Kuva

Julkisen polttelun tärkeys

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
GuerillaRico
Viestit: 160
Liittynyt: 14.3.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja GuerillaRico » 28.8.2010 17:43


Eli eikun tekemään "jointti-iskuja" useemmalla tyypillä kauppakassilinen jointteja ja niitä jaellaan jossain, ihan spontaanisti ilman että mitään ilmoteltu. :mrgreen:
Gangsta rap made me do it.
Miksi tehdä mitään tänään jonka voi tehdä huomenna?

Avatar
Flintstoned
Viestit: 33
Liittynyt: 28.10.2009

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Flintstoned » 21.9.2010 12:22

Itsekin tykkään poltella julkisilla paikoilla. Olen myös ruvennut tägäilemään julkisesti keskellä päivää, loppuenlopuksi ihmisiä ei kiinnosta. Vähän on ehkä tyhmää tehdä noita molempia noin avoimesti, varsinkin jos kotona kasvaa, mutta minkäs teet. Useimmiten, kun toimii tosi smoothisti eikä kuumota, niin ei kukaan edes tajua mitä teet. Hehee :pimp:

Antti Alien
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 604
Liittynyt: 12.3.2005

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Antti Alien » 21.9.2010 19:21

Flintstoned kirjoitti:Olen myös ruvennut tägäilemään julkisesti keskellä päivää

Jumaleisson. :evil: Jos tuommoisen kaupunkiterroristin näen, niin käytän välittömästi jokamiehen kiinniotto-oikeuttani. Jos haluaa kaunistaa katukuvaa, niin miksei voi tehdä oikeaa graffitia? Mieluusti vaikka alikulkuun, ei liikehuoneiston seinään. Tägäämällä sotkemista en ymmärrä niin yhtään.

Anteeksi offtopic. :oops:

Avatar
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1380
Liittynyt: 18.1.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 21.9.2010 22:00

Antti Alien kirjoitti:...
Jumaleisson. :evil: Jos tuommoisen kaupunkiterroristin näen, niin käytän välittömästi jokamiehen kiinniotto-oikeuttani. Jos haluaa kaunistaa katukuvaa, niin miksei voi tehdä oikeaa graffitia? Mieluusti vaikka alikulkuun, ei liikehuoneiston seinään. Tägäämällä sotkemista en ymmärrä niin yhtään.

Anteeksi offtopic. :oops:


Olin ennen suunnilleen yhtä jyrkästi vastaan. Mutta olen kuitenkin huomannut, että itseäni silmään ei pistä yhtään niitten tyyppien tägit, jotka osaa oikeesti maalata ja on tehny hienoja maalauksiaki. Toisaalta semmosten tyyppien tägit yleensä on ihan nättiä katottavaa ja asiallisissa paikoissa, eikä mikään tiimaritussilla tehty suttu omakotitalon ikkunassa. (muok, enpä huomannut, että jatkoin offtopicciin)

Itse aiheesta: Olen vasta pikkuhiljaa uskaltautunut melkein ihmisten ilmoille polttelemaan, mutta mieluusti vieläkin polttelen piilossa. Joku paranoia niskassa, mikälie.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

Avatar
GuerillaRico
Viestit: 160
Liittynyt: 14.3.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja GuerillaRico » 22.9.2010 14:07

Ite kyllä aika avoimesti polttelen, tietysti sitä vähän olan yli kurkkii, että jos poliisit sattuis ajelemaan ohi, mutta ei siinä muuten. Ei ne ihmiset sitä pientä jointtia röökistä erota, tai sitten ei vaan välitä...

E: En sitte tiiä jos ite kasvattais nii kuumottelisko sitä enemmän. Parempihan se varmaan mitä enemmän ihmiset julkisesti polttelis, antaa parempaa kuvaa meistä hampuuseista, siis jos kunnolla käyttäytyy.

...Ei ne poliisit kerkee joka kadunkulmaan rautojen kanssa... ;) :mrgreen:
Gangsta rap made me do it.

Miksi tehdä mitään tänään jonka voi tehdä huomenna?

Avatar
katalanala
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 376
Liittynyt: 12.8.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja katalanala » 24.9.2010 20:01

Kannabista on hyvä polttaa tarpeen vaatiessa julkisesti siten, että noudattaa pilkulleen hyviä tapoja ja tupakkalakia. Monet vihaavat pilven käryä eikä se ole mikään vika siinä missä tupakan käryn vihaaminenkaan. Mielipiteeni on sellainen, että vain huomaavainen polttelija voi edistää asiaansa.
Kuva

Avatar
Undrln
Viestit: 151
Liittynyt: 28.3.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Undrln » 24.9.2010 21:14

En usko "julkiseen polttamiseen" vain enemmänkin yleensä olemalla julkisesti kannabiksen käyttäjä. Paras tapa rikkoa stereotypioita on näyttää ihmisille millasia ihmisiä kannabiksen käyttäjät oikeasti ovat ja antaa ihmisille omakohtaisia positiivisia kokemuksia. Spliffaaminen kadunkulmassa ei ole yksi niistä parhaista tavoista, koska ihmisiä vituttaa se savu ja haju.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 25.9.2010 1:38

Undrln kirjoitti:En usko "julkiseen polttamiseen" vain enemmänkin yleensä olemalla julkisesti kannabiksen käyttäjä. Paras tapa rikkoa stereotypioita on näyttää ihmisille millasia ihmisiä kannabiksen käyttäjät oikeasti ovat ja antaa ihmisille omakohtaisia positiivisia kokemuksia. Spliffaaminen kadunkulmassa ei ole yksi niistä parhaista tavoista, koska ihmisiä vituttaa se savu ja haju.

Molempi parempi. Jos röökiä voi polttaa kadulla, niin miksei kannabista? No ei sitä nyt ehkä aamulla bussipysäkillä viitsisi kärytellä, mutta viikonloppuna ihmisvilinässä parin kaljan rohkaisemana - mikä ettei. Totta kai se on aina parempi jos saa vaikutettua ihmisiin sanoin, mutta katukuvassa tuoksuminen (vain murto-osa ihmisistä oikeasti tajuaa mistä se tuli, ja siinä vaiheessa olet jo kaukana :p) on myös helppo konsti edistää asiaa pienellä vaivalla.

Avatar
Koistinen
Viestit: 31
Liittynyt: 11.4.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Koistinen » 26.9.2010 21:55

Ite ainakin hiisailen julkisilla mestoilla ilman kuumotuksia.
Just chilling

Avatar
Warewolf
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1224
Liittynyt: 3.2.2005

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Warewolf » 28.9.2010 1:21

Mä nyt en ihan missä sattuu polttele, mut omieni joukossa ollessani en skitsota onko poliisi paikalla vai ei. Ihan rauhassa olen saanut olla niissä tilanteissa, poliisi ei ilmeisesti halua ottaa riskiä rähinästä. Hippilaumassa en oikein viitsi, ne tiedetään vaarattomiksi ja poliisin suhtautuminen on piirun verran tiukempaa silloin.
Tästä asiasta on suunnitteilla eräs pikku aktio, mut en siitä sen kummempaa huutele, vielä...
Mut. Julkinen polttelu on mun mielestä ok, niin kauan kuin kykenee keskustelemaan asiasta järkevästi mahdollisten tuulipukujen tms kanssa.
Natsimoderoinnin puolesta.

*has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?*

anderec
Viestit: 399
Liittynyt: 4.7.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja anderec » 6.10.2010 1:02

nyt on alkanu polttamaan julkisesti paljon enemmän ku ennen, tajunnu tässä "vanhetessa" ett ei jengiä oikeasti kiinnosta, vaikka joku rauhallinen normijätkä polttaiski jopon siinä keskustan penkillä tms mestassa. Enemmän oon oikeestaan saanu pahoja katseita ku kyykkii jossain puskassa "stealthisti" ja savuttaa.
Tuli mieleen yks tapaus jossa olin baarin jonossa, siellä oli joku avajaistapahtuma tms, niin jengiä oli siinä jonossa varmaan parisataa, paikkakunnallani asuu 30 000 ihmistä eli siinä mittakaavassa melkonen posse oli siinä tuttuja ja ei tuttuja. 2 jointtia siin poltettiin ihan rauhassa jonossa ilman mitään kuumotteluja, kukaan sen pahemmin kattonu vaikka jostain takaa kuulu että "joku polttaa pilveä". Yks jannu siinä edessä vaikutti vähän vaivaantuneelta ja vilkuili vähän väliä, kysyin että haluutko savut, vastat että ei kiitos, tuoksuu kyllä hyvältä. Jos jengi polttaa jonossa röökiä, niin pahemmalta se rööki haisee oikeasti tottumattoman nenään ku kukka.

Aivot tietty peliin mukaan, ettei nyt polttele missään koulujen lähellä, lasten lähellä, vanhusten lähellä jne. esim. bussipysäkilä en haluis polttaa ihan toisten ihmisten huomioimisen takia, kaikki ei todellakaan oo ok siihen että niiden naamaan tuleee nonstop savua parin minsan ajan. Jos ite en polttais niin varmaan alkais vituttaan kans.
"When injustice becomes law, rebellion becomes duty." - Thomas Jefferson

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Aukikco » 6.4.2011 12:47

Riko lakia. Miksi kansalaistottelemattomuus on tärkeää?
‎"eikä vapautta ja kestävää, oikeudenmukaista yhteiskuntaa synny yltiöholhoavassa ilmapiirissä, jossa ihmiset tanssivat robottiorkesterin tahtiin luullessaan sitä ainoaksi sallituksi sävelmäksi."

L0pp3

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja L0pp3 » 30.1.2012 21:19

Kannabis, kasvatus ja kuumottelu.. Onko siinä loppujenlopuksi yhtään mitään järkeä ? siis siinä kuumotuksessa kannabiksen suhteen. Kasvatan tällähetkellä ja tulen kasvattamaan myös tulevina päivinä tai toisin sanottuna niin kauan kun vapaana olen.
mutta asiaan, aihe oli julkipolttelu tai sen tärkeys. Asia on hyvä, kesällä tulee poltettua lähes päivittäin pihalla ilman mitään ongelmaa kuumotuksesta, joskus tulee ihmiset pyytämään hittejä, toisinaan ei. Varmasti annan jokaiselle joka vain pyytää, vastaavaa polttelua näkee ympäri suomea, varsinkin kesällä, jos ihminen liikkuu pois koneensä ääreltä pihalle, tulee se varmasti näkemään julkipolttelua. Talvella voi olla vähän nihkeämpää kuin kesällä, mutta myös talvella on tullut vastaan ihmisiä bongin kanssa tai jointtia tuprutellen. Olen myös itse tehnyt samaa, aina on kiva nähdä vastaantulevia ihmisiä jotka tuoksuu kannabikselle tai mukavan iloisia rastapäitä mistä seuraa välitön ajatus, "varmaan poltteli hetki sitten ja marssii iloisena kadulla" Olen muutenkin innostunut kannabiksesta, olen antanut sitä ilmaiseksi, kukintoa, hasista, siemeniä, kasvatus-apua niin välineiden kuin tiedon muodossa, poltteluvälineitä ja kaikkea mitä tämä lista ei sisällä. Tätä on jopa jatkunut vuosia, saan enemmän myös siitä, että näen ihmisten tekevän samaa varsinkin julkisesti, joskus oon nähnyt helsingissä siemeniä jakavia ihmisiä, mistä sain idean kokeilla itse myös samaa. Tuntui hienolta jakaa ilmaisia siemeniä 10kpl pusseissa random vastaantulioille Kuopion keskustorilla kauniina kesäpäivänä.

Suosittelen jokaiselle myös avointa polttelua ilman turhia kuumotuksia, vaikka kannabis on vielä laitonta, tulette silti olemaan paljon vapaampia jos ette mieti siitä seuraavia sakkoja. Miettikää tätä vaikka harrastustoimintana, esimerkiksi kasvatus. Kasvata kannabista harrastuspohjalta, lähes jokainen harrastus maksaa. Ajatelkaa positiiviesti näin, että: "kiinni jäämisestä tuleva sakko on vain harrastustoiminnan lisenssimaksu"
Pieni muistutus ja H merkintä ei käytännössä tarkoita mitään (pois lukien firmat jotka vaativat tarkempaa selostusta taustasta) Itse maksan mielellään kasvatuksesta aiheutuneen sakon ja käyttörikoksista tulleet kulut.

Perun sittenkin edellisen lausahduksen, tai lisään lainausmerkit kohtaan "mielellään", tuskin kukaan tästä aiheesta maksaa mielellään sakkoja, tai mistään muustakaan. Mutta painotan vielä, ei taistella poliisia vastaan, taistellaan lakia vastaan. Poliisi tekee työtä, joka sakottaa harrastuksesta kiinnijäätäessä siihen asti, kunnes laki sallii asian.

Nyt kaikki siis joukolla pössyttelemään pihalle, näkyvälle, mutta kuitenkin omaa järkeä käyttäen !
Luin myös teksin kohdasta "jointteja pussissa kaikille" osallistun varmasti kyseiseen tapahtumaan jos sellainen järjestetään. Mieluusti niin että on ennaltasovittu paikka missä niitä jointteja jaetaan, ja sit koko porukalla pössyttelemään tiettyyn paikkaan mikä edistäisi mediassa näkyvyyttä. Olen mukana ! Lupaan että jos tämä tapahtuu, tulen myös kasvattamaan samaan aikaan toivoen myös että kukaan muukaan ei kuumotuksien takia kaada puskia tai jättäisi osallistumatta.

Ps. nostin tämän topikin ylös koska eikai se oli julkista pössyttelyä ja sen esillä olo jos siitä ei edes keskustella asianmukaisessa topikissa :guru: ja nyt :pimp:

wumbatti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 899
Liittynyt: 18.8.2009

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja wumbatti » 31.1.2012 0:56

Illalla koiran kanssa lenkillä, ovesta ulos ja jointti huulee. Kivaa oli :pimp:

Avatar
pizbuin
Viestit: 536
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja pizbuin » 31.1.2012 12:24

Antti Alien kirjoitti:...
Jumaleisson. :evil: Jos tuommoisen kaupunkiterroristin näen, niin käytän välittömästi jokamiehen kiinniotto-oikeuttani. Jos haluaa kaunistaa katukuvaa, niin miksei voi tehdä oikeaa graffitia? Mieluusti vaikka alikulkuun, ei liikehuoneiston seinään. Tägäämällä sotkemista en ymmärrä niin yhtään.

Anteeksi offtopic. :oops:


Puhallan savut sun naamalle, niin otat ite sen tussin kauniiseen käteen ja meet tykittää metron nakit mustaks. :pimp:

Viikko sitten Ravintola Kuudennenlinjan tanssilattialla reggae mamman laulaessa kierrätin greenerispliffii. Eikös pelkkä tupakointi kielletty ravintoloissa?

Avatar
muggg
Viestit: 330
Liittynyt: 8.11.2009

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja muggg » 31.1.2012 13:41

Kuulostaa kyllä hauskalle tämä laittomuus. Eise ainakaan viime kesänä siltä tuntunut. Olimme lähes päivittäin samassa puistossa tai satamassa pitämässä hippirinkiä joutumatta tekemisiin virkavallan kanssa. Eikä tuo tuntunut muitakaan auringonpalvojia häirihtevän vaikka etäisyyttä oli pahimmillaan vain muutamia metrejä. Oon vahvasti sitä mieltä että 99% ihmisistä ei kiinnosta paskaakaan mitä muut tekevät, kunhan eivät aiheuta häiriö käyttäytymistä. Rohkeesti vaan valtaamaan puistot ja rannat, mitä useempi tietää sen parempi.

Avatar
pizbuin
Viestit: 536
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja pizbuin » 31.1.2012 14:47

muggg kirjoitti:Oon vahvasti sitä mieltä että 99% ihmisistä ei kiinnosta paskaakaan mitä muut tekevät.


Tää on kyl nyt väärinpäin. 1% ei kiinnosta ja 99% kiinnostaa. Miettikää vaikka iltapäivälehtien tai seiskan menekkiä. :)

Mua ainakin kiinnostaa mitä muut touhuaa.

Olkko231
Viestit: 11
Liittynyt: 10.10.2011

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Olkko231 » 31.1.2012 16:06

Hih.. luin vahingos otsikon aluks "Julkisen juopottelun tärkeys" :laugh:

Avatar
HL1979
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 897
Liittynyt: 26.11.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja HL1979 » 31.1.2012 17:34

pizbuin kirjoitti:Puhallan savut sun naamalle, niin otat ite sen tussin kauniiseen käteen ja meet tykittää metron nakit mustaks. :pimp:

Joo-o:

MTV3 kirjoitti:Graffitintekijät aiheuttavat usein päänvaivaa esimerkiksi Helsingin poliisille. Tutkinnanjohtaja Toni Uusikiven mukaan tyypillinen graffitintekijä on usein syrjäytymisvaarassa, 20-ikävuoden hujakoilla oleva mies.

– Tekijä on usein poliisille entuudestaan tuttu, jolla ei ole työ- tai opiskelupaikkaa. Taustalla on usein huumausainerikoksia ja muuta pientä rikollisuutta, Uusikivi kertoo.

Hänen mukaansa graffitintekijöitä saadaan kuitenkin harvoin kiinni, koska rikoksia tehdään paljon. Hänen johtamansa ryhmä pyrkii estämään erityisesti sarjarikollisten aikeita.

– Viime vuonna eräällä henkilöllä oli tutkinnassa peräti 165 eri tapausta, Uusikivi toteaa.

MTV3 Uutiset kertoi aikaisemmin tänään, että esimerkiksi Helsingin kaupunki pulittaa vuosittain noin 600 000 euroa graffitien siivouksista. Uusikivi myöntää, että erityisesti iskut metrovaunuja kohtaan ovat lisääntyneet.

– Jos koko metrovaunun sotkee, siitä voi tulla helposti yli kymmenentuhannen euron lasku. Ja silloin kyse on jo törkeästä vahingonteosta.

Poliisi tutkii graffititapauksia vahingontekoina ja törkeinä vahingontekoina. Rangaistukseksi voi saada sakkoa, ehdollista vankeutta ja joissakin tapauksissa jopa ehdotonta vankeutta.

Omasta mielestäni on yhtälailla typerää sotkea metrovaunu, kuin maksattaa veronmaksajilla kymppitonni sen putsaamisesta. Mutta jos vastakkain laitetaan kivannäköinen teos harmaassa alikulkukäytävässä ja sen putsaaminen veronmaksajien varoilla, niin oikeastaan vain jälkimmäisen pitäisi olla rikollista.

Mitä tuohon uutiseen tulee, niin aika hauskasti siinä on tehty huumausainerikollisuudesta se "toinen rikos", jolla nämä pikku keppostelijat leimataan. Lisäisivät laillisten graffitipaikkojen määrää, niin ongelma pysyisi paremmin kurissa. Mutta kai siinä on sama ongelma kuin huumausaineiden dekriminalisoinnissa, kun siinä "annetaan väärä signaali". Sylettää.
Hiisi vieköön!

Avatar
Zengali
Viestit: 19
Liittynyt: 28.11.2011

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Zengali » 23.2.2012 15:06

Sanotaanko näin, että kannatan ennemminkin sitä, että kannabismyönteisyyden kohottamiseksi vaikuttaisimme poliittisesti sen sijaan, että "osoittaisimme mieltä" polttelemalla julkisesti. Suomi on kuitenkin niin takapajuinen maa, että nähdäkseni ainoa mahdollisuus vaikuttaa yleiseen mentaliteettiin on se, että pelaamme järjestelmän säännöillä. Jos joku teistä sattuisi olemaan kiinnostunut politiikasta (tai jopa vaikuttaisi siinä), niin tuokaa asiaa esille. Älkää tyrkyttäkö älkääkä varsinkaan olko fanaattisia. Heittäkää kuin ohimennen, että teidän mielestänne olisi syytä harkita huumausainepolitiikkaa varsinkin kannabiksen kohdalta. Esittäkää perusteltuja mielipiteitä ja käykää loogista sekä ymmärrettävää vertailua. Kieltolaithan eivät ole koskaan toimineet, joten vahinkojen minimointi olisi kaikkein järkevintä, eiköstä juu? Politiikkaa ei kannata tehdä yhdellä asialla, vaan asioiden kokonaisuudella. Malttia, sivistyneisyyttä ja järkeviä riskejä. Ugh.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa