OYS:n kipupoli: syöpä ei peruste lääkekannabikselle
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Re: OYS:n kipupoli: syöpä ei peruste lääkekannabikselle
Suututtaa tuollainen, siksi en ohjelmaa luultavammin katsokkaan.
Toisaalta jos asuisin lähempänä, ottaisin potilaan yhteystiedoista selvää ja veisin yllärin käyttöohjeineen heidän postilaatikkoonsa.
Nopein ja varmin keino saada kannabiksen lääkekäyttö yleistymään on yksinkertaisesti kasvattaa sitä kotona. Kun yhteiskunnan kulut kotikasvatukset estämiseen ja kasvattajien jahtaamiseen viimein ylittävät kipukynnyksen, tulee kannabikseen avoimesti suhtautumisesta myös poliittisesti mahdollista.
Toisaalta jos asuisin lähempänä, ottaisin potilaan yhteystiedoista selvää ja veisin yllärin käyttöohjeineen heidän postilaatikkoonsa.
Nopein ja varmin keino saada kannabiksen lääkekäyttö yleistymään on yksinkertaisesti kasvattaa sitä kotona. Kun yhteiskunnan kulut kotikasvatukset estämiseen ja kasvattajien jahtaamiseen viimein ylittävät kipukynnyksen, tulee kannabikseen avoimesti suhtautumisesta myös poliittisesti mahdollista.
Cosmo kirjoitti:Suututtaa tuollainen, siksi en ohjelmaa luultavammin katsokkaan.
Hyvä idea. Noniin nyt oululaiset kotikasvattajat hox hox!
- katalanala
- 2 tähteä

Cosmo kirjoitti:Suututtaa tuollainen, siksi en ohjelmaa luultavammin katsokkaan.
Jos löytyy ihmisiä jotka tosissaan ovat lahjoittamassa edes pienen määrän hyvälaatuista kukintoa Holtinkoskelle lääkkeeksi niin minulta saa yv:nä omaisten yhteystiedot. Olkaa kuitenkin asiallisia ja edustuskelpoisia. Ja muistakaa, että jo grammasta kukintoa saa pahoinvointiin lievitystä jopa pariksi vuorokaudeksi - kukaan ei ole mankumassa kymppiä tai hektoa.
Kaikki hampuusit lähettää äijälle gemmin pari. Voisi tulla aikamoinen uutismylly kun tulee ovist ja ikkunoist äijäl kukkaa
Positiivinen "Me välitetään" kuva touhussa.
Edit: Täytyy laittaa korsi kekoon
Edit: Täytyy laittaa korsi kekoon
Viimeksi muokannut Outokumpu, 25.2.2010 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Send from my teletalk
Itse olisin valmis postittelemaan muutamia grammoja pienestä stashistani, mutta lajike ei juuri lääkinnällisesti ole sopiva. Olisikin varmasti asianmukaista panostaa lääkinnällisiltä ominaisuuksiltaan sopiviin lajikkeisiin. Tärkeätä olisi myös varustaa paketti hyvällä saatekirjeellä tuotteen ominaisuuksista, polttamisesta yleensäkin, annostuksista ja niin edes päin. Tätä kautta voitaisiin luoda positiivinen kuva ainakin kyseisen perheen mieleen. Parhaimmassa tapauksessa tosiaan median kautta tietyntasoinen thumbs up -signaalikin olisi mahdollista.
Foorumin natsimoderoinnin puolesta
likkle kirjoitti:Itse olisin valmis postittelemaan muutamia grammoja pienestä stashistani, mutta lajike ei juuri lääkinnällisesti ole sopiva. Olisikin varmasti asianmukaista panostaa lääkinnällisiltä ominaisuuksiltaan sopiviin lajikkeisiin. Tärkeätä olisi myös varustaa paketti hyvällä saatekirjeellä tuotteen ominaisuuksista, polttamisesta yleensäkin, annostuksista ja niin edes päin. Tätä kautta voitaisiin luoda positiivinen kuva ainakin kyseisen perheen mieleen. Parhaimmassa tapauksessa tosiaan median kautta tietyntasoinen thumbs up -signaalikin olisi mahdollista.
Tästä tulikin mieleen että muutenkin jos vaikka aluksi muutamakin erikoistuisi henk.koht. kasvatusten lomassa lääkelajikkeen kasvatukseen, saataisiin tällä tekniikalla oma "lääkepankki" aikaiseksi mikäli oltaisiin niin epäitsekkäitä että tuo lääkepankki olisi (HUOM!VAIN) sairaiden käyttöön, EI huvikäyttöön vaan sieltä voitaisiin just syöpä- ja kipupotilaille sendiä tai muiluttaa jollain tapaa vähän helpotusta. Pankkia voisi toki ulkopuolisetkin sponsoroida, mutta mielelläni ei sitten mitään "no nii nyt me laitetaan kaks gemmii tolle ja se joutuu maksamaan meille tän ja tän verran", vaan että rahat hommattaisiin vaikka vapaaehtoislahjoituksella, foorumin tyypit vois antaa haluamansa summan käytettäväksi kasvatus- ja postitus/muilutuskustannuksiin.
Mitä mieltä muut on?
PS: toivottavasti tuli pointti nyt tarpeeks selkeästi esille. Mulla on paha tapa ilmaista omituisesti omia ideoita joista innostun.
On se kumma ettei saa kipuhin. onko silläkää enää väliä tuossa vaiheessa jossa on jo diagnosoitu kuolema. 
Reefer Madness
Memore kirjoitti:...
Tästä tulikin mieleen että muutenkin jos vaikka aluksi muutamakin erikoistuisi henk.koht. kasvatusten lomassa lääkelajikkeen kasvatukseen, saataisiin tällä tekniikalla oma "lääkepankki" aikaiseksi mikäli oltaisiin niin epäitsekkäitä että tuo lääkepankki olisi (HUOM!VAIN) sairaiden käyttöön, EI huvikäyttöön vaan sieltä voitaisiin just syöpä- ja kipupotilaille sendiä tai muiluttaa jollain tapaa vähän helpotusta. Pankkia voisi toki ulkopuolisetkin sponsoroida, mutta mielelläni ei sitten mitään "no nii nyt me laitetaan kaks gemmii tolle ja se joutuu maksamaan meille tän ja tän verran", vaan että rahat hommattaisiin vaikka vapaaehtoislahjoituksella, foorumin tyypit vois antaa haluamansa summan käytettäväksi kasvatus- ja postitus/muilutuskustannuksiin.
Mitä mieltä muut on?
PS: toivottavasti tuli pointti nyt tarpeeks selkeästi esille. Mulla on paha tapa ilmaista omituisesti omia ideoita joista innostun.
Tämän tyyppisestä ajatusmallista on itseasiassa ketju Kannabiksen lääkekäyttö -alueella. Mutta tietenkin tätä voi edesauttaa omilla tahoillaan kuka tahansa, jonka läheisissä tai lähipiirissä vaihtoehtoista apua kaipaavia on.
Foorumin natsimoderoinnin puolesta
-
StillGoingStrong
Itsellä kokemusta kivunhoidosta Suomessa. Täysin ala-arvoista. Kipuklinikat eivät toimi ja ne ovatkin perustettu vain siksi, että opioideja käytettäisiin vähemmän. Lääkäri voi ohjata vaikean tapauksen kipuklinikalle ja sitten siellä otetaan vahatkin opioidit (kodeiini) pois ja tilalle mielialalääkkeitä ja psykoosilääkkeitä (minulla ei ole psykoottisia oireita, eikä mitään diagnoosia sinne päinkään.). Neuroleptit (psykoosilääkkeet) ovat yleisiä lääkkeitä kipuklinikoillakin. Niillä saadaan potilas mukavasti tahdottomaan tilaan. Opioideja sieltä ei saa vaikka tekisit mitä. Itsellä oli erittäin painava diagnoosi, mutta kivunhoitoa ei tullut. Vieläpä määrättiin vieroitukseen kodeiinista, siellä vieroituspaikassa sitten viikon jälkeen todettiin, että kyllä sinä tarvitset nämä lääkkeet ja vielä aika paljon päälle, jotta kipu edes hieman helpottaa.
Olen jutellut lukuisten kipupotilaiden kanssa ja minulla on paljon tuttuja, sillä olen ottanut yhteystietoja ylös hoidoissa. Kaikkien haastattelemieni ihmisten kohtalo sama, ei läheskään riittävää kipulääkitystä. On eräs paikka Suomessa, josta saattaa saada hoitoa, mutta sekin monen sadan euron jälkeen.
Kipupotilaspiireissä on siis yleinen vitsi, että kivunhoito onnistuisi, kaikki ovat sitä mieltä, että täällä harjoitetaan pahanlaatuista ihmisoikeuksien polkemista. Suomessa määrätään opioidilääkitystä paljon eurooppalaista keski-arvoa vähemmän.
Itse olen puhunut hyvin harvalle omista lääkkeistäni, mutta yllättävän monelta kuullut, että käyttävät kannabista osana kipulääkitystä.
Onkin naurettavaa, kun tavalliselle tuulipuvulle selitetään mediassa, että emme tarvitse kannabista, sillä meillä on niin paljon jo hyviä kipulääkkeitä olemassa
On olemassa joo, niitä ei vaan käytetä, ellei satu olemaan suhteita ja yhteiskunnallista korkeaa asemaa (jolloin voi vahtia omien oikeuksiensa toteutumista.).
Kannabis olisi jo aikoja sitten otettu lääkkeeksi, jos heillä olisi hiukkaakaan huvitusta edes miettiä miten kärsimyksiä saisi pienemmäksi.
Lääkekuluni nousivat noin 3000 prosenttia kipuklinikalla, mutta kivun vaste lääkkeissä huononi!!! Minulla meni vuosi ennen kuin sain taisteltua sen jälkeen edes lääkityksen samalle tasolle. Tyhmänä vielä ensin luotin lääkäriin, joka sitten syötti kaikenmaailman kallista paskaa ja hirveät sivuvaikutukset ja riippuvaisuudet, mutta ei mitään kivun vastetta. Esim. Lyrica, GABA-jutut, Lamictal, Triptyl, noritren jne.
Minullekin sanottiin heti, että täällä ei ikinä tulla määräämään kannabista ja jos sitä itse käytät et saa mitään hoitoa, etkä kuntoutusta (lain vastaista.).
Olen jutellut lukuisten kipupotilaiden kanssa ja minulla on paljon tuttuja, sillä olen ottanut yhteystietoja ylös hoidoissa. Kaikkien haastattelemieni ihmisten kohtalo sama, ei läheskään riittävää kipulääkitystä. On eräs paikka Suomessa, josta saattaa saada hoitoa, mutta sekin monen sadan euron jälkeen.
Kipupotilaspiireissä on siis yleinen vitsi, että kivunhoito onnistuisi, kaikki ovat sitä mieltä, että täällä harjoitetaan pahanlaatuista ihmisoikeuksien polkemista. Suomessa määrätään opioidilääkitystä paljon eurooppalaista keski-arvoa vähemmän.
Itse olen puhunut hyvin harvalle omista lääkkeistäni, mutta yllättävän monelta kuullut, että käyttävät kannabista osana kipulääkitystä.
Onkin naurettavaa, kun tavalliselle tuulipuvulle selitetään mediassa, että emme tarvitse kannabista, sillä meillä on niin paljon jo hyviä kipulääkkeitä olemassa
Kannabis olisi jo aikoja sitten otettu lääkkeeksi, jos heillä olisi hiukkaakaan huvitusta edes miettiä miten kärsimyksiä saisi pienemmäksi.
Lääkekuluni nousivat noin 3000 prosenttia kipuklinikalla, mutta kivun vaste lääkkeissä huononi!!! Minulla meni vuosi ennen kuin sain taisteltua sen jälkeen edes lääkityksen samalle tasolle. Tyhmänä vielä ensin luotin lääkäriin, joka sitten syötti kaikenmaailman kallista paskaa ja hirveät sivuvaikutukset ja riippuvaisuudet, mutta ei mitään kivun vastetta. Esim. Lyrica, GABA-jutut, Lamictal, Triptyl, noritren jne.
Minullekin sanottiin heti, että täällä ei ikinä tulla määräämään kannabista ja jos sitä itse käytät et saa mitään hoitoa, etkä kuntoutusta (lain vastaista.).
- katalanala
- 2 tähteä

StillGoingStrong kirjoitti:Minullekin sanottiin heti, että täällä ei ikinä tulla määräämään kannabista ja jos sitä itse käytät et saa mitään hoitoa, etkä kuntoutusta (lain vastaista.).
Haluatko laittaa yv:nä kyseisen klinikan ja lääkärin yhteystiedot? Minulla on muutenkin mielessä pieni soittelurundi noihin paikkoihin haastattelun saadakseni.
jahas, päivitystä. Saas nähä millaseksi tämä juttu vielä kehittyy. Jos ja Kun Jarmo kannabista saa, toivottavasti nämä ylen jutut aiheesta jatkuu ja tuulipukukansalle kerrotaan myös Jarmon kommentit auttaako ja onko parempi vaihtoehto heroiinilaastarille..
http://yle.fi/alueet/oulu/2010/02/syopa ... 85345.html
http://yle.fi/alueet/oulu/2010/02/syopa ... 85345.html
StillGoingStrong kirjoitti:Itsellä kokemusta kivunhoidosta Suomessa. Täysin ala-arvoista. Kipuklinikat eivät toimi ja ne ovatkin perustettu vain siksi, että opioideja käytettäisiin vähemmän. Lääkäri voi ohjata vaikean tapauksen kipuklinikalle ja sitten siellä otetaan vahatkin opioidit (kodeiini) pois ja tilalle mielialalääkkeitä ja psykoosilääkkeitä (minulla ei ole psykoottisia oireita, eikä mitään diagnoosia sinne päinkään.). Neuroleptit (psykoosilääkkeet) ovat yleisiä lääkkeitä kipuklinikoillakin. Niillä saadaan potilas mukavasti tahdottomaan tilaan. Opioideja sieltä ei saa vaikka tekisit mitä. Itsellä oli erittäin painava diagnoosi, mutta kivunhoitoa ei tullut. Vieläpä määrättiin vieroitukseen kodeiinista, siellä vieroituspaikassa sitten viikon jälkeen todettiin, että kyllä sinä tarvitset nämä lääkkeet ja vielä aika paljon päälle, jotta kipu edes hieman helpottaa.
Onkin naurettavaa, kun tavalliselle tuulipuvulle selitetään mediassa, että emme tarvitse kannabista, sillä meillä on niin paljon jo hyviä kipulääkkeitä olemassaOn olemassa joo, niitä ei vaan käytetä, ellei satu olemaan suhteita ja yhteiskunnallista korkeaa asemaa (jolloin voi vahtia omien oikeuksiensa toteutumista.).
Itse olen kokenut saman...
Oikeassa kädessä CRPS 2, kipupolilla sanoivat ettei kannabiksesta kivun hoidossa saa puhua
Kipupolilla panacod lopetettiin seinään vaikka olin sitä 6 kk syöny, jos ei ganjaa ois ollut silloin saatavilla en tiedä olisinko tässä nyt, järkyttävät vieroitus oireet, en suosittele..
Edellinen apteekki keikka marraskuussa teki n. 500€:n loven lompakkoon, mukaan tarttui Triptyl, Noritren, Lyrica, 1000mg Panadol, Ketipinor, Norvasc, Tramal...yms. Lääkkeet loppuivat joulukuun puolivälissä, enkä käynyt enää uusimassa respoja kipupolilla..
Tällä hetkellä käytössä yrtti + 75mg lyrica tarvittaessa, toimii paremmin kuin kipupolin raksut ja töihinkin pystyin palaamaan pitkän sairasloman jälkeen..
Olisi jo todellakin aika ottaa kannabis vakavasti kiputilojen hoidossa, tarvitsemme vain lisää tällaista uutisointia, kyllä ne silmät alkavat pikkuhiljaa tuulipuvuilla aukeamaan
.
Peace!
Kivun hoitoa Hollannissa: Medical Use of Cannabis
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4932223081
Videolla sikäläisen kipupolin lääkäri kertoo mm. pienten kannabinoidi määrien
vähentävän opioidi-lääkityksen tarvetta, ja joissakin tapauksissa jopa puolittavan sen.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4932223081
Videolla sikäläisen kipupolin lääkäri kertoo mm. pienten kannabinoidi määrien
vähentävän opioidi-lääkityksen tarvetta, ja joissakin tapauksissa jopa puolittavan sen.
- katalanala
- 2 tähteä

Omaisen terveiset Suomen kannabisyhdistyksen Facebook-ryhmän seinältä:
Väliaikatietoja Jampasta...Tänään kävimme taas Jarmon luona, niinkuin joka päivä. Päiväpäivältä hän alkaa piristymään, vaikka eilen oli kriittinen tilanne ja elintoiminnot heikentyivät. Kuitenkin hän alkoi piristymään puolentunnin sisällä, kun menimme ja nyt oli jo kivaa katseltavaa....ovat lääkärit ja hoitajat ihmeiss...ään, kun hän vaan porskuttaa ja nostaa peukkuaan ja sanoo:"Me taistellaan"! Myös kiitollisuus on sanomattoman suuri ja uskon, että jonain päivänä hän sen pystyy myös ilmaisemaan. NYT ALKOI TODELLINEN TAISTELU LUONNON VOIMIN!;)
Vainottelenkohan liikaa, mutta kannattaneeko nykyisessä poliittisessa tilanteessa julkaista tälläistä facebook seinillä tai täällä? Meillehän haloo ei olisi mikään ikävä asia, mutta voipi pahimmillaan estää tulevat vierailut...
Lisää tälläistä toimintaa
Itse kyllä julkaisisin raportit vasta post mortem tai post healing. Njoo, ei taida olla katanalan julkistama tieto, mutta silti...
Lisää tälläistä toimintaa
Itse kyllä julkaisisin raportit vasta post mortem tai post healing. Njoo, ei taida olla katanalan julkistama tieto, mutta silti...Alempi lause valehtelee!
Ylempi lause on aivan oikeassa!
Dain adain is et vaciia et tedain ebrae siiper facie daiin abyssi et spiritiis.
Ylempi lause on aivan oikeassa!
Dain adain is et vaciia et tedain ebrae siiper facie daiin abyssi et spiritiis.
- katalanala
- 2 tähteä

Cheffi kirjoitti:StillGoingStrong kirjoitti:Minullekin sanottiin heti, että täällä ei ikinä tulla määräämään kannabista ja jos sitä itse käytät et saa mitään hoitoa, etkä kuntoutusta (lain vastaista.).
Itse olen kokenut saman...
Oikeassa kädessä CRPS 2, kipupolilla sanoivat ettei kannabiksesta kivun hoidossa saa puhua. Ennen kuin pääsin kipupolille, 8 eri lääkäriä heitteli mua toisilleen puolenvuoden ajan ja jatkoivat vaan silloisia respoja Lyrica 150mg 1+1+2 ja Panacod 2+2+2 vuorokaudessa ja levozine 100 mg unilääkkeeksi...
Kipupolilla panacod lopetettiin seinään vaikka olin sitä 6 kk syöny, jos ei ganjaa ois ollut silloin saatavilla en tiedä olisinko tässä nyt, järkyttävät vieroitus oireet, en suosittele..
Sovin äsken lääkäri Eija Kalson kanssa lyhyen puhelinhaastattelun perjantaille. Tarkoitus on asiallisesti ja neutraalisti tiedustella, ovatko mm. tässä viestiketjussa esitetyt potilaiden väitteet tosia. Koska aihe herättää voimakkaita tunteita sovimme, että Kalso tarkistaa valmiin tekstin oikeellisuuden enkä julkaise mitään hänen sanomaansa ennen sitä. (Asiasta närkästyviä foorumilaisia pyrin muistuttamaan siitä tosiasiasta, että haastettelu on journalismia eikä siinä yksinkertaisesti saa toimia miten huvittaa. Ei vaikka miten olisi draivi päällä.)
eihä ne sitä kannabista voi määrää ku ei ne lääkeyhtiöt saa siintä mitää rahaa.
että pistää vihaks tommone
että pistää vihaks tommone
"Babylon, get throwed down
When the war is over we run up the whole town
And my spliff will stay lit from sun up to sun down"
When the war is over we run up the whole town
And my spliff will stay lit from sun up to sun down"
-
StillGoingStrong
Siis käsittääkseni ne ovat juuri lääke-yhtiöitä, jotka sitä lääkekaanbistakin kasvattavat.... Tai eikös se sinne päin ole menossa, se on sitten eri, että kun ei ole tietyn lääke-yhtiön, onko ongelmaa siinä... Tuskiinpa, kaipa se tämä sama asia on kuin kivunhoidossa yleensä.
Sitä tuossa mietin, että vuosien kokemuksella tiedän, että suomalainen kivunhoito pähkinänkuoressa on, että se voi aina silti näytellä ja haluta siks vaan niitä lääkkeitä... Minusta se on ala-arvoista, että kipupolit suhtautuvat noin, vaikka on dokumenttia, kuvaa, lippua ja lappua ja kiertänyt vaikka mitkä lääkärit. SIlti katsotaan, että määrätään se vähiten vaikuttava, vähiten kipuvastetta, kato muuten sä voisit vakio-annoksella ekat päivät tuntevas ehkä euforiaa. Vahvoja opioideja ei edes määrätä: hermokivuissa tuki-ja liikunta-elinsairauksissa ja hermostoperäisissä taudeissa, vaikka ihminen palais helvetin tulessa yötä päivää.
Suhteilla ja oikeiden lääkäreiden kautta pitää pujotella ja silti erittäin vaikeata.
Sitä tuossa mietin, että vuosien kokemuksella tiedän, että suomalainen kivunhoito pähkinänkuoressa on, että se voi aina silti näytellä ja haluta siks vaan niitä lääkkeitä... Minusta se on ala-arvoista, että kipupolit suhtautuvat noin, vaikka on dokumenttia, kuvaa, lippua ja lappua ja kiertänyt vaikka mitkä lääkärit. SIlti katsotaan, että määrätään se vähiten vaikuttava, vähiten kipuvastetta, kato muuten sä voisit vakio-annoksella ekat päivät tuntevas ehkä euforiaa. Vahvoja opioideja ei edes määrätä: hermokivuissa tuki-ja liikunta-elinsairauksissa ja hermostoperäisissä taudeissa, vaikka ihminen palais helvetin tulessa yötä päivää.
Suhteilla ja oikeiden lääkäreiden kautta pitää pujotella ja silti erittäin vaikeata.
-
Hamppupappa
Eli onko tämä Jarmo saanut nyt lääkkeeksi kannabista? Vähä semmoinen vaikutelma jäi tuosta "katalanala" kirjoittamasta kommentista. 
Itsekin pohtinut samaa!
Toivottavasti Jarmo on saanut helpotusta.
Voimia Jarmolle ja lähipiirille!!
Toivottavasti Jarmo on saanut helpotusta.
Voimia Jarmolle ja lähipiirille!!
Mielummin överit kuin vajarit...
Palaa sivulle “Politiikka ja media”