompaa vai vahvempaa ainesta?
Kait tuo heikompi aines vois olla vaikka käännös englannin sanalle looser?***tumaiselta se ainakin kuulostaa.
- Idän Pikajuna
- 2 tähteä

serinus1 kirjoitti:Tämä on mielenkiintoinen aihe. Itse näkisin jaon jo toteutuvan esim. terveydenhuollossa. Mitä ihmeen järkeä siinä on, että yksityislääkärillä käynnistä maksetaan KELA-korvausta, vaikka meillä on jo olemassa kaikille avoin terveyskeskusjärjestelmä. Jos on niin hieno tai tärkeä että se ei kelpaa, niin eiköhän sitten voi maksaa koko lääkärinpalkkion omasta pussistaan.
Kyllä tämä yksityislääkärien kelakorvaus on helvetin hieno juttu nimenomaan vähätuloisten näkökulmasta. Oletko esimerkiksi koskaan joutunut odottamaan yli puolta vuotta jossa että pääset juurihoitoon julkiselle? Julkisella puolella palvelu on myös usein kertakaikkian ala-arvoista, siellä "asiakkaat" ovat menoeriä ja kaikin mahdollisin keinoin pyritään vaan säästämään eikä kirjoiteta lähetteitä esimerkiksi magneettikuvauksiin vaikka syytä olisi: http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidek ... na/1288456 Yksityiselle lääkärille olet tulonlähde ja tämä varmaan mielellään hoitaisi sinua toistekin eikä kirjaimellisesti nauraisi ongelmillesi kuten minun omalääkärini kun keuhkoputkentulehduksen takia terveyskeskukseen eksyin. Oli sikainfluenssabuumi suurimmillaan siihen aikaan ja vaikken sanallakaan sitä maininnut niin omalääkäri naurahteli, kuittaili "possunuhasta" ja kuinka minulla ei sitä ole... Nojoo, hieman OT pahoittelen.
Lehemiä sioille.
Kaverini kävi juuri kunnallisella puolella hammashoidossa (jonne saa ajan vain jos suhun sattuu aivan perkeleesti, muuten jono on 2v). Lääkäri kuulemma aivan mielettömän kiireinen ja kokoajan vaan syyllisti kaveriani, että tuhlaa verovaroja kun ei osaa pitää hampaitaan kunnossa, vaikka harjaa aamuin, illoin. Koko käynnin ajan jotain "teidän takianne, bla bla" juttua. Helvetin hienoa palvelua. Kaveri käy töissä ja on siten veropottiin kyllä rahaa tuottanutkin, joten luulisi purukaluston saavan kuntoon ilman moista vinkumista.
Itse en ole julkisella puolella käynyt, enkä tuon jälkeen käykään. On meillä niin hieno terveydenhuoltojärjestelmä että muunmuassa sen varjolla kerätään isoja verorahoja, mutta ei se kyllä laadussa näy.
Itse en ole julkisella puolella käynyt, enkä tuon jälkeen käykään. On meillä niin hieno terveydenhuoltojärjestelmä että muunmuassa sen varjolla kerätään isoja verorahoja, mutta ei se kyllä laadussa näy.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”