kannabis heikentää immuunipuolustusta?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
LeeviON

Re: kannabis heikentää immuunipuolustusta?

ViestiKirjoittaja LeeviON » 24.12.2010 10:50

Toisaalta, erään tutkimuksen mukaan kannabis tappaa syöpäsoluja ja mahdollisesti jopa terveyttävän normaaleja soluja.

Muuten, aivan törkeän hyvää joulua kaikille <3

StillGoingStrong

ViestiKirjoittaja StillGoingStrong » 28.12.2010 1:13

Pitänee avautua, mutta itsellä ollut tosi paha hengitystietulehdus. Kärsin joka talvi ainakin kerran erilaisista tulehduksista ja korkeasta kuumeesta. Kun aloin käyttämään kannabista, minulla ei ole ollut ainuttakaan tulehdusta, ei astmakohtauksia, joita ennen oli, ei astmalääkkeitä. Ei edes kuumenuhaa ja siis muutos tuli vuodessa lähes 20 vuotta sitten. Myös kuullut samanlaisia juttuja. Mutta taas tulee tämä typerä kieltolaki eteen, asiaa ei voi tutkia, kaikki on laitonta. Käsittämättömän typerää, että kannabista pidetään niin pahana ongelmana, uhkana ja vaarana, mutta sitä ei saa tutkia, sitä ei saa katsoa, ei saa puhua. Siitä saa julkaista vain kielteisiä tutkimuksia.

Jos täällä vaahdotaan paljon noista tutkimuksista, niin täällä on lukenutta ja älykästä porukkaa. Ainankin 99 % noista mediakampanjalla uutisoiduista tutkimuksista, ei millään mittapuulla täytä tutkimuksen kriteereitä.

Toisaalta niinhän porukkaa ohjaillaan muillakin "tutkimuksilla".

Brainless

ViestiKirjoittaja Brainless » 2.1.2011 23:40

peak kirjoitti:tässä pitäisi nyt ymmärtää sellainen pikkuasia että enää ei _voida_ löytää oikeastaan mitään erityisen vaarallista kannabiksesta. sitä on käytetty ja käytetään jo niin laajasti maailmassa, että aivan varmasti kannabiksen käyttäjien ryhmässä oltaisiin huomattu jotain erityistä esim. kohonneita veriarvoja tai ennenaikaisia kuolemia. näin ei kuitenkaan ole.

Olin vuosia työsuhteessa eräässä firmassa. Pyöräilin kesät talvet. Palelluin töissä matkalla päivittäin jos oli talvi. Söin reilusti rasvaista ruokaa, poltin viikonloppuisin työn stressiä keventämään. Aina menossa johonkin ja omin lihaksin. Ei ollut flunssaa vaikka joskus sitä oikein toivoi.
''Fight for your rights''

kuristajalaiskiainen

ViestiKirjoittaja kuristajalaiskiainen » 9.1.2011 16:39

Jos kyse olikin pelkästään koe-elikoille annetusta THC:stä, niin siitä ei mun mielestä voida vetää johtopäätöksiä kannabiksen terveysvaikutuksista. Kannabiskasvi sisältää niin paljon muitakin ainesosia, joista osalla saattaa puolestaan olla voimakkaasti sairauksia ehkäisevä vaikutus. Erityisesti syömisen kuvittelisin olevan terveellistä, sillä luontaislääkinnässä monet sairaudet paranevat kasveilla joissa on paljon mineraaleja. Tästä voisi päätellä, että monet sairaudet johtuvat elintärkeiden mineraalien puutteesta. Mutta tällaisiahan ei tutkijat ota huomioon. Eihän kukaan tutkija myönnä sitäkään että ruoka on lääke. Tiedemiehiä ja lääkäreitä ärsyttää kun kannabis on niin monimutkainen "aine" - sehän on k a s v i . He eivät osaa tutkia kasveja, vaan mieluummin aineita.

Olen monesti miettinyt, päätyvätkö poltetun kannabiksen mineraalit ihmisen elimistöön. Kasvin hivenainepitoisuus riippuu maaperästä jossa se on kasvanut, ja luulisi että monet lannoittaa hamppujaan paremmin kuin nykyiset tehoviljelijät porkkanoitaan. Tehoviljely on aiheuttanut sen, että viljelymaat ovat köyhtyneet ja siksi viljellyt kasvit eivät ole enää yhtä ravintorikkaita kuin ennen. Tämä taas aiheuttaa tietysti ihmisille puutoksia ja terveysongelmia.

