ViestiKirjoittaja Prostitute » 8.1.2011 0:16
Sori, Ehkä olen idiootti, tai saan itse itseni vaikuttamaan sellaiselta. Tai sitten olet taitava sanankäyttäjä. Sori tähän topicciin kaikille, oon varmasti myös vähän tyhmästi kirjoitellut, yritän kuitenkin jakaa pointtejani vain. Koen, että tiedän tästä aiheesta melko paljon. Ja että osasta jutuistani voi olla joillekkin jotain hyötyä.
Jos haluat mun kommentoivan 2-5g päiväannoksia lääkekäyttäjillä(eipä kai kaikki lääkekäyttäjätkään käytä näin paljoa, ja paljon on kiinni myös esim toleranssin kasvamisesta huippuunsa).. Hmm..
Tää koko lääkekäyttöhän on vähän hämärä asia kun on lääkekäyttäjiä lain mukaan ja sitten on "lääkekäyttäjiä".
Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat ne, joilla on oikeesti todella pahoja settejä kuten ms tauti ja mitä niitä olikaan.
Viihdekäyttöannokset tuskin tepsivät niihin ongelmiin ja on käytettävä todella sitten kunnolla lamaavia annoksia.
Sitten on taas kaipilan kaltaisia lääkekäyttäjiä, jotka käyttävät esim alkoholismin tai muiden sairauksien hoitoon näitä. Tosin osa näistä
Lääkekäyttäjistä voikin olla vain kannabisriippuvaisia, jotka kokevat olevansa epäterveitä jos he eivät polta. En todellakaan koe kaipilaa lääkekäyttäjiksi, koska hän edelleenkin mielestäni vain korvaa osan alkoholi-dopamiinista kannabis-dopamiinilla. Kannabis ja alkoholi vaikuttavat molemmat GABA reseptoreihin bla bla bla.. en tiedä näistä paljoa mutta siis samoilla alueilla vaikuttavat osittain, siksi tuo korvaaminen tuntunee helpolta.
Suuret käyttömäärät voinevat johtua esim tässä tapauksessa siitä, että tarvitaan suuria määriä kannabinoideja korvaamaan nuo alkoholin vastaavat välittäjäaineet, jotta olo tuntuu hyvältä/normaalilta?
Tai sitten tarvitaan suuri määrä kannabista, jotta olo tuntuu normaalilta(riippuvuus) tapauksissa, joissa on se kannabisriippuvuus. Jotkut hipithän ovat niin sokeita että kutsuvat tätä sitten lääkekäytöksi ja heidän oikeudekseen. Kannabis ei ole mikään täsmälääke oikeasti, ja jos jotkut käyttävät kannabista tosissaan lääkkeenä.. Mielestäni heidän tulisi hakea apua ensin ammattilaisilta asian suhteen. En usko, että kannabis on oikeasti paras lääkitys/hoitomuoto kovinkaan moneen vaivaan tuon laillisen lääkekäyttäjäryhmän ulkopuolella, vaikka poikkeuksiakin löytyy.