Jazz1 kirjoitti:Minä en ymmärrä, aina näissä jutuissa on joku hyvinkin huvittava kohta. Tuo isännöitsijän haastattelu oli muuten ihan hyvässä asiakokonaisuudessa huuhaakiintiön täyttämässä. Että joku muka valitsee vuokrakämppänsä sijainnin sen mukaan, että "ainetta" pääsee diilaamaan alakoulujen pihalle? Ihan käsittämättömiä lausuntoja. Samoin mä en tykkää ikinä, kun joku poliisi alkaa leikkiä terveydenhuollon ammattilaista ja sanelee jotain syy-yhteyksiä milloin mihinkin.
tämä on valitettavaa, mutta niin totta. itsekin kun löin faktoja pöytää niin aineen päihdyttävyydestä, koukuttavuudesta, taloudelliset menetykset yhteiskunnalle, sekä henkiset kärsimykset perheväkivalta ym. aiheesta hamppu vs alkoholi, noin klo 10 30 terassilla aamupäivällä noin kahden päivän juomisen jälkeen... alkoi tulla kommentteja tyyliin, " mut kun noi huumeveikot myy lapsillekin, juurikin koulujen pihoilla että saisivat lapset huumekoukkuun".
Voi hyvä vittu saatana, kas kunnei sotaveteraaneille ... yritin siinä sitten selittää, että tuskin ne nyt niin kauheasti lapsille myy, koska tuntuu että pääasiassa noin nelikymppisenkin on erittäin vaikeaa löytää huumehamppua ostotarkoituksessa tämän kokoisesta kylästä, vaikka olisi vähän enemmänkin massia päällä, voi toki olla että pitäisi alkaa norkoilla lastentarhojen sekä koulujen pihoilla, mikäli hamppua haluaisi ostaa. mutta villi veikkauksini kuitenkin on että tuskin siitäkään mitään hyvää seuraa mikäli minun ulkoisen habituseni omaava 40v mies alkaa hengailla lastentarhojen tai koulujen pihoilla.
ilmoitin vielä kovaan ääneen että jos jollain on huumeita (en ole turhan ronkeli esim essot käy oikeen hyvin) myytäväksi, niin ostan mielelläni ja totesin vielä että meidän kylillä ei huumeveikot harmita, enemmänki keskikalja sburgut jotka istuvat joka päivä puiston penkillä kittaamassa pussikaljaa matkallani kauppaan.
no, eihän näistä kertomistani argumenteista mikään perille mennyt, vaan päin vastoin sain osakseni sääliviä katseita terassilla, voi voi ulkoisesti kaikki hyvin mutta huumekoukussa on poika. tyypeiltä jotka eivät ole viimeiseen 20v olleet missään duunissa, rahat sekä ihmissuhteet juotu.
itsellä kuitenkin asiat erittäin hyvin, asunnot, autot, prätkät, hevoset maksettu... säästöjäkin usempia kymmeniä tuhansia... minulla sekä avovaimolla (kumpikaan ei kuulu kirkkoon, ehkä se on meidän perheidyllissä pieni särö ettei olla naimisissa) hyväpalkkaiset sekä mielekkäät duunit ( tosin kummankin työnkuvaan kuuluu pitkät poissaolot ulkomailla, mutta myös pitkät lomat kotona) sekä erittäin hyvä parisuhde jo yli kymmenen vuotta. tämä kaikki siitä huolimatta että setä on narkannut sekä kasvattanut huumeita jo yli 20v, no en ole kasvattanut kuin jotain vajaa 10v, mutta hamppu on ollut tuttua noin 20v