Pienet uutiset 2012 keskustelu
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: Pienet uutiset 2012 keskustelu
Jooo, mutta vaikka muodostuu semmonen kuva ei sais mediaan sanoa faktana. Ellei se sitten oo totta!
Jazz1 kirjoitti:...
Ajokortilla ei sitten vissiin ole yhteyttä ajotaitoon. Tosin kortin menettämisellä on suora yhteys arvostelukyvyn puuttumiseen - ainakin niillä jotka päihtyneenä ajavat. Jokainen ratista kärähtänyt juoppo/pössyttelijä kuvittelee, että pystyy ajamaan sieltä baarista kotiin. Siihenhän nämä päihtyneenä ajamiset juuri perustuu. Eihän kukaan tietenkään menisi rattiin, jos tietäisi tämän ajokerran maksavan oman tai muiden ihmisten hengen. Liikennettä täytyy kunnioittaa!
Itse olen menettänyt ajoikeuteni käyttörikosten takia.
En rattien.
Vaativat 6kk seulat ennenkö saan takasin.
Ajattelin vain odottaa että vanhenevat, sitten ei ole perusteita enään seuloille...
Vielä pari vuotta.
-
All_Hime_Tigh
Kai siinä joillakin on logiikka, että jos henkilö toistuvasti rikkoo lakia (käyttörikokset esim.), niin silloin tälle on ihan sama, mitä lakia hän seuraavaksi rikkoo (esim. autolla ajo päihtyneenä). Ei ne ketkä kännissä aja tarvi sitä korttia tosin.
Viimeksi muokannut All_Hime_Tigh, 3.4.2012 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
All_Hime_Tigh kirjoitti:Kai siinä joillakin on logiikka, että jos henkilö toistuvasti rikkoo lakia (käyttörikokset esim.), niin silloin tälle on ihan sama, mitä lakia hän seuraavaksi rikkoo (esim. autolla ajo päihtyneenä). Ei ne ketkä kännissä aja tarvi sitä korttia tosin.
Niin, eipä siihen montaa(3) käyttörikosta tarvinnut, kun tulivat reilun vuoden aikana...
Osoittaahan se nyt huihui-huumeriippuvuuden.
Vuosi tais olla jotain 2005 tai 2006 kun ajo-oikeus peruttiin.
Mulla on ollu tuolloin tuomioissa muutenkin ne koventamisperusteet koska en suostu uskomaan lakia, vaan rikon sitä toistuvasti ja täten "osoitan piittaamattomuutta lakia ja oikeusjärjestelmää kohtaan"...
Tuskin ne kortit nykyään noin helposti lähtee.
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/reseptit+kulkevat+pian+yli+eurajojen/a794096
Väärennösalttiita narkoottisia ja psykotrooppisia lääkkeitä vapaus ei koske, arvioi sosiaali- ja terveysministeriön neuvotteleva virkamies Ulla Närhi. Täysin avoimia, vaikeita kysymyksiä on silti liuta.
[...]
Otsikko oli jo lupaava mut sitten toi boldattu vähän pilaa. Ei taida saada bedrocania sittenkään. Monia lääkkeitä voi käyttää päihteenä eli mitenkähän tämä toimii oikeesti?
Ei se välttämättä mitään pilaa, kysehän on ainoastaan STM:n virkamiehen arviosta. Tuosta saattaa hyvinkin tulla sellainen "porsaanreikä", jolla hamppua oikeasti tarvitsevat saisivat helpommin lääkettään. Vaatii tietysti sen matkustamisen vaivan ainakin alkuun, jatkossahan reseptin uusiminen voi olla sitten helpompaa kun lääkäri toteaa että potilas on oikeasti hyötynyt lääkityksestään, eikä alkukynnystä enää ole.
Hiisi vieköön!
