w
"kannabis vapaaksi" ei toimi
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: "kannabis vapaaksi" ei toimi
Arvo Ylppö kuoli jo kauan sitten, mutta ehkäpä meedion välittämä viestikin uppoaisi kansaan tehokkaammin kuin sen kuuluisan rastapään?
w
w
imho
lol
omg
lol
omg
- Harha-Aisti
Suurin este dekriminalisoinnin edessä on "tavallisten" ihmisten pelko ja epätietoisuus. Tämä pelko saattaa tosin muuttua kiinnostukseksi, kun "tavis" saa tietää ystävänsä tai sukulaisensa pössyttelystä...tai sitten voi tapahtua kielteinen ja hyökkäävä reaktio.
Jos itse tunnustaisin vaikka vanhemmilleni (kuulostaa hassulta puhua näin "vanhana" tämmöisiä :), niin pelkäisin että hampusta tulisi syntipukki vaikka minun työttömyydelleni (ei johdu hampusta todellakaan). On vain niin paljon helpompaa olla kertomatta, kuin kertoa ja aiheuttaa huolia, vaikkakin näillä huolilla ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Ehkäpä tämä salainen kotikasvattelu on paras keino hamppuasian eteenpäin viemisessä. Aikaa kuluu ja kohta tuleekin ilmi, että kotikasvattelijoita onkin huomattavasti enemmän kuin ollaan luultu...
Jos itse tunnustaisin vaikka vanhemmilleni (kuulostaa hassulta puhua näin "vanhana" tämmöisiä :), niin pelkäisin että hampusta tulisi syntipukki vaikka minun työttömyydelleni (ei johdu hampusta todellakaan). On vain niin paljon helpompaa olla kertomatta, kuin kertoa ja aiheuttaa huolia, vaikkakin näillä huolilla ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Ehkäpä tämä salainen kotikasvattelu on paras keino hamppuasian eteenpäin viemisessä. Aikaa kuluu ja kohta tuleekin ilmi, että kotikasvattelijoita onkin huomattavasti enemmän kuin ollaan luultu...
AKG kirjoitti:Ehdotus toimintamallista vuodesta 2010 eteenpäin:
1. Valistus kuntoon ja vanhat propagandistit mäkeen.
2. Lakimuutos, joka sallisi
- kotikasvatuksen, maks. 2 kasvia/täysi-ikäinen henkilö/talous, maksimissaan kuitenkin 8 kasvia/talous
- kaikkien kasvattajien olisi ilmoittauduttava ja anottava erikseen lupa kasvatukseen, joka myönnetään kerralla määräajaksi, esim. vuodeksi kerrallaan
- kotioloissa maksimimäärä kannabiskasvin käsittelemättömiä osia (kuivapaino) korkeintaan 100 grammaa ja lisäksi hasista, kannabisöljyä tai vastaavaa tiivistemuotoa korkeintaan 20 grammaa. Erikoisluvalla (esim. sairauden vuoksi, ym.) määrät voivat olla kasvien lukumäärän suhteen ja valmiin tuotteen määrän suhteen suuremmat.
- henkilöllä saa olla korkeintaan 5 grammaa kannabista oman asunnon ulkopuolella mukana, muodolla ei merkitystä
- sauhuttelu yleisillä paikoilla sallitaan tietyin varauksin (kieltolistalla esim. koulualueet, päiväkodit, hoitokodit, sairaalat (tietyin varauksin), kirkot, sekä muut saman luokan paikat.
3. Toimiva (no, okei..niin toimiva kuin esim. alkoholilla ja tupakalla) julkinen valvonta ja säännöstely, maksimiostomäärät, anniskeluluvat, verotus, ym. valtion valvontaan.
4. Valtion liikkeisiin (tuleva HAlko) tulevat tuotteet lisenssivalmistajilta, jotka toimivat kotimaassa tiukan tarkkailun ja verotuksen alaisina.
5. Tilojen/kasvattamoiden kokoa rajoitettaisiin vaikkapa X kasviin/kasvattamo.
HOX: Tämän lakimuutoksen ei ole tarkoitus tehdä kenestäkään "huumemiljonääriä", vaan tuotettava lisätyöpaikkoja järkevässä suhteessa saatavaan voitoon ja työmäärään. Kasvattamot voisivat vaikkapa toimia sillä periaatteella, että valtio tilaa tuotetta A B ja C. Kun sato on valmista, se tarkastetaan ja tutkitaan labrassa. Kun sato läpäisee tarkastukset ja saa tietyt luokitukset, siitä valmistetaan valtion toimesta valmista "tuotetta", joka toimitetaan jakelupisteisiin (kuten HAlkohin ja ravintoloihin, joilla on anniskeluoikeudet). Kasvattamo saa siitä tuloksesta riippumattoman tulolähteen, jolla kustantaa kasvatustekniikka, ylläpito, sähkö sekä muut menot, kuten työntekijäkustannukset, ym. (Kuulostaako tämä yhtään nykyiseltä maataloustukimallilta, joka ei ole enää tulospohjainen?)
6. Kannabismarkkinoiden tuotosta korvamerkitään summa X koulutukseen, tiedotukseen, lääketieteelliseen tutkimukseen ja kuntoutukseen, aivan kuten alkoholiveroista osa käytetään tänäkin päivänä.
Juu. Ja joka aamu herätään 06:00 nostamaan hamppulippu salkoon ja lauletaan "Äiti maa tulee venäjältä ja sen päähän mahtuu kaikki maa-ilman hamppu" kun on ensin nukuttu yö hyvin kädet peiton päällä. Jos on nukkunut liian myöhään tai kosketellut itseään peiton alla, täytyy täyttää kaavake kosmoskynällä kolmena kappaleena ja tehdä kolmesti pieruääniä kainalolla, muista rikkeistä viisi kertaa. Ja niin edelleen. Hei kammoon, mihin tällaista älytöntä byrokratiaa tarvitaan?
Yrtti vapaaksi ja sillä hyvä. Turha on lakki kourassa eteisessä hymistellä, että laitan vaikka valvontakameran perseeseeni, kun saan nyt vaan pikkusen sitä hamppua kasvattaa. Kannabis on alun perinkin kriminalisoitu niin järjettömiiin tekosyihin vedoten, että ei pidä pyytää vaan vaatia ja anteeksipyynnön kanssa. Ei laillistamisen muutenkaaan tarvitse tarkoittaa mitään kansallisia 24/7 huumeorgioita,järjen käyttö tässä asiassa on jokaiselle täyspäiselle ihmiselle itsestään selvä ja muista ei ole niin väliä. Niinkuin Joku Kuuluisa on sanonut; "En tiedä minkä tien muut valitsevat, mutta antakaa minulle vapaus tai kuolema". Kiitos ja anteeks.
Hei äiti!
Karri kirjoitti:Juu. Ja joka aamu herätään 06:00 nostamaan hamppulippu salkoon ja lauletaan "Äiti maa tulee venäjältä ja sen päähän mahtuu kaikki maa-ilman hamppu" kun on ensin nukuttu yö hyvin kädet peiton päällä. Jos on nukkunut liian myöhään tai kosketellut itseään peiton alla, täytyy täyttää kaavake kosmoskynällä kolmena kappaleena ja tehdä kolmesti pieruääniä kainalolla, muista rikkeistä viisi kertaa. Ja niin edelleen. Hei kammoon, mihin tällaista älytöntä byrokratiaa tarvitaan?
Yrtti vapaaksi ja sillä hyvä. Turha on lakki kourassa eteisessä hymistellä, että laitan vaikka valvontakameran perseeseeni, kun saan nyt vaan pikkusen sitä hamppua kasvattaa. Kannabis on alun perinkin kriminalisoitu niin järjettömiiin tekosyihin vedoten, että ei pidä pyytää vaan vaatia ja anteeksipyynnön kanssa. Ei laillistamisen muutenkaaan tarvitse tarkoittaa mitään kansallisia 24/7 huumeorgioita,järjen käyttö tässä asiassa on jokaiselle täyspäiselle ihmiselle itsestään selvä ja muista ei ole niin väliä. Niinkuin Joku Kuuluisa on sanonut; "En tiedä minkä tien muut valitsevat, mutta antakaa minulle vapaus tai kuolema". Kiitos ja anteeks.
Eihän me sitä byrokratiaa halutakaan..tai, no ainakaan en sitä itse halua. Se on vaan se kansan valtaosa, joka tykkää näistä säännöistä ja määräyksistä, joita vasten voidaan toimia ja sitä pilkkua seksuaalisesti pahoinpidellä. Kun on sääntöjä, joiden mukaan toimia, ei ongelmia yhteiskunnan kanssa tule, mikäli näissä säännöissä pitäydytään. Jos joku alkaa vielä poistamaan ganjaa nuorisolle, kun ei pikkuset voi kotona kasvatella, rapsuja voidaan tuntuvasti korottaa, ettei tällainen moraaliton toiminta leviä turhaan. Kyllähän sitä aina jotain muutosta toivoisi, mutta täydellinen vapauttaminen tuskin ihan kertaheitolla onnistuu...
-A
Tosimies pesee kädet, kun käy kusella. Pelimies ei kuse käsille.
Itse ainakin näen "kultaisen keskitien" parhaana ratkaisuna. Ei siis itsetarkoituksellista byrokratiaa, vaan mahdollisimman vähän, mutta jonkinlaista kontrollia joka tapauksessa.
Karri,
Liberaalisesti nähtynä ja yksilönvastuuseen kasvattamisen kannalta ajatuksesi on hyvä. Vaan oletko todella tullut ajatelleeksi sitä, että "yrtti vapaaksi" on juuri se kosmoksen huonoin mainoslause, mikäli tarkoituksena on irrottaa kannabis kriminaalipoliittisesta kuristuspannasta? Kukaan "tavis" ei halua "vapauttaa huumeita" - eivätkä muuten sen puoleen monet kieltolain vastustajatkaan.
Entä kävikö mielessäsi mitä mafialle tapahtuisi, jos kannabis pelkästään vapautettaisiin? Pahimmassa tapauksessa järjestäytynyt rikollisuus, epäeettisestä kapitalismista puhumattakaan, valtaisi vielä suuremman osuuden ganjakaupasta kuin nykyään.
w
Karri,
Liberaalisesti nähtynä ja yksilönvastuuseen kasvattamisen kannalta ajatuksesi on hyvä. Vaan oletko todella tullut ajatelleeksi sitä, että "yrtti vapaaksi" on juuri se kosmoksen huonoin mainoslause, mikäli tarkoituksena on irrottaa kannabis kriminaalipoliittisesta kuristuspannasta? Kukaan "tavis" ei halua "vapauttaa huumeita" - eivätkä muuten sen puoleen monet kieltolain vastustajatkaan.
Entä kävikö mielessäsi mitä mafialle tapahtuisi, jos kannabis pelkästään vapautettaisiin? Pahimmassa tapauksessa järjestäytynyt rikollisuus, epäeettisestä kapitalismista puhumattakaan, valtaisi vielä suuremman osuuden ganjakaupasta kuin nykyään.
w
imho
lol
omg
lol
omg
Eh? En nyt oikein seuraa tuota rikollisuuslogikkaa? Jos ei ole rikollista, ei ole rikostakaan ja kun ei ole rikosta, niin joka perkeleen vapaa sisätila, ikkunalauta, puutarha, kasvihuone, parveke, joutomaa ja pelto puskee yrttiä. Siinähän sitä sitten voi peeällää kaupustella...
Tuota voisi verrrata vaikka perunan kasvattamiseen, täällä böndellä on kaikilla perunamaa (välillä sitä menee säkkikaupalla kompostiin, kun kukaan ei ehdi käyttää) ja tunnen monta kaupunkilaista, jotka kasvattaa pottunsa ok-talon pihalla kasvimaalla ja on siirtolapuutarhoja. Fiksuimmat niistä, jotka ei kasvata perunaa itse, hakevat syksyllä pari säkkiä suoraan viljelijältä ja loput "epä-eettiset", muttei rikolliset hakevat pottunsa ruoka-kaupan hyllystä.
Eipä juuri ole kuulunut, että kukaan ostaisi auton peräkontista mafialta perunoita takinkaulus pystyssä. Eli ei tarvita virallisia (alko tai halko) tahoja tai laittomia kanavia, kun ei laittomuutta ole.
Itse olen tavis tavisten keskellä, satun vaan käyttämään kannabista alkoholin sijasta. Tiedän tasan tarkkaan, mitä tavallinen duunari asioista ajattlelee, sitä saa ihan aitiopaikalta päivittäin seurata. Tämä "suuri tavallisten ihmisten massa" on mielestäni ihan yhdentekevä karjalauma, sitä on vuosikymmenet vedetty reefer madness -köyden perässä ja kun kannabis vapautetaan, niin kun on hetki lööppejä päivitelty, niin taas on uutta ihmeteltävää, kunLinda Lampeniukselle kasvaa kolmas tissi tai Matti Nykänen pääsee vankilasta.
Se on se asioista päättävä promille jonka kanssa kättä väännetään, ja kun joka tarpeeksi suuri % ihmisistä paskat piittaa hampun laittomuudesta, vaan kasvattavat omansa ja antavat muille ja käyttävät sitä häpeilemättä, on sen promillen nostettava kädet ylös ja laillistettava yrtti.
On turha luulla, etteivätkö ne nilkit tasan tarkkaan tiedä, että kannabis on harmitonta ja kriminalisoitu tekosyista, sillä tilanne ei muutu, ennen kuin jokainen hampuusi laillistaa kannabiksen itse omassa ja läheistensä elämässä. Ja nyt menen nokosille, ennen kuin alkaa vaahto lentää suusta näppikselle.
Tuota voisi verrrata vaikka perunan kasvattamiseen, täällä böndellä on kaikilla perunamaa (välillä sitä menee säkkikaupalla kompostiin, kun kukaan ei ehdi käyttää) ja tunnen monta kaupunkilaista, jotka kasvattaa pottunsa ok-talon pihalla kasvimaalla ja on siirtolapuutarhoja. Fiksuimmat niistä, jotka ei kasvata perunaa itse, hakevat syksyllä pari säkkiä suoraan viljelijältä ja loput "epä-eettiset", muttei rikolliset hakevat pottunsa ruoka-kaupan hyllystä.
Eipä juuri ole kuulunut, että kukaan ostaisi auton peräkontista mafialta perunoita takinkaulus pystyssä. Eli ei tarvita virallisia (alko tai halko) tahoja tai laittomia kanavia, kun ei laittomuutta ole.
Itse olen tavis tavisten keskellä, satun vaan käyttämään kannabista alkoholin sijasta. Tiedän tasan tarkkaan, mitä tavallinen duunari asioista ajattlelee, sitä saa ihan aitiopaikalta päivittäin seurata. Tämä "suuri tavallisten ihmisten massa" on mielestäni ihan yhdentekevä karjalauma, sitä on vuosikymmenet vedetty reefer madness -köyden perässä ja kun kannabis vapautetaan, niin kun on hetki lööppejä päivitelty, niin taas on uutta ihmeteltävää, kunLinda Lampeniukselle kasvaa kolmas tissi tai Matti Nykänen pääsee vankilasta.
Se on se asioista päättävä promille jonka kanssa kättä väännetään, ja kun joka tarpeeksi suuri % ihmisistä paskat piittaa hampun laittomuudesta, vaan kasvattavat omansa ja antavat muille ja käyttävät sitä häpeilemättä, on sen promillen nostettava kädet ylös ja laillistettava yrtti.
On turha luulla, etteivätkö ne nilkit tasan tarkkaan tiedä, että kannabis on harmitonta ja kriminalisoitu tekosyista, sillä tilanne ei muutu, ennen kuin jokainen hampuusi laillistaa kannabiksen itse omassa ja läheistensä elämässä. Ja nyt menen nokosille, ennen kuin alkaa vaahto lentää suusta näppikselle.
Hei äiti!
-
Hoolabandoola
Karri kirjoitti:On turha luulla, etteivätkö ne nilkit tasan tarkkaan tiedä, että kannabis on harmitonta ja kriminalisoitu tekosyista, sillä tilanne ei muutu, ennen kuin jokainen hampuusi laillistaa kannabiksen itse omassa ja läheistensä elämässä. Ja nyt menen nokosille, ennen kuin alkaa vaahto lentää suusta näppikselle. :)
Samoilla linjoilla tämä täällä. Se nyt ei vaan kenellekään kuulu tungenko pelargoniani (omaan) hanuriin tms. jos satun samaan siitä kiksejä.
Sitäpaitsi, nythän se yrtti on nimenomaan "vapaa" eikä tarvitse tilittää mitään arvonlisäveroilmoituksia kuukausittain valtiolle. Se on aika pieni juttu loppujen lopuksi maksaa jokunen päiväsakko ja ostaa uudet valot jos "pahin" mahdollinen skenaario toteutuisi. Jos esimerkiksi olisi "rekisteröity kotiviljelijä" saattaisi systeemiä tuntien joutua esimerkiksi työttömyysturvaa hakiessa "todistamaan" ettei kasvata tms. Toinen helposti kuviteltavissa oleva tilanne olisi että koska on "kasvattaja" verottaja voisi ihan mielivaltaisesti päättää paljonko todennäköisesti möit viime vuonna vaikket olisi myynnyt mitään ja laittaa mätkyt päälle.
Arvaan - siis ihan vaan tässä lämpimäkseni hölisen - että yksi syy nykytilanteeseen on että se olisi kertakaikkiaan liian monimutkaista luoda systeemiin toimivaa valvontainfraa vielä tällä hetkellä aika marginaali-ilmiön ympärille.
Perunavertaus oli sikäli hyvä että niinhän sen maailman pitäisi olla, varsinkin jos yhteiskunta perustuu markkinatalouteen.
Tänään olen tätä mieltä.
-HLBNDL
PS. Muistelen että tuossa ennen joulua Helsingin poliisi ilmoitti maapallon ylijohtokunnalle että niillä on vähillä resursseilla parempaakin tekemistä kuin kytätä ja arpoa onko juuri tuo nainen joka kulkee Vaasankadulla huora vai ei. Ainakin minua vituttaisi - ja etenkin hävettäisi - olla sellaisessa passissa. Puhumattakaan siitä että menisin jonkun toisen ihmisen kotiin arpomaan mitä kukkia saa olla ikkunalaudalla, jääkaapissa, vaatehuoneessa, perunamaassa tms.
-
Om^_^
huh loputon aihe taas tämä mutta itse olen sitä mieltä että kyllä luonnonvarat pitäisi vapauttaa vankilasta ja antaa meille itse oikeus päättää miten käytämme ja miksi käytämme planeettamme antimia. mutta tässäkin herää monia kysymyksia jotka haaraavat asian taas mahdottomaksi langaksi jota ei ikinä saada loppuun asti koottua. eiköhän olisi aika lopettaa planeettamme pelkääminen ja keskittyä johonkin parempaan kuten tekemään siitä hyvin voiva ja onnellinen. tilanne kun on mikä on nykyään niin ei tässä tiedä mitä tehdä.
AKG kirjoitti:Ehdotus toimintamallista vuodesta 2010 eteenpäin:
1. Valistus kuntoon ja vanhat propagandistit mäkeen.
2. Lakimuutos, joka sallisi
- kotikasvatuksen, maks. 2 kasvia/täysi-ikäinen henkilö/talous, maksimissaan kuitenkin 8 kasvia/talous
- kaikkien kasvattajien olisi ilmoittauduttava ja anottava erikseen lupa kasvatukseen, joka myönnetään kerralla määräajaksi, esim. vuodeksi kerrallaan
- kotioloissa maksimimäärä kannabiskasvin käsittelemättömiä osia (kuivapaino) korkeintaan 100 grammaa ja lisäksi hasista, kannabisöljyä tai vastaavaa tiivistemuotoa korkeintaan 20 grammaa. Erikoisluvalla (esim. sairauden vuoksi, ym.) määrät voivat olla kasvien lukumäärän suhteen ja valmiin tuotteen määrän suhteen suuremmat.
- henkilöllä saa olla korkeintaan 5 grammaa kannabista oman asunnon ulkopuolella mukana, muodolla ei merkitystä
- sauhuttelu yleisillä paikoilla sallitaan tietyin varauksin (kieltolistalla esim. koulualueet, päiväkodit, hoitokodit, sairaalat (tietyin varauksin), kirkot, sekä muut saman luokan paikat.
3. Toimiva (no, okei..niin toimiva kuin esim. alkoholilla ja tupakalla) julkinen valvonta ja säännöstely, maksimiostomäärät, anniskeluluvat, verotus, ym. valtion valvontaan.
4. Valtion liikkeisiin (tuleva HAlko) tulevat tuotteet lisenssivalmistajilta, jotka toimivat kotimaassa tiukan tarkkailun ja verotuksen alaisina.
5. Tilojen/kasvattamoiden kokoa rajoitettaisiin vaikkapa X kasviin/kasvattamo.
HOX: Tämän lakimuutoksen ei ole tarkoitus tehdä kenestäkään "huumemiljonääriä", vaan tuotettava lisätyöpaikkoja järkevässä suhteessa saatavaan voitoon ja työmäärään. Kasvattamot voisivat vaikkapa toimia sillä periaatteella, että valtio tilaa tuotetta A B ja C. Kun sato on valmista, se tarkastetaan ja tutkitaan labrassa. Kun sato läpäisee tarkastukset ja saa tietyt luokitukset, siitä valmistetaan valtion toimesta valmista "tuotetta", joka toimitetaan jakelupisteisiin (kuten HAlkohin ja ravintoloihin, joilla on anniskeluoikeudet). Kasvattamo saa siitä tuloksesta riippumattoman tulolähteen, jolla kustantaa kasvatustekniikka, ylläpito, sähkö sekä muut menot, kuten työntekijäkustannukset, ym. (Kuulostaako tämä yhtään nykyiseltä maataloustukimallilta, joka ei ole enää tulospohjainen?)
6. Kannabismarkkinoiden tuotosta korvamerkitään summa X koulutukseen, tiedotukseen, lääketieteelliseen tutkimukseen ja kuntoutukseen, aivan kuten alkoholiveroista osa käytetään tänäkin päivänä.
Kuulostaako tämä aivan absurdilta ajatukselta? Tässä mallissa hyötyy kotimaa kaikin tavoin, ilman että mukaan sotkettaisiin kansainvälinen järjestäytynyt rikollisuus.
-A
Mun mielestä tuo AKG:n ehdotus on kaikista järkevin ja toimivin jos lakia muutettaisin. Mutta milloin se laillistaminen tapahtuu. 5 vuoden päästä, 10 vuoden päästä, 20 vuoden päästä....sitä ei voi tietää.

