sumppi kirjoitti:...
Ei kai tuolla mistään rangaistuksista päätetä? Eikös kyseinen miitti ole pääasiassa vain sanahelinää, jossa vakuutellaan sitoutuneisuutta kansainväliseen yhteiseen "huumepolitiikkaan" johon kuuluu YK:n yleissopimuksen noudattaminen ja muodon vuoksi huumeidenvastaisen työn tärkeyden toisteleminen? Jokainen maa kuitenkin itse päättää rangaistuksista jne. ja käytännössä voi dekriminalisoida tai depenalisoida hallussapidon näin halutessaan, kuten vaikkapa Portugalissa on tehty. EU:n sisäiset mahdolliset kimpassa tehtävät päihdepoliittisen suhtautumisen järkevöittämiset kaiketi tapahtuisivat erillään tuosta YK:sta, sitä huumausaineyleissopimusta kuitenkaan rikkomatta eli varsinaisesti "laillistamatta". Voi olla, että olen ymmärtänyt asian täysin väärinkin.
Juu ei ne oikeestaan mitään päätä siellä, mutta olen melko varma kuitenkin että jos YK olisi päättänyt että esim. kotikasvatus ei ole niin paha asia, niin laillistaminen olisi Suomessa lähempänä. Mitä minä olen ymmärtänyt, niin Suomen huumepolitiikka perustuu YKn huumausainelistaan ainakin jonkun verran. Correct me if im wrong.
summasummarum ois ollut kuitenkin paljon kivempaa jos YK jäbät EI olisi päättänyt pelkästään "Jatketaan samaan malliin"