Hamppumarssi mediassa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
litku

Re: Hamppumarssi mediassa

ViestiKirjoittaja litku » 12.5.2004 18:18

powergrower kirjoitti:Olen hyvin surullinen huomattuani sen todeksi että "truu rasta-hampuusi" hyväksyy pelkästään toisen rastafarin.

Minäkin olin tuolla "taviksena" liikenteessä, mutta en kyllä huomannut mitään erityistä kieroon katsomista. Vaikka keskimäärin tuolla olikin aika erikoista porukkaa, oli siellä mielestäni jokseenkin vähän "hampuuseja" eli noita parrakkaita turilaita, joita hipeiksikin kutsutaan. Ihan sekalaista porukkaa mielestäni. Ettet olisi itse ennakkoasenteillasi saanut asiat vaikuttamaan siltä, että teitä ei "hyväksyttäisi" joukkoon?

No, heti alusta alkaen "ulkopuolinen" fiilis. Olisi pienemmällä porukalla tullut yksinäinen olo. Marssin aikana, 17 vuotiaalle, nuorelta, mutta normaalilta näyttävälle kaverilleni tultiin sitten sanomaan "Eikö sulta kysyttykään papereita"

Idiootteja mahtuu jokaiseen porukkaan, eikä yksittäistapauksen takia ole syytä leimata koko marssiväkeä samanlaiseksi.

Ehkä he jo tiesivät että rivikansalaista ei hyväksytä rastafari-pössyttelijä-elämäntapa-hipin silmissä?

No käsittääkseni tuo ei mikään elämäntapahippien kokous ollutkaan? Jos hipit eivät hyväksy meitä "taviksia" mielenosoitukseen niin se on ainoastaan heidän ongelmansa. Pitäkööt pikkusieluiset paskiaiset hippimarssinsa jossain muualla. Tuon hamppumarssin ajatuksena tietääkseni on, että kaikki ovat tervetulleita loksien paksuudesta ja parran pituudesta riippumatta. Se ei siis ole tilaisuus, jossa osanottajat pitäisi "hyväksyä joukkoon", he ovat se joukko.

En tiedä tullakko seuraaville marsseille. Toisaalta todella rento fiilis, toisaalta otti päähän niin maan perkuleesti huomata ns. hampuusien asenne!

Ihmiset sen marssin tekevät ja omalla läsnäolollasi saat muokattua väkeä monipuolisemmaksi. Ei joidenkin yksittäisten ääliöiden takia kannata pilata koko lystiä. Mukaan vain vastaisuudessakin:)

hooj

ViestiKirjoittaja hooj » 12.5.2004 19:02

Powergrower->

Mä olin myös siellä ihan rivikansalaisena ja yksin, tosin mulle ei kukaan tullut sanomaan mitään enkä minäkään uskaltanut mennä kenenkään juttusille. En huomannut, että oikeastaan kukaan olisi katsonut minua kovinkaan kieroon, mutta aikaisemmin olen huomannut, että myös kannabiksen ystävistä löytyy ennakkoluuloisia. Ei suomessa kannata alkaa murehtimaan jos joku on töykeä tai joku katsoo vähän kieroon, muuten joutuu olemaan päivittäin vittuuntunut ko. toiminnasta. Meitä on moneen junaan ja muutaman tyypin tekemisistä tai sanomisista ei kannata loukkaantua.

Othersider

ViestiKirjoittaja Othersider » 13.5.2004 0:06

Uskomatonta paskaa koko tuo pukeutumis-vastakkainasettelu ja vaatimus "siististä" ulkoasusta. Teeskentely on teeskentelyä ja teeskentely ei ole hyvä asia.

dagreenthumb
1 tähti
1 tähti

Turkunen

ViestiKirjoittaja dagreenthumb » 13.5.2004 4:23

Letkeä marssi oli joo, mutta 70% porukasta ei ollut kovin vakuuttavan näköisiä :)

Jatkot oli sitäkin paremmat =)

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 22.6.2004 11:22

Ainoa t o d e l l a merkittävä vaikuttaja on mielenosoituksen väkimäärä.

Oletetaan, että vaikkapa 2000-3000 henkilöä paukahtaisi marssimaan juuri sellaisena kuin kukin on, syntyisi tautinen mediahaloo.

Mutta mutta, kuinka sitten tämäkin tapahtuisi... ei tapahdu, ellei terve ja realistinen asenne perustuslaillisten vaikuttamiskeinojen todelliseen potentiaaliin herää.

Muutoksen tekeminen on oikeastaan lapsellisen helppoa, mikäli tahtoa löytyy.

Haloo syntyisi varmaan siitäkin, kun osa mediaa "sensuroi" viestinnässään todelliset osallistujamäärät, ja osa kumoaa törkeän valheen... ja niin edelleen.

Ja sitten yleistä lätinää... kovin herkkänahkaista kansaa on ganjalaiset.
Jos joku sattuu olemaan omissa visioissaan, ollaan heti tuomitsemassa: ihme hippi, ei edes päivää sano :shock: ..etc.
Ja toinen "huippuläppä" on tämä ulkonäkö saivartelu, jokaisella lienen oikeus oma imagonsa rakentaa, jos jotkut* eivät sitä kestä.... *HEILLÄ on ongelma, ja suhteellisen vakava sellainen.

huopa

ViestiKirjoittaja huopa » 30.6.2004 10:26

kyllä me kerättiin siellä hämeenpuistossa ne roskat pois (ainakin kaikki mitä huomattiin). Olen varsin tyytyväinen tampereen marssin tämänvuotiseen versioon. Osallistujia oli (jotain 200) ja kaikenlaista ihmistä oli tullut mukaan.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”