Pistipäs silmää tämmönen juttu turkulaisessa. Alko tuleen mieleen et ollaanko nyt saamassa lisää ylilyöntejä vai kenties asiat parempaan suuntaan?
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/289 ... -korvaajia
Pätkä jutusta.
"Poliisi voi saada kokonaan uuden työnkuvan käräjäoikeuksista, käy ilmi keskiviikkona julkaistusta hallitusohjelmasta.
Hallitusohjelman liitteen mukaan alioikeuksista siirrettäisiin rangaistusmääräysmenettelyyn sellaiset rikosasiat, joista voi saada sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta.
Näissä tapauksissa poliisi kirjoittaisi rangaistusmääräyksen, jonka syyttäjä sitten vahvistaisi.
Syytetty voisi viedä tapauksensa kuitenkin myös tuomioistuimeen.
Muutos astuisi voimaan 2018. Sen myötä oikeusistuinten työ vähenisi jopa 30 000 jutulla vuosittain."
Poliisi tuomarina?
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Poliisi tuomarina?
Mitäs luulisit? Suomessa? Jos poliisi saa leikkiä tuomaria niin kovimman mukaan menee. Ainoa keino järkeistää tuomioita on viedä joka ainoa juttu käräjille. EHKÄ sitten aikaa myöten linja lievenee.
-
NupunTaitaja
- 1 tähti

Ei saat***. Ei ne kuitenkaan saa/uskalla käyttää omaa "päätään" ja harkintakykyä. Mikäli tämänkaltainen meno jatkuu mä veikkaan et tääl ollaan jonkinasteisessa "sodassa" 20v sisällä. Meinaan kun vähintään joka viikko saa lukea uusista laeista ja säännöistä joilla nyhdetään ihmisiltä enemmän ja enemmän, joko euroja, vapautta tai aikaa. Kohta ei saa pierastakkaan ilman et joudut maksamaan veroa päästöistä. Johan pistää vihaks. Ainut järkevä keino heidän pikku ongelmaansa olis pistää koko kivikautinen lakikirja remonttiin ja tä o fakta.
- neural_rust
- 1 tähti

lizzy kirjoitti:Mitäs luulisit? Suomessa? Jos poliisi saa leikkiä tuomaria niin kovimman mukaan menee. Ainoa keino järkeistää tuomioita on viedä joka ainoa juttu käräjille. EHKÄ sitten aikaa myöten linja lievenee.
Täähän nyt on ihan selvä että entistä enemmän kuuluu porukan riitauttaa "tuomio" ja viedä käräjille. Vaikkei tuomio aleniskaan, niin tuleepahan se kalliimaksi valtiolle kuin itse hampuusille. Ei omaan käyttöön kasvatuksesta kuitenkaan enään nykyään saa kuin jonkun naurettavan sakon, mikä pitäis kaikilla olla varaa maksaa, miettii sen vaan vaikka ihan harraste-verona..
nii... Voiskohan tossa sit kuulla tuomion eka mitä haetaan ennenku se on kirjoissa ja kansissa? Siinä vaihees vois suoraan sit sanoo tyytymättömyytensä jos haetaan sakkoo isompaa..
nii se vaa menee
En nyt äkkiseltään näe miten tämä on puhtaasti negatiivinen asia. Edelleenhän asian voi viedä käräjille jos ei poliisin päätös miellytä. Tässä uudistuksessa on kuitenkin tarkoitus poistaa byrokratiaa, ei lisätä sitä. Samalla säästetään älyttömästi verorahoja.
- SpiderGrower
neural_rust kirjoitti:...
Täähän nyt on ihan selvä että entistä enemmän kuuluu porukan riitauttaa "tuomio" ja viedä käräjille. Vaikkei tuomio aleniskaan, niin tuleepahan se kalliimaksi valtiolle kuin itse hampuusille. Ei omaan käyttöön kasvatuksesta kuitenkaan enään nykyään saa kuin jonkun naurettavan sakon, mikä pitäis kaikilla olla varaa maksaa, miettii sen vaan vaikka ihan harraste-verona..
Sä ja sun harrasteverot ny viddu...
tarkennettakoon vielä ettei kaikkia kiinnosta kiinnijääminen ja "verot" kasvatuksista.
Spidersense tingling.....
- neural_rust
- 1 tähti

Nojoo, ehkä mä "vähän" omia mielepiteitäni liikaa mainostelen täällä. Tosiaan jos ei halua kiinni jäädä, niin hoitaa hommansa niin että sit ei jää.
Mutta silti jos aikoo kasvattaa, niin myös kannattaa varautua siihen että jossain kohtaa se nalli "saattaa" napsahtaa, ja siihen on hyvä varautua rahalliseti jokatapauksessa.
Senkin takia mulla ei oo mitään telttoja, vitumoisia ilmastointeja ja vesitsydeemeitä käytössä, koska ne vaikuttaa tuomion suuruuteen negatiivisesti kuitenkin.
+Muualla noita vehkeitä vielä takavarikoidaankin vielä, joten persnetto tulee huomattavasti suuremmaks.
Edelleen mun mielipide on se että Minä voin maksaa vaikka sen 150-200e vaikka pari-kolme kertaa vuodessa omista micro-seteistä, kun ei tää mun kämppä ainoa oo, mistä sitä polttoo mun piippuihin tulee. Mutta se onkin sit jo asia erikseen..
Mutta näköjään omia fiiliksiä näistä asioista ei näköjään "saa" täällä esittää, niin olkoon.. Jättäkää vaikka ne sakot mun puolesta maksamatta..
Mutta silti jos aikoo kasvattaa, niin myös kannattaa varautua siihen että jossain kohtaa se nalli "saattaa" napsahtaa, ja siihen on hyvä varautua rahalliseti jokatapauksessa.
Senkin takia mulla ei oo mitään telttoja, vitumoisia ilmastointeja ja vesitsydeemeitä käytössä, koska ne vaikuttaa tuomion suuruuteen negatiivisesti kuitenkin.
+Muualla noita vehkeitä vielä takavarikoidaankin vielä, joten persnetto tulee huomattavasti suuremmaks.
Edelleen mun mielipide on se että Minä voin maksaa vaikka sen 150-200e vaikka pari-kolme kertaa vuodessa omista micro-seteistä, kun ei tää mun kämppä ainoa oo, mistä sitä polttoo mun piippuihin tulee. Mutta se onkin sit jo asia erikseen..
Mutta näköjään omia fiiliksiä näistä asioista ei näköjään "saa" täällä esittää, niin olkoon.. Jättäkää vaikka ne sakot mun puolesta maksamatta..
Rangaistusmääräysmenettelyä sovelletaan nykyään sellaisiin rikoksiin joista on tiedossa enintään 6kk vankeutta. Tämä tarkoittaa kannabiksen tapauksessa huumausaineen käyttörikosta. Tulevaisuudesa menettelyä voitaisiin siis soveltaa kaikkiin huumausainerikoksiin ja huumausainerikoksen valmisteluun tai edistämiseen. Sinänsä tässä ei ole kenenkään järkevän hampuusin kannalta mitään uutta; rangaistusmääräysmenettelyyn ei kannata yleensä suostua koska syyttäjä saattaa luopua toimenpiteistä eikä tuomioistuin lähde juuri koskaan rangaistusta korottamaan.
it's tough to make a living when all we do is work
onhan se mukavaa ja nopeaa, että on esivalta, tuomari sekä pyöveli samassa paketissa.