Kuva

Julkisen polttelun tärkeys

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
Fruktoosi
Viestit: 38
Liittynyt: 4.1.2009

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Fruktoosi » 4.1.2009 16:01

Joskus menin bussiin polteltuani jontun. Kauheat kuumotukset oli siitä haistaisiko joku jotakin, kun bussi oli aikalailla täynnä. Pääsin kuitenkin istahtamaan jonkun tytön viereen, josta päättelin ettei hän niinkään välittäisi tuoksusta. Tyttö kuiskasikin sitten tovin kuluttua, että oliko hyvätkin savut. Totesin vaan, että jo vain, jonka jälkeen juttelimmekin koko pitkähkön bussimatkan. Olemme yhä hyviä ystäviä, vain tuon kohtaamisen ansiosta.

Silloin tällöin jotkut tulevat kyselemään savuja, ja mukavaahan tuo on silloin tällöin tavata uusia ihmisiä :wink:

testi

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja testi » 4.1.2009 16:18

Ensinnäki, hieno topic ja täyttä asiaa! Julkinen pajauttelu kannattaa tottakai. Se että uskaltaa näyttää mikä todella on, on rohkeaa ja viisastakin siinä mielessä että sinä itse kumoat kieltolain ja näytät sen myös muille. Pajautan lähes missä vain eikä kuumota paljoakaan että ihmiset katsoisivat pahasti koska sehän on mun omajuttuni eikä siinä vaiheessa muitten mielipiteillä ole mitään hölkysen väliä, mut en sen verran törkeä ole että ihmismassan keskipisteessä pistäisin spliffin palamaan ihan sivareidenki puolesta. Ei negatiivisia kokemuksia tästä aiheesta. Julkinen pajautus on yksi tie joka hampuusit voittoon vie.

veliponteva
Viestit: 155
Liittynyt: 9.8.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja veliponteva » 6.1.2009 13:34

Ei se jointti erotu tupakasta jos sitä ei iha vierestä tule katsomaan joten olen kokoenut turhaksi kuumottaa ulkona polttelua. Jos poliisiauto ajaa ohi ja sulla on jopo huulessa niin turha siinä on sitä piiloon tunkea ellet halua näyttää epäilyttävälle. Baarissa meen yleensä ulos ja sivummalle polttamaan koska monesti yleisestä pajautuksesta baarin edessä on vain baarille haittaa.

Vielä ei oo kukaa tullu kyl kysymään savuja vaikka ihmiset kulkevat ohi. En kyllä itekkään mene pummimaan vaikka yrtin tuoksun tunnistankin kadulla :)

Avatar
losti
Viestit: 14
Liittynyt: 21.12.2006

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja losti » 8.1.2009 17:14

Iso käsi teille jotka julkisesti pystytte sihauttamaan! Itse en siihen pysty (paitsi joskus poltin humalassa baarin edessä kun tarjottiin :doh:).

Ei ole kyllä tullut koskaan vastaan yrtin hajua kadulla tai missään muuallakaan.

:pimp:
Klovni heittää veivin

Kiuru
Viestit: 68
Liittynyt: 5.10.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Kiuru » 9.1.2009 1:47

Mä poltan ihan julkisesti. Ja mielelläni kerron vähän kannabiksesta jos joku ihmettelee tai kysyy. Kuumottelu on turhan rasittavaa. Kavereiden kuumottelua saanu seurata ihan tarpeeksi. Ei se hyvää tee jos kuumottelee vaan. Julkisesti kun poltetaan niin saadaan se laillisuusasia kuntoon. Ihmiset tajuaa totuuden kun näkevät joka puolella täysin "normaaleja" ihmisiä polttelemassa ganjaa. Olemmehan kuitenkin kaikkialla. Mutta ikäväksemme edelleen piilossa. :? Nouskaamme esiin ja muuttakaamme huumepolitiikkaa parempaan suuntaan! :yes:

Delfiinit
Viestit: 37
Liittynyt: 27.2.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Delfiinit » 16.1.2009 11:45

Kampusalueella tulee joskus polteltua viheralueiden läheisyydessä tai yliopiston puutarhassa. Hyväksyvän hymyn saa silloin tällöin joltain satunnaiselta vastaantulijalta, muuten saakin sitten olla rauhassa niin kauan kun ei itsekään häiritse muita. Kaupungillakin tekisi mieli pölläyttää, mutta en ole varma uskallanko. Ehkäpä, ehkäpä... :mrgreen:
Vaikka hyvin kaksipiippuinen juttu se on. Toisaalta ajattelen ettei minun päihtymiseni kuulu muille, mutta toisaalta taas haluaisin osoittaa olevani ihan harmiton ja tavallinen kaveri laittomasta harrastuksestani huolimatta.