''Musiikissa on se hyvä puoli,että kun se iskee,se ei satu.Iske minua musiikilla''
-Bob Marley
-Bob Marley
Kooma kirjoitti:Mun mielestä tuo AKG:n ehdotus on kaikista järkevin ja toimivin jos lakia muutettaisin. Mutta milloin se laillistaminen tapahtuu. 5 vuoden päästä, 10 vuoden päästä, 20 vuoden päästä....sitä ei voi tietää.
Ei voi ei, mutta sitä ennen meidän pitää vaan jakaa niitä lowryderpussukoita kaikille vastaantulijoille...
- åke pakana
- 2 tähteä

mikä on lähtökohta ja tavoite?
lähtökohta omalta kohdaltani on selkeä.
1. minä haluan ostaa kotimaista kannabista kaupasta ja näin tukea kotimaan kauppaa. en halua kasvattaa. enhän minä tiputtele omia juomianikaan, vaan ostan absinttini kaupasta.
2. pystyn myymään sinulle ydinvoimalan, mutten osaa kasvattaa edes voikukkia. on näet peukalo sen verran keskellä kämmentä. sen tähden ostan laatua sellaiselta, joka homman osaa.
entäs tavoite.
1. haluan kävellä kauniin kaupunkini kaduilla kertakaikkisen pihalla, hymyillä vastaantulijoille ja polttaa puistossa jointin tuntematta pelkoa. pelkoa kiinnijäämisestä, narkomaanin leimasta ja pahoista puheista.
en lähde sille tielle, että kaikki huimausaineet laillistettaisiin. tällainen linja ei mene suomen kansan jakeluun ollenkaan. suurin osa äänestysikäisistä suomalaisista ei takuulla koskaan ole edes nähnyt heroiinia, muuta kuin elokuvissa. (kuten en myöskään)
mutta kannabismyönteisyys kasvaa päivä päivältä. siinä on eniten vaikuttanut (ihme, ihme) ulkomaiset elokuvat ja sarjat.
varsinkin eräs juttu amer. elokuvissa ei voi olla vaikuttamatta suomalaiseen:
nimittäin alkoholin käyttöön jenkkimedia suhtautuu yllättävän nuivasti, kun taas pilven poltto on lähinnä jotain "pikkutuhmaa", jota kaikki on kokeillut.
lähtökohta omalta kohdaltani on selkeä.
1. minä haluan ostaa kotimaista kannabista kaupasta ja näin tukea kotimaan kauppaa. en halua kasvattaa. enhän minä tiputtele omia juomianikaan, vaan ostan absinttini kaupasta.
2. pystyn myymään sinulle ydinvoimalan, mutten osaa kasvattaa edes voikukkia. on näet peukalo sen verran keskellä kämmentä. sen tähden ostan laatua sellaiselta, joka homman osaa.
entäs tavoite.
1. haluan kävellä kauniin kaupunkini kaduilla kertakaikkisen pihalla, hymyillä vastaantulijoille ja polttaa puistossa jointin tuntematta pelkoa. pelkoa kiinnijäämisestä, narkomaanin leimasta ja pahoista puheista.
en lähde sille tielle, että kaikki huimausaineet laillistettaisiin. tällainen linja ei mene suomen kansan jakeluun ollenkaan. suurin osa äänestysikäisistä suomalaisista ei takuulla koskaan ole edes nähnyt heroiinia, muuta kuin elokuvissa. (kuten en myöskään)
mutta kannabismyönteisyys kasvaa päivä päivältä. siinä on eniten vaikuttanut (ihme, ihme) ulkomaiset elokuvat ja sarjat.
varsinkin eräs juttu amer. elokuvissa ei voi olla vaikuttamatta suomalaiseen:
nimittäin alkoholin käyttöön jenkkimedia suhtautuu yllättävän nuivasti, kun taas pilven poltto on lähinnä jotain "pikkutuhmaa", jota kaikki on kokeillut.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?
-
mikko_mallikas
Suurin pelko päättäjillä on se että kannabis tulee siihen viinan rinnalle. Kun jengi alkoi opetella eurooppalaisia juomatapoja viineineen ei viikonloppudokaaminen jäänytkään. Alkoholinkulutus vaan nousi kun viikolla piimän sijaan otettiinkin sivistyneesti viiniä ja viikonloppuisin perseet olalle. Vaikka tarkoitus oli että ne perseet olisi jäänyt pois. Sekakäyttö on se mitä päättäjät pelkää. Itse kuulun niihin joilta polttelu vie juomishalut mutta kyllä se yleensä on niin kun porukkaa katsoo että ensin juodaan kaljaa ja sitte poltetaan pesällinen. Suuri osa poliitikoista on ihan fiksua mutta tapaus Meriläisen jälkeen moni pitää visusti turpansa kiinni jos meinaa tulla valituksi seuraavalle kierroksellekin. Kotikasvatus on lisääntynyt rajusti, siitä on merkkinä jo alan tarvikekauppojen ilmestyminen muuallekin kun Helsinkiin. Pikkuhiljaa tässä mennään eteenpäin. Täytyy muistaa se ettei suurinta osaa kansasta kiinnosta koko aihe, ollaan periaatteesta vaan vastaan kysyttäessä. Itsekin olen kantani tehnyt selväksi mutten enää jaksa saarnata. Mutta sunnuntaiaamuna kun frendit oksentaa verta ja paskoo housuihinsa minä poika menen brunssille. Ja kyllä huomaa niidenkin asenteen muuttuneen kun en ole vieläkään kuollut yliannostukseen. Joku on ollu näkevinään tässä jotain hyvääkin...
piri herska viina.... TAPPAAAAAA... aaarghhhh...
vittu herätkää... se on sama mitä täällä ajetaan...
ei me voida voittaa yhteiskuntaa samoilla pelisäännöillä kuin se
yrittää meidät voittaa....
eli voi voi kun pilvi on vaarallista
autoilu tappaa enemmän ihmisiä suomessa kuin pilven poltto....
eikä me taistella sitäkään vastaan... siis autot tappaa ei pilvi...
kaikki ihmisen tekeminen on tappavaa...
vaikka odottaisit tarpeeks kauan niin kuolet...
.....................
IHMISELLÄ TÄYTYY OLLA OIKEUS ITSE PÄÄTTÄÄ...
MISTÄ PÄIHTYY-.....
..................
joo ehkä suomessa kuulostaa radikaalilta mutta ei tosiaankaan
muualla euroopassa... ja me ollaan E U :ssa
.................
vittu herätkää... se on sama mitä täällä ajetaan...
ei me voida voittaa yhteiskuntaa samoilla pelisäännöillä kuin se
yrittää meidät voittaa....
eli voi voi kun pilvi on vaarallista
autoilu tappaa enemmän ihmisiä suomessa kuin pilven poltto....
eikä me taistella sitäkään vastaan... siis autot tappaa ei pilvi...
kaikki ihmisen tekeminen on tappavaa...
vaikka odottaisit tarpeeks kauan niin kuolet...
.....................
IHMISELLÄ TÄYTYY OLLA OIKEUS ITSE PÄÄTTÄÄ...
MISTÄ PÄIHTYY-.....
..................
joo ehkä suomessa kuulostaa radikaalilta mutta ei tosiaankaan
muualla euroopassa... ja me ollaan E U :ssa
.................
Mun silmissä hamppumarssija-tyyppiset kannabisaktivistit toimii tällä hetkellä aivan liian ei-johdetusti ja vailla ilman kunnollista ja kiinteätä ohjelmaa. Kaikilla on omat mielipiteet, mikä on ihan hyvä, mutta jotta tavoite saavutetaan niin pitää olla yhtenäisyyttä vaatimuksissa ja toiminnassa.
Suhteet mediaan on täysin hakoteillä. Sinne pitäisi koko ajan lähettää lehdistötiedotteita ja yrittää päästä mahdollisimman moneen keskusteluun mukaan.
Ei pitäisi missään nimessä vaatia kannabiksen laillistamista vaan sen dekriminalisointia. Vaaditaan muuten liikaa ja silloin jää tavoite saavuttamatta.
Ja jumaliste sinne hamppumarssille EI MITÄÄN HIPPIVAATTEITA päälle vaan "normaalien" ihmisten vaatteita. Mitään ei voita jos edustaa muuta ihmisryhmää kuin ne ulkopuoliset jotka paheksuvasti marssia seuraavat. Niille täytyy näyttää että pilveä polttaa aivan normaalit ihmiset.
Siltä linjalta pitää päästä pois että "hamppu lailliseksi"-tarroja vessoihin sun muihin. Ensinnäkin on turha kusta yrittäjien pesään koska ne joutuu ne sieltä siivoamaan. Toiseksi, tästä johtuen se ei anna hyvää kuvaa meistä. Pitäisi pyrkiä puhtaasti erittäin asialliselle asialinjalle, kunnollisin menetelmin. Nykyiset menetelmät on lapsellisia ja tehottomia.
Kaikki mainitsemani asiat on miltei utopiaa koska liian moni haluaa "hamppua ALKOON" ja "ei mitään natsijohtamisia tämän asian puolesta koska me ollaan kaikki jumalan lapsia ja jokainen mielipide on paras ja siksi me voitetaan kun kansa puhuu näin blah blah...".
