Kuva

Julkisen polttelun tärkeys

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Keke-
Viestit: 401
Liittynyt: 16.10.2006

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Keke- » 16.10.2008 23:07

Kiuru kirjoitti:...

Tämä on hyvä idea. Olisin varmasti valmis lähtemään mukaan. Pitäisi vain saada tiedotus toimimaan kunnolla, että toteutus onnistuisi. Ja varmoja ilmoittautumisia olisi hyvä saada ennen tämän tapahtumista. Julkisuuteen varmasti päästäisiin, vaikka osallistujia olisi vain 20. Kuumottelijoita on vain liikaa. :think: Mitään ei viitsitä tehdä asian eteen seurausten pelossa. Polttelevat kaverinikin pitävät minua hulluna tämän suunnitelman ansiosta. :roll:

Täytyy sopia päivä ajoissa ja lähettää tietoa eteenpäin tekstiviestein, puhelimitse, foorumeilla, irkitse, muuten netissä ja ihan puhuen.

Jonkinlainen wiki-sivusto lisäksi ja sinne niitä ilmoittautumisia.


Tuon saisi toimimaan, jos poliisiasemille marssittaisiin yhdessä. Ihmiset voisivat tulla tarkistamaan, että onko OIKEASTI mahdollisia ilmoittautuneita niin paljon. Ja kun näkisi jo poliisiaseman ulkopuolella, että väkeä tosiaan on menossa ilmiantamaan itsensä, on oma kynnys huomattavasti matalampi.

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja åke pakana » 18.10.2008 18:38

kuka tunnustaa? vaimon supertarkka hampunenä haistoi tänään raision ikean eteisessä ganjan tuoksun.

eipä silti, itse en suostuisi kulkemaan ko. yhtiön halpapaskakiinantuote valikoimaa tarkastelemaan, ilman mieltäkohottavaa riistovapaata luonnon yrttimyrttiä.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 22.10.2008 13:49

Se ärsyttää eniten kun ihmiset ei voi käyttäytyä normaalisti kun jossain palaa hamppu. Heti alkaa kysely ja haistelu jos on porukkaa lähistöllä ja varsinkin jos on kyse nuoremmista tyypeistä. Ihan kuin kyse olisi jostain kovinkin ihmeellisestä asiasta.

Minä oon ainakin sen verran epäsosiaalinen että haluan monesti vain chillata omien kavereiden kanssa, enkä kaipaa mitään lokkia siihen pummimaan savuja.

Avatar
VonHybel
Viestit: 60
Liittynyt: 23.4.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja VonHybel » 22.10.2008 14:30

Keijo-Annikki kirjoitti:Se ärsyttää eniten kun ihmiset ei voi käyttäytyä normaalisti kun jossain palaa hamppu. Heti alkaa kysely ja haistelu jos on porukkaa lähistöllä ja varsinkin jos on kyse nuoremmista tyypeistä. Ihan kuin kyse olisi jostain kovinkin ihmeellisestä asiasta.


Se on ihmeellinen asia jos siihen ei ole tottunut.

Antti Alien
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 12.3.2005

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Antti Alien » 22.10.2008 19:18

Keijo-Annikki kirjoitti:Se ärsyttää eniten kun ihmiset ei voi käyttäytyä normaalisti kun jossain palaa hamppu. Heti alkaa kysely ja haistelu jos on porukkaa lähistöllä ja varsinkin jos on kyse nuoremmista tyypeistä. Ihan kuin kyse olisi jostain kovinkin ihmeellisestä asiasta.

Minä oon ainakin sen verran epäsosiaalinen että haluan monesti vain chillata omien kavereiden kanssa, enkä kaipaa mitään lokkia siihen pummimaan savuja.