kapu
Viestit: 25
Liittynyt: 10.6.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja kapu » 17.1.2009 7:11

En häpeile esim. bussia odottaessa tai kaupan ovella _tupakkapaikalla_ polttaa ym.
Samaan tapaan siis kuin tupakkaakin, tulee kannabistakin poltettua. :D

Julkipoltto kunniaan. Ja aika usein on tuntu pummimaan savuja - jotka olen tarjonnut ja jotka on muutamalta "puistoringiltä" saatu kyllä takaisin!
Mahtava vastaanotto eräässäkin viimekesäisessä ringissä kohteliaan kysymyksen jälkeen! :)
Ei voi kuin arvostaa kanssahampuuseja. :pimp:

Avatar
Eläväeläin
Viestit: 92
Liittynyt: 16.4.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Eläväeläin » 17.1.2009 15:35

Kylhän sitä tulee poltettua kaupungilla ja missä tahansa melkeen, Ehkä vähän syrjemmällä. Jointtia voi mielestäni polttaa missä tahansa (paitsi ehkä joku super iso tulpaani tai muuten vaan joku 10g jointti). Bongia nyt en kehtaisi polttaa missään muualla ku kotona tai jossai puskassa varmasti on tuulipukujen silmissä enemmän narkki kräkin polttoväline :D kuin yksi viaton sätkä. Tossa jonku aikaan käveltiin tyttöystävän kanssa kaupungilla ja polteltiin joipparaista ja joku mummo tuli kyselee tietä jonnekki mestaan. Ei joko tiennyt ollenkaan mikä palaa tai ei kiinnostanut. Oli oikein mukava mummo :mrgreen: .

Ei nyt aiheeseen silleen liity mut muistan kun polttelin kerran bongia kuudennen kerroksen ikkunassa ja maija ajoi alta. Ajattelin vain hissukseen että hih hih ette arvaakkaan mitä suurtapahuutta teidän päänne yläpuolella tapahtuu hih hih :mrgreen:

Siinä en kyl ole vältsisti oo samaa mieltä että julkinen polttelu nyt niin tärkeetä ole. Suurimmalla osalla ihmisitä ei kuitenkaan mitään hajuu ole mitä siinä poltellaan.

Mutta kaiken puolin kuumotukset pois ja rento meininki. Nuokin ''saavat'' juoda kaljaa missä vaan kyl mäki saan polttaa yhe perkuleen hikisen jointin :mrgreen:

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja åke pakana » 5.2.2010 23:02

nyt, jos koskaan on aika poltella julkisesti. tosin tietysti aina on... siihen asti :wink:

asiallisesti julkisesti kannabista polttavat luonnollisesti, koska ovat hyvän kasvatuksen saaneet, juridisesti täysi-ikäisiä, niin...mitäs piti..
eivät tietysti polttele alaikäisten läsnäollessa siten, että se voitaisiin luokitella asteikolla 1-5 edes kolmosluokkaan tapauksessa, jossa saadaan vaikutelma, että savukkeen nauttiminen olisi millään muodoin houkuttelevaa nuorten silmin, tai muin aistein.

minkä juristin maailma minussa menettääkään.
tajusitsä, hä? mulla teki tiukkaa.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

NudistiBudisti
1 tähti
1 tähti
Viestit: 496
Liittynyt: 24.7.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja NudistiBudisti » 5.2.2010 23:16

Ite en oo hirveesti liikuskellu kaupungilla savuissa,ilta polttaja kun oon eli juuri ennen nukkumaan menoa.Kun tuli juotua niin melkeen missä vaan tuli poltettua.

Emäntä mainitti tuossa kun tuli koirien kanssa ulkoa että oli joku polttanut hamppua.

Terveisiä sulle hampuusi:KEEP UP THE GOOD WORK!

-NB-
"Hampun sanominen huumeeksi on kuin Honda Monkeyn sanominen Harley Davidsoniksi. Kyllähän se pärisee,mutta ei sillä liiveihin pääse."

