Kuva

20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
rxsted
Viestit: 1676
Liittynyt: 12.2.2019

20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja rxsted » 31.3.2024 22:16

https://www.facebook.com/events/1160332341629626 | https://www.instagram.com/lailliseksi | https://twitter.com/lailliseksi

Kokoonnumme lauantaina 20.4.2024 Helsingin kansalaistorille klo 16:20 alkaen osoittamaan mieltä kannabiksen lääkekäytön edistämisen sekä kannabiksen kieltolain kumoamisen puolesta. Tapahtumassa kuullaan musiikkiesityksiä ja puheita.

Toivotamme tervetulleeksi paikalle kaikki mielenosoituksen tavoitteita kannattavat ihmiset sekä myös hamppualan yritykset, päihde- ja lääkealojen järjestöt ja poliittiset liikkeet. Kannustamme tekemään kantaaottavia kylttejä, jotka ovat myös kunnioittavia ja asiallisia.

Suosittelemme, että paikalle ei tuoda lapsia, koska tapahtumassa puhutaan laittomien päihteiden laillistamisesta aikuisille sekä nykylainsäädännön haitoista, joiden kuvaukset voivat järkyttää.

HUOM: THC:tä sisältävän kannabiksen käyttö ilman reseptiä on Suomessa toistaiseksi laitonta. Tapahtuman tarkoitus ei ole kerätä ihmisiä rikkomaan kannabiksen kieltolakia, vaan ottaa kantaa sen kumoamisen puolesta rauhanomaisesti ja kunnioittavasti.

Kannabis lailliseksi -kansalaisaloite jätetään eduskunnalle samalla viikolla. Aloite keräsi 53 961 allekirjoitusta vuosi sitten 20.04.2023.

Mielenosoituksen järjestää Suomen kannabisyhdistys ry. Yhdistyksen tavoite on edistää kannabiksen lääkekäyttöä ja lopettaa kannabiksen kieltolaki. Voit tukea yhdistyksen toimintaa ja tavoitteita liittymällä yhdistyksen jäseneksi osoitteessa: https://www.suomenkannabisyhdistys.com/liity

Haluatko auttaa mielenosoituksen järjestämisessä? Pääset mukaan auttamaan täyttämällä tämän google formsin: https://forms.gle/R8TCnuTquUVVMf2aA

Ohjelma julkaistaan lähempänä mielenosoitusta. Jos haluat tapahtumaan puhumaan tai soittamaan, niin olethan yhteydessä Suomen kannabisyhdistykseen somen kautta.

Kuva
“That’s what plant breeders do — we grow 100,000 plants, keep 100 of them, and trash all the rest. I love to kill. I’m getting rid of everything that’s imperfect.”
David "Skunkman" Watson (2004)

D34DH34D
Viestit: 56
Liittynyt: 19.11.2019

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja D34DH34D » 2.4.2024 9:52

Mä en halua olla missään tekemisissä lääketeollisuuden ja huumevastaisten kansalaisjärjestöjen kanssa. Ja kannabiksen kotikasvattajana mä en näe mitään syytä muuttaa nykylainsäädäntöä.

Kannabiksen laittomuuden ansiosta kannabiksesta maksetaan 20 euroa grammalta gramman pikkupusseissa kadulla ja kotikasvattaja saa diileriltä 1000 egeä heikiltä. Kun kannabis laillistetaan niin sitten siitä ei taloudellisesti hyödy muut kuin lääketeollisuus, isojen kasvihuoneiden omistajat ja muut juutalaiset.

Kaliforniassa tai missään muualla mun kaltaiset tyypit ei ole voittaneet yhtään mitään laillistamisella ja kannabiskulttuurin laillistamisen mukana tuoma kapitalismi on tuhonnut. Mafiapomot ja poliisit on musta pienempi paha kuin juutalaiset oligarkit.Tää meidän nykyinen "don't ask, don't tell"-tyyppinen kannabislainsäädäntö antaa musta meille laittomuuden ja laillisuuden parhaat puolet: Mä näen että kannabiksen laittoman statuken paradoksaalisesti siunauksena tässä meidän kapitalistis-nihilistisessä dystopiassa meille hulluille puutarhureille.

