POLL: Hamppuforumin vaaligallup

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Addic
3 tähteä
3 tähteä

POLL: Hamppuforumin vaaligallup

ViestiKirjoittaja Addic » 4.3.2003 12:56

Minkä puolueen ehdokasta olet ajatellut äänestää tulevissa eduskuntavaaleissa? Valitettavasti puolueista mukaan mahtui vain viisi suurinta...

(on varmaan mielenkiintoista verrata tämän gallupin tuloksia noihin julkisuudessa oleviin galluppeihin, otanta on ehkä hieman erilainen)

Results (total votes = 167):
Keskusta 2 / 1.2%  
SDP 2 / 1.2%  
Kokoomus 8 / 4.8%  
Vasemmistoliitto 13 / 7.8%  
Vihreä liitto 142 / 85.0%  

EzMigrated!

djrenttu

raa

ViestiKirjoittaja djrenttu » 4.3.2003 22:50

Vihertävät ihmiset eduskuntaan .
Kuka perkele on äänestämässä kokoomusta?
raa

Vieras

Re: raa

ViestiKirjoittaja Vieras » 4.3.2003 22:57

Ei ole yllätys että vihreillä on paljon kannatusta hamputtelijoiden keskuudessa mutta tämänhetkinen 87% kannatus pistää epäilemään että joku on onnistunut äänestämään monta kertaa.

Merkonomi
1 tähti
1 tähti

Re: raa

ViestiKirjoittaja Merkonomi » 4.3.2003 23:56

Minä äänestin vain kerran.. ja aion vaaleissakin äänestää vain kerran...
https://suitsukekauppa.fi/ - Tuoksuja maailman tuulilta.

zaphod

Ei vihreille

ViestiKirjoittaja zaphod » 5.3.2003 14:42

Itse kannatan ehdottomasti ainakin kotikasvatuksen laillistamista, mutta koska kaikissa muissa asioissa vihreät ovat eri mieltä kanssani, en äänestä heitä. En katso että yhden asian takia kannattaa äänestää puoluetta jonka arvot ovat päinvastaisia kuin omani. Pelkästään jo ydinvoima-asian takia en voi äänestää vihreitä.

Kaikki hamputtelijat eivät ole stereotyyppisiä vihreitä vegaanihippihörhökommunisteja! Johtuuko tämä vihreiden kova kannatus pelkästään heidän huumepoliittisista kannoistaan (ainoa puolue joka kannattaa edes järkevää keskustelua asiasta), vai onko täällä tosiaan muutenkin ihmiset vihreiden kannalla?

Tämä boardi ei tietenkään ole mikään oikea kuvaus kaikkien Suomen pilviveikkojen asenteista, ehkä täällä kirjoittelevat vain asiaan eniten paneutuvat ja aktiivisemmat ihmiset.

Markus Drakesta sen verran, että valitettavasti kyseinen herra on juuri sellainen stereotyyppinen "huumehörhö" että kukaan ei ota häntä vakavasti. Tarvittaisiin "normaaleja" ihmisiä kannattamaan hampun laillistamista, muuten 90% kansasta katsoo suoraan että tuo on hörhö, en kuuntele mitä sanottavaa sillä on.

Hazaa
1 tähti
1 tähti

Re: Ei vihreille

ViestiKirjoittaja Hazaa » 5.3.2003 16:14

zaphod, Oon sun kanssa 99% samaa mieltä. Kokoomus menee kaikissa muissa asioissa paitsi huumepolitiikassa lähimmäksi meikäläistä. Drake on niin pellen näkönen kaveri etten ikinä hänelle ääntä antais. Helistö on ihan ok mutta ydinvoiman kieltämis juttuja en ymmärrä. Kokoomusnuorilla on ollut ihan järkeviäkin kannanottoja miedoista huumeista niin tulevaisuudessa kokoomus saattaa jopa kannattaa laillistamista. Ainakin Hollannissa Oikeistoliberaalit kannattavat mietojen huumeiden myyntiä ja monet vasemmisto ja kristillisdemokraateista on vastaan. Ydinvoimasta vielä et jos nyt ei satsata rahaa ydinvoimaan niin fuusioreaktorin kehitys viivästyy ja fuusioreaktio on maapallon energia ongelman ratkaisu. Ei kannata äänestää sen takia ehdokasta jos ehdokas on yhdestä asiasta samaa mieltä ja kaikissa muissa erimieltä,vaikka se asia olisi kuinka tärkeä itsellesi. Draken monet ideat on vitun lapsellisia ja sanotaan jos et ole 20 radikaali olet 40 konservatiivi niin Drake on jo 26 ja peeloilu vois pikkuhiljaa loppua...

