liittoutuminen lakujen ja mällimiesten kanssa

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
JahRuska

Re: liittoutuminen lakujen ja mällimiesten kanssa

ViestiKirjoittaja JahRuska » 15.1.2009 19:50

Liittoudutaan ennemmin kaikkien niiden kanssa, joiden mielestä valtio riistää yksilönvapautta. Samalla kun laillistetaan kannabis, kaadetaan valtiot. Tässä ite ainakin olisin mukana.
No Compromise in the Defense of Mother Earth!

åke pakana
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja åke pakana » 1.9.2013 10:50

ja taas ne perkeleet yrittää.

"Euroopan parlamentin valiokunta haluaa poistaa lakritsapiiput karkkihyllyiltä.
Euroopan parlamentin ympäristö-, kansanterveys- ja ruokaturvallisuusvaliokunta päätti heinäkuussa esityksessään, että unionin pitäisi toimia ponnekkaammin tupakkatuotteilta näyttävien makeisten ja lelujen kieltämisessä, kertoo sosiaali- ja terveysministerin (STM) neuvotteleva virkamies Meri Paavola."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 55030.html
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

vvihervirta

ViestiKirjoittaja vvihervirta » 1.9.2013 11:43

Ideana liittoutuminen olisi loistava, varsinkin kun alkoholi/tupakkalakeja ylipäätänsä yritään saada kiristettyjä. Tupakat piiloon, ei nuuskaa, ei laku piippuja. keskikura alkoon yms.. Tosin näistä jotkut liittyvät kannabikseen vaan lakiteknisistä samanlaisuuksista ja kannabis edelleenkin on terveellisempää oikein nautittuna suuremmalle osalle väestöä.

Näiden yhdistäminen olisi hyvä idea kunhan niitä ei yhdistettäisi hamppumarssiin itsessään vaan perustettaisiin uusi marssi esimerkiksi vaikka kansalaisoikeuksien puolesta missä marssittaisiin kaikkien edelläolevien puolesta. Liittämistä esimerkiksi tuskyn marsseihin en kannata, koska idea poikkeaa liikaa alkuperäisestä. Vertaamme tupakkaa/alkoholia usein kannabikseen sanomalla että kannabis on terveellisempää kuin tupakka ja viina. Minä teen näin ja varmaan moni muukin, jonka takia en haluaisi yhdistää nuuskaa ja alkoholia tai lakupiippuja ja hamppua samaan marssiin.

Hamppu marssin tarkoitus on kyllä saada miedot päihteet laillistettua mutta tähän mennessä sillä on pyritty laillistamaan/dekriminalisoimaan ainoastaan kannabis mikä on mielestäni hyvä idea sellaisenaan. Mutta jos joku järjestää liittoutumismarssin jossa pilviveikot, nuuskahuulet, tupakoitsijat, lakupiippujen syöjät ja kaikki muutkin joiden oikeuksia rajoitetaan ja joihin tarvitaan muutosta marssii yhdessä niin olen mukana, kunhan sitä ei yleistetä hamppumarssiksi. Ja Sihausta komppaan että kun laillistaa itselleen eikä kuumota, niin se on hyvin vapauttava tunne :) tätä tässä keskustelussa varmaankin haettiin takaa mutta en sitä mistään suoranaisesti sanottuna löytänyt niin ajattelin kirjoittaa sen tälläsenään tänne. :)
Ehei ei se minun ole. Joku ketale varmaan laittoi tämän kannabiksen taskuuni.

vvihervirta

ViestiKirjoittaja vvihervirta » 2.9.2013 7:41

vvihervirta kirjoitti: Minä teen näin ja varmaan moni muukin, jonka takia en haluaisi yhdistää nuuskaa ja alkoholia tai lakupiippuja ja hamppua samaan marssiin.

Siis jos se yleistetään hamppumarssiksi. Omia viestejä pitäisi aina pystyä muokkaamaan ettei tarvitsisi lainailla itseään. Tai sitten vain esikatselisi ennen kuin vastaa :doh:

vvihervirta

ViestiKirjoittaja vvihervirta » 21.11.2013 10:19

Nyt kun tämä tupakkakieltolaki tulee pikkuhiljaa ajankohtaiseksi niin tätä olisi hyvä syy saada eteenpäin.
Lapsille ei muumeja? Uuno turhapuroa? Ei mitään ohjelmaa missä on mukana tupakkaa? Joo mä ymmärrän että tupakkateollisuuden mainostus on osoitettu lapsille sillä aikuiset harvemmin sen tupakoinnin aloittaa mutta silti! Vero nousee askin hinnaksi 10e? Suomi savuttomaksi 2040? Väittää onnistuvansa jo 2030?

