Lupaan lisätä keskustelua kannabiksesta politiikassa.
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
- Taustatuki
Re: Lupaan lisätä keskustelua kannabiksesta politiikassa.
VAPAUS,VELJEYS JA LAADUKAS SINSEMILLA!
EESPÄIN EESPÄIN, TIELLÄ TAISTOJEN,RINTARINNAN ASTUKAA SISKOT VEIKOT! EESPÄIN EESPÄIN, ALTA SORRON YÖN, KAIKKI PUUTTEEN RASKAAN ALLE AHDISTETUT! ME KÄYMME TAISTELUUN PUOLESTA IHMISOIKEUDEN JA KANSAN KÄRSINEEN VIEMME ONNEEN YHTEISEEN!! (joku taistolaislaulu)
Hienoa että joku jaksaa taistella. Kyllä se vielä iloksi muuttuu kun pellet saadaan ulos eduskunnasta,prkleen karpelat yms. yms. yms.
EESPÄIN EESPÄIN, TIELLÄ TAISTOJEN,RINTARINNAN ASTUKAA SISKOT VEIKOT! EESPÄIN EESPÄIN, ALTA SORRON YÖN, KAIKKI PUUTTEEN RASKAAN ALLE AHDISTETUT! ME KÄYMME TAISTELUUN PUOLESTA IHMISOIKEUDEN JA KANSAN KÄRSINEEN VIEMME ONNEEN YHTEISEEN!! (joku taistolaislaulu)
Hienoa että joku jaksaa taistella. Kyllä se vielä iloksi muuttuu kun pellet saadaan ulos eduskunnasta,prkleen karpelat yms. yms. yms.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"
- Tofupekoni
Hhhmmmmhhh.h.... Mä taisin just polttaa tosikovat paukut ulkomaista tuotetusta hassiksesta................. Mä olen kovvin pettynyt itseeni...... Kaverilla oli sitä 25grammaa. Ne oli alkuperäsisessä muovipakkuksessa.... Hyyväää..... Huomenna sattuu omatunto ja pitää varata aika Samu Sirkan vastaanotolta.... Aahh. Disney on niiin kiva...
Edit:
Oon kieltolain uhri. Joudun väkisin tukemaan rikollisliigoja ja tiedä, vaikka olis lapset keränny nääkin hasat leipäpalkalla... No, hyvää työtä ovat tehneet...
Edit:
Oon kieltolain uhri. Joudun väkisin tukemaan rikollisliigoja ja tiedä, vaikka olis lapset keränny nääkin hasat leipäpalkalla... No, hyvää työtä ovat tehneet...
Viimeksi muokannut Tofupekoni, 15.11.2005 12:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I've got a bike
You can ride it if you like
It's got a basket
A bell that rings
And things to make it look good
I'd give it to you if I could
But I borrowed it.
It's got a basket
A bell that rings
But I borrowed it.
Hyvä idea koko juttu. Paljon hyviä ideoita.
Ekana, ennen kuin luin muitten juttuja.
Tuli mieleen että, jos saatais tähän mukaan nimilista (suomen oma vetoomus, kuten catania reportissa).
Se lisäis varmasti kynnystä lukea se "A4"!!!
No montako nimeä saatais kasaan ja missä ajassa??
On paljon juttuja mitä tohon vois liittää, niin kun tähän topiciin niitä on tullu ja tulee...
Pitäis miettiä miten ne kansanedustajat saadaan lukemaan se asia. Tai jopa että he ajattelis että helvetti tossahan on jotain järkeä.
Siinä tulee olemaan suurin kynnys, että tästä olis hyötyä.
Jos tehdään tämä kunnolla ainakin joku tutustuu asiaan, vaikka aika ei suoralle lailistamiselle olekaan kypsä.
Sorry realismi. Mutta kansanedustajien kannalta pitäis ajatella.
Ekana, ennen kuin luin muitten juttuja.
Tuli mieleen että, jos saatais tähän mukaan nimilista (suomen oma vetoomus, kuten catania reportissa).
On paljon juttuja mitä tohon vois liittää, niin kun tähän topiciin niitä on tullu ja tulee...
Pitäis miettiä miten ne kansanedustajat saadaan lukemaan se asia. Tai jopa että he ajattelis että helvetti tossahan on jotain järkeä.
Siinä tulee olemaan suurin kynnys, että tästä olis hyötyä.
Jos tehdään tämä kunnolla ainakin joku tutustuu asiaan, vaikka aika ei suoralle lailistamiselle olekaan kypsä.
Sorry realismi. Mutta kansanedustajien kannalta pitäis ajatella.
Useimmat kansanedustajat varmaan vastaa sähköpostiviesteihin joita heille lähetetään. Voisit lähettää sen A4:sen jokaiselle edustajalle ja odottaa mitä mieltä he ovat asiasta. Jos eivät vastaa niin lähettää uusiksi vaan sinnikkäästi. Kukaan ei varmasti tunnusta, että ovat sitä mieltä, että cannabis on parempi kuin viina. No ehkä pari vihreiden edustajaa.
Elämme tällä hetkellä kieltolain aikaa Suomessa. Kyllä meidän elinaikanamme vielä suomeen coffeeshoppeja ilmestyy. Elimmehän vielä vähän aikaa sitten ajassa jolloin alkoholi oli yhtä paha kuin cannabis, mutta ei siitä mitään tullut. Tässä nyt vähän aikaa kituutetaan ja sitten huomataan, ettei ne voi kansalle mitään. Eikös jossain kyselyssä justiin vastannut 30 % että polttaa usein. Ja 50 % että on kokeillut. Loput on sitten vanhuksia.
Vai oonko mä ihan pihalla?...
Elämme tällä hetkellä kieltolain aikaa Suomessa. Kyllä meidän elinaikanamme vielä suomeen coffeeshoppeja ilmestyy. Elimmehän vielä vähän aikaa sitten ajassa jolloin alkoholi oli yhtä paha kuin cannabis, mutta ei siitä mitään tullut. Tässä nyt vähän aikaa kituutetaan ja sitten huomataan, ettei ne voi kansalle mitään. Eikös jossain kyselyssä justiin vastannut 30 % että polttaa usein. Ja 50 % että on kokeillut. Loput on sitten vanhuksia.
- Tofupekoni
jaipee83 kirjoitti:Useimmat kansanedustajat varmaan vastaa sähköpostiviesteihin joita heille lähetetään.
Ehkä, ne kyllä saa niitä viestejä aika paljon ja vielä un niitten(kin) pitää suodatttaa siitä postin määrästä suurin osa pois roskapostin takia...
Ise asiassa muuten tosi ihmeellistä, mut mulle ei oo koskaan tullu roskapostia. Kerran oon yhen viestin poistanu, ku oon rekisteröiny yhen pelin ja sieltä tuli joku mainos...
jaipee83 kirjoitti:Kukaan ei varmasti tunnusta, että ovat sitä mieltä, että cannabis on parempi kuin viina. No ehkä pari vihreiden edustajaa.
Kyllä noitakin on pari, mut hyvin vähän: City-lehden kysely
Tosta vois saada vähän osviittaa, ketä pitäisi valistaa enemmän ja ketkä on "ystäviä". Näitä "ystäviä" kohtaan ei tarttee välttämättä olla niin hienotunteinen...
jaipee83 kirjoitti:Eikös jossain kyselyssä justiin vastannut 30 % että polttaa usein. Ja 50 % että on kokeillut. Loput on sitten vanhuksia.
Muistaakseni stakesin mukaan 25% on kokeillu, mut kyselyyn tietenkin vaikuttaa, onko se tehty vanhainkodeissa vai taide-kouluissa/lukioissa... (sori, stereotypioita...)
Stardegiaa: 2006 alku, 1rts wave, eli ansimmäinen infomaatio paketti
2006 kesä/syksy pehmittämistä, porrastettuja informaatiopaketteja, ensin ystävällismille joista siirrytään vaikeampiin
2006 talvi mediaan keskustelua aiheesta ja tietoa kuinka paljon ääniä tämän asian puolestapuhujille olisi tarjolla
2015 keväällä kannabis on kaikin puolin laillista!
Viimeksi muokannut Tofupekoni, 15.11.2005 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've got a bike
It's got a basket
A bell that rings
But I borrowed it.
It's got a basket
A bell that rings
But I borrowed it.
Suurinpiirtein 98% maailman väestöstä on kumminkin koittanut...
käsi pystyyn ne 2 prossaa... mitä? eikö näy?
käsi pystyyn ne 2 prossaa... mitä? eikö näy?
-Mac-
.
Viimeksi muokannut iloinen J, 21.12.2020 3:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
Olen vieläkin sitä mieltä että "A4"(tuntuu olevan jokin koodinimi tälle projektille) on painettava paperille ja postitettava tai ojennettava kansanedustajille. Se lisää jutun painoarvoa ja tekee siitä konkreettisemman.
Ulkoasua sietäisi muutenkin miettiä tarkkaan sillä se voi vaikuttaa lukijan suhtautumiseen suurestikin. Eli käytännössä on mietittävä sellaisia asioita kuin kuinka "kiinteä" jutusta tehdään vai laitetaanko vain listana saavutettavia hyötyjä ja poistuvia haittoja.
Tämä ei mielestäni ollut myöskään hassumpi idea, tosin ei välttämätön:
Eli miten on, ketkä olisivat valmiita allekirjoittamaan? Vai laitanko viereen uuden topicin tätä varten?
Asian voi kyllä minun puolestani unohtaakin, sillä nimiä pitäisi olla vähintään parisen sataa, ennenkuin siitä olisi oikeasti hyötyä.
Ulkoasua sietäisi muutenkin miettiä tarkkaan sillä se voi vaikuttaa lukijan suhtautumiseen suurestikin. Eli käytännössä on mietittävä sellaisia asioita kuin kuinka "kiinteä" jutusta tehdään vai laitetaanko vain listana saavutettavia hyötyjä ja poistuvia haittoja.
Tämä ei mielestäni ollut myöskään hassumpi idea, tosin ei välttämätön:
Pia-Maria kirjoitti:Tuli mieleen että, jos saatais tähän mukaan nimilista (suomen oma vetoomus, kuten catania reportissa).
Eli miten on, ketkä olisivat valmiita allekirjoittamaan? Vai laitanko viereen uuden topicin tätä varten?
Asian voi kyllä minun puolestani unohtaakin, sillä nimiä pitäisi olla vähintään parisen sataa, ennenkuin siitä olisi oikeasti hyötyä.
- reggaeman80
ketkä olisivat valmiita allekirjoittamaan
Minä!

You can talk the talk, but can you walk the walk?
- hattivatti
suosittelen vielä koko projektin dokumentointia, video, valokuva etc. jotta aiheesta voidaan tehdä "miksi päättäjämme toimivat näin?" dokumentti, siis siinä vaiheessa jos ja kun ei mitään vuorovaikutusta synny...
tuli vaan mieleen. siihen pieneen.
niin ja voin kyllä allekirjoittaa.
tuli vaan mieleen. siihen pieneen.
niin ja voin kyllä allekirjoittaa.
ukkosella otan johdon seinästä ja laitan se suuhuni.
minä myös!reggaeman80 kirjoitti:ketkä olisivat valmiita allekirjoittamaan
Minä!
minä myös. Voisin myös keräillä nimiä 
- Tofupekoni
Adrressi on hyvä idea. Antaa osviittaa ihmisten mielipiteistä ja tekee porkkanan kansanedustajille vaaleja ajatellen.
Kaipaatko julkista keskustelua kannabiksesta?
Kannatako kannabiksen dekriminalisointia?
(Missä mielessä kannatat kannabiksen dekriminalisointia?
(lääkekäyttö
Valtion monopoli (kuten alko?)
Kotikasvatuksen ja hallussapidon dekriminalisointi))
Olisitko valmis äänestämään tulevissa eduskuntavaaleissa sitä henkilöä, kuka puollustaa kannabiksen laillistamisesta käytävää keskustelua?
Voisivat olla joitakin vaihtoehtoja. Eli eri äänestyksiä eri paikkoihin ja sanotaan, että kyselyyn vastasi n.x-määrä ihmisiä.
Kaipaatko julkista keskustelua kannabiksesta?
Kannatako kannabiksen dekriminalisointia?
(Missä mielessä kannatat kannabiksen dekriminalisointia?
(lääkekäyttö
Valtion monopoli (kuten alko?)
Kotikasvatuksen ja hallussapidon dekriminalisointi))
Olisitko valmis äänestämään tulevissa eduskuntavaaleissa sitä henkilöä, kuka puollustaa kannabiksen laillistamisesta käytävää keskustelua?
Voisivat olla joitakin vaihtoehtoja. Eli eri äänestyksiä eri paikkoihin ja sanotaan, että kyselyyn vastasi n.x-määrä ihmisiä.
I've got a bike
It's got a basket
A bell that rings
But I borrowed it.
It's got a basket
A bell that rings
But I borrowed it.
Mutta tekeekö tulevaisuuden kasvava alkoholisoituminen oikeutetummaksi muiden päihteiden (kannabis) käyttöä?
Minä lähestyisin asiaa vähän eri näkökulmasta
Minä lähestyisin asiaa vähän eri näkökulmasta
Fyysisesti heikko ja henkisesti levoton
-
Vieras
Creba kirjoitti:Mutta tekeekö tulevaisuuden kasvava alkoholisoituminen oikeutetummaksi muiden päihteiden (kannabis) käyttöä?
Ehkä ei mutta maassa, jossa tuhansia ihmisiä vuosittain tippuu viinan takia olisi hyvä antaa ihmisille vaihtoehto? Jonka kuolleisuus on muuten 0....
Toi vois kanssa olla fiksu argumentti.
Ja unohtu ihan sanoa että
Ghost kirjoitti:Eli miten on, ketkä olisivat valmiita allekirjoittamaan?
Minä! Minä!
.
Viimeksi muokannut iloinen J, 21.12.2020 3:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä
-"Historia on voittajien kirjoittama, kuka tietää kuinka kauas totuus on jäänyt menneisyyteen kummittelemaan"
Foorumilaiset taitaa olla keskimäärin sitä ikäryhmää, jota halutaan värvätä politiikkaan. Liittykää vihamielisiin puolueisiin ja osallistukaa toimintaan. Kritisoikaa idiootimaisuuksia, liittyi ne sitten mihin hyvänsä. Puhukaa laillistamisesta sopivan tilaisuuden tullen, levittäkää a4:sia tai olkaa hiljaa. Tarjotkaa jointtia pikkujouluissa, tallentakaa todisteet hairahduksista kännykkäkameralla. Tai ryypätkää kuten muutkin. Mutta aina kun äänestetään kannanotoista (heh), tiedätte mitä tehdä. Soluttaudutaan systeemiin. Viva la Republica.
-
Vieras
Tämä ah niin lupaava keskustelu näyttää heittäneen kokonaan henkensä. Loppuiko mielenkiinto vai iskikö lihan heikkous?
Ai niin kannabiksen piikittäminenhän passivoi... no, myönnän itsekin olevani laiska paska.
Mikähän pointti tämän keskustelun nostamisessa oli
Ai niin kannabiksen piikittäminenhän passivoi... no, myönnän itsekin olevani laiska paska.
Mikähän pointti tämän keskustelun nostamisessa oli

Minäkin olisin valmis allekirjoittamaan adressin järkevämmän päihdepolitiikan puolesta. Näissä reformaatioasioissa kannattaa puhua aina salakielellä, koska sanan kannabis tai huume mainitseminen saa aikaan sen massahysterian. Eli siis järkevämpää/humaania päihdepolitiikkaa, ei "LegAliZe it nOW!". 
Palaa sivulle “Politiikka ja media”