Esimerkiksi suomalaisessa kansanlääkinnässä on perinteisesti käytetty koivuntuhkalipeää kaikkien mahdollisten vaivojen hoitoon, eli siinä koivun sisältämät terveyttä edistävät aineet saadaan käyttöön nimenomaan juuri polttamalla. Koivulla on lääkitty mm. syöpää. Mineraalit tietysti imeytyvät tuhkasta paremmin, kun selluloosaa ei ihmisen pakki pysty pilkkomaan. Mutta kulkeutuuko näitä aineita savun mukana, se onkin sitten eri asia?
Tahdon luulla ääniä! Sitar, rumpu ja haarukka, sekä rappuset

kuristajalaiskiainen

ViestiKirjoittaja kuristajalaiskiainen » 9.1.2011 16:59

Samanlaisia tutkimuksia kuin tuo, julkaistiin muuten kilvan 80-90-luvuilla vitamiinien haittavaikutuksista. Tyyliin annettiin hiirelle 500-miljoonakertainen annos vitamiinia B-joku kolmen kuukauden ajan joka päivä ja sitten julkastiin suureen ääneen tutkimus että ei HITTO, se elukka sai hikan, meni kakka kovalle ja muutenkin se oli pahalla päällä, B-vitamiinit on TOSITOSI MYRKYLLISIÄ. Vitamiinien "vika" on sama kuin kannabiksen, auttaa niin moneen asiaan mutta ei voida synteettisesti valmistaa ja patentoida, joten lääkefirmat aivopesee ihmisiä niin kauan että koko aine saadaan painettua unholaan ja käyttö kielletään lailla. Lähestulkoon näinhän vitamiineille on Suomessa käynyt. Lääkefirmat haluaa sellaisia aineita, jotka auttaa korkeintaan yhteen vaivaan ja siihenkin huonosti. Sillä tienaa enemmän. Saa nähdä koska alkaa samanlainen sota valkosipulia vastaan. Tai onhan sitä ollut liikkeellä uutisia että "Tutkimuksen mukaan valkosipulilla ei havaittu terveysvaikutuksia mutta maun vuoksihan sitä on kiva käyttää, lässyn lää."

Meitä kusetetaan kyllä nykyään ihan joka asiassa, ei helkkari sentään!!
Tahdon luulla ääniä! Sitar, rumpu ja haarukka, sekä rappuset

kuinka kaikki toimii

ViestiKirjoittaja kuinka kaikki toimii » 17.2.2011 19:41

sotii arkikäsityksiäni vastaan. polttaminen tuntuis sekä ystäväpiirissäni että itselläni vähentävän alttiutta saada kausilentsuja yms. Pahimmat 24/7-pilvessä-hampuusit eivät vaikuttaisi olevan koskaan kipeänä. toivon että asian tiimoilta tehdään enemmän tutkimusta

MauriMyyrä

ViestiKirjoittaja MauriMyyrä » 18.2.2011 0:01

kuinka kaikki toimii kirjoitti:sotii arkikäsityksiäni vastaan. polttaminen tuntuis sekä ystäväpiirissäni että itselläni vähentävän alttiutta saada kausilentsuja yms. Pahimmat 24/7-pilvessä-hampuusit eivät vaikuttaisi olevan koskaan kipeänä. toivon että asian tiimoilta tehdään enemmän tutkimusta

Oliskohan niin, että pahimmat hampuusit eivät koskaan poistu luolastaan ihmisten ilmoille. :lol:

mkn69

ViestiKirjoittaja mkn69 » 18.2.2011 7:57

Johan on taas uutista kerrakseen? olin monta vuotta tossa hampun suurkuluttaja ja enkä ollu oikeestaan ikinä kipee millään tavalla,ehkä kerran 2:ssa vuodessa pieni flunssa. Eikä kyllä mun frenditkään koskaan sairastanu vaikka kuin pössyttelivät!
Hamppu nyt vaa sattuu suomessa olemaan pahan demonisoinnin kohteena joten aika harvoin media mitää kovin positiivista uutisoi... Jos se aiheuttais immunipuolustuksen heikkenemistä niin se varmasti näkyis jo ympäri maailmaa.
Ihan turhaa verrata ihmisen ja hiiren immuunijärjestelmää,mun immuuni järjestelmä on ainaki ihan huippuluokkaa sano media tai tutkijat mitä tahansa! Viimeset 13 vuotta terveempänä ku koskaan! Ennen hamppua olin PALJON useemmin flunssassa ja kuumeessa...

