Chiller kirjoitti:Löytyykö käytännössä kannabis lajikkeet siemenluettemosta? Kuinkas se jatkojalostus lainsäädäntö sitten menikään? Pistokkaita ei saa myydä ilman siemenluetteloon laittaneen lupaa? Kuinkas koristekasvi taimisto?![]()
Itse olen edelleen jatkojalostus ja koristekasvi asialla, cbd tai ei. Tämän totesin jo muinoin. Turha kikkailla aiheella jos kuulustellaan.
https://www.siementarha.fi/ajankohtaista/
Vähän perehdyin itse aamutuimaan, ja linkkiä kun selaa hieman niin löytyy selvitys. Koskee yleisesti kaikkia myytäviä siemeniä. Näin ollen kaikki foorumilla myytävät itse tuotetut siemenet on laittomia myydä, mikäli niitä ei keväällä ole ilmoitettu tarkastusta varten. Uskoakseni vain yksi laillinen myyjä löytyy Suomesta, toki on saattanut jotkut muutkin ilmoittaakkin keväisin

Tämä on asia jota ei btw koulussakaan opeteta, on jo niin kaupallistunut ja korruptoutunut kytkös paikka. Suositellaan lähinnä mistä kannattaa tilata.
Elikkä jos haluat laillisesti myydä siemeniä, niin myyntiin tuleva erä pitää jo keväällä ennen kasvatuksen aloitusta ilmoittaa tarkastuksen piiriin.
Tai sitten ei koska kyseessä on toisilla koristekasvi ja toiset tähtää ruokaviraston piiriin