Vaikeahan tuollaiseen on haksahtaa, mutta mielestäni ihan hyvä pila. Tämän aamun parhaimmistoa ainakin suomalaisen median aprilliuutisista. Aihealueeltaan varsin osuva myös tänne perun.. eikun hamppufoorumille
Mitä nuo puut seisovat edessäni. Enhän minä edes näe niiden takana olevaa --- ?
Mokeponi kirjoitti:Jooo, mutta vaikka muodostuu semmonen kuva ei sais mediaan sanoa faktana. Ellei se sitten oo totta!
Media liioittelee aina oli kyse tupakan poltosta, pössyttelystä tai viinan juonnista.
- rUllaKebab
- 1 tähti

muggg kirjoitti:Kannabiksen käyttäjillä myös taikasieniä
Asta Tenhunen
19:54
Poliisi teki torstaina Kuopiossa kahteen yksityisasuntoon kotietsinnät huume-epäilyjen vuoksi. Toinen asunto oli Petosella, toinen keskustassa. Poliisin mukaan molemmista löytyi kannabista.
Kotietsinnät eivät liity toisiinsa, vaan olivat erillisiä. Poliisi epäilee molempia asukkaita, 25- ja 35-vuotiaita miehiä huumausainerikoksista.
Toisesta asunnosta löytyi myös psilosybiinisieniä, joita huumeidenkäyttäjät kutsuvat taikasieniksi.
Psykedeelisiä harhoja ja sekavia tunnemyrskyjä aiheuttavia sieniä on nykyään tullut ilmi usein huumeidenkäyttäjien asuntojen kotietsinnöissä.
Käyttäjät levittävät sienistä väitteitä, että ne ovat vaarattomia ja toimivat luovuuden lähteinä. Psilosybiinisienet aiheuttavat kuitenkin hyvin arvaamatonta, jopa itseä vahingoittavaa käytöstä.
Sienten käyttö on hengenvaarallista myös tilanteissa, joissa niiden käyttäjiä on viime aikoina tavattu kuten esimerkiksi auton ratista täysin harhaisena ajasta, väreistä, etäisyyksistä ja käsityksestä, mitä itse on tekemässä.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/kannabiksen-kayttajilla-myos-taikasienia/1182282
Kovin on asenteellista astan kirjoittelu, juoskoot perseeseen!
Avaisiko joku keskustelun, niin pääsisi hieman oikomaan tuonne palstalle?
Köyhälläkin on kahisevaa, tuulipuku.
- vihreä_valo
- 2 tähteä

Uutisketjuun joku oli pastennut tällaisen huumoritekstin:
http://www.studio55.fi/tositarina/artik ... ppi-paalle
BUAHAHAHAHHAAA Tämmöistä oli kerran ennenkin täällä. Aloin lukiessa miettimään että onko tämä studio55 tarkoitettu tietoiseksi propagandasivustoksi keski-ikäisille ja keski-luokkaisille tantoille, jotta heidän pieni maailmansa ei järkkyisi? Ihryn matskukin on edes etäisesti uskottavan näköistä jos aihetta ei paremmin tunne. Mutta että otetaan kaksi ei-myrkyllistä ja ei-fyysistä riippuvuutta aiheuttavaa kasvia (kannabis ja salvia) ja tehdään niillä nistiksi ja mielenterveyspotilaaksi puolessatoista vuodessa? Tän kirjoittaminen on vaatinut jo taitoa.
http://www.studio55.fi/tositarina/artik ... ppi-paalle
On kyllä hienoa, että jos vanhemmat kasvattavat lapsensa niin päin helvettiä että tämä saa teini-iässään itselleen aikaan päihdeongelman, niin tätä sitten "hoidetaan" pakkohoidoilla ja ties millä myrkkylääkityksillä. Äiti unelmoi että vielä on pari vuotta aikaa saada pojastaan normaali ennen kuin tämä täyttää 18. Katsoisi peiliin.
SirLaama kirjoitti:...
Meneppä ja kokeile ostaa muutama pullo kirkasta, eivät myy. Ei sillä että ite oisin hirveemmin tuota kirkasta kokeillu ostella, mutta tiedän että alkaa tenttaus et kelle menee nää loput, tai sit pullot jää vaan alkoon.