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja åke pakana » 5.2.2010 23:26

NudistiBudisti kirjoitti:Emäntä mainitti tuossa kun tuli koirien kanssa ulkoa että oli joku polttanut hamppua.


just pakkasil se sauhu (jossa tapauksis toristusaineisto) jää leijailema vähä jouko piremmäkski aikka paikalles. täst o joskus hyätty, joskus haitta.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

eetyli
Viestit: 12
Liittynyt: 9.5.2009

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja eetyli » 6.2.2010 7:43

Ei ole tullu poltettua kyl julkisil paikoil ku työnpuolesta mut tiedetään aika hyvin. Mutta keskustelua aiheesta olen tehnyt. Viime kesänä niitten EU-vaalien vai mitkä ne nyt oli aikana kyselin asiasta moneltakin eri ehdokkaalta. Myös ihan normaaleja tallaajia olen aiheesta puhunut jos olen muuten tullut heidän kanssaan "juttuun". Tosin yksissä myyjäisissä kattelin yhtä tyyppiä joka näytti just siltä että sil palaa mut olin vaan hiljaa ja se sit tuli ostaan kennohunajaa ja totes että tästähän saa bongiaki paikattua ku tuo mehiläisvaha tulee mukana. :laugh: En tiedä onko puhumiseni paljoakaan vaikuttanut mutta ainakin yritän. :pimp:

tob
1 tähti
1 tähti
Viestit: 44
Liittynyt: 9.4.2007

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja tob » 6.2.2010 14:41

Ymmärsinkö nyt ihan oikein, käyttämällä päihdettä julkisesti mahdollisimman paljon antaa siitä positiivisen kuvan? Okei, tuo oli kärjistämistä mutta tässäkin kannattaa käyttää vähän aivojaan, että missä ja miten.
Mun mielestä tuollainen "huutelu" on vähän sellaista puberteettista kapinointia, rage against the machine jne. Aiheutetaan vain lisää vastakkainasettelua tuollaisella "Minä vastaan te"-asennoitumisella.
Kyllä mäkin kesäisin tykkään mennä johonkin kotikaupunkini lukuisista puistoista polttamaan jointin, mutta valitsen sen hiljaisen nurkan käytännön syistä enkä niinkään sen takia että "häpeäisin" sitä. Ensinnäkin, minä vain tykkään pajauttaa niin että ympärillä ei ole kovin paljoa ihmisiä, chillata ja ajatella asioita. En voisi koskaan marssia jointti huulessa keskustan läpi kuin joku Euroopan omistaja koska se näyttää ihan yhtä juntilta kuin jos olisi olutpullo tai kossu kädessä.

Päihteet ovat hyvin yksilöllinen asia, en missään nimessä halua sanoa että ketjun aloittajan ei kannattaisi pajauttaa julkisesti. Pajauta ihmeessä julkisesti vaikka joka päivä ja kun poliisi nappaa sinut nosta vielä valitus ihmisoikeuksien rikkomisesta, ja muista käyttää poliisivaltio- sekä sotakompleksi-kortit. Sunhan oikeuksia siinä poljetaan että sinulla ei ole oikeutta rikkoa lakia. :wink:
Tällä välin mä imen mun jointtia puun alla, varjossa ja katseilta piilossa. Pommitan aina silloin tällöin juttuvinkkejä eri sanomalehtiin ja laitan satunnaisesti eräille kansanedustajille mailia. Oikein törkeiden propaganda-artikkelien kohdalla avaudun myös keskustelupalstoilla. Kun jään kiinni myönnän tekoni, maksan sakot ja jatkan elämääni. Kannabis on mulle oluen lisäksi erittäin hyvä tapa rentoutua, ajan toki laillistamista niiltä osin mitä pystyn mutta loppupeleissä mulle on aivan sama onko kannabis laillista vai ei, koska kasvatan ja poltan sitä joka tapauksessa. Täällä on huudeltu tosi paljon sitä miten kaikkien pitäisi nousta barrikadeille ja olla aktiivisia tässä asiassa mutta monelle meistä tämä on vain harrastus eikä niinkään elämäntapa. Ja teistä en tiedä mutta mun talous ei kaadu yksiin päiväsakkoihin vuodessa. Jos ajat 364 päivää Helsingin metrossa ilmaiseksi ja viimeisenä päivänä sinulle pamahtaa 80e tarkastusmaksu, poljetaanko sun oikeuksia?
Viimeksi muokannut tob, 6.2.2010 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kumimies
1 tähti
1 tähti
Viestit: 277
Liittynyt: 26.7.2004

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Kumimies » 6.2.2010 14:48

tob kirjoitti:Ymmärsinkö nyt ihan oikein, käyttämällä päihdettä julkisesti mahdollisimman paljon antaa siitä positiivisen kuvan? Okei, tuo oli kärjistämistä mutta tässäkin kannattaa käyttää vähän aivojaan, että missä ja miten.
Mun mielestä tuollainen "huutelu" on vähän sellaista puberteettista kapinointia, rage against the machine jne. Aiheutetaan vain lisää vastakkainasettelua tuollaisella "Minä vastaan te"-asennoitumisella.
Kyllä mäkin kesäisin tykkään mennä johonkin kotikaupunkini lukuisista puistoista polttamaan jointin, mutta valitsen sen hiljaisen nurkan käytännön syistä enkä niinkään sen takia että "häpeäisin" sitä. Ensinnäkin, minä vain tykkään pajauttaa niin että ympärillä ei ole kovin paljoa ihmisiä, chillata ja ajatella asioita. En voisi koskaan marssia jointti huulessa keskustan läpi kuin joku Euroopan omistaja koska se näyttää ihan yhtä juntilta kuin jos olisi olutpullo tai kossu kädessä.


Erinomaisen hyvin linjattu. Jos yhtään tulkitsin oikein, Åkella taisi olla hippasen samansuuntainen pointti tekstissään, mutta hitto kun noista varsinais-suomalaisista ei savolainen aina selkoa saa...
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

VVVIP
Viestit: 14
Liittynyt: 6.12.2009

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja VVVIP » 6.2.2010 16:54

Todellakin kaksipiippuinen juttu.

Itse poltan millon missäkin sattuu savuja tekemään mieli. Menen kuitenkin aina vähän syrjempään, esimerkiksi en jää imemään bongia liikennevaloihin, vaan ajan jonnekkin P-paikalle. Kesällä puistot ovat kyllä parhaimpia paikkoja, mutta sielläkin silmät aina mahdollisimman auki. Paikkakunnallani kaikki tuntuvat jo tietävän asiasta, joten en näe tarpeelliseksi tiedottaa asiasta enään tällä tavoin..
Tosin juuri tämän takia polttelen viikonloppuisin seurassa, jotka eivät polta. Ja pääsyy siihen on juuri näiden päihtyiden ihmisten silmien avaaminen, eli yritän osoittaa, että kumpikos tässä sen nupin pistää sekaisin. Näissä tapauksissa totta kai yritän antaa kokeilun mahdollisuuden kaikille, jotka sitä haluavat kokeilla. Näin onkin tullut käännytettyä monta kaveria tähän "vihreäänleiriin" :D

Viime vklp:na järjestinkin kaverilleni syntymäpäiväjuhlat, jossa porukka järjestäytyi kahteen osaan, hiisaajiin ja juojiin. Illan päätteksi olikin hauskinta nauraa porukalla näille kännisille ihmisille, jotka eivät meinaanneet pystyä enään kommunikoimaan selvällä suomenkielellä, saati osua pönttöön edes kontta-asennosta.
"Pauperismi (kurjuus) johtuu suurten joukkojen sivistymättömyydestä ja tietämättömyydestä"
- J.V. Snellman

edivonweed
Viestit: 3
Liittynyt: 6.3.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja edivonweed » 17.8.2010 13:47

Jounia tai pientä piippua tulee poltettua ihan joka paikassa jos sattuu mieli tekemään :yes: tietenkin poissa lasten silmistä. Ikinä ei ole varsinaisesti kuumottanut mutta pari kertaa on ruennut lähestymään vanhempi ihminen (n.35-40) kun on minulla on ollut piippu kädessä, ja sitten tietty hirmu kuumotukset että joku siviilipoliisi tai vastaava, mutta sitten on sanonutkin hymyillen että ai teillä on pilvee ja kysyny saako hatsit :lol: sit aina jutustellaan ja poltellaan jne. ei polttelua tarvii sen kummemmin piilotella ainakaan minun mielestä :guru:
time is a master and time can be a disaster!

Avatar
Mehtäläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 26.12.2008

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja Mehtäläinen » 17.8.2010 14:42

Kyllähän tuota tulee julkisila paikoilla jointtia hiisattua. Sillointällöin bongi pärisee yleisillä rannoilla tai jossain parkkipaikoilla. Eipä tuota tarvii nykyisin enää paljoa kuumotella.

karderi
Viestit: 354
Liittynyt: 23.1.2003

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja karderi » 17.8.2010 19:44

Kyllä täälläkin palaa jointti missä vaan ,mutta vain silloin kun himassa ei oo puskii.

Avatar
kriminaal1
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja kriminaal1 » 18.8.2010 0:38

Minä ainakin tykkään poltella melko julkisesti siinä toivos et saan uusia polttelu kavereita, ja mielenkiinnosta tarkkailen ihmisten katseita. Hauskaa, kuumottavaa tosin alussa mut siihen kyl tottuu, sit se on vaa jotenki letkeetä mennä kadulla jopo huules.

chilipepperi
Viestit: 1
Liittynyt: 2.2.2010

Re: Julkisen polttelun tärkeys

ViestiKirjoittaja chilipepperi » 28.8.2010 1:36

Liian paljon sakotettavia - ratsia piti keskeyttää Niinku pyörällä ajo ilman kypärää. :pimp:


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa