pizbuin kirjoitti:Tsiigaan Linnanjuhlat joka vuos. Ja mulla ei ainakaan pokka pitäs.
Mun kohdalla tämä argumentti pätee täsmälleen päinvastoin. Olisipahan jotain uutta sen ainaisen pönötyksen sijaan.
pizbuin kirjoitti:Tsiigaan Linnanjuhlat joka vuos. Ja mulla ei ainakaan pokka pitäs.

pizbuin kirjoitti:Eli Niinistölle menee ääni ja sen vaimokin on hot. Tsiigaan Linnanjuhlat joka vuos. Ja mulla ei ainakaan pokka pitäs.
winston kirjoitti:The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Pun Worg kirjoitti:Totta kai jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta päiväkodissakin se joka kädet puuskassa huutaa "en ala" tuskin saa koko leikkiä loppumaan tai muita leikkimään haluamallaan tavalla, vaan todennäköisesti vain katselee sitten vierestä kun muut leikkivät iloisesti.
Jos olet tyytymätön nykyiseen menoon, niin äänestä. Jos ei sopivaa ehdokasta löydy niin äänestä vähiten epäsopivaa. Jos kaikki vaihtoehdot ovat ihan oikeasti täysin hanurista, voit hätätapauksessa äänestää tyhjää.
Äänestämättä jättäminen on kyllä joka tapauksessa typerää, ja AINOASTAAN PAHENTAA ONGELMAA JONKA TAKIA HALUAT OLLA ÄÄNESTÄMÄTTÄ.
http://jannes.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ ... 3%A4%C3%A4
mölli kirjoitti:En äänestä yhden ainoata poliitikkoa / virkamiestä. Enkä aio noudattaa puoliakaan niiden paskiaisten säätämistä laeista.
Revolucion kirjoitti:Taidanpa käydä äänestämässä sittenkin suoraa demokratiaa äänestämättä jättämisen sijasta. Hmm... jos tarpeeksi moni tekisi saman saattaisi saada jotain medianäkyvyyttä.
eli "suoraa demokratiaa" lappuun![]()
Voishan siihen kirjoittaa vaikka "hamppu lailliseksi" myös

Revolucion kirjoitti:Tarpeeksi moni kun huutaa "en ala" alkavat leikkiinkin ryhtyvät ehkä miettimään sen järkevyyttä.
Revolucion kirjoitti:Tottahan sitä aina voisi valita pienemmän pahan, mutta silloin ei voi viestittää tyytymättömyyttä tilanteeseen. ....
Voisihan sitä tietty tosiaan käydä äänestämässä jotain pilavaihtoehtoa, jos se viestisi vielä paremmin tyytymättömyyttä...

Koessi kirjoitti:Kävin pelkästään tänään "äänestämässä" ainakin kolme kertaa ja joka kerralla tunsin kuinka "ääntä" irtosi minusta muiden huolehdittavaksi. Jos viellä käväsis kerran, tää lähtee tulevalle pressalle suoraan painokoneesta.
Roiskis ja molskis.

iisi kirjoitti:...
Tää kyllä ärsyttää mua, ihmiset joilla ois eniten syytä äänestää (= jotka eniten kaipaisivat muutosta nykymeininkiin) jättävät sen tekemättä, koska ovat jo luovuttaneet.
Kookoomuksen, demareiden ja keskustan kannattajat kyllä käy äänestämässä, ovat käyneet jo vuosikymmeniä luultavasti vielä suurimman osan aikaa samaa puoluetta tai jopa ehdokasta. Ja miksipä eivät käviskään ajaahan noi edelleen jossain määrin äänestäjiensä etuja; kokoomus rahamiesten, keskusta maalaisten, ja demarit hyvintoimeentulevien duunareiden ja nykyään vielä persut rasistien ja junttien suosittua asemaa. Nuo kaikki ajaa mun mielestä kuitenkin etuja noille edellä mainituille ryhmille meiän loppujen etujen kustannuksella. Nuoret, pätkätyöläiset, hampunpolttajat, opiskelijat, työttömät, eläkeläiset ja muut epäsäännöllisillä ja pienillä tuloilla elävät nykyisen politiikan syrjimät taas jättävät äänestämättä ja pyrkivät luovimaan nykyisten syrjivien ja epätäsa-arvoa lisäävien säädöksien seassa miten parhaiten taitavat. Jos kaikki nykypolitiikalla ahtaalle ajetut kävis äänestämässä Suomessa ei luultavasti ois köyhyyttä läheskään tässä mitassa mitä nykyään, koska resurssit jaettais demokraattisemmin kaikkien kesken. Mun mielestä Suomessa viimesen 15 vuoden aikana tapahtunut tuloerojen voimakas kasvu on osittain syrjittyjen/syrjäytyneiden äänestämättä jättämisen/omia etuja vastaan äänestämisen vika.

Revolucion kirjoitti:...
Puoluedemokratia ei mielestäni toimi kuten demokratian pitäisi. Jaotellaan ihmiset ryhmiin ja laitetaan sitten heidän edustajansa tappelemaan verorahoista. Yllättäen ei päästä yhteisymmärrykseen missään asiassa ja vain korporaatioiden etuja ajetaan koska heillä on varaa lahjoa (vaalirahoittaa) suurimpia puolueita
Mussolini sanoi että fasismi on valtion ja korporaatioiden liitto. Mites K ja S ketjut täällä? Tai THL ja lääkefirmat?
Suoraa demokratiaa ja pikkuvelivalvoo systeemi, jossa korporaatiot ja päättäjät on syynin alla. Sitä tarvittais. Jos ihmiset joutuis ottaan selvää asioista ehdokkaiden sijasta niin ehkä tähän hommaan tulis jotain järkeekin. Nyt media vetää imagotasolla ja kansa seuraa parhaita esiintyjiä.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: VViieerraas ja 6 vierailijaa