Newski

Re:Täytyy kai niin sanoa että minä olisin paras vaihtoehto

ViestiKirjoittaja Newski » 5.3.2003 18:02

Valitettavasti en voi äänestää tällä kertaa joten sitten neljän vuoden päästä. Oikeastaan aika ärsyttävää, muutaman päivän olen liian nuori.

Mutta jos äänestäisin niin melko varmasti olisin tuolla punavihreällä kannalla. Mutta katsotaan jos isona olen rikas herra konsernin johtaja niin saatan kallistua kokoomuksen puolelle

Niin mutta kyllähän minä äänestin jo kunnallisvaaleissa, vihreitä ja SDP:tä. Eli kaipa myös äänestän näin tulevaisuudessa.

Mielestäni suomessa tuetaan aivan liian vähän niin sanottua vihreää energiaa. Tuulivoimalat ja muut luonto ystävälliset energia lähteet pitäisi poistaa verotuksen piiristä. Ja fossiilisia poltto-aineitten veroa pitäisi nostaa vähitellen. Bensan hinta on jo sopivassa tasossa (mutinaa ja kiroilua teboililla...voi vittu...taas kymmenen penniä kalliimpaa) Kyllä minuakin kallis bensa vituttaa mutta mielestäni ihmisten tulisi kärsiä luonnon eteen. Luonto on jo tarpeeksi kärsinyt.

Kai pitää itse pyrkiä eduskuntaa, siinä olisi sopiva homma mulle

Zaphod Beebleprox

Pohjoissavo

ViestiKirjoittaja Zaphod Beebleprox » 6.3.2003 1:32

Tässä on joutunut miettimään ihan tosissaan että ketä/mitä puoluetta sitä äänestäs. Ainakin tv-mainokset on aivan kamalia mitä täällä päin telkkarista näytetään. Paha paikka mutta äänestämättä en jätä. Pitää jatkaa tutkimista ettei mene ääni väärälle ehdokkaalle.

-Zappo-

tvuori

Re: Re:Täytyy kai niin sanoa että minä olisin paras vaihtoeh

ViestiKirjoittaja tvuori » 6.3.2003 1:48

niin no, minun mielestäni taas, meitähän on moneksi, vihreä liitto on muidenkin kuin huumausainepoliittisten kantojensa suhteen ainoa vähänkään varteenotettava puolue suomessa. tosiasia nimittäin on se, että vihreät arvot ovat lähitulevaisuudessa lähes ainoa asia, millä on todella merkitystä. toki muillakin on "merkitystä", mutta käytännössä minua eivät jaksa veronkevennykset ja ties mitkä tupolässytykset pahemmin kiinnostaa, kun niiden merkitys on jopa yksittäisen ihmisen kannalta lähinnä marginaalinen. tietenkin jotkut haluavat väkisin penätä lisää talouskasvua ja muuta mukavaa materiaalista "hyvinvointia", mutta kyllä tuntuu jotenkin järjettömältä sellainen... harva täällä kuitenkaan nälässä elää, vai?

tietenkään en voi kenenkään muun äänestysmotiiveista sen suuremmin tietää, mutta kyllä lähes jokaisen ajattelevan yksilön luulisi ainakin jossain mielessä olevan "vihreän linjan" kanssa yhteneväistä mieltä. nykymeno ei kuitenkaan voi loputtomiin jatkua ja vihreä liitto tuntuu pontevimmin yrittävän hoitaa tämän päivän käytännön ongelmia. jokaisella ajalla kun tuntuu olevan oma hoidettava ongelmansa ja mielestäni meidän aikanamme se on kiistatta jonkin näköisen kestävän elämäntavan luominen ja elinympäristömme jonkinnäköinen ennallaan säilyttäminen kera ylevien ja maailmaa kunnioittavien aatosten...

disclaimer: tää nyt oli tämmöinen hätäinen ja provokatiivinen vihreä palopuhe... vaikken mikään hippi tunnustakaan olevani, enkä tosiaan tiedä, jos joku vaikka noita kokoomuksia äänestäisi muistakin kuin omista taloudellisista näkökulmistaan. mutta jos se on sitä SAATANAN TALOUSKASVUA, niin sitten... juu nou what iman mean...

