kuka omistaa oikeuden brändiin nimeltä kannabis?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

kuka omistaa oikeuden brändiin nimeltä kannabis?

ViestiKirjoittaja åke pakana » 17.11.2014 1:21

kun painan t-paitaan kannabis ja kuva lehdestä, niin kenelle minun pitää maksaa tekijäoikeusmaksuja ja palkkioita? kuka saa rahat che vara paidoista?
kuka omistaa ufot ja joulupukin? viimeisen nähtävästi cocasola mutta kuitenkin.

saanko neuloa tai valmistuttaa kotimaisia kannabis-merkkisiä farkkuja tai jumppapukuja? mitä hä
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

toohi
2 tähteä
2 tähteä

Re: kuka omistaa oikeuden brändiin nimeltä kannabis?

ViestiKirjoittaja toohi » 17.11.2014 2:13

Che paidoista en osaa sanoa, mutta kokonaisuutena ihan mielenkiintoinen kysymys. Olen kyllä melko varma, ettei kannabista tai sen lehteä ole kukaan voinut rekisteröidä itselleen, koska ovat niin yleisessä käytössä. Sama kuin joku yrittäisi rekisteröidä sanan "leipä" ja logoksi sille vaikka kirkkoveneen. Tuskin menee läpi. Paremmin en osaa perustella. :think:

Kuvat ovat toki vaikeampi maasto, että tietyllä tavalla tyylitelty ufo, lehti tai joulupukki voisivat mennä läpikin, mutta tälläisen rekisteröimällä kerjää ikävyyksiä, koska mahdollisia tekijänoikeusmaksuja saisi perätä jokaisessa oikeusasteessa. Toisaalta ennen oli firmojen bränditkin luokkaa "Hohto-pesuaine". Kai sillä asiayhteydellä ja tuoteryhmälläkin on vähän väliä.

Missäköhän töllöohjelmassa joku jenkkiläinen kahvilanpitäjä oli onnistunut rekisteröimään jonkun paikallisen "lörtsyn" omiin nimiinsä ja siitähän sota syttyi. Pyyteli sitä sitten anteeksi ihan radiossa ihmisiltä, jotka olivat pistäneet kyseisen paikan boikottiin.

Eli varmasti saat valmistaa sen merkkisiä vaatteita, muttet voi estää muitakaan niitä valmistamasta, jos piraatit alkavat joku päivä syödä firman tulosta.

pika-googlen tulos: http://www.cannalawblog.com/marijuana-trademarks/

-toohi

wumbatti
1 tähti
1 tähti

Re: kuka omistaa oikeuden brändiin nimeltä kannabis?

ViestiKirjoittaja wumbatti » 17.11.2014 3:25

Palaa sivulle “Politiikka ja media”