Kaiken maailman rajoittelut tupakkaa nuuskaa ja sensiä kohtaan ja nyt alkaa menemään jo liian pitkälle. Yhteinen marssi olisi hyvinkin ajankohtainen ja tästä pitäisi tehdä oikein kunnon tapahtuma! Mitä tapahtuu kun tupakan myynti joutuu rikollisten käsiin? Tupakasta tulee porttihuume, tavalliset ihmiset (kuten me myös) joutuvat hakemaan jopa tupakkaa lähimmältä diileriltä.

Ympäri mailmaa on alkanut hampun laillistamis aalto ja suomi alkaa kieltää tupakkaa? Olkoon myrkkyä mutta sen sanon että en ole ainut ketä tästä vetää pussillisen herneitä nenään ja se on varma. Kieltolaki ei toimi! Se ei rajoita sitä käyttöä vaan melkeinpä lisää sitä. Tupakoitsijat lyödään kaikki yhteen laatikkoon alkoholistien, nistien ja pilviveikkojen kanssa. Ollaanko me se huonompi aines tässä maassa kun emme noudata lain jokistaa kirjainta, tekeekö se meistä ihmisinä huonompia? Ei. Se EI Tee!

Meillä pitäisi olla synnyin oikeutena elää elämämme valitsemallamme tavalla, niissä puitteissa, että se ei häiritse muiden ihmisten elämää sen kummemmin. Ketä se häiritsee niin elämääkin suuremmalla tasolla että se pitää kieltää! Jos juot kännit bubissa? Poltat jointin kotona? Poltat tupakan? Tai hitto vieköön syöt vaikka lakupiipun!! Pystyn jo silmissä näkemään tupakan vastaiset mainokset jossa kuvataan heroini narkomaania lämppäämässä lusikkaa kunnes ilmestyy teksti : tupakka = heroiini, älä käytä huumeita. Ne tekevät sinusta narkomaanin! Elämästä voi nauttia selvinpäin! Ja loppuun Päivi Räsäsen pärstä näyttämään peukaloa. Tämän johdosta aloin vihaamaan kieltolakia enemmän kuin koskaan. Olenko ainut ketä pistää vihaksi vai onko täällä mun lisäksi muitakin? :evil:

stumpu

ViestiKirjoittaja stumpu » 21.11.2013 11:36

Ymmärrän ja allekirjoitan täysin tekstin! vaikka en enää normaalia tupakkaa poltakkaan, vaan liityin viikko sitten höyryttelijöihin. Tässä ajetaan röökaajia todella ahtaalle, itse koen itseni tavallaan toisenluokan kansalaiseksi, ja halveksutuksi. Eihän se kivaa ole. Ja kaikkein enitenhän nämä Veronkorotukset säväyttää köyhimpiä, jolla on jo nyt rahat tiukalla. Vaikka ymmärrän toisaalta että sillä ajetaan hyvää asiaa, mutta keino on kyllä aivan syvältä. Taidan laittaa kessua kasvamaan tuonne kaappiin hampun viereen, kohta alkaa kysyntää löytymään kun kaupasta ostettuna on nii prkln kallista! :guru:

Suosittelen kaikille että laittakaa se kessu sinne hampun viereen, tulevaisuudessa pimeä hinta tulee olemaan kova!

E. Ei ihan todesta tuota loppua kannata ottaa :lol:
Mutta jos koette että tupakkaa haluatte polttaa, ja kaupan hinta on liian korkea. Niin kasvattakaa itse, ei se niin vaikeaa ole!
Meniköhän se niin että maaliskuussa aloitetaan esikasvatus sisällä, kesällä istutus pihalle ja syksyllä kun lehdet on tuleentuneet niin kaatoo ja lehtien hiostus. Saatte tehtyä niin luomua tupakkaa kuin haluatte. Siemeniä löytyy ihan netistä, ja useampaa laatuakin. Virginiantupakkaa taitaa olla se mitä yleensä kaupan töökissä käytetään. Palturintupakka ainakin on täällä suomessakin viljelty aikanaan. Palturissa nikotiinipitoisuus on huomattavasti suurempi kuin virginiassa, olikohan jtn 10x vahvempaa...
Eräs tuttava tuota kasvatteli joku kesä sitten ja oli kolmistaan polttaneet yhden sätkän, ei kuulemma loppupäivänä tehnyt mieli tupakkaa... :lol:

tais mennä aika pahasti ot:ksi...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”