Passiivinen savu ja huumetestaus

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
skydive

Passiivinen savu ja huumetestaus

ViestiKirjoittaja skydive » 28.10.2004 20:02

Tuli tuossa kustua purkkiin työpaikan huumetesteissä ja päähän pamahti kuumottava ajatus. Voinko saada positiivisen testituloksen vaikken ole polttanut kannabista kuukausiin, sillä pari päivää ennen testausta olin kämpässä, jossa poltettiin aika rankasti pilveä ja savu oli sen mukainen. Helvetti, että voi ottaa päähän, jos testi tulee takaisin positiivisena ja työpaikka menee. Onko positiivisen tuloksen suhteen mitään tehtävissä ja mitkä ovat esim. oikeustoimimahdollisuudet? Voiko esim. uusintaveritestillä saada tietoa pitoisuudesta, josta voisi esim. päätellä, etten ole henkilökohtaisesti huumeisiin koskenut?

dent

Re: Passiivinen savu ja huumetestaus

ViestiKirjoittaja dent » 28.10.2004 20:08

eikös jostakusta urheilijasta ollut tuossa juttua..? että olisi saanut positiivisen passiivisesti. joku voisi tarkistaa, Hesarit menivät eilen keräykseen.

dagga
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja dagga » 28.10.2004 20:15

Kyllä se savu sen verran laimenee ilmassa, että en usko millään positiiviseen testitulokseen. Vaatteisiin haju kyllä tarttuu hyvinkin tiukasti, eikä kannata mennä Roskilden festareiden jälkeen steriiliin Finnairin lentokoneeseen... Se herättää pahennusta. Kokemusta on. :D

yaz
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja yaz » 28.10.2004 20:43

Tämän mukaan passiivinen käyttö ei näkyisi kuin puoli vuorokautta korkeintaan. Mahdollista toki että tuo on jo vanhentunutta tietoa, itse en ole asiantuntija.

Jos käy huonosti, niin luonnollisesti kannattaa tuoda painokkaasti esiin ettet ole itse poltellut, ja vaatia tarvittaessa uusintatestiä jollain tarkemmalla menetelmällä (en tiedä noista tarkkaan, mutta nuo kusitestit eivät kai ainakaan ole erityisen luotettavia). Jos työpaikan menetys oikeasti tuon takia uhkaa, niin tee selväksi että viet asian oikeuteen, jne.

Dr. K

ViestiKirjoittaja Dr. K » 28.10.2004 23:29

Työpaikan testien vuoksi olen joutunut jonkin verran perehtymään aiheeseen :(

Yleensä työpaikalla tehtävät testit ovat epätarkempia pikatestejä, joissa tutkittavan thc:n metaboliitin positiivisen näytteen rajataso on 50 ng/ml. Tällaista tasoa ei ole yhdessäkään passiivisesta kannabiksen käytöstä tehdyssä tutkimuksessa saavutettu, vaikka mittaukset on tehty vain tuntien sisällä pössyttelystä. Muistaakseni vain yhdessä tapauksessa saavutettiin 20 ng/ml taso. Tarkemmissa testeissä on rajatasona 25 ng/ml.
Jokatapauksessa parin päivän kuluttua passiivisesta nauttimisesta thc-pitoisuus kerkeää laskemaan jo riittävästi, jotta mikään testi sitä huomaisi. Voit mielestäni olla huoletta.

Tietoni olen etsinyt labrojen sivuilta googlettamalla ja erowid.org:ista...

Hoolabandoola

ViestiKirjoittaja Hoolabandoola » 29.10.2004 0:35

Meidän (siis kaikkien ihmisten) ei pitäisi suostua pottatesteihin. Ne ovat epäoikeudenmukaisia vallanvälineitä joilla pönkitetään epäluuloa ja epätasa-arvoa ja joilla sallitaan meilivaltaista simputusta ja valta-aseman väärinkäyttöä työ- ja opiskelupaikoilla ja yhteiskunnassa yleensä! Vai väittääkö joku vastaan? Okej, mutta istu potalla ensin!

Tähän on tultu koska se ei ole minun asiani. Minä en ole "heitä". He ovat jotain ihan muuta, Ja jos olet eri mieltä joudut potalle!

Haloooo..... kukaan kotona?

(tämä siis ei ole kohdistettu niitä paremman väen hybriksen uhria vasten, siis ketjun aloittaja jne.)

Herr Doctor

ViestiKirjoittaja Herr Doctor » 29.10.2004 11:59

Nii juu mutta jos en olisi kussut purkkiin pari vuotta sitten niin ei olisi tarvinut töitäkään tehdä sinä kesänä.. :evil: :roll: Välillä on vaan pakko nöyrtyä tollasiin perkeleen testeihin jos meinaa rahaa tienata. :(
luonnollisuus on jotenkin sottaista hommaa. Pöpöjä sun muita -sita

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.10.2004 14:31

Nuo on kuitenkin aika yksilöllisiä nyö näkymisajat. Selvisin pari viikkoa sitten testeistä joita pari päivää ennen olin poltellut vielä kukkaa. Skydrive kerro tuloksista sitten kun ne saat :)

Palaa sivulle “Politiikka ja media”