Ei mun kaltaiset vanhat valkoiset miehet voi tehdä rahaa OnlyFans'sissä, ei mulla ole mitään muuta taitoa jolla mä voin hankkia rahaa kuin mun taito kasvattaa kannabista jos kannabis laillistetaan niin mun ammattitaidon ja osaamisen markkina-arvo tippuu nollaan.

"A criminal is a person with predatory instincts who has not sufficient capital to form a corporation. Most government is by the rich for the rich. Government comprises a large part of the organized injustice in any society, ancient or modern.Civil government, insofar as it is instituted for the security of property, is in reality instituted for the defence of the rich against the poor, and for the defence of those who have property against those who have none." ~ Adam Smith

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2446
Liittynyt: 29.1.2008

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 2.4.2024 17:06

Kun joku järkkää Turussa:

Hyvä osoittaamieltä periferiassa, ettei päättäjät pääkaupungissa pääse häiriytymään.


Kun joku järkkää pääkaupungissa

D34DH34D kirjoitti:Mä en halua olla missään tekemisissä jne sössön söö


Niin tai näin, niin aina väärin päin. Vastarannan kiisket kutevat aikaisin tänä vuonna.
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

D4HNZK1
Viestit: 9
Liittynyt: 24.12.2021

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja D4HNZK1 » 3.4.2024 11:34

D34DH34D kirjoitti:
Ei mun kaltaiset vanhat valkoiset miehet voi tehdä rahaa OnlyFans'sissä, ei mulla ole mitään muuta taitoa jolla mä voin hankkia rahaa kuin mun taito kasvattaa kannabista jos kannabis laillistetaan niin mun ammattitaidon ja osaamisen markkina-arvo tippuu nollaan.


Siis onko se kannabis lainsäädäntö syypää siihen ettet ole elämässä oppinut tekemään mitään muuta rahan arvoista kun kannabiksen kasvattaminen? Kävikö yhtään mielessä mitä mahdollisuuksia tämä laillistaminen voisi tarjota Suomen kansantaloudelle?

:D äijä ihan oikeesti.

Ps. Tulisin mukaan, mutta valitettavasti olen estynyt saapumaan paikalle henkilökohtaisista syistä.

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1777
Liittynyt: 16.5.2012

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 3.4.2024 12:16

Foorumilta jo poistunutta, yhtä suosikkinimimerkeistäni, d2_deewiä lainaten: lecalice it! hamppulaillisex suomes ,koska portukalis saa vetää koksuu.
Lecalice it! -d2_deew

Alfons Dickman
Viestit: 76
Liittynyt: 17.8.2023

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja Alfons Dickman » 3.4.2024 14:49

En ymmärrä miksi kukaan kokee tarvetta selittää miksi ei halua osallistua mielenosoitukseen. Helvetti sentään, Suomi on täynnä mielenosoituksia joihin en itse halua mennä. En ymmärrä mikseivät jotkut ymmärrä että joitain toisia saattaa asia kiinnostaa vaikkei itseä koskettaisi. Kun ollaan foorumilla jolla on paljon käyttäjiä ja tehdään ketju mielenosoituksesta kannabiksen puolesta, niin ensimmäinen viesti kiukkuaa kuinka hän ei halua. No et sitten, mutta meitä on monia jotka haluaa.

Avatar
Tapionpoika
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 2446
Liittynyt: 29.1.2008

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja Tapionpoika » 4.4.2024 12:09

Alfons Dickman kirjoitti:En ymmärrä miksi kukaan kokee tarvetta selittää miksi ei halua osallistua mielenosoitukseen. Helvetti sentään, Suomi on täynnä mielenosoituksia joihin en itse halua mennä. En ymmärrä mikseivät jotkut ymmärrä että joitain toisia saattaa asia kiinnostaa vaikkei itseä koskettaisi. Kun ollaan foorumilla jolla on paljon käyttäjiä ja tehdään ketju mielenosoituksesta kannabiksen puolesta, niin ensimmäinen viesti kiukkuaa kuinka hän ei halua. No et sitten, mutta meitä on monia jotka haluaa.


Deadheadin viestihistoriassa on kaikki sama energia joka sillä 18-vuotiaalla Tapionpojalla oli hänen löydettyään Bill Hicksin, Terence McKennan ja Zeitgeist-"dokumentin".

"Kaikki on fuulaa, ihmiset on lampaita (toisin kuin minä joka luen jotain valtavirran vastaista netistä ja hyväksyn sen kummempia kysymättä) ja kaikki mistä en tykkää on kapitalistisikojen juoni. Tässä vielä viestin perään quote ilman kontekstia. 420 blaze it fggt"
sativa to change the things I can
indica to accept the things I can't

Avatar
asspounder
Viestit: 364
Liittynyt: 29.6.2013

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja asspounder » 8.4.2024 7:36

Kummeli Kultakuume-leffassa on se kohtaus, jossa työkaveri osoittaa mieltään, kun Dille ja Jönssi järkkäävät työajan ulkopuolella vedonlyöntiä varastolla, trukkirallin voittajasta.

- Minä en sitten halua ollaan missään tekemisissä tämän asian kanssa!
- No sitten sun ei varmaan tarvi kattellakkaan.

Tuli mieleen.
"Why is pot against the law? It wouldn't be because anyone can grow it, and therefore you can't make a profit off it, would it?" - Bill Hicks

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1777
Liittynyt: 16.5.2012

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 8.4.2024 13:32

Lakothan ovat tämänpäivän muotia, miten olisi hamppulakko? Kukaan pössyttelijä ei mene töihin tai täytä kelalappuja.
Lecalice it! -d2_deew

Avatar
Tahveli
Viestit: 204
Liittynyt: 22.10.2013

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja Tahveli » 9.4.2024 1:22

^ No nyt on rajut keinot, jo on kumma jossei noilla laillistu.

Valdi
Viestit: 8
Liittynyt: 11.2.2019

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja Valdi » 20.4.2024 18:32

Omalta kohdalta tämä tapahtuma meni sivu suun minusta johtumattomista tekijöistä. Olin tulossa Tampereelta Helsinkiin kyltin kanssa mielenosoitukseen ja junan veturi hajosi Kuljun kohdalla, eli aika pian lähdön jälkeen. Yrittivät sitä korjata ja ei onnistunut. Palattiin sitten Tampereen asemalle takana olleella veturilla. Enää ei kannattanut uudella yhteydellä mennä, koska olisi myöhästynyt tapahtumasta.

Vielä ei ole näkynyt mitään tietoa mediassa. Ainakin Turun hamppumarsseista on yleensä uutisoitu.

Sihaus
Viestit: 944
Liittynyt: 18.12.2008

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja Sihaus » 28.4.2024 21:09

300lbs niggerfaggot kirjoitti:Lakothan ovat tämänpäivän muotia, miten olisi hamppulakko? Kukaan pössyttelijä ei mene töihin tai täytä kelalappuja.


Siinä jäis moni Kelavirkailija ja yksityisen sektorin työvoimakonsultti työttömäksi itsekin ja toki työttömyys ajaa rappiolle, joten tämä forum voi saada lisää rekisteröityneitä käyttäjiä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen :mrgreen:
Kyllä aina pitää olla vähän Kekkilää, ei Kesää ilman Kekkilää!

Avatar
300lbs niggerfaggot
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1777
Liittynyt: 16.5.2012

Re: 20.4.2024 Kannabis lailliseksi -mielenosoitus (Kansalaistori, Helsinki)

ViestiKirjoittaja 300lbs niggerfaggot » 28.4.2024 23:45

Nykyään on niinpaljon kaikenlaisia mielenilmaisuja ettei media jaksa enää kiinnostua kaikista ja kannabis ei ole enää päivän polttavien puheenaiheiden joukossa. Veikkaan että suomessa käy thc:n ja kasvattelun kanssa samoin kuin cbd:n laillistumisen kanssa että tarvitaan EU:lta uhkaus että te teette asian kanssa nyt niin kuin me teille kerromme ettekä niinkuin te euroopan eristyneen takapihan körttiläiset haluaisitte.
Lecalice it! -d2_deew


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa