Umpihumalainen tyttö ajoi naisen kuoliaaksi

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Yooz

Re: Umpihumalainen tyttö ajoi naisen kuoliaaksi

ViestiKirjoittaja Yooz » 29.6.2004 12:37

amd kirjoitti:itseäni ärsyttää sen hampun nostaminen johonkin jumalaiseen kategoriaan.

se nyt on vain päihde, niin kuin viinakin.ei se tee sinusta parempaa ihmistä kuin alkoholikaan.kuinka monta hamppupäätä on tehnyt jotain tyhmää, ja sitten kun joku kehtaa tuoda sen tänne,niin heti ollaan sanomassa että siinä on takana jotain muuta kuten mielenhäiriö, muut huumeet yms.

Jeps. Tyhmyyksistä ja autolla tappamisesta puheenollen, just taannoin keskusteltiin nimenomaan rattiin hyppäämisestä. Kummasti tuntuu siltä, että ottaminen ja ajaminen on hamppukansalle aika pieni paha. Yhdet yrittivät puolustella paukuissa ajamista, toiset taas kiukustuivat kun heidän kuoseissa ajamisensa ei kuulu muille(!). Samaa suhtautumista olen nähnyt IRL. Tämänkään asian suhteen meidän ei hirveästi auta jeesustella. -Yooz

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.6.2004 12:42

´´Tietysti mikäli näiden onnettomus ym ilmoitusten katsominen saa sinut masentuneeksi, voisit varmasti jatkossa miettiä haluatko käydä tätä osiota lukemassa tai yleensäkään tarkkailla tietodusvälineitä?´´blaablaa..

jaa että oikeen kannattaako mun yleensäkään tarkkailla tiedotusvälineitä.. tänks doc!!

ei pahalla.. sivuutit koko aiheen antamalla jotain neuvoja sivuston käytöstä? :lol:
lässynlää lol

asiaa kuin asiaa kuuluukin kommentoida keskustelupalstalla, mielipiteitähän löytyy. asenne!
mutta tämä aihe on vaan täysin ala-arvoinen. säälittävää rääppimistä toisten onnettomuudella.
sama erittäin surullinen uutinen löytyy joka iltapäivälehdistä ja teeveestä pitkään..
mikäli suomen mediaan on luottaminen, asiaa veulataan niin kauan kun palstatilaa ja kiinnostusta riittää. ja vielä hiukan lisää..
keskustelua asiasta löytyy varmasti joka paikasta.
miksei siis täälläkin.. aiheutetaan juhannuskrapulaan tuo morkkistunne, ja vihataan viinaa, autoja ja 19v.tyttöjä??

ja tarkoitin masentaa.. tekstillä juuri tätä, en omaa olotilaani. tämmöisten aiheiden lukeminen on masentavaa.

matti ja mervi aikoo taas naimisiin. tiesitkös sitä.

10 Ft. Ganja Plant

ViestiKirjoittaja 10 Ft. Ganja Plant » 29.6.2004 16:06

Ei tää siis mikään kannabiksen ylistys threadi ookkaan vaikkakin jotkut sitä mieltä näyttävät olevan.
En todellakaan hyväksy/suosittele ajamista minkään päihteen alaisena.
Pilvessä ei vaan tosiaan tule tehtyä mitään niin järjetöntä kuin kännissä esim. ajaa autolla tai tapella ja mitä muuta paskaa sitä nyt tehdään. Ainakaan mulle ei oo koskaan sellasta tapausta tullut vastaan. Onhan niitä polttelijoita tietysti huomattavasti vähemmän kuin ryypiskelijöitä, joten pakosti(?) niitä kännikolareita sun muita näkyy enemmän.
Tehdäänköhän noille edes verikoetta jos sieltä nyt jotain huumeitakin löytyisi?
Mut kuiteski oon sitä mieltä, että vaikka olis pilvikuskeja ja kännikuskeja yhtä paljon niin enemmän niitä kolareita kännissä tapahtuis.
Green/ It is lit where ever you place it/ Green/ Is the color of today, always been/ Face it!

FinSpydeR

ViestiKirjoittaja FinSpydeR » 29.6.2004 16:35

Pakko sen verran hamppua on ylistää että sen vaikutuksen alaisena omat kyvyt tulee arvioitua "hieman" realistisemmin kuin kännissä. Viinan kanssa ne hölmöilyt tulee ehkäistä jo siinä vaiheessa kun ainetta nautitaan yrittäen välttää ottamasta liikaa. Jos liikaa ottaa niin siinä vaiheessa kontrolli on jo poissa eikä se ole enää itsestään kiinni että ajaako vai ei...

iRokz
1 tähti
1 tähti

..

ViestiKirjoittaja iRokz » 29.6.2004 17:37

Omituinen asenne foorumilaisilla. Aina jos onnettomuudessa on mukana jokin muu päihde kuin hamppu se on jotenkin hamppumyönteistä. Kaikki tulevat tänne ylistämään hamppua ja kiroamaan muut aineet alimpaan helvettiin.

Ihmiset tekevät tekoja, eivät aineet.

Yooz

ViestiKirjoittaja Yooz » 29.6.2004 19:54

FinSpydeR kirjoitti:Pakko sen verran hamppua on ylistää että sen vaikutuksen alaisena omat kyvyt tulee arvioitua "hieman" realistisemmin kuin kännissä. Viinan kanssa ne hölmöilyt tulee ehkäistä jo siinä vaiheessa kun ainetta nautitaan yrittäen välttää ottamasta liikaa. Jos liikaa ottaa niin siinä vaiheessa kontrolli on jo poissa eikä se ole enää itsestään kiinni että ajaako vai ei...

No mistä se on sitten kiinni ajaako? Miksi minä en ole päätynyt rattiin, vaikka olen ollut umpitukkeessa ja autonavaimet taskussa? No joo, kyllähän alkoholi saa aikaan kaikennäköisiä kuningasideoita, jotka eivät päivänvaloa kestä.

Mutta asiaan. Ihminen voi väittää olevansa hyvässä ajokunnossa kunnon tuuteissa, mutta se ei väittämänä ole yhtään sen enempää tosi kuin väittämä, että ajaa kännissä paremmin kuin selvinpäin. Ai mistäkö tiedän tämän? Tiedän erittäin hyvin miten hamppu vaikuttaa. Olen autoillut. Olen ollut tuutissa ajavan kyydissä, joka oli mielestään oli tosi chilli, hyvä kuski eikä mitään hätää. Selvinpäin vieressä näin, ettei kaverin keskittymiskyky riittänyt ajamiseen, ja se oli sanalla sanottuna paskaa räpeltämistä. Juuri sellaisia ajovirheitä, joita voisin kuvitella tekeväni itse jos joutuisin ajamaan tuossa siunatussa tilassa, mutta en muuten tekisi koskaan. Varmasti tänäkin päivänä hän pitää itseään hyvänä tuuttikuskina, ja muistaa kertoa kaikille että kyllä tuuteissa voi ajaa. En ole viitsinyt kysyä, kun tekisi mieli haukkua mokoma ruusperi lyttyyn. :evil:

Yksilöissä on varmasti eroa siinä missä annostuksessakin, mutta jos on _päihtynyt_, ei varmasti ole parhaassa ajokunnossa. Hei, mähän voisin flamettaa tästä vaikka maailman tappiin. Huolimatta siitä kuunteleeko joku! :P

Clown

ViestiKirjoittaja Clown » 29.6.2004 21:36

Niin, jos hampun käyttö olisi yhtä yleistä kuin alkoholin, niin olisikohan "hampputapaturmia"(en ota kantaa onko syy hampun/alkoholin vai ihmisen) yhtä paljon?

Luulen, että väkivaltaisia tekoja ei hamppuihmiset(ts. ihminen pilvessä) tee niin helposti, lähes kaikki puukottamiset yms. tapahtuisi edelleen kuten tähänkin mennessä viinapäissä eikä hamppupäissä. Mutta liikenneonnettomuudet yms. lipputangonallejäämiset., niistä en osaa sanoa.

kalel

ViestiKirjoittaja kalel » 30.6.2004 17:17

v g p kirjoitti:ei pahalla.. sivuutit koko aiheen antamalla jotain neuvoja sivuston käytöstä? :lol:
lässynlää lol

Joo, lol.

Sivuutin minkä aiheen, jos saisin kysyä arvon herralta/neidiltä/rouvalta? Minä selvästikin kommentoin sinun tekstiäsi, joka käsitteli tätä parhaillaan menevää keskustelunaihetta. Onko se "aiheen sivuuttamista"?

Ja minä jatkan trendikästä rituaalia tokaisemalla: joo, lol.
"En tee paljon mitään, mutta vähän kaikkea." -kalel

"Less Paul - More John." -kalel

"The less you need, the better you feel." -kalel

PLA

ViestiKirjoittaja PLA » 5.7.2004 21:13

itselle ei oo koskaan tullu mieleen tapella tai lähtee ajaan autolla tai mitään muutakaan etanolin vaikutuksen alaisena
ja vaikka muut tulee välillä haastaan riitaa niin yritän lähteä pois paikalta tai muuten laukaista tilanteen.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.7.2004 22:28

kalel; se on herra.
tänään en kuitenkaan käytä etuliitteitä tai titteleitä,,
eli siis ihan peruslätkänä.
samapa tuo. ihanmitenvaan, tai joo,lol.
pään asia et tyyny on hyvin.

kaveri ajoi viikonloppuna kännissä autonsa puuhun. vauhtia oli jotai 70-90km/h.
muutaman metrin ilmalento pääty mutkan koivuun.
tuulilasiin nenä edellä, joka osittain leikkaantui irti. kylkiluita katkeili, ja muuta mukavaa.
ihme et säilyi hengissä..

tiedän tämän hemmon tosi rauhalliseksi myssypääksi, kännissäkin lähinnä vaan säälittävä.
hermostui taas naiselleen.. ja ihan älyttömässä tuubassakin vielä. pullo viinaa, järki jäi..

siinähän makselee autostaan osamaksuja. mä en vaan tajua

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 6.7.2004 14:54

Hohhoijakkaaa...

Se nyt kertakaikkiaan on alkoholille tyypillinen ominaisuus, että tietyn rajan jälkeen kontrolli/ymmärrys/tietoisuus... kaikilla tasoilla taantuu, ja senjälkeen ollaan automaatti ohjauksella.

Mitä senjälkeen tapahtuu, on tuurista enimmäkseen kiinni.

Ihminen, joka tietoisesti altistaa itsensä ko. tilaan, on mielestäni t ä y d e s s ä
vastuussa humaltumisestaan kaikkine seurauksineen, mitään lieventäviä asioita en tässä näe, kuten suomen oikeuskäytäntö tekee.

FinSpydeR

ViestiKirjoittaja FinSpydeR » 6.7.2004 20:38

Jos ette mun tekstiä osannut tulkita, niin se johtuu luultavasti siitä etten osaa pukea ajatuksiani sanoiksi. Tarkoitin kuitenkin tismalleen samaa kuin Edwin, tosin sillä poikkeuksella että jos viinaa tulee otettua niin eivät kaikki ole mieleltään niin vahvoja että voisivat tiedostaa sitä että kohta se menee "siihen pisteeseen", koko ajan kun tekee mieli juoda lisää. On se niin mukava päihde...

No en mä mikään saarnaaja ole, juuri itsekin vedin parit kännit viime viikolla ja örvelsin kuin mikäkin sika. Kyllä tämä maailma vielä joskus paranee... :pimp:

edit: pirusti typoja

Epähenkilö

Re: ..

ViestiKirjoittaja Epähenkilö » 8.7.2004 10:34

iRokz kirjoitti:Omituinen asenne foorumilaisilla. Aina jos onnettomuudessa on mukana jokin muu päihde kuin hamppu se on jotenkin hamppumyönteistä. Kaikki tulevat tänne ylistämään hamppua ja kiroamaan muut aineet alimpaan helvettiin.

Ihmiset tekevät tekoja, eivät aineet.

Mielestäni on yleensäkin kummallinen asenne ajatella, että huumeet ovat jotenkin pahasta. Varsinkin kannabiksen käyttäjältä, jonka luulisi olevan vähän valistuneempi kuin yläasteella valheet uskonut "kelpo kansalainen" eli lammas.

Hamputtelija, joka huutaa otsasuonet pullottaen lukiessaan sivulauseen suuruisen maininnan sienistä, ei ole mitenkään moraalisesti hasista kauhistelevan, olutta naukkailevan Martin yläpuolella.

Huumeet ovat iloinen asia, eivätkä itsessään liity mitenkään autostereoita varasteleviin herska-addikteihin, pirihuoriin tai kokaiiniriippuvaisiin perinnöntuhlaajiin. On kauheaa, että huumeet(joihin ei jostakin syystä lasketa alkoholia, nikotiinia ja kofeiinia) yleistetään vain lyhytnäköiseksi itsekkääksi hedonismiksi, ja sitten naureskellaan "sellasille narkkareille, jotka kuvittelee muka jotenki niinq laajentavansa tajuntaansa ja o iha se8". Huumehörhöys on valitettava päihteidenkäytön lieveilmiö, ja alkoholismi sen alalaji. Jälki sitten vaihtelee aineen mukaan, mutta tuhoon ollaan menossa jopa kannabiksen tapauksessa, vaikka fyysistä vahinkoa ei juuri synnykään ja huume on halpaa.

Prozac20mg

ViestiKirjoittaja Prozac20mg » 11.7.2004 17:45

alkoholi = PCP lite

Palaa sivulle “Politiikka ja media”