Kuva

Briteistä taas... (lääkekannabis)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
yaz
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 698
Liittynyt: 11.2.2001

Briteistä taas... (lääkekannabis)

ViestiKirjoittaja yaz » 5.11.2002 23:45

Tänään Radio Helsingin taajuudella juontaja (Aleksi Pahkala) mainitsi ohjelmassaan että briteissä on MS-tautia sairastaville vuoden sisällä tarjolla kannabislääkkeitä täysin laillisesti. (Ja sen jälkeen pisti soimaan jonkun ihan jees ganja-biisin...)

Katsastin BBC:n uutissivun ja toden totta:
news.bbc.co.uk/2/hi/health/2403187.stm

EzMigrated!

Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

kannabistietoutta

Avatar
prophetta
Viestit: 361
Liittynyt: 15.6.2002

hei!

ViestiKirjoittaja prophetta » 6.11.2002 3:09

tosi hyvä asia jälleen! ihmiset alkaa tajuu sitten että ganja on hyvä asia
Look, I've never had a dream in my life. Because a dream is what u wanna do, but still haven't pursued.
I knew what I wanted and did it till it was done. So I've been the dream that I wanted to be since day one.

DaJayJay

Re: hei!

ViestiKirjoittaja DaJayJay » 6.11.2002 21:07

Sinänsä oikein hyvä asia koska mun äitillä on MS-tauti... Vois alkaa ehottelemaan että pistäpäs puskat komeroon. x)

ton1k

..

ViestiKirjoittaja ton1k » 6.11.2002 23:55

mikäs tuo MS-tauti oikein on?

tänään muuten kuulin radiosta että jossain oli tehty tutkimus että jatkuva kannabiksen käyttö aiheuttaisi skitsofreniaa.. onko kellään ilmenny oireita?-)

en kyllä yhtään ihmettele vaikka tuo olisi totta jos jokapäivä on pää pilvessä ja ei tajua enää maailmasta mitään. mutta voi olla että tuo johtuu ihan psyykkisistä syistä.

- tonik -

kalel
Viestit: 860
Liittynyt: 28.9.2002

Re: ..

ViestiKirjoittaja kalel » 7.11.2002 4:53

Minä olen lukenut että se voi laukaista piilevän skitsofrenian, mutta hei, en halua kyllä edes puhua jostain skitsofreniasta nyt!
"En tee paljon mitään, mutta vähän kaikkea." -kalel

"Less Paul - More John." -kalel

"The less you need, the better you feel." -kalel

Penikka
Viestit: 347
Liittynyt: 1.5.2002

...

ViestiKirjoittaja Penikka » 7.11.2002 17:45

Kalel: ööh? Lueskellut noita sinun postauksia täällä enempikin niin miksi polttelet edes? Luulisi noiden vainoavien ajatuksien jo vaikuttavan jossain määrin siihen nautintoon minkä voi saada kun "vetää jointin" Ja jos kiellät etkä edes halua selvittää mistä on kyse niin... Toki tieto saattaa lisätä tuskaa verrattuna "kaapissa" kasvaneeseen mutta sittenpähän ei välttämättä elä tiedottomuudessa ja voi hieman ennakoida omaa tilaansa jos rupeaa kuulemaan ääniä ja avaruus lizardmans/isopäiset valkoiset alienit sieppaavat öisin ja tekevät kokeita sun muuta. Eipä sen puoleen tosilla pelkät sosiaaliset paineet saattavat laukaista jotain ja niin edes päin...

No joo hieman kärjistettynä mutta toivottavasti ymmärrettävänä. Enkä mitään pahaa tarkoita, päin vastoin.

Itse olen syvästi sitä mieltä että kaikki päihteet saattavat aiheuttaa ongelmia henkisellä puolella ja silloin kun henkisellä puolella tapahtuu jotain se näkyy myös ulos päin. Toiset kestää enemmän toiset vähemmän.

Tiedän, olen tästä asiasta ennenkin vaahdonnut ja saattaapi olla että jonkun näköinen pakkomielle Juuh, mutta ymmärrystä kaipaa kun on nähnyt sen nurjankin puolen ihmisen käytöksessä (sekavuudessa) ja niin nuorikin olin...

penikka&anteenit korvissa...

Siipiveikko

Re: ...

ViestiKirjoittaja Siipiveikko » 7.11.2002 18:08

Penikka: vyön alle jätkä vetää, asioiden pitää edetä omalla painollaan. Näin.

lehtimies
Viestit: 727
Liittynyt: 30.8.2002

Re: ..

ViestiKirjoittaja lehtimies » 7.11.2002 19:01

MS-tauti eli MultippeliSkleroosi eli pesäkekovettumatauti joka aikaansaa hermosoluja suojaavan, rasvahappomolekyyleistä koostuvan myeliinikerroksen hajoamisen, josta seuraa hermosolujen vajaatoimintaa. Yksinkertaistettuna elimistö hylkii omia kudoksiaan.

MS-tauti aiheuttaa usein vaikean, kroonisen invaliditeetin ja koska tautiin ei ole keksitty parantavaa hoitoa, (no jaa..) se aiheuttaa potilaalle sekä fyysisiä että henkisiä ongelmia loppuelämäksi.

Siitä, mikä aiheuttaa MS-taudin, ei ole tietoa mutta erääksi aiheuttajaksi arvellaan poikkeamaa tai puutosta tietyssä proteiinissa, makroglobuliinissa.

Riittääkö..?

ton1k

..

ViestiKirjoittaja ton1k » 8.11.2002 0:31

joo riittähän tuo. tuli suoraan niinku tykin suusta... tai paremminkin tietosana kirjasta.

- tonik -


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa