Kansalaistottelevaisuuskampanja suomessakin !

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

Re: Kansalaistottelevaisuuskampanja suomessakin !

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 15:56

wu-hsin kirjoitti:Kuule nyt, Mr. Idealismi.

Se 150 000 on viimeisen vuoden aikana ainakin kerran polttaneita Suomessa. Tuskin tuosta luvusta edes puolet polttelee hirveän säännöllisesti.

Marsseille ei tullut edes pääkaupungissa 500 ihmistä, muissa noin sata per kaupunki. Voisitkin sitten ystävällisesti kertoa, miten he kaikki saataisiin vapaaehtoisesti poliisin juttusille.

Oletko ollut mukana järjestämässä mitään kannabikseen liittyvää julkisuustapahtumaa? Onko sinulla mitään käsitystä siitä, kuinka vähän ihmiset oikeasti ovat valmiita tekemään uhrauksia?

w

No hei, ei se nyt mikään ihme oo jos hamppumarssille ei tuu ketään.
On se nimittäin pikkusen peloittavan näkönen sakki. Minä en tuu ja 19/20 polttavasta ystävästäni ei tuu...haloo.

Homma on nyt niin, että sä joko tuut mukaan tai sit me tehään tää homma ilman sua ??!! Got it ? En pakota sua mitenkään mihinkään.
Ni saadaanksme tehä tää ?
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 16:00

wu-hsin kirjoitti:Kerrohan nyt miten aiot saada ne samat toimittajat seuraamaan pientä laumaa hippejä jonain random päivänä poliisiasemalle.

w

Hei, tätä ei tehdä nyt julkisuuden kautta tätä hommaa !

Nyt ganja laillistetaan väkipakolla ! Toimittajat voi ihmetellä sitte ku kaikki virastot seisoo.

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

wu-hsin
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja wu-hsin » 10.5.2005 16:03

Et ollut hamppumarssilla? Nillität jostain "pelottavan näköisestä" porukasta ja jäät sillä tekosyyllä pois? Kohkaat suureen ääneen jostain "osallistumisesta" ja yhteishengestä, vaikka itse jäit pois?

:D

Jos vain huomaisit, että suurin osa ihmisistä on aivan kuin sinä itse, kohkaisit vähemmän.

Mutta kaikesta huolimatta kunnioitan innostustasi. Olen myös itse aivan yhtä innostunut marssin suhteen, vaikka se epäsuosittu tapahtuma onkin. Ilman innostusta jäljelle jää vain pelkästään rajoituksia (joita minä tässä keskustelussa edustan).

Ei sun tarvitse kysyä keneltäkään lupaa tunnustamistapahtuman järjestämiselle. Jos haluat, niin yritä ihmeessä! Olen hengessä mukana ja toivotan onnea. Ja jos satut Tampereelle tapahtumasi kanssa, voisinpa olla mukana jopa porukassa.
Toivottavasti teet samoin, jos ensi keväänä marssin aikaan tunnustamme mekin.

w
imho
lol
omg

Addic
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Addic » 10.5.2005 16:05

Tuff Gong kirjoitti:Wu-hsin, eikö otettaisi "tosissaan" mukana olevia ilmottautujia tähän ketjuun ? Katotaan kuinka monta lähtee ?

Kätevin tapa mukaan lähtevien lukumäärän arviointiin voisi olla kysely tuhkakupissa.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 16:06

Minä ainakin nyt ilmoittaudun sanomaan soraääneni SKY:n toiminnasta. Tai siis tuen sitä koko sydämestäni, mutta minusta sen keinot on nyt koetettu.
Joku muu voi vielä uskoa poliittisen vaikuttamisen keinoihin, mutta antakaa mun olla uskomatta.
Lisäksi haluaisin uuden järjestön jonka ideologiaan kuuluu myös monia muita sioita kun pelkkä hamppu. Ekologinen elämäntapa, liikunta, terveys, jooga, puhdas ruoka, tasa-arvo, henkisyys, johtajattomuus....vapaus.

Yhden asian ajaminen on aina vähän niin ja näin.

- Aristoteles

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 16:09

Wu-hsin, vannon tulevani mukaasi tunnustamaan ! AIVAN TASAN VARMANA !

Muistathan vielä Rosa Meriläisen tapauksen....? Don't worry man... :yes:

Kiitos Rosa, jos luet tätä....! Olet aito pioneeri !

- Aristoteles

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 16:20

Siis minusta kansalaisen velvollisuus, oman onnellisuutensa ja järkensä ylläpitämiseksi, on se, että joka perjantai sytyttää jointin klo 4:20 pm, jonka jälkeen menee oitis kiiruhtaen tunnustamaan asemalle, että tuli vedettyä yks hatsi huumetta, "olen siis rikollisessa tilassa, pilvessä :wink:

- Aristoteles

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 16:23

Stadissa esplanadi voitaisiin nimetä uudelleen 4:20 puistikoksi :D

Nyt vaa tehää tää !

EDIT: Polli lisätty osotteeseen https://www.hamppu.net/forum/viewtopic. ... 064#172064

- Aristoteles

Pot Head

ViestiKirjoittaja Pot Head » 10.5.2005 16:49

Jos ootte tekemässä tota tunnustus juttua, ni mediaa sinne sais varmaan paikalle silleen, että laittaa vaikka aamulehden toimituksee nimettömän kirjeen johon kirjottaa ensiks syyt minkä takia tätä on tekemässä ja, että mitä hyötyä kannabiksen laillistamisesta olisi jne. Ja sit lopuks ilmottaa viellä, että koska ja missä aiomme tämän tunnustuksen tehdä! Ja muutenkin olisi hyvä tykittää kaikkiin lehtiin mielipide palstoille tästä paskasta lain säädännöstä!

Myönnän, että itsellä ei ainakaan tällä hetkellä ole munaa sinne mukaan tulla tunnustamaan! Sen sijaan ite voisin noihi mielipide palstoille noita juttuja laittaa vaikkei niitä julkaistaiskaan niin ainakin oon yrittänyt! Ja muutenkin antanut niille oikeata tietoo, enkä mitään huhu puheita!!!

Eräjorma

ViestiKirjoittaja Eräjorma » 10.5.2005 17:40

Tuff Gong käytkö toissä vai eleletkös sossu "palkalla" ja mikäli käyt töissä niin oletko vieraalla ja jos olet niin kuin isosta yhtiöstä on kyse about henkilömäärä? 5? 10? 50? 100? yli?
Here we grow again...

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 18:08

Aika henkilökohtainen kysymys, mutta...

Sanotaan näin, että jäin työelämästä pois noin 3 kk sitten, vakavan masennuksen takia...

Sittemmin olen tullut määrättyihin johtopäätöksiin elämässäni, tosin nimittäin, etten ole lainkaan syypää itse masennukseeni. Ihmisiltä on riistetty aikain saatossa jotain hyvin olennaista....

Eniwei. Tällä hetkellä tilanne on se että etsin kuumeisesti työpaikkaa, koska rahat alkavat olla finiitossa. Huom. elän avioliitossa.

Voin keskustella työhistoriastani enemmänkin kanssasi, mutta vielä toistaiseksi mieluiten privana...

Mutta mutta, sanotaan nyt vaikka näin että tuo masennuskriisi, auttoi minua heräämään tietyllä tapaa unesta....luulisin että monet teistä vieläkin pysyvät mukana siitä mitä tarkoitan. Jos olet vielä kartalla, tule mukaan tunnustukseen. Jos olet tippunut kelkasta etkä tajua sanoistani hölkäsen pöläystä, älä tule mukaan tunnustamaan.

:mrgreen:

- Aristoteles

musti

ViestiKirjoittaja musti » 10.5.2005 18:19

Veikkaan, että sulla alkoi se maaninen vaihe vain nyt. :D

Wannabe Hippi
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Wannabe Hippi » 10.5.2005 18:50

Tuff Gong kirjoitti:Wu-hsin, vannon tulevani mukaasi tunnustamaan ! AIVAN TASAN VARMANA !

Muistathan vielä Rosa Meriläisen tapauksen....? Don't worry man... :yes:

Kiitos Rosa, jos luet tätä....! Olet aito pioneeri !

Tuota, jos sinä kerta tätä niin paljon haluat, niin miksi sinä et sitten ole tekemässä mitään tämän eteen?

Aika naurettavaa kyllä, että et marssille ollut osallistumassa jonkun täysin absurdin syyn takia, ja tätäkin niin kovasti olet haluamassa, KUNHAN JOKU MUU tekee kaiken puolestasi.
Hieman oma-aloitteisuutta.

Tosin, enpä minäkään olisi tälläiseen aivan heti osallistumassa, taikka muutenkaan järkkäämässä näkyvästi, kun siinä pakolla saisi liian isoa huomiota medialta.
Ellei sitä sitten pystyisi tekemään jotenkin naamioituneena, esim. sauvakävelijäksi. ;)
:D__/)___|

casual friday
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja casual friday » 10.5.2005 18:56

Eihän siihen välttämättä mediaa tarvita, kunhan ihmiset käyvät vaan tunnustamassa rikoksensa, jonka jälkeen poliisin täytyy tehdä siitä viralliset paperit ym. Sitten, kun poliiseilla ei ole käytännössä mahdollisuuksia tutkia enää käyttörikoksia, jonka jälkeen tulee se ensimmäinen syyttämättäjättämispäätös, joka toimii sitten ennakkotapauksena. Tietysti mediaa voi yrittää houkutella mukaan, mutta eiköhän toi ihan aktivismitoiminnallakin hoituisi. Eiköhän mediakin kiinnostu jossain vaiheessa, vaikka sitten siinä vaiheessa kun muutama tyyppi on saanut tuomionsa ja/tai poliisit käännyttävät tunnustajat pois laitokselta.

Menee aika mutulla, mutta muistaakseni Kanadassa toimittiin juurikin näin ja siellä pilven käyttörikoksesta ei enää tuomita (vaikka laillista se ei virallisesti ole, johtuen jenkkien vastustuksesta) joissakin osavaltioissa. Kanadassa käyttö on vaan sen verran yleisempää ja hyväksyttävämpää, että tuollaisen järjestäminen on todennäköisesti helpompaa kuin Suomessa, mutta eiköhän täälläkin jotain saataisi aikaan, jos vain lähdettäisiin toteuttamaan.

Eräjorma

ViestiKirjoittaja Eräjorma » 10.5.2005 21:05

Idea tossa mun kysymyksessä oli että jos olisin työtön ei olisi mitää mikä "estäisi" menemästä vaikka heti tonne kyttikselle isoon ääneen kuuluttamaan aulaan että mä poltan kannabista tuakaa mun sakkolappu...

mutta mutta nyt ku töissä oon enkä millän haluaisi että työnantaja saa tietää asiasta niin jätän väliin...

haukkukaa paskahousuksi pelkuriksi tai miksi tykkäätte mutta tällähetkellä pelkään työnipuolesta eli jätän tekemättä... jos monoa saan jossai vaiheessa ni lupaan mennä heti ekana päivänä ilmottamaan asiasta

PS. jos meinaatte jonkun asiallisen ilmotustilaisuuden järjestää johonki poliisiasemalle ni ois kiva jos joku sais kuvattua (videokameralla) koko tapahtuman niin pääsisi naureskelemaan ja mahdollisesti ton filmin vois sit vaikka lähettää johonki lehteen tai maikkarille 10uutisten loppukevennykseksi =D

muistakaa että jos ilmotatte että poltatte ni ei kannata pitää puskia kotona sillon jos niistä ei halua jäädä kiinni koska jos niillä on ollu jo epäilys kasvatuksesta ja meet ilmottaa niille että poltat ni äkkiä on partio koputtelemassa ovella

ja jos menee ilmottautumaan jollain isommalla joukolla niin pitäisi käydä muutamalla kyttiksellä ilmottautumassa peräjälkeen samalla porukalla että tietävät varmasti ympäri kaupunkia että poltatte... ei ne saa antaa ku yhen sakon eli ekalta asemalta tulee lasku niin saahan sitä sitte koko rahalla ilmottaa muillekkin asemille =D
Here we grow again...

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 10.5.2005 22:28

Wannabe Hippi kirjoitti:Tuota, jos sinä kerta tätä niin paljon haluat, niin miksi sinä et sitten ole tekemässä mitään tämän eteen?

Aika naurettavaa kyllä, että et marssille ollut osallistumassa jonkun täysin absurdin syyn takia, ja tätäkin niin kovasti olet haluamassa, KUNHAN JOKU MUU tekee kaiken puolestasi.
Hieman oma-aloitteisuutta.

Tosin, enpä minäkään olisi tälläiseen aivan heti osallistumassa, taikka muutenkaan järkkäämässä näkyvästi, kun siinä pakolla saisi liian isoa huomiota medialta.
Ellei sitä sitten pystyisi tekemään jotenkin naamioituneena, esim. sauvakävelijäksi. ;)

Noh, tuskin itekkään olisit lähtenyt kovassa kuumessa ulos hihhuloimaan. Vaikka onhan se kuumesairaus ihan absurdi syy juu. Mutta en ois muutenkaan menny, koska en halua leimautua sen näkösen porukan kaveriksi....

Ja mitä tulee syytteisiisi tekemiseni puutteesta, kehotan tarkastelemaan tilannetta tarkemmin. Tulet huomaamaan, että juurikin nyt minä TEEN jotakin asian eteen. Itse sen sijaan purnaat vaan etkä lahjoita keskustelulle mittään hedelmällistä. I'm sorry. Mut kaikkee hyvää sulle silti. :wink:

- Aristoteles

Wannabe Hippi
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Wannabe Hippi » 11.5.2005 0:21

Tuff Gong kirjoitti:Ja mitä tulee syytteisiisi tekemiseni puutteesta, kehotan tarkastelemaan tilannetta tarkemmin. Tulet huomaamaan, että juurikin nyt minä TEEN jotakin asian eteen. Itse sen sijaan purnaat vaan etkä lahjoita keskustelulle mittään hedelmällistä. I'm sorry. Mut kaikkee hyvää sulle silti. :wink:

Kyllä minä olen tälläisen toteuttamisesta keskustellut erään foorumilaisen kanssa jokin aika sitten, että en minä ole tätä asiaa vastaan. Kritisoin vain tuota sinun käyttäytymistäsi, kun ensin olet haluamassa tälläisen järjestämistä, ja sitten kun joku ilmottautuu, oletkin sitten menossa sen tyypin mukaan, eikä toisinpäin.

Ja paras aika tuollaisen toteuttamiseksi olisi kyllä se Hamppumarssi, kun silloin olisi vähän enemmän lössiä paikalla, joista osa voisi ihan hyvin raahautua sinne poliisiasemalle kun näkee että sinne on varmasti tulossa muitakin.

Ja, voihan sitä sitten tuon jälkeen jatkaa vaikka just esim. viikoittain tai muuta.

Tosin, yksin tuota on vähän vittumaista ruveta toteuttamaan, kun putkista varmasti löytyy tilaa, jotta sitä ihmistä on mahdollista siellä pitää jopa viikon, ihan vain vittuilun vuoks.
(Eihän siis se ole laillista pitää kolmea päivää pidempään, mutta kun ainahan sitä pystyy löytämään uusia syitä pitää toiset kolme päivää putkassa kun on päästetty ulos.)
:D__/)___|

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 11.5.2005 0:41

No hyvä. Nyt on kuunneltu paljon niitä joiden mielestä tätä ei pidä tehdä. Ja ihan hyviä pointteja sieltä on tullut.

Turvallisuus on tosiaan tässäkin asiassa semmonen juttu joka ehdottomasti kannattaa ainakin maksimoida. Paneutukaamme asiaan.
Tosin, jos/kun aikaisempaa kokemusta olisi/on siihen suuntaan ettei pollarit ole kyenneet prosessoimaan kaikkea tunnustusmateriaalia, silloinhan olemme jo hyvällä pohjalla liikenteessä ?

Edelleen. Asioita on muutettu aina kautta maailman sivun, varsinkin passiivisen vastarinnan keinot ovat olleet tehokkaita. Vaikka vastustaja on vahva :foil: , elkäämme peljätkö, sillä totuus johdattaa meitä, eikä niitä käskijöitä. Me voitamme lopulta, ellei cannabiksesta oikeasti löydetä jotain hälyyttävää terveysriskiä.

Toisaalta asian voi asetella myös niin, että on VELVOLLISUUTEMME yrittää koittaa korjata yhteiskunnan vääryydet. Näin minun isä opetti ainakin minulle.

Mutta, haluaako joku puolestapuhuja puheenvuoron välillä ? Voitaisiin ajatella välillä niitä hyviäkin puolia eikä vaan maalailla uhkakuvia yksipuolisesti ?

- Aristoteles

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 11.5.2005 9:45

pieni ongelma.
tunnustamisen jälkeen poliisin rekistereihin jää tieto kannabiksen käyttörikoksesta.
ja meille, jotka työn puolesta joudumme ajelemaan autolla päivittäin, koituu lisäongelmia siitä kun joka vitun ratsiassa seuraa :
"ajokortti ja rekisteriote"
"oles kuule hyvä"
"jaa sulla on täällä joku merkintä. otetaas kuule sylkinäyte tähän."
ja silleen. mittari piippaa hoosiannaa.

eli elämässä pitää ottaa toisinaan riskejä. mutta riskien suhde saavutettuun hyötyyn täytyy olla riittävän korkea, jotta se kannattaa.

eli vedän takaisin sanani siihen saakka, kunnes tiedän näiden uusien testerien mittatarkkuuden. elikkä vetääkö viiva punaiselle vielä esim. 10h kuluttua. olen näet aika tarkka siitä milloin auton rattiin tartun.

jos testeri mittaa vain n. 6h aikajakson sisällä tapahtuvan käytön, niin silloin ei ole mitään hätää.
myytaman käyttörikossakon pystyn kyllä maksamaan, mutta turhaltahan rahan levittäminen tuntuu, jos mitään hyötyä ei hommasta ole.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Addic
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Addic » 11.5.2005 9:55

Tässä yhteydessä voisi ehkä tarkastella myös seuraavia noin puoli vuotta sitten käytyjä keskusteluja:
Kimmo Pohjonen uusimmassa soundissa
Olisitko mukana ns. joukkotunnustuksessa?

Palaa sivulle “Politiikka ja media”