"Valistuksesta" "tiedotukseen"

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
FinSpydeR

Re: "Valistuksesta" "tiedotukseen"

ViestiKirjoittaja FinSpydeR » 7.7.2004 19:56

Uskaliaimmat voisivat kokeilla: teuvo.piironen@poliisi.fi

minä en uskalla 8)

uikutin

ViestiKirjoittaja uikutin » 7.7.2004 21:23

Narc kirjoitti:Jos sattuu paikalla olemaan joku Seinäjokelainen, Usko ja Urheilu -tapahtuma pidetään 10.7. - 13.7, ja Hedman on puhujana joka päivä... http://www.uskojaurheilu.fi/ohjelma.php

Pidettiin Seinäjoella viime vuonna (pahoittelen, jos vanhaan säikeeseen vastaamiseni aiheutti sekaannuksia). Tänä vuonna tapahtuma on Jyväskylässä, 5.-8.8. Jotain "häirintää" on suunnitteilla kyllä jo - saa nähdä toteutuuko.

FinSpydeR

ViestiKirjoittaja FinSpydeR » 7.7.2004 21:28

Narc kirjoitti:Tänä vuonna tapahtuma on Jyväskylässä, 5.-8.8. Jotain "häirintää" on suunnitteilla kyllä jo - saa nähdä toteutuuko.

ilmotelkaa jos piironen vahvistaa tulonsa.. mulle ois sille vähän asiaa...

PLA

ViestiKirjoittaja PLA » 7.7.2004 22:56

huh huh miten ihmiset jaksaa?

Vaarala

ViestiKirjoittaja Vaarala » 8.7.2004 14:59

Eskimogrower
1 tähti
1 tähti

Re: Jore

ViestiKirjoittaja Eskimogrower » 9.7.2004 13:31

tomaatti kirjoitti:Juttu on vanha, mutta riemukas.

www.hppry.org/files/jore666.jpg

Ei näin hauskaa juttua saisi edes julkaista, ihan jo kansanterveydellisistä syistä.. Jorella on kaikki hitin ainekset: LSD- appelisiiniveitsi- legenda (ja käyttäjä "tykittää" LSD:tä, mikä on erityisen kiehtova tapa ottaa kide tai paperilappu) sekä poika, joka hyppää ikkunasta. Missä ovat masturbaatiosta johtuvat karvaiset kämmenet, häh?! :laugh:

Jorella on muutenkin iloisesti puurot ja vellit sekaisin- ja pahasti. Kannabis aiheuttaa erektiohäiriöitä - eli "tietokonekielellä korpusta tulee lerppu", mutta onneksi "kaveri ojentaa auttavan kätensä ja kehoittaa ottamaan speedyä, eli amfetamiinia".

No sitten viimeistään kikkeli on kuin juhannussalko... :yes: :laugh:

Voi Jore, Jore- jos on itse enemmän sekaisin, kuin useimmat huumeiden käyttäjät pitäisi olla nöyränä hiljaa ja keskittyä muihin asioihin kuin lasten pelotteluun.
Jos poltat hyymeitä, soitan paikalle pöliisin.

Vieras

Re: Jore

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.7.2004 13:35

"huumeiden käyttö johtaa monesti myös saatananpalvontaan"

voi karut elämän kävyt, tää on hirveintä mitä mä olen ikinä nähnyt

eleKieli

ViestiKirjoittaja eleKieli » 10.7.2004 21:46

niimpä... ja tuollainen teksti uppoaa tuulipukukansalaisiin kuin voi suohon. Kun kerran lehdessä lukee niin tottahan sen on oltava.
one hand washes the other

Chanvre

ViestiKirjoittaja Chanvre » 10.7.2004 22:25

Siis tää on jotain niin järkyttävää paskaa, ettei voi muuta sanoa, ensin ehkä naurattaa, mut sit itkettää...Että miten maailma voi ollakaan niin mätä...?? :evil:

Kuu-ukko

ViestiKirjoittaja Kuu-ukko » 11.7.2004 2:19

"Esimerkit eivät Joren mukaan silti tarkoita entisen narkomaanin tuomista oppilaiden eteen puhumaan. Päinvastoin ex-käyttäjät on paras pitää luokkaseinien ulkopuolella, koska he voivat tiedostamattaan lähettää vääriä viestejä.

- Kuten että olen kiertänyt maailmaa, käyttänyt huumeita ja silti olen vielä tässä ainakin ulkoisesti suhteellisen hyväkuntoiselta näyttävänä, Jore toteaa."

Todella.

Hammasratas

ViestiKirjoittaja Hammasratas » 11.7.2004 21:00

Koko ajatus valistuksesta on aivan sairas - Ajatus siitä että ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät osaa tehdä "hyviä" päätöksiä objektiivisesta tiedosta. Niimpä on oikein pelotella, kertoa puolitotuuksia ja jopa valheita, että tämä suuri karjalauma saadaan "oikeille" raiteille.

Meidän työ on sitten tehdä se oikea tiedotus, ei sitä kukaan muu tee.

Vaarala

ViestiKirjoittaja Vaarala » 12.7.2004 8:53

Viestirykmenttiin on tulossa elo-syyskuussa Hannu Jore pitämään oppitunnin jonka sisältöä on kuvailtu monisanaisesti tässä viestiketjussa. Olen itse nähnyt kyseisen esityksen eikä sen sisältö ole mainittavasti muuttunut vuosien varrella. Itselläni olisi kuitenkin nyt mahdollisuus vaikuttaa ensi vuoden alussa pidettävän oppitunnin vetäjän valintaan, mutta ei ole tietoa kenestäkään muusta kuka näitä järjestäisi.

Jos jollakulla täällä olisi tarjota vaihtoehto Jorelle, olisin erittäin kiinnostunut.

Muistuttaisin, että oppitunnille osallistuu kaksi kertaa vuodessa yli 300 varusmiestä, (kaikki alokkaat) eli kyse ei ole mistään aivan pienestä vaikuttamisen mahdollisuudesta.

manilated

ViestiKirjoittaja manilated » 15.7.2004 17:56

Ridentem dicere verum quid vetat? - What prevents me from speaking the truth with a smile? ---Horace

Kuu-ukko

ViestiKirjoittaja Kuu-ukko » 16.7.2004 20:28

Intissäkin valistuksen taso kyllä vaihtelee iloisesti. Reservinupseerikoulussa Haminassa huumevalistustunnilla kerrottu oli asiallista, uskottavaa, ja nyt myöhemmin kun asioista on itse lukenut, myös aikalailla totuudenmukaista.

ZZTop

ViestiKirjoittaja ZZTop » 17.7.2004 22:00

KYLLÄ tuon pahan sanan ymmärtää. hamppuhan tunnetusti tappaa ja kaikki hampunpolttajat asuu luolissa ja näyttää tältä:

Kuva

edit: no laitetaan ny pari näitä ettei tuu väärinkäsityksiä: :lol: :lol:
yks on yks ja kaks on monta

greeny

ViestiKirjoittaja greeny » 11.8.2004 22:28

Tuo Piirosen Teuvon valistus on kyllä jo ihan sitä ala-aste-valistus-huipputasoa. Itse muistan, niin aina niillä valistustunneilla oli joko itse tuollainen "jore" paikalla tai vähintään jokin video jossa tämmöinen "jore" kertoo kuinka aloitti kannabiksen piikityksellä, kuori itseään, vaihtoi heroiiniin, tuli uskoon ja nyt valistaa nuoria kannabiksesta sun muista tappajamyrkyistä. Lukekaa muuten tuo Kapteeni Haponkin sivulla mainostettu kirja "Pettävä pilvi". Aika hauskaa luettavaa, ei ole paksu kirja.
Kapteeni Hapon arvostelu kirjasta: [url=http://www.lycaeum.org/languages/finnish/acid/data/ritu.html]Pettävä (valistus)pilvi[/html]
Life's a Bitch and then you die, that's why we get high...

greeny

ViestiKirjoittaja greeny » 11.8.2004 22:31

Niin siis tuossa se linkki ----> [url=[url=http://www.lycaeum.org/languages/finnish/acid/data/ritu.html]Pettävä (valistus)pilvi[/url]
Life's a Bitch and then you die, that's why we get high...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”