Woot? Ilman nyt sen suurempia ennakkoluuloja veikkaisin, että et asu yhdessäkään suomen suurimmista kaupungeista ja ikää on selvästi alle 25. Aikuinen mies voi ostaa vaikka kolme korillista kossua kerralla ellei nyt satu olemaan humalassa tai poikkeuksellisen räkäisesti pukeutunut. Tässä maassa ei 90-luvun alun jälkeen ole ollut teineillä ongelmia saada kirkasta enemmän kuin tarpeeksi.
Kaikkee pitää ajatella kuitenkin niin monesta muustakin vinkkelistä, ku siitä et mikä ois parasta marginaalille. Lainsäädännöissä pitää kuitenkin ottaa huomioon se, että lakimuutos palvelisi suurintaosaa kansasta, ei ois välttämättä monien mieleen, jos tällä hetkellä huumeena oleva aine vapautettais täysin, eikä pitäiskään. En mä nää siinä mitään järkee et kannabis ois laillinen, sillon sitä nuoret sais yhtä helposti ja vielä helpommin kun näinä päivinä, dekrimininalisointi tai depenalisointi ton valtion myynnin ohella ois ainoita järkeviä vaihtoehtoja.
Tässä taas olen täysin samaa mieltä. Ihmiselon kestoon suhteutettuna lyhyellä tähtäimellä ajateltuna luonnollisesti, mutta silti. Suomessa pitäisi välittömästi depenalisoida kannabiksen käyttö, jonka jälkeen mahdollisimman nopeasti (eli vähintään 5 vuotta) dekriminalisoida pienimuotoinen kotikasvatus. Siinä olisi riittävät eväät seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi, jonka jälkeen voitaisiin varovaisesti ruveta keskustelemaan laillistamisesta, joka itsessään olisi auttamatta vähintään toiset 10 vuotta vievä vääntö.
I-Z kirjoitti:...
Woot? Ilman nyt sen suurempia ennakkoluuloja veikkaisin, että et asu yhdessäkään suomen suurimmista kaupungeista ja ikää on selvästi alle 25. Aikuinen mies voi ostaa vaikka kolme korillista kossua kerralla ellei nyt satu olemaan humalassa tai poikkeuksellisen räkäisesti pukeutunut. Tässä maassa ei 90-luvun alun jälkeen ole ollut teineillä ongelmia saada kirkasta enemmän kuin tarpeeksi.
Ikä tällä hetkellä 23-v. Asuin enne Kuopiossa, nyt puolisen vuotta kerenny asuu Jyväskylässä. Totta varmaan tuo et nuorelta ihmiseltä kysyyvät, eivätkä sit vanhemmilta ihmisiltä kysele et meneekö kaikki omaan. Toisaalta eipä tuolla Alkossa oo tullu asioitua täysikäisyyden jälkeen ku varmaan 30 kertaa. Alko muistaakseni ite vielä vähän kampanjoi joskus sellasta et ostomäärät jos on isot, niin voi olla etteivät myy, tai ainakin tenttaavat. Toki voisin väittää että edes jossain Alkossa saattaisivat edes hieman kysästä et mites näin paljon, jos vaikka se aikuinen mies menis ja ostas sen 3 koria kossua.
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. The world is yours.
SirLaama kirjoitti:...
Ikä tällä hetkellä 23-v. Asuin enne Kuopiossa, nyt puolisen vuotta kerenny asuu Jyväskylässä. Totta varmaan tuo et nuorelta ihmiseltä kysyyvät, eivätkä sit vanhemmilta ihmisiltä kysele et meneekö kaikki omaan. Toisaalta eipä tuolla Alkossa oo tullu asioitua täysikäisyyden jälkeen ku varmaan 30 kertaa. Alko muistaakseni ite vielä vähän kampanjoi joskus sellasta et ostomäärät jos on isot, niin voi olla etteivät myy, tai ainakin tenttaavat. Toki voisin väittää että edes jossain Alkossa saattaisivat edes hieman kysästä et mites näin paljon, jos vaikka se aikuinen mies menis ja ostas sen 3 koria kossua.
Kokemusta täältäkin päin. Riippuu varmaan täysin alkon myyjästä, joskus kyselevät ja joskus eivät jos ostaa enemmänkin tai ns.teini juomia. Ovat myös jättäneet kossua myymättä kaverille, kun itse olin 19 vuotias ja kaveri 25 vuotias. Itse ostin jtn muuta ja kaveri kossua. Eivät myyneet koska oltiin samaa porukkaa, kaveri joutu sitten menemään ulos ja hakemaan kossunsa yksin. Naurettavaa.
Nykyään tulee tosin harvemmin alkossa vierailtua jo siitäkin syystä etten Suomessa asu, mutta ehkä on muuttunut tavat hieman. Tyttöystävä kovasti ihmetteli Suomessa käydessään kun tupakkaa ostaessa kysyttiin paperit, mutta vissiin laki nykyisin velvottaa kysymään paperit jokaiselta joka näyttää alle 25-vuotiaalta. Tyhmä laki tämäkin.
Noh, nyt sitten baarit suljetaan aikasemmin ja pistetään kolmos olut alkoon, helemee
"Cannabis is not the problem, nuclear power is"
"God is dead ! Just kidding, he never existed."
"God is dead ! Just kidding, he never existed."
puzzle kirjoitti:...
Kokemusta täältäkin päin. Riippuu varmaan täysin alkon myyjästä, joskus kyselevät ja joskus eivät jos ostaa enemmänkin tai ns.teini juomia. Ovat myös jättäneet kossua myymättä kaverille, kun itse olin 19 vuotias ja kaveri 25 vuotias. Itse ostin jtn muuta ja kaveri kossua. Eivät myyneet koska oltiin samaa porukkaa, kaveri joutu sitten menemään ulos ja hakemaan kossunsa yksin. Naurettavaa.
Hieman ohi aiheesta, mutta ainakin täällä Jyväskylässä useampiakin kertoja käynyt niin, että itselle ei ole suostuttu myymään esim. yhtä pulloa kirkasta, koska yksi kaveri mukana olevasta porukasta on omistanut "vanhentuneet henkkarit", eli on ykkösvaiheen ajokortti, kakkosvaihekkin suoritettu melkein kokonaan mutta jäänyt syystä tai toisesta aikoinaan suorittamatta loppuun. Joten vaikka henkilö on täysin tunnistettavissa henkkareista, eikä HÄN ole itse edes ostaja, MINULLE ei suostuta myymään. Tätä tosin näkee vain osalta myyjistä. Tästä kun asiallisesti mainitsee ja moittii kyseistä sääntöä, on useamman kerran sanottu suoraan että kyseisestä liikkeestä ei enää samana päivänä kannata yrittää ostaa, eivät myy. Tämä on alkoholin haittojen lisäksi jälleen yksi syy miksi boikotoin kyseistä ketjua, vaikka tiedän ettei ole syyttäminen myymälää/henkilökuntaa.... Pistää vaan vihaksi

Alkoholi-offtopic jatkuu:
Tuli tästä mieleen että minulle myytiin (tosin ruokakaupassa) vaikka laitoin 16-vuotiaan kantamaan 2x24 kassalle asti, minun kantaessani myös saman verran. Ehkä tiesivät heti että ei voi sille mennä, kun en muuten olisi kehdannut tehdä moista. Ken tietää?
Tuli tästä mieleen että minulle myytiin (tosin ruokakaupassa) vaikka laitoin 16-vuotiaan kantamaan 2x24 kassalle asti, minun kantaessani myös saman verran. Ehkä tiesivät heti että ei voi sille mennä, kun en muuten olisi kehdannut tehdä moista. Ken tietää?
"Tykkään käydä baarissa tanssimassa, baarissa juomassa, baarissa kavereiden kanssa, baarissa laulamassa ja baarissa."
-
foliohattu
- 1 tähti

tää on oikeesti niin helvetin hyvä homma ettei tosikaan. menispä toi läpi nyt ekassa osavaltiossa ja siitä lumipalloefekti sais vaa vauhtia. alkaa kieltolain kannattajilta argumentit loppumaan. mä sanon, että 5-10 vuotta ni suomessa ollaan pakotettuja tekee jotain muuvseja tän suhteen. mut jo toi retoriikka on niin kaukana keskustelusta suomessa etten ihan vielä pidätä hengitystäni.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-po ... 92142.html
http://www.hs.fi/kotimaa/Hasisliigan+Su ... 5559628117
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041 ... 4_uu.shtml
Käykää kommentoimassa! Rajua keskustelua käydään Suomen oikeusjärjestelmästä!
Olen melko varma että hollantilaiset(maailma) nauraa meille enemmän kuin meidän poliisien leuat loksahtavat!
http://www.hs.fi/kotimaa/Hasisliigan+Su ... 5559628117
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041 ... 4_uu.shtml
Käykää kommentoimassa! Rajua keskustelua käydään Suomen oikeusjärjestelmästä!
Olen melko varma että hollantilaiset(maailma) nauraa meille enemmän kuin meidän poliisien leuat loksahtavat!
Harmi vaan tuota rekkakuskia. Suomessa tapon suorittaneet lähtee 5 vuotta aikasemmin vankilasta mitä tää rekkakuski, joka kuletti vaan hasista, joka kuitenkin on pääasiassa uhriton rikos. Ei nuo diilerit nyt oikeesti ketään saa alottamaan huumeiden käyttöö, kyllä se yleensä lähtee siitä et kaveripiiristä tutustuu siihen, joten nuo vaan toimittaa ainetta sitä haluaville.
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. The world is yours.
- åke pakana
- 2 tähteä

rekkakuski sai silmilleen sen kuuluisan "signaalin" viralliselta taholta.
tuskin tuollaista kakkua saa, jos kyydissä olisi vaikka tupakkaa, viinaa tai jopa ihmisiä.
virallisen, voimassaolevan signaali-politiikan ansiosta kuskista yritettiin tehdä ns. varoittava esimerkki.
hollannissa annettu tuomio lienee oikean suuntainen, koska tapauksessa syyllistyttiin kumminkin rikoksista säälittävimpään.
eli rahan tavoitteluun keinoja kaihtamatta. tosin siihen syyllistynee myös moni muukin.
tuskin tuollaista kakkua saa, jos kyydissä olisi vaikka tupakkaa, viinaa tai jopa ihmisiä.
virallisen, voimassaolevan signaali-politiikan ansiosta kuskista yritettiin tehdä ns. varoittava esimerkki.
hollannissa annettu tuomio lienee oikean suuntainen, koska tapauksessa syyllistyttiin kumminkin rikoksista säälittävimpään.
eli rahan tavoitteluun keinoja kaihtamatta. tosin siihen syyllistynee myös moni muukin.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
Punkkikuiskaaja kirjoitti:Kuolemankauppias ei hyssyttele
Entinen narkomaani ja huumekauppias Kari Korhonen luennoi koululaisille ja heidän vanhemmilleen huumeiden vaaroista. Hänen valistustyyliinsä ei turha hienotunteisuus kuulu, mutta shokeeraavistakin luennoista tulee Korhoselle ainoastaan myönteistä palautetta.
Pehmeä uranvaihto, diileristä valistajaksi. Eipä noilla kahdella tosin hirveästi ole eroa, kun molemmat puhuvat kieltolain puolesta. Onhan se ymmärrettävää, kun oma bisnes perustuu täysin kieltolain varaan.
Hiisi vieköön!
Palaa sivulle “Politiikka ja media”