HAMPPUMARSSI/3.5-2008

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Fox_FaTC

Re: HAMPPUMARSSI/3.5-2008

ViestiKirjoittaja Fox_FaTC » 30.1.2008 14:40

Tänä vuonna mukana jossain kaupungissa, en tiedä vielä missä.

Pikkutakki päälle ja taikatemppuja tekemään marssiessa ja muutenkin. Voisi yrittää vaikka piirrellä jotain hamppukuvioita kortteihin niin tulee jännempää ja on teeman mukaiset :pimp:

hikkasuki

ViestiKirjoittaja hikkasuki » 30.1.2008 16:47

Olen joskus miettinyt, että jos hamppumarssin saisi kerran järjestettyä massiivisena Helsingissä.
Tosin laajemmin siihen otetaan kantaa kun marssitaan omnessa kaupungissa.

Korkeajännitys

ViestiKirjoittaja Korkeajännitys » 30.1.2008 18:22

Mun mielipide joka vuotiseen kaikille puku, eipäs vaan tuulipuku, leikkaa rastat jne.. keskusteluun.

Mielestäni pukeutumista enemmän negatiivisia mielikuvia katsojissa herättää kaljapullo kädessä marssiminen.
Muutenkin marssin ajan voisi pidättäytyä kaikista päihteistä, marssin kuuluisi mielestäni olla enemmän koko perheen tapahtuman tyylinen.
Iskee kuin miljoona volttia

blaze
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja blaze » 30.1.2008 18:29

hikkasuki kirjoitti:Olen joskus miettinyt, että jos hamppumarssin saisi kerran järjestettyä massiivisena Helsingissä.
Tosin laajemmin siihen otetaan kantaa kun marssitaan omnessa kaupungissa.

Mielestäni juttu toimisi että olisi vaikka ERITTÄIN massiivinen kävely Hesassa
Sitten Vaikka jossain keski suomessa
ja lopuksi " lapissa"
niin saataisiin eniten huomiota. :)
Ja mukaan kaikki äiti ja isät ja pikkusiskot ja vaarit mammat kaikki! :?
noin sitä kuuluisuutta tulisi
"You Are SomeBody Or NoBody"

Stifler

ViestiKirjoittaja Stifler » 30.1.2008 18:37

Mukana ollaan taas kerran ja tällä kertaa splatteri mukana, joten mieti kaksi kertaa alkoholin juomista, etenkin jos omistat
rastat. :(

köpö
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja köpö » 30.1.2008 19:15

markku kirjoitti:Voisko joku järjestää Vaasaan marssia? Olis marssihaluja, mutta perinteiset marssikaupungit sijaitsee liian kaukana..

Tästäpä juolahti mieleen että tänä vuonna voisi porukka alkaa järjestämään kimppakyytejä pitempien matkojenpäästä marssipaikoille.
Ja myös marssin jälkeistä oheis tapahtumaa olisi hyvä kehittää jotta saataisiin porukkaa kiinnostumaan marssiin osallistumisesta.

Myös kaukaa tuleville olisi hyvä tarjota majoitusta, näin kynnys osallistua marssille pienenee.
esim: opiskeliat "Raimo ja Kalevi" Ivalosta tuskin viitsii lähteä ouluun asti marssimaan jos pitää kalliisti hotellissa yöpyä kun matkoihinkin menee jo rahaa, eikä pusikossa nukkuminen tuokokuussa varmasti houkuta. :think:

Tämmösen laitoin pystyyn aiheesta.
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.p ... 628#357628
:?

blaze
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja blaze » 30.1.2008 20:36

hyvä olisi jos olis jotku "kunnon" jatkot jossain ihan vuokratussa paikassa jos vain mahdollista muutamassa pää paikkassa :) .
"You Are SomeBody Or NoBody"

ostbågar

ViestiKirjoittaja ostbågar » 31.1.2008 1:39

Tuolta kyytejä www.kimppa.net ,jos ei ihan ilmaiseksi niin ainakin halvalla. Toimivaksi testattu ja erittäin hyvä tapa tutustua ihmisiin ja vieläpä ekologista! Suosittelen :D
"Mun täytyy varmaan ottaa vähän pirtua, että mä pääsen ton kommentin yli " - Johanna Tukiainen

budious

ViestiKirjoittaja budious » 31.1.2008 2:57

Ouluun luultavasti tulossa. Ja niitä julisteita oon ruukannu levitellä niin eiköhän tänäkin vuonna :) .
Kännääminen on kyllä aika ärsyttävän näköstä marssilla.
Aatteleppa ite!

tuuttiruuhka

ViestiKirjoittaja tuuttiruuhka » 31.1.2008 14:38

Helsingin marssille ollaan luultavasti tulossa.

Ja todellakin, jättäkää ne kaljapullot kotiin tällä kertaa, niin näytetään vähän uskottavammilta. Ei sillä pukeutumisella niin väliä ole.

Nikko

ViestiKirjoittaja Nikko » 31.1.2008 19:24

Helsingin marssille tarkoitus suunnata ja yrittää vielä kavereita saada mukaan niin paljon kuin mahdollista. No, onhan tässä aikaakin suunnitella vaikka mitä.

Mä en tajua tätä puku juttua. Mä ainakin tulen paikalle juuri sellaisena kuin olen enkä ala esittää mitään vakavasti otettavaa puvun vätämisellä niskaan. Äh, ei se vaan mun mielestä sovi tonne ollenkaan, muut tekee niin kuin tahtoo.

Keijo-Annikki

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 1.2.2008 12:37

Olis kyllä ihan hauska idea kaivaa kaapista tuulipuku esille marssipäivänä ja käyttää sitä kun muuten sillä on niin vähän käyttöä. :D Siihen kun vielä lainaisi kävelysauvat, niin avot.

Onneksi tuolla Oulun marssilla ei ole tuota juopotteluilmiötä näkyny oikein koskaan.

Taustatuki

ViestiKirjoittaja Taustatuki » 1.2.2008 12:50

Keijo-Annikki kirjoitti:Olis kyllä ihan hauska idea kaivaa kaapista tuulipuku esille marssipäivänä ja käyttää sitä kun muuten sillä on niin vähän käyttöä. :D Siihen kun vielä lainaisi kävelysauvat, niin avot.

Se oliskin hyvä idea, tuulipukukansa näkis et tuulipukukansaa ne hampuusitkin on. Mullakin olis brännäri tuulipuku roikkumassa tuolla, sain ilmaseks sponssilahjaks aikoinaan. Tavallista pukua en käytä kun äärimmäisessä hädässä, eli jossain häissä ja hautajaisissa, turo tailorin pukuja on silti ilmaantunut 4 kappaletta kaappiin. Tarttis varmaan huuto.netiin ne laittaa myyntiin tai jotain.
"Frendi senseis on frendien frendi, läpäsee tullin ja tentin ku tentin"

Hissin Appi
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Hissin Appi » 1.2.2008 14:03

Aion myös sonnustautua todennäköisesti 80-luku henkiseen UFF:n valikoimasta löytyvään tuulipukuun. Siinä ois mukavan humoristinen, sekä samalla liikunnallinen viesti hamppukansasta :laugh:

Olen samaa mieltä tuosta lentolehtisten ja julisteiden tilasta viime vuosina, parannusta kaivataan.
Marssipaikkojen vaihtuvuuden vuoksi voisi suunnitella yhden yhtenevän julistepohjan valkoisella 'tekstiboksilla' ja näitä voisi sitten mailata jokaiselle marssipaikkakunnalle tulostettavaksi, tussattavaksi ja levitettäväksi. (Tainnut olla näin myös aikaisempien julisteiden kohdalla? Niiden muutamien mitä silmään on sattunut siis...)

Julisteessa itsessään lukisi siis tiedot hamppumarssin järjestyspäivästä sekä pieni tiedonanto/iskulause ja tyhjään kenttään siis tekstattaisiin esim. "Lähtö Hesperianpuistosta klo13" tms.

Mietintämyssyt pesään!
Mundus vult decipi.

No more running.

PilliPiipari

ViestiKirjoittaja PilliPiipari » 2.2.2008 23:42

Toi tuulipuku+kävelysauvat- idea on ehdottomasti kannatettavan arvoinen. En perustele.

Nytoa

ViestiKirjoittaja Nytoa » 3.2.2008 19:25

Mielestäni tulisi ilman muuta unohtaa tuollaiset ideat, että joka jannu pukeutukoon joko pukuun tai tuulipukuun. Tärkeintähän tällaisessa julkisessa tapahtumassa on mielikuvien luominen, joten ehdottomasti suosittelen jokaisen marssivan omana itsenään. Tavalliselle kansalaiselle pitäisi pystyä välittämään viesti kannabiksesta koko kansan päihteenä, juuri sellainen kuin se onkin. Päihteestä, jota kaikki käyttävät ja joka yhdistää niin työttömänä olevaa hippiä kuin hyvin tienaavaa DI:ä.

Koska hamppua käyttävät yhtälailla Sosiaalituki-Sami, Levyseppähitsaaja-Lasse, Ekonomi-Enna kuin Markkinointipäällikkö-Markokin, niin mielestäni juuri tämä pitäisi tavallisen tuulipukukansalaisen nähdä ja tiedostaa. Liian vankasti vielä elää käsitys pilvenpolttelijoista laiskoina työnvieroksujina, mitä eivät suinkaan suurin osa ole. Mutta eivät ihmiset kuitenkaan niinkään tyhmiä ole, että kuvittelisivat keskivertohampuusin olevan menestyvä yrittäjä tai lakimies tms. sen perusteella, että kaikki marssijat ovat pukeutuneena pukuihin. Enemmänkin uskon, että tuolla tavalla vain ampuisi itseään jalkaan, koska kyllä se vähän kornilta minustakin näyttäisi, kun joku kenties ensimmäistä kertaa pukua päällään pitävä rastatukka laittelisi tuskastuneena sormiaan kauluksen väliin, se kun kiristää niin hitosti, tai kävelisi ontuen epämukavien kenkien takia. Samanlailla koko porukka pukeutuneena tuulipukuihin tai hippivaatteisiin antaisi kansalaisille huonon ja epätodellisen kuvan kannabiksenkäyttäjistä.

Tietenkään pari pukumiestä ja tyylikkäästi pukeutunutta naista ei pahaa tee, päinvastoin, kunhan on sellainen "todellisuudessakin". Pari tuulipukuun pukeutunutta ja kävelysauvojen kanssa marssivaa voisi myös olla ihan hauska idea, ikään kuin henkilöstä, joka olisi vain lähtenyt tavalliselle kävelylenkilleen, ja "sattumalta" huomannut hamppukulkueen ja päättänyt liittyä mukaan. :yes: Parasta mainostahan tavallisen kansan silmiin olisi todennäköisesti joku huomiotaherättämättömän tavallisesti pukeutunut iäkkäämpi pariskunta, joka käyttäisi kannabista lääkkeenään eri kipuihinsa, mutta sellaista taitaa olla aika hankala saada paikalle, vaikka joku sellaisen sattuisikin tuntemaan... Mutta niin, minä olen kyllä sitä mieltä, että mitä kirjavampi läpileikkaus hampunpolttelijoiden värikkäästä porukasta saadaan paikalle, sitä parempi.

Tuppu
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Tuppu » 3.2.2008 20:08

Armeijan vaatetus tai joku uniformu voisi olla aika kova sana.

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 3.2.2008 20:25

Tuppu kirjoitti:Armeijan vaatetus tai joku uniformu voisi olla aika kova sana.

Perskeles, nyt mä tiiän mitä vedän päälle marssiin XD

Ameriikkalaisella sotamuodilla voisi varustautua, ellei sit tule vastaan ihan kotimaista vaihtoehtoa. :P

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 3.2.2008 20:46

Olen suosiolla tänä vuonna seurannut sivusta vaatetuskeskustelun etenemistä. :) Samat vanhat pointit ovat tulleet esiin, joihin voi sanoa samat vanhat asiat. Tästä kuitenkin poimin yhden kohdan.

Nytoa kirjoitti:Mielestäni tulisi ilman muuta unohtaa tuollaiset ideat, että joka jannu pukeutukoon joko pukuun tai tuulipukuun. Tärkeintähän tällaisessa julkisessa tapahtumassa on mielikuvien luominen, joten ehdottomasti suosittelen jokaisen marssivan omana itsenään. Tavalliselle kansalaiselle pitäisi pystyä välittämään viesti kannabiksesta koko kansan päihteenä...

Koska hamppua käyttävät yhtälailla Sosiaalituki-Sami, Levyseppähitsaaja-Lasse, Ekonomi-Enna kuin Markkinointipäällikkö-Markokin, niin mielestäni juuri tämä pitäisi tavallisen tuulipukukansalaisen nähdä ja tiedostaa.

Olen tismalleen samaa mieltä ylläolevan kanssa etenkin boldattuja kohtia painottaen.
Se on myös sama syy, miksi (en kannata pukua, mutta) olen puhunut "siistimmän pukeutumisen" puolesta.

Asian laita vain on niin, että marssilla ei noita Ekonomi-Ennoja ja Markkinointipäällikkö-Markoja juuri lainkaan ole näkynyt.

Kansalle ei ole välittynyt kuva kannabiksesta koko kansan päihteenä.

PS. Ainakaan oma identiteettini ei riipu vaatteista. :)

Mrs.Dalloway

ViestiKirjoittaja Mrs.Dalloway » 3.2.2008 21:33

Voi prkleen marssi kun on taas just sillon, kun mä en ole Suomessa!

Ne kaljapullot pitäis kyl saada kitkettyä pois hamppumarssilta, vaikka täällä siitä toitottaminen tuskin auttaa. Tai mä veikkaan, et ne jotka juoppoilee marsseil, ei ole aktiivisimpia foorumilaisia. Kaikki voisi kaivaa sen sisäisen fasistinsa ja marssin järjestäytymistilanteessa huomautella vähän kaljapullollisille, että joisivat pullonsa tyhjäksi ennen marssin lähtöä. Tai ainakin kavereitten kanssa sopia, et ite ei oteta pulloja mukaan.

Järjestelyihin siel marssil voisi muutenkin vähän kiinnittää huomiota. Tai Turus ainakin se marssiväki on miten kuten sikin sokin jonkinlaisena joukkona liikkeel. Jos kaikki järjestäytyisi vähän enemmän neliriviin, saataisiin paljon pidempi letka aikaan. Ei sen pukeutumisen kans mun mielestä tarvi stressata, vaikka hienoltahan kaikki naamiaisasut tietty näyttää. Sotkusimmilta yleensä mun mielestä on näyttänyt ne verkkareihin sonnustautuneet juopot bissepullojen ja kankkusen kanssa, ei niinkään hipit.

Vaikka onhan se komeannäköstä, kun vyörytään Puolalanmäkeä alas sekasortoisena sakkina, josta rastat ja kirkkaanväriset vaatteet sojottelee ja reggae raikaa =) pohjalla odottaa jeesustelijoiden "vastamielenosoitus".... mitenköhän toi kannabiksen käryttely taas liittyikään siihen, että on tai ei ole kristitty..

Palaa sivulle “Politiikka ja media”