Keskitetty toiminta, yhtenäiset vaatimukset, pitäisi ajaa pelkästään dekriminalisointia, pois "töhrijä"-linjalta ja muutto asialinjalle, yhteydet käyttäjiin ja mediaan tulisi laittaa kuntoon. Nämä vaativat kaikki kunnollista organisointia.
Systeemi voitetaan sisältä käsin, vihollisen ehdoilla.
Suhteet mediaan on täysin hakoteillä. Sinne pitäisi koko ajan lähettää lehdistötiedotteita ja yrittää päästä mahdollisimman moneen keskusteluun mukaan.
Ei pitäisi missään nimessä vaatia kannabiksen laillistamista vaan sen dekriminalisointia. Vaaditaan muuten liikaa ja silloin jää tavoite saavuttamatta.
Ja jumaliste sinne hamppumarssille EI MITÄÄN HIPPIVAATTEITA päälle vaan "normaalien" ihmisten vaatteita. Mitään ei voita jos edustaa muuta ihmisryhmää kuin ne ulkopuoliset jotka paheksuvasti marssia seuraavat. Niille täytyy näyttää että pilveä polttaa aivan normaalit ihmiset.
Siltä linjalta pitää päästä pois että "hamppu lailliseksi"-tarroja vessoihin sun muihin. Ensinnäkin on turha kusta yrittäjien pesään koska ne joutuu ne sieltä siivoamaan. Toiseksi, tästä johtuen se ei anna hyvää kuvaa meistä. Pitäisi pyrkiä puhtaasti erittäin asialliselle asialinjalle, kunnollisin menetelmin. Nykyiset menetelmät on lapsellisia ja tehottomia.
Kaikki mainitsemani asiat on miltei utopiaa koska liian moni haluaa "hamppua ALKOON" ja "ei mitään natsijohtamisia tämän asian puolesta koska me ollaan kaikki jumalan lapsia ja jokainen mielipide on paras ja siksi me voitetaan kun kansa puhuu näin blah blah...".
Keskitetty toiminta, yhtenäiset vaatimukset, pitäisi ajaa pelkästään dekriminalisointia, pois "töhrijä"-linjalta ja muutto asialinjalle, yhteydet käyttäjiin ja mediaan tulisi laittaa kuntoon. Nämä vaativat kaikki kunnollista organisointia.
Systeemi voitetaan sisältä käsin, vihollisen ehdoilla.
"Jos pää poistetaan ja säilötään se etikkaan, niin miettiikö se oikeaa ja väärää?"
asiallista tekstiä...
"rasta" meininki mahd. kauas itse asiasta... jos selitätte mun vanhemmille reggee bibo päässä kuinka haazzaa *buhuu kuin marley* ei ole vaarallista....
niin metsää menee....
keskustelun kuvaus... minä ja äiti...
äiti- niin siis siitä ei mene niin sekaisin kuin viinasta...
poika- ei mee... siis ei silloin tapella.. päinvastoin...
äiti- jos siitä ei mene niin sekaisin kuin viinasta
niin miksi sitten uskotte jonkun afrikan kuolleen prinssin... vai oliko se kuninkaan olevan jumala...
poika- ööh... en minä siihen usko...
............
siitä rupesin kelaamaan kaikkea oheis krääsää mitä paukkuun liittyy...
on se aika sekavaa... ja sekaisin menoa ylistävää....
että ei kait me voida "maalikoita syyttää väärästä tiedosta jota itsekkin annamme... elokuvat.. musiikki,... kuvat.. kaikki...
mutta joo ...
aina on mahdollista muuttaa sitä... siis julkisuus kuvaa...
.............
"rasta" meininki mahd. kauas itse asiasta... jos selitätte mun vanhemmille reggee bibo päässä kuinka haazzaa *buhuu kuin marley* ei ole vaarallista....
niin metsää menee....
keskustelun kuvaus... minä ja äiti...
äiti- niin siis siitä ei mene niin sekaisin kuin viinasta...
poika- ei mee... siis ei silloin tapella.. päinvastoin...
äiti- jos siitä ei mene niin sekaisin kuin viinasta
niin miksi sitten uskotte jonkun afrikan kuolleen prinssin... vai oliko se kuninkaan olevan jumala...
poika- ööh... en minä siihen usko...
............
siitä rupesin kelaamaan kaikkea oheis krääsää mitä paukkuun liittyy...
on se aika sekavaa... ja sekaisin menoa ylistävää....
että ei kait me voida "maalikoita syyttää väärästä tiedosta jota itsekkin annamme... elokuvat.. musiikki,... kuvat.. kaikki...
mutta joo ...
aina on mahdollista muuttaa sitä... siis julkisuus kuvaa...
.............
Palaa sivulle “Politiikka ja media”