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 18.2.2011 12:44

mkn69 kirjoitti:Johan on taas uutista kerrakseen? olin monta vuotta tossa hampun suurkuluttaja ja enkä ollu oikeestaan ikinä kipee millään tavalla,ehkä kerran 2:ssa vuodessa pieni flunssa. Eikä kyllä mun frenditkään koskaan sairastanu vaikka kuin pössyttelivät!
Hamppu nyt vaa sattuu suomessa olemaan pahan demonisoinnin kohteena joten aika harvoin media mitää kovin positiivista uutisoi... Jos se aiheuttais immunipuolustuksen heikkenemistä niin se varmasti näkyis jo ympäri maailmaa.
Ihan turhaa verrata ihmisen ja hiiren immuunijärjestelmää,mun immuuni järjestelmä on ainaki ihan huippuluokkaa sano media tai tutkijat mitä tahansa! Viimeset 13 vuotta terveempänä ku koskaan! Ennen hamppua olin PALJON useemmin flunssassa ja kuumeessa...

Itse ainakin sairastunut flunssaan ja elämäni pahimpaan keuhkoputken tulehdukseen todella aktiivisen päivittäispolttelun aikana. Oli aika perseestä kun piti lopettaa semmonen kuukausia kestänyt yli gramma päivässä hiisailu seinään kun teki niin pahaa hengittää sitä savua/höyryä. Olen kuitenkin sitä mieltä että omaa immuunipuolustusta saa heikennettyä paljon tehokkaammin huonolla ruokavaliolla, vähäisellä unella ja olemattomalla liikunnalla. Kannabiksen haittoja pitäisi tutkia terveillä ihmisillä joilla on nuo elämän perusasiat kunnossa. Ei sillä etteikö itselläkin olisi parannettavaa tuolla osa-alueella.
Lehemiä sioille.

Optimisti

ViestiKirjoittaja Optimisti » 18.2.2011 14:57

Itsellä oli noin 10 vuotta talvisin krooninen yskä.Suurimman osan talvesta kärsin todella vittumaisesta yskästä.
En tiedä onko sattumaa mutta tämän harrastuksen aloitettuani sitä ei ole enää tullut kertaakaan. Tosin muuten
olen sairastanut flunssaa aikalailla samalla prosentilla kun ennenkin.

HL1979
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja HL1979 » 18.2.2011 16:29

Optimisti kirjoitti:Itsellä oli noin 10 vuotta talvisin krooninen yskä.Suurimman osan talvesta kärsin todella vittumaisesta yskästä.
En tiedä onko sattumaa mutta tämän harrastuksen aloitettuani sitä ei ole enää tullut kertaakaan. Tosin muuten
olen sairastanut flunssaa aikalailla samalla prosentilla kun ennenkin.

Vähän sama juttu. Sattumaa tai ei, niin krooniset poskiontelontulehdukset loppuivat lähes kokonaan samaan aikaan kun tutustuin "yrttien maailmaan". Flunssien määrä väheni myös.

Liikuntaa en ole lisännyt, ruokavalio on saattanut tosin iän myötä hiukan terveellistyä. Niin ja alkoholin käyttö on tippunut dramaattisesti. Voihan se toki olla näiden asioiden yhteisvaikutustakin.
Hiisi vieköön!

BatmanX

ViestiKirjoittaja BatmanX » 18.2.2011 16:49

Mullakin on flunssat loppuneet, mutta en usko että polttaminen oli suurin vaikuttaja. Poistin stressiä elämästä ja korjasin ruokavaliota, niin loppu flunssat ja olen kait taantunut siihen että ehkä pari kertaa vuodessa yrittää joku flunssa, mut ei oikein pääse voimiinsa. Ei läheskään niin voimakkaita flunssia kun ennen. Nyt ei edes vaikuta flunssat juurikaan arkeen. Ennen veti viikoksi tai kahdeksi aivan paskaksi. Polttaminen varmaan jeesannut kyllä.

mkn69

ViestiKirjoittaja mkn69 » 19.2.2011 9:34

Idän Pikajuna kirjoitti:...

Itse ainakin sairastunut flunssaan ja elämäni pahimpaan keuhkoputken tulehdukseen todella aktiivisen päivittäispolttelun aikana. Oli aika perseestä kun piti lopettaa semmonen kuukausia kestänyt yli gramma päivässä hiisailu seinään kun teki niin pahaa hengittää sitä savua/höyryä. Olen kuitenkin sitä mieltä että omaa immuunipuolustusta saa heikennettyä paljon tehokkaammin huonolla ruokavaliolla, vähäisellä unella ja olemattomalla liikunnalla. Kannabiksen haittoja pitäisi tutkia terveillä ihmisillä joilla on nuo elämän perusasiat kunnossa. Ei sillä etteikö itselläkin olisi parannettavaa tuolla osa-alueella.

Oho! Mulla on aina ollu ihan päinvastoin.. enkä oikeestaan oo kuullukkaan että olis aiheuttanu yskää pahempaa? tosin voihan tupakkaki aiheuttaa keuhkoputken tulehduksen siinä missa myssyki... Kai mulla on jotkut ihme keuhkot ku ei tunnu missää vaikka kuinka paljo hiisailis? hävettää oikeen kuinka paljo sitä on joskus menny :laugh:

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 19.2.2011 10:49

mkn69 kirjoitti:...

Oho! Mulla on aina ollu ihan päinvastoin.. enkä oikeestaan oo kuullukkaan että olis aiheuttanu yskää pahempaa? tosin voihan tupakkaki aiheuttaa keuhkoputken tulehduksen siinä missa myssyki... Kai mulla on jotkut ihme keuhkot ku ei tunnu missää vaikka kuinka paljo hiisailis? hävettää oikeen kuinka paljo sitä on joskus menny :laugh:

En osaa sanoa mitkä kaikki tekijät vaikuttivat siihen tulehduksen syntymiseen, hamppu lienee yksi useammista. Kannabis kuitenkin ärsyttää itselläni keuhkoja ja hengitysteitä melko lailla että ei se missään nimessä ainakaan suojele minua noiden alueiden tulehduksilta. Muutenkin olen joutunut myöntämään itselleni olevani kannabikselle allerginen, ihottumaa/kutinaa, tukkoisuutta ja muuta peruskivaa mitä allergiat tuppaavat aiheuttamaan. Mun pointti tänne ketjuun postaillessa on kuitenkin se, että asiat ei nyt ihan niin mustavalkoisia ole ja ihmiset on erilaisia. Luulisi että mikä tahansa (jatkuvan) savun hengittäminen altistaa em. tulehduksille? Mitenköhän olisi oraalisen kannabiksen laita...

Siitä tulikin mieleen, aika hassu allergia muuten jos tuo immuunipuolustusta vaimentava vaikutus pätee ihmisiinkin. Olla allerginen asialle joka lievittää allergisia oireita? :D
Lehemiä sioille.

Tm3

ViestiKirjoittaja Tm3 » 19.2.2011 22:50

Idän Pikajuna kirjoitti:Luulisi että mikä tahansa (jatkuvan) savun hengittäminen altistaa em. tulehduksille?

Niin ja luulisi että minkä tahansa (jatkuvan) savun hengittäminen altistaa syövälle. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään vastaanväittö, en tiedä noista tulehduksista. Itse olen tullut kipeäksi myös jatkuvan kannabiksen käytön aikana. Tarkoitus oli tuoda esille vain se, etteivät asiat vaan aina mene niin kuin "maalaisjärjellä luulis", joten kannattaa selvittää.

Idän Pikajuna
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Idän Pikajuna » 20.2.2011 16:16

Tm3 kirjoitti:...

Niin ja luulisi että minkä tahansa (jatkuvan) savun hengittäminen altistaa syövälle. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään vastaanväittö, en tiedä noista tulehduksista. Itse olen tullut kipeäksi myös jatkuvan kannabiksen käytön aikana. Tarkoitus oli tuoda esille vain se, etteivät asiat vaan aina mene niin kuin "maalaisjärjellä luulis", joten kannattaa selvittää.

Olet oikeassa, asiat eivät aina mene kuten "maalaisjärjellä luulis". Tässä tapauksessa kuitenkin todettakoon että syöpä ja tulehdus ovat kovin erilaisia asioita ja että tulehdus on elimistön normaali tapa reagoida kun se joutuu vahingoitetuksi. Ainakaan toistaiseksi en ole kuullut terveyttä edistävästä savusta, saa toki kertoa jos joku löytää sellaista. Toki osalla kannabiksesta löydetyistä kannabinoideista on myös tulehdusta hillitseviä/vähentäviä vaikutuksia. Asioihin kannattaa perehtyä ja tästä on hyvä aloittaa jos enkku taipuu http://en.wikipedia.org/wiki/Inflammation
Lehemiä sioille.

mkn69

ViestiKirjoittaja mkn69 » 20.2.2011 21:30

Ihmiskeho voi altistuu jokapäivä erilaisiin ongelmiin,lähes jokaisessa elintarvikkeessa on jotain myrkkyä mikä on haitallista terveydelle! joskus katoin semmosta dokumettiä missa laskettiin paljon ihmisen kehosta löytyy esim.raskas metalleja ja noitaha löytyy ku apteekin hyllyltä... säilöntä aineita ja kaikkee vitun paskaa... jos joku nii nää jokapäiväset einestuotteet ja hengitys kaupungissa alentaa sun vastustuskykyy,ei siihen auta mikään vitun danonino soossit... d-vitamiini on eräs parhaimpia immuniteetin suojelijoista ;)

Palaa sivulle “Politiikka ja media”