Esitän nöyrimmät anteeksipyyntöni, olen itsekin sortunut tähän :oops: En kylläkään kysele enkä pummi, mutta vedän nenään tuoksua todennäköisesti varsin silminnähtävästi ja saatan hieman kauempana mainita HUUmaavasta tuoksusta, jos joku asiaa arvostava on mukana :) Anteeksi siis, jos olen aiheuttanut jollekulle kuumotuksia valtaisalla hajukeräimelläni. :D

highkuumottaja
Viestit: 1
Liittynyt: 7.10.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja highkuumottaja » 22.10.2008 19:32

Keijo-Annikki kirjoitti:Se ärsyttää eniten kun ihmiset ei voi käyttäytyä normaalisti kun jossain palaa hamppu. Heti alkaa kysely ja haistelu jos on porukkaa lähistöllä ja varsinkin jos on kyse nuoremmista tyypeistä. Ihan kuin kyse olisi jostain kovinkin ihmeellisestä asiasta.

Kannattaa mennä piiloon polttelee jos tällainen häirtsee, ei tuu ainakaa kukaan kyselee tai pummimaan.

Avatar
Keijo-Annikki
Viestit: 501
Liittynyt: 8.12.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Keijo-Annikki » 23.10.2008 8:24

highkuumottaja kirjoitti:...
Kannattaa mennä piiloon polttelee jos tällainen häirtsee, ei tuu ainakaa kukaan kyselee tai pummimaan.


Joo, mutta olis hienoa kun ei tarvitsisi aina mennä sivummalle ja piiloon. Sen pitäisi olla yhtä normaali asia kuin tupakanpoltto. No, tähän kulunee vielä aikaa tovi.

Avatar
Weedster
1 tähti
1 tähti
Viestit: 322
Liittynyt: 7.7.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Weedster » 23.10.2008 8:38

Keijo-Annikki kirjoitti:...

Joo, mutta olis hienoa kun ei tarvitsisi aina mennä sivummalle ja piiloon. Sen pitäisi olla yhtä normaali asia kuin tupakanpoltto. No, tähän kulunee vielä aikaa tovi.


Tuleehan jengi pummimaan röökiäkin. :lol:

Noh, ei ollu tarkotus provosoida mihinkään, itse koen sen positiivisena että joku tulee pummimaan tai muuten vaan juttelemaan. Jotenkin tulee hyvä mieli kun tapaa toisen hampuusin. :pimp:
No nyt on perustettu Hamppukaupunki, ja se kaupunki on Tampere tietenki.

Supertohtori
Viestit: 4
Liittynyt: 5.10.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Supertohtori » 8.11.2008 23:48

Keijo-Annikki kirjoitti:...

Joo, mutta olis hienoa kun ei tarvitsisi aina mennä sivummalle ja piiloon. Sen pitäisi olla yhtä normaali asia kuin tupakanpoltto. No, tähän kulunee vielä aikaa tovi.


Klisee sanoa että suomi on takapajula, mutta näin se vain on tän asian kanssa. Hassua kyllä kuinka esim. monissa keski- ja etelä-Euroopan maissa tietyissä paikoissa pössyttely julkisilla paikoilla on yhtä normaalia kuin tupakanpoltto mutta täällä kaikki on että WTF. Ehkä se siitä joskus tulevaisuudessa, on täällä tampereella joinakin iltoina näkynyt melko avointa pösäyttelyä joidenkin baarien edustalla.

Vieras

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.11.2008 1:02

En tajua miks mennä sivummalle. Samoissa paikoissa ite poltan joissa saa polttaa tupakkaakin, poislukien siis tupakkahuoneet baarien sisällä. Tampereella ainakin niiden baarien edustoilla joissa käyn voi pössytellä ihan rauhallisesti vaikka poken vieressä kuhan vaan muuten osaa käyttäytyä. Eipä se näytä ihmisiä haittaavan, mut harvemmin kukaan tulee savuja kyselemään. Monet toteaa et joku polttaa kannabista mut siihen se sit jääkin. aika hyväksyttyä nykynuorison keskuudessa ainakin omissa piireissä joissa tosiaan harvemmat pössyttelevät edes säännöllisesti tai ovat edes koittaneet. :pimp:
Tuli tästä mieleen kerran kun käväsin jopolla ja sanoin portsarille meneväni automaatille, takas tullessani portsari vaan totes et aika oudolta haisee pankkiautomaatilla :D

Avatar
punkki68
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 565
Liittynyt: 17.3.2006

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja punkki68 » 9.11.2008 2:35

åke pakana kirjoitti:kuka tunnustaa? vaimon supertarkka hampunenä haistoi tänään raision ikean eteisessä ganjan tuoksun.

eipä silti, itse en suostuisi kulkemaan ko. yhtiön halpapaskakiinantuote valikoimaa tarkastelemaan, ilman mieltäkohottavaa riistovapaata luonnon yrttimyrttiä.


en tunnusta.. sinnepäin harvoin asioidaan

- Meidän visiomme on luoda parempi arki monille ihmisille, valmistamalla hyvin suunniteltuja ja toimivia huonekaluja halpaan hintaan.
Raision IKEA-tavaratalo on pinta-alaltaan 26 650 neliömetriä. Meillä voit seikkailla lukuisien mallihuoneiden ja mallikotien läpi ja löytää mahtavia ideoita kodin sisustamiseen. IKEA-tavaratalossa ostosten tekeminen on viihtymistä. Olemme myös perheystävällinen tavaratalo. Rakastamme lapsia ja tarjoamme perheen pienimmille valvotun ja ilmaisen leikkialueen, Smålandin, jossa he leikkivät kun itse kiertelet tavaratalossa. Ravintolassamme nautit ostosten lomassa täyttävän ja herkullisen aterian. Myös lapsille ja perheille löytyy omat herkut. Tervetuloa viettämään viihtyisä päivä kanssamme! -

ostaessani kotiviinisettiä susirajan sisäpuolisesta tarjoustalosta tunsin oloni turvalliseksi. varmaankin vaimojen hamppunenät kärsivät ilmastosta tai jalkahiestä. ja mitähän prolet piittaavat toistensa tekemisistä. jos lasta ei raiskata silmien alla niin antaa olla.
"Well, I think if you say you're going to do something and don't do it, that's trustworthiness."
- G.W.Bush

Avatar
jikangas
Viestit: 329
Liittynyt: 25.5.2006

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja jikangas » 30.11.2008 3:59

EN lukenut edes edellisiä viestejä, etsin vain otsikon minne purkautua..

Mulle tuli tänään vain tunne, miksi v..ussa salata. Mitä väliä. Mitä jos ihmiset näkee? Mitä jos sukulaiset tietää? Jos kaikki olisivat nähneet dokumentit run from the cure ja in pod we trust niin tämä tunne saattaisi hyvin jatkua.

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Tuppu » 30.11.2008 13:13

Suomalainen alkoholikulttuurikin on varmaan jäänne kieltolain alta. Vaikka on jo pari-kolme sukupolvea mennyt, niin silti on aivan kummallista viinarallia hinnan perässä ja muutenkin asenteet alkoholiin ovat hyvin kärjistyneitä. En tiedä sitten kuinka kannabiksen laillistuttua, mutta uskoisin asenteiden kuitenkin muuttuvan hitaasti. Itse kuitenkin vähän mietin kenelle mitäkin paljastan, ihan vain itseni vuoksi.

SamSon
Viestit: 90
Liittynyt: 11.9.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja SamSon » 30.11.2008 13:56

Supertohtori kirjoitti:...

Klisee sanoa että suomi on takapajula, mutta näin se vain on tän asian kanssa. Hassua kyllä kuinka esim. monissa keski- ja etelä-Euroopan maissa tietyissä paikoissa pössyttely julkisilla paikoilla on yhtä normaalia kuin tupakanpoltto mutta täällä kaikki on että WTF. Ehkä se siitä joskus tulevaisuudessa, on täällä tampereella joinakin iltoina näkynyt melko avointa pösäyttelyä joidenkin baarien edustalla.

No ei kyl jossain Lissabonissa tai Barceloonassakaan olla vaan et jaa, joku nyt polttaa hashista. Kyl se sielläkin on juttu, josta kommentoidaan ja etenkin tullaan savuja pummimaan. Suomessa vaan on se ero, että täällä monet pitää sitä jotenkin ihmeellisenä jos polttaa yleisellä paikalla, kun siellä se on vaan sitä että joku polttaa ja sit voi kommentoida/pummia. :)
Ero sit jos on jossain ihan polttelupiireissä tai bileissä, silloin se nyt ei ketään kiinnosta kummemin, mutta jossain normipaikassa on yllä kuvattu meno.

Mut esim. vaikka Portugalissa on käyttö dekriminalisoitu, niin ei siellä silti polteta yrttiä kun röökiä ihmisten nenän alla. On ihan kohteliastakin mennä vähän sivummalla koska kaikki eivät sitä kuitenkaan ymmärrä tai tykkää siitä. Vähän sama kun alkoholin juominen julkisella paikalla. Ei sinällään kielletty, mut vähän epäkohteliasta paikasta riippuen. Sama hollannissa. Portugalissa on kyl tosin kutenkin vähän vainotusta mukana, koska poliisilla on kai sinällään oikeus takavarikoida poltot ja määrätä esim. päihdehoitoon paikallisia tai jotain sellasta.


Oltiin Portugalissa tos kesän lopussa liftaamassa lyhyesti yhen kaverin kanssa, niin ainoot kyydit jota saatiin saatiin tarjoomalla savuja :) Yks pysäyttämäni tyyppi esimerkiks näki kun kaveri oli käärimässä jopoa, ja vasta kun sai vahvistuksen siihen että jopo on, tarjosi kyydin. Saatto kyl liittyä aika paljon meidän ulkonäköön ja hajuun, ja siihen että maan niissä osissa oli sillon aika paljon oudon näkösiä ulkomaalaisia tyyppejä boomin transsitanssi pippaloista liikkeellä, josta oli mediassakain siellä aika laajasti ilmoteltu mm. jotain hapon ja pilven myyntijuttuja.

Jooali
Viestit: 13
Liittynyt: 10.11.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Jooali » 30.11.2008 20:51

Pysähdytääs nyt hetkeksi ja kelataan vähän. Ei kukaan puistopössyttelijä ole mikään arjensankari siksi, että uskaltaa myssytellä julkisesti. Ei myöskään kotonaan poltteleva ole häpeäpilkku, joka piilottelemalla huumeidenkäyttöään vahvistaa kieltolakia. Jokainen sytyttää siellä, missä siltä tuntuu. Jointti on monelle rentouttava ja mukava nautinto siinä, missä kupillinen laaduksta kahvia. Alkoholiin rinnastaminen on jo sinänsä naurettavaa enkä näe sitä kovin hedelmällisenä retoriikkana. Se, että me kasvatamme tai/ja poltamme, ei tee meistä samanlaisia. Pitäisi pyrkiä siihen, että nähtäisiin itsemmekin vain yksilöinä eikä rajattuna porukkana, joka on homogeeninen yksin sauhuttelun takia.

Kukin polttakoon sellaisina hetkinä, kun se mukavalta tuntuu. Kukin kuumottakoon tai olkoon kuumottamatta. Pääasia, ettei stressata jostain helkkarin julkisuuskuvasta eikä pädetä "velvollisuuksistamme hampunpolttajina".
- Did you kill anybody?
- A few cops.
- No real people?
- Just cops.

Newbie-_
Viestit: 36
Liittynyt: 1.9.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Newbie-_ » 8.12.2008 0:32

reijo hiller kirjoitti:...


Mielenkiintoista vain on se, että tälläkin forumilla on kaksi tuhatta ihmistä, jotka haluaisivat kannabiksen laillistuvan, mutta kuinka moni on nostanut ylipäänsä tikkua ristiin sen eteen? Ei, pysytään vain salassa kaikki ihan hiljaa ja toivotaan että jotain tapahtuu. Tämä ei ainakaan meikäläiseen tee oikein vaikutusta, mutta eipä se mitään, tapansa kullakin.



Itse kuvittelen ainakin hoitaneeni hyvin "kansalaisvelvollisuuttani" Olen jopa oman äitini ja kavereita saanut vakuutettua että on parempaa ku alkoholi ja tupakka. Jos ei pelkät suulliset argumentit auta nii oon näyttäny tutkimuksia ja tilastoja. Ja myös sitä olen painottanut että ei saa ostaa PL:llä ku rahat ihan väärille tahoille ja ei tiedä mitä kakkaa laitettu sekaan. Silti olen myös rehellisesti kertonut haittapuolista ja miinuksista.

Itse nyt olen muutenkin poliittisesti keskivertoa kansalaista aktiivisempi (se ei paljoa vaadi) :D
life is life

scarfacd
Viestit: 72
Liittynyt: 5.11.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja scarfacd » 24.12.2008 9:20

Kyl maar sitä julkisilla paikoillakin välillä pitää poltella. Ei siviilit sua putkaan voi pistää vaikka vähän ikävästi katselevatkin välillä.

Avatar
Prostitute
Viestit: 494
Liittynyt: 24.11.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Prostitute » 29.12.2008 16:41

Joskus tulee poltettua sellasella puoljulkisella paikalla. Ei missään keskikaupungilla, vaan esim hakaniemen rannassa on 1 spotti mis saa rauhassa istua. Viimeeks tosin ei taidettu näyttää kovin järkeviltä, kun siin oli 4 taas niin nistin näköstä jätkää vetämässä bongista sitä settiä. Mut pari päivää sitten olin dösärillä, kun joku keppijätkä siinä läähätti rööki suussa. Haistoin tutun yrtin ja aloin tsiigaamaan kaveria siis ihan nonstop(olin kyl itekki poltellu...) :D
Bileissä en nykyää polta.. Meen partsille niin sielt tulee 5 sälliä sit pummimaan ni ei sekään oo kovin kivaa kun on se 1 jopo joka itelle on just sopiva..

TestoMan
Viestit: 33
Liittynyt: 15.1.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja TestoMan » 31.12.2008 10:29

Vastaus Samsonille:
Espanjan hasis kulttuurista. Itse en ole nähnyt missään palavan yhtä monta jointia yhtä aikaa kun Barcelonan pelissä. En tiedä johtuiko halvasta katsomosta vai mistä, mutta vähintään 2/3 poltti puoliajalla. Todella rentouttavaa.
Espanjassa hasiksen löytäminen kestää mihin päivään tahansa max 5 minuuttia. Sitä on tarjolla kaikkialla ja joka paikassa. Siis suuremmissa kaupungeissa. Espanjan poliisi puuttuu julkiseen poltteluun, mutta ei siitä mitään rangaistusta tule. Jointit vaan tumpattava ja öisin eivät puutu sitä vähääkään. Taas tuossa viime kuussa Alicantessa meni viikko sellaisessa yläpilvessä, että sitä tulee melkein ikävä. Se joka väittää että hasis on paskaa ei ole koskaan polttanut kunnon hasista ja suomessa saatava pl ei ole hasista.

Kiitos ja Aamen.

yo quiero Espana!
Miksi tehdä tänään jotain sellaista, jonka huomennakin voi jättää tekemättä

husky
Viestit: 20
Liittynyt: 5.3.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja husky » 4.1.2009 13:27

Poltan julkisilla paikoilla sivistyneesti, eli esim jossain puistossa.
Jos joku kehtaa tulla jotain sanomaan niin kannattaa sanoa että olkaa hyvät ja pyytäkää poliisi paikalle. monilla (etenkin hieman vanhemmilla ihmisillä) on täysin vääristynyt käsitys siitä millä tavalla laissa suhtaudutaan kannabikseen ja usein luulevat että hampuusi joutaisi sätkänsä takia vankilaan. tehdään selväksi että edes suomen laki ei kuse niin pahasti kuin sen kuulijat.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa