Toiminnan ja aktivismin vuosi 2010!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
massey
1 tähti
1 tähti

Re: Toiminnan ja aktivismin vuosi 2010!

ViestiKirjoittaja massey » 7.1.2010 14:49

Aukikco kirjoitti:...Ovatko nämä tavallisen ihmisten silmissä samanlaisia projekteja? Ovatko nämä jonkun silmissä samanlaisia projekteja?

Niin.. Onko yhden kotikasvattelijan helpompi ylittää uutiskynnys kolmella lowryderilla vaatekaapissa kuin puolentoista hehtaarin hamppupellolla? Eiväthän nämä ole sama asia tietenkään, mutta miksi pari kasvia kaapissa kiinnostaisi esim mediaa enemmän kuin kokonainen pelto? Medianäkyvyyttähän tässä haettiin. Vai ymmärsinkö mä nyt jotain pahasti hutiin? (Ihan täysin mahdollista)

E: Tuskin kukaan tavan tallaaja kuvittelee ison mittakaavan viljelyn olevan normaalia tässä maassa, en nyt silti ole vielä samalla aaltopituudella. Sori että mulle pitää vääntää rautalankaa, et oo ainoo joka siihen on tänään mun kanssa joutunu :D

kissacat

ViestiKirjoittaja kissacat » 7.1.2010 17:48

Aukikco kirjoitti:Tuntuu tosi hyvältä huomata kuinka paljon innostusta löytyy!

Tulipa mieleeni sellainen visio, että mitäköhän tapahtuisi jos joku tekisi kotikasvatuksesta avoimen kansalaistottelemattomuustempauksen, ts. kasvattaisi kannabista avoimesti omana itsenään, dokumentoiden tekemisensä tarkasti? Tämä toisi asialle takuuvarmasti todella paljon julkisuutta. Vaatisi tietysti todella paljon munaa, mutta mikäli projektiin liitettäisiin voimakas kannanotto lainsäädännön toimimattomuudesta ja absurdiudesta, voisi tapahtua vaikka mitä.

Siis mulla on tää ollu kokoajan niinkuin tarkoituksena, että omalla naamalla kerron kaiken mikä on totta ja teen sen häpeilemättä ja vilpittömästi, tarkastakaa mun tunnustus täällä: http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=38529

antanee osviittaa..

voin antaa kasvoni symboliksi kuumotusvapaalle elämälle, jos kukaan sitä pyytää.

voin pajauttaa videolla, voin hoitaa kasvejani videoilla, sekä mässypäissäni laittaa ruokaa, heittää läppää, säveltää musaa, ja tiskata ihan niinkuin joka päivä muutenkin, omana itsenäni. (en kyllä pajauta päivittäin)

Dokkarin vois kuvata mun duunipäivän jälkeen, sillee mite vietän iltaani ku oon tullu töistä ;)

'ja kyllä, menen oikeesti vaikka linnaan tän takia, tekemällä rikoksen jolla ei ole uhria.

oon sitten mielipidevanki.

tarviin vaan kameran, haastattelijan naisäänellä, ja jonku joka pitää sitä kameraa kädessään, onko liikaa pyydetty?

mä en oo mikään vitun rikollinen enkä oo tehny aikoihin pahaa kellekään, parannan lähipiiriäni hyvill teoilla ja neuvoilla, mä olen JOKU.

tästä tulee mun elämäni suurin seikkailu ja jotakin minkä puolesta taistella, eipähän oo tylsää, ja kun tää on toteutettu, teen jotain vielä paljon tärkeämpää, en vielä paljasta kaikkea, ettei kukaan pääse estämään ;)

ja Pulitrukille olantaputus, hyvää duunia! harmi ettei mulla oo tulostinta.. :(

kaikki negatiiviset turhat nillitykset vois poistaa tästä topicista, olis kiva jos joku moderaattori ottaisikin tämän silmätikukseen ;)

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=38464

SieniZ
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja SieniZ » 7.1.2010 19:25

Tehdään kaikki noin! ? Mä oon mukana :D Mitä sitä häpeemään, jos tiedät olevasi totuudessa. Ihan pokkanan vaan! Ja sakkoja ei makseta, miks maksettais, mistä maksettais? Vitun naurettavaa! Kaikki nyt avoimesti mukaan vaan! Ei ne voi estää kukkia kukkimasta! Ja vapaus tulee!

kissacat

ViestiKirjoittaja kissacat » 7.1.2010 19:28

SieniZ kirjoitti:Tehdään kaikki noin! ? Mä oon mukana :D Mitä sitä häpeemään, jos tiedät olevasi totuudessa. Ihan pokkanan vaan! Ja sakkoja ei makseta, miks maksettais, mistä maksettais? Vitun naurettavaa! Kaikki nyt avoimesti mukaan vaan! Ei ne voi estää kukkia kukkimasta! Ja vapaus tulee!

Jes! Tätä mä hain takaa ja tarkoitin!

NudistiBudisti
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja NudistiBudisti » 7.1.2010 20:39

Oma aktivismini tänävuonna toteutuu siementen istuttamisella.

Täältä ostin siemeniä jotka tulee kylvettyä kaupunkiin,kaupungin ympärille ja kauemmaksi kaupunkia mahdollisimman sopiviin paikkoihin.

Hyvä että virtaa riittä ihmisillä.Liian paljon on laiskaa porukkaa,minä mukaan lukien.

-NB-
"Hampun sanominen huumeeksi on kuin Honda Monkeyn sanominen Harley Davidsoniksi. Kyllähän se pärisee,mutta ei sillä liiveihin pääse."

Porta

ViestiKirjoittaja Porta » 7.1.2010 21:24

SieniZ kirjoitti:Ja sakkoja ei makseta, miks maksettais,

No ekana tulee mieleen ettei mee luottotiedot :think:

Aah tätä nuoruuden aatteen paloa...

FinnDr.

ViestiKirjoittaja FinnDr. » 7.1.2010 22:11

Ite oon tässä kans miettinyt että jotain radikaalimpaa aktivismia tässä kaivattais. Ei nyt ihan ihmisten tappamista ja sellasta terrorismia, mutta jotain hamppumarssia ja ruohonjuuritasolta ihmisten ajatuksien muttamista kovempaa.

Toi seteleiden merkkaminen on hyvä. Jos 10000 hampuusia merkkaa jokapäivä yhden setelin x 365 = 3,65 miljoonaa seteliä vuoden päästä. Oikeestaan niihin seteleihin vois vielä pienellä kirjoitella iskulauseita ja informaatiota. Rahaa kuitenkin käyttää moni ja teksti tulee varmasti luetuks, kun katot että mitä vitt*a mun setelissä oikeen on.
- hamppu ei tapa
- hamppuun ei voi kuolla
- hamppu tuoksuu hävältä
- hamppua ei pamppua
- Hamppu on hyvästä
- Hamppu pelastaa maailman
- Kannabis on pelastanut minut huumeilta.
- Poltan hamppu, koska en halua olla sekaisin
yms. keksikää parempia

Kaverin kanssa ollaan suunnitelta, että ostetaan ensi kesäksi muutama kilo hampun siemeniä, ja käydään kylvemässä Tampereen keskustaan ja ympäri pirkanmaata. Moottoriteiden varsiin on hyvä käydä keväällä heittelemässä siemeniä. Kaikkialla missä autoja liikkuu on jo egologisista syistä hyvä kasvaa hamppua.

Anteeksi kirjoitusvirheet mutta koittakaa ymmärtää..

Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 7.1.2010 22:21

Merkintöjen tekeminen seteleihin on rikos ja merkityt setelit poistetaan kierrosta heti kun ne päätyvät pankkiin, eli käytännössä heti sen jälkeen kun ne kerran päätyvät isommassa kaupassa kohtapuoliin suljettavaan kassaan.

Vai milloin viimeksi sait vaihtorahana setelin, jossa lukee jotain ylimääräistä? :)
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

FinnDr.

ViestiKirjoittaja FinnDr. » 7.1.2010 22:38

Pulitrukki kirjoitti:Merkintöjen tekeminen seteleihin on rikos ja merkityt setelit poistetaan kierrosta heti kun ne päätyvät pankkiin, eli käytännössä heti sen jälkeen kun ne kerran päätyvät isommassa kaupassa kohtapuoliin suljettavaan kassaan.

Vai milloin viimeksi sait vaihtorahana setelin, jossa lukee jotain ylimääräistä? :)

no perhana näinhän se taitaa olla :( tuleeko jollain mieleen mitään muuta vaihtoesinettä / vaihtosettiä?

Ja oikeastaan jos rikollisesta puhutaan, niin valtio tekee rikoksen hekilölle kun tuomitsee tämän omien lakiensa vastaisesti. Muistetaan kuitenkin ne perusasiat.
Rikoksella pitäisi olla uhri.
Itse ei voi olla uhrina (tämähän tuli selväksi hiihtäjien oikeudenkäynnistä)
Rangautus pitäisi olla suhteessa tehtyyn rikokseen. (poliisikin vertaa useati rikesakkoja suuruuden perusteella ja juuri joku mainitsi, että aika sama rapsu kuin ajais ylinopeutta = aiheuttaa yleistä vaaraa, jopa hengenvaaraa muille.)

mua kyrpii niin että tekis mieli jysäyttää ilmaisku eduskuntataloon, kun eivät osaa säätää lakeja. ALV verotustakin pitäisi muuttaa kun se on perseestä (hyvä offari, mutta sekin kyrpii)

Takumi

ViestiKirjoittaja Takumi » 7.1.2010 22:40

Eli merkinnät seteleissä ei välttämättä hyvä idea, mutta entäs jos säilyttäisi seteleitään samassa rasiassa kuin polttoa.. :think: Menis vanha sanonta "raha ei haise" uusiksi..

FinnDr.

ViestiKirjoittaja FinnDr. » 7.1.2010 22:44

Kannabisplakaati iskut?

iso kangas kaupungin talon katolta alas? muutama valkonen vanha lakana yhteen ommeltuna ja siihen iso lehden kuva ja teksti hamppu on hyvästä. tai sama kun mitä jotkut teki sen possukuvan kanssa eduskuntatalossa

Mistä me saadaan tälläsiä iskujoukkoja?
Itellä ei oikeen olis aikaa istua edes tutkinta vankeudessa, kun on noita tyntekijöitäkin vahdittavana. Itse ainakin voisin iskuryhmälle lahjoittaa kankaat maalit ja tulla vieläpä kuvaamaan.

Oranssi Lilja

ViestiKirjoittaja Oranssi Lilja » 8.1.2010 0:34

Siementen kylväminen on käynyt itsellänikin mielessä! Pitää varmaan pistää tilaukseen noita. Se olis tehokasta ja väkivallatonta kansalaisaktivismia :)

FinnDr.

ViestiKirjoittaja FinnDr. » 8.1.2010 9:49

Oranssi Lilja kirjoitti:Siementen kylväminen on käynyt itsellänikin mielessä! Pitää varmaan pistää tilaukseen noita. Se olis tehokasta ja väkivallatonta kansalaisaktivismia :)

esimerkiksi tampereella on koskaria vastapäätä luontaistuote-liikkeessä myynnissä hampun siemeniä 8,9e /kg. Ja tollasen kilon kun kylvää jokainen ympäri omaa paikkakuntaansa niin kyllä rupee näkyyn.

Lisäksi oli se joku suomalainen mistä voi ostaa vielä isommissä erissä.

Oranssi Lilja

ViestiKirjoittaja Oranssi Lilja » 8.1.2010 19:41

Juu kyllähän noita löytyy nykyään useista luontaistuotekaupoista, ym. Itsellänikin on kaapissa pussillinen Punnitse & Säästä-kaupasta ostettuja hampunsiemeniä. Ei ole tullut ulkohamppua kasvateltua, joten en sitten tiedä, miten kylväminen olisi järkevintä toteuttaa. Yksinkertaisesti viskellään papuja ympäriinsä? Aika monet tulee varmaan eläinten syömäksi, herkkua kun ovat, mutta kai niistäkin jokunen selviää.

mefe

ViestiKirjoittaja mefe » 8.1.2010 21:42

FinnDr. kirjoitti:...

esimerkiksi tampereella on koskaria vastapäätä luontaistuote-liikkeessä myynnissä hampun siemeniä 8,9e /kg. Ja tollasen kilon kun kylvää jokainen ympäri omaa paikkakuntaansa niin kyllä rupee näkyyn.

Lisäksi oli se joku suomalainen mistä voi ostaa vielä isommissä erissä.

Loistava idea! Jospa perustetaan Tampereesta Suomen virallinen Hamppukaupunki. :pimp: Taidan itsekin ostaa tuolta kilon siemeniä hyötykäyttöön, että on ihmisillä vähän ihasteltavaa ensi kesänä.

reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 8.1.2010 22:07

Siementen kylvämisestä

Tämähän on idea, joka on varmaan 10 vuoden ajan tullut joka vuosi esiin, mutta mitään isompaa ei ole tapahtunut eikä yhtään näkyvyyttä tullut. Muutamassa kaupungissa on noussut ehkä viisi tainta. (Jälkikorjaus: idea esitettiinkin ekan kerran 10 vuotta, ei 5 vuotta, sitten...)

Siksi:

Homma vaatii selvästi aiempaa enemmän suunnittelua ja panostusta. Tällä hetkellä suunnittelua on #toiminta-kanavalla, jonne pääsee myös tuolta sivun yläreunan irkkilinkistä (kunhan sitten kirjoittaa vielä /join #toiminta). Myös meikäläiselle voi ilmoittautua, jos haluaa olla hommaan erityisen sitoutunut avustaja. Eri puolille tarvitaan koordinaattoreita, jotka esimerkiksi voivat jakaa pieniä eriä siemeniä ja vinkkejä siementen kylvöön.

Esim. kukkapenkkiin voi viskata ohimennen vaikka 300 siementä, mutta silloin niistä ei todennäköisesti nouse yhtään mitään... Siksi suunnittelua ja pohdintaa tarvitaan.

kissakolmonen

ViestiKirjoittaja kissakolmonen » 8.1.2010 23:05

Tosta siementen viljelemisestä.. tullut itse tässä popsittua kuituhamppua jo tovi ja mietin että ensi kesänä sitä heittelisin pitkin kaupunkia ja olisi muutama kysymys:

Milloin siemeniä kannattaa kylvää?
Onko idättämisestä hyötyä?
Kuinka suuri osa yleensä itää?

onko nämä lehtiin pääsevät kaupunkia koristavat hamput yleensä esikasvatettuja?

Itse olen katsellut että kotikadun varrella on monta kasvupaikkaa joita ei leikata tai muutenkaa hoideta jossa kasvit kasvavat täysin vapaasti ja olin ainakin näihin paikkoihin ajatellut kylvää 8)

edit. itseäni ei siis kiinnosta kommando toiminta jossa käydää metriset hamput poliisin kukkapenkkiin vaan tosiaan aattelin että jos ihan siemeniä/ituja viljelemällä saisi jotain aikaan ni ois kiva sjos siementen/itujen maahan kaivamisella olisi jotai apua sen verran voisi vielä nähdä vaivaa..?
Viimeksi muokannut kissakolmonen, 8.1.2010 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Runouteni on vuosikymmeniä ymmärretty väärin. Haluan rahaa ja pillua, enkä mitään hevonvitun Aleksis Kivi-tunnustuspalkintoja!
-Eino Leino-

Pulitrukki
3 tähteä
3 tähteä

ViestiKirjoittaja Pulitrukki » 11.1.2010 8:33

Kuumotustarroja? Kuumotustarroja!

Tulosta tarrapaperille, leikkaa, anna mielikuvituksesi lentää. Toisella sivulla vasenkätiset, toisella oikeakätiset.

Kuva

Klikkaa isommaksi, lataa PDF tulostusta varten tästä.
Viimeksi muokannut Pulitrukki, 12.7.2010 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuumotukset ei oo kuumotuksia jos kuumottelija ei kuumotu

kissacat

ViestiKirjoittaja kissacat » 11.1.2010 11:05

Hyvä pulitrukki! Tää on vielä parempi setti kun se edellinen!

Pitää hankkii kyl nyt tarrapaprua ja printteri, sitte päivälippu sporaan ja eiku räpsimään ;)

Pitäisiköhän tänä vuonna
levittäytyä tiedottamaan esimerkiksi marssista,
myös muille foorumeille?

Kaikki hampuusit ja hamppupupumieliset kun eivät hamppuforumilla syystä tai toisesta hillu (enhän itsekään aina sitä tee)

Aukikco
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Aukikco » 11.1.2010 14:14

massey kirjoitti:...

Niin.. Onko yhden kotikasvattelijan helpompi ylittää uutiskynnys kolmella lowryderilla vaatekaapissa kuin puolentoista hehtaarin hamppupellolla? Eiväthän nämä ole sama asia tietenkään, mutta miksi pari kasvia kaapissa kiinnostaisi esim mediaa enemmän kuin kokonainen pelto? Medianäkyvyyttähän tässä haettiin. Vai ymmärsinkö mä nyt jotain pahasti hutiin? (Ihan täysin mahdollista)
Jos valtavirtamediaa ei kiinnosta, niin veikkaisin että esim. youtuben kautta hyvin toteutetulla projektille sais näkyvyyttä ihan rajattoman paljon, joka saattais johtaa myös valtavirtamedian kiinnostuksen syntyyn.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”