Newski

ViestiKirjoittaja Newski » 6.3.2003 11:24

I know what you mean

Samaa mieltä olen minäkin.

analogic

ViestiKirjoittaja analogic » 6.3.2003 20:16

Vihreillä on mielestäni myös lähes kaikki arvot kohdallaan, ainut mikä vähän mietityttää on tuo "lisää pakolaisia Suomeen"-hehkutus josta olen eri mieltä. En tunnusta olevani rasisti, mulla ei oo mitään noita kebabraflojen pitäjiä vastaan ja muutenkin kunnollista työtä tekeviä, monet tosi hyviä tyyppejä muutenkin. Mutta sitten on myös ne jotka tulee suomeen sen takia et sossust saa rahaa ja hengailee stadin assalla ryöstäen porukkaa niin... Sitten valitellaan ku neekereillä on kaikki niin huonosti, tuolla ryöstörahoillaan ajelevat kalliilla mersuilla merkkivaatteissaan.
Tunnen monia ulkomaalaisia "hyviä tyyppejä", mutta toisaalta tiedän/tunnen myös sellaisia jotka myy nappeja ja varastelee autostereoita. Mielestäni näitä on jo ihan tarpeeksi Suomessa eikä lisää tarttis tulla.
En tietenkään väitä etteikö suomalaiset varastelisi autostereoita ja hengaa assalla, jotenkin vaan tuntuu tyhmältä päästää myös ulkomaalaisia rettelöimään tänne kun on omistakin jo ongelmia ihan tarpeeks.

Ganjaviitta

ViestiKirjoittaja Ganjaviitta » 6.3.2003 22:14

Analogic, olen periaatteen takia eri mieltä kanssa, mutta ymmärrän kyllä kantasi.

Tuosta kirjoituksesta tuli mieleen, että joku "tuulipukukansalainen" voisi olla samaa mieltä kannabiksesta.

"Vihreillä on mielestäni myös lähes kaikki arvot kohdallaan, ainut mikä vähän mietityttää on tuo "lisää pakolaisia Suomeen"-hehkutus josta olen eri mieltä."

Vihreillä on mielestäni myös lähes kaikki arvot kohdallaan, ainut mikä vähän mietityttää on tuo "kannabis vapaaksi"-hehkutus josta olen eri mieltä.

"Mielestäni näitä on jo ihan tarpeeksi Suomessa eikä lisää tarttis tulla."

Mielestäni huumeita/huumeiden käyttäjiä on jo ihan tarpeeksi Suomessa eikä lisää tarttis tulla.

"...jotenkin vaan tuntuu tyhmältä päästää myös ulkomaalaisia rettelöimään tänne kun on omistakin jo ongelmia ihan tarpeeks."

...jotenkin vaan tuntuu tyhmältä päästää lisää huumeita tänne kun on nykyisistäkin jo ongelmia ihan tarpeeks.

edit: typo

Edited by: Ganjaviitta at: 3/6/03 8:16:48 pm

Prozac20mg

ViestiKirjoittaja Prozac20mg » 7.3.2003 4:35

Pääh, siinä mitään rasistista ole jos sanoo että venäläisistä on yhtä suuri osa kusipäitä kuin suomalaisista, tai kiinalaisista, tai Ngombe-heimon jäsenistä. Kannattaa lukea "Skinejä ja kallonkutistajia", siinä on aika paljon asiaa rasismin synnystä ja historiasta.

analogic

ViestiKirjoittaja analogic » 7.3.2003 19:15

Ganjaviitta: En ollutkaan tolta kantilta asiaa koskaan ajatellut

Tuo rasismi sinäänsä kiinnosta pätkän vertaa, munmielestä kaikilla sais olla samat oikeudet ihonväristä riippumatta ja ymmärrän kyllä senkin että jos omassa maassa on asiat täysin vituillaan niin haetaan pakopaikkaa esim. Suomesta. Silti en arvosta näitä assan ryösteleviä fila/fubu-teinejä ollenkaan, joista suurin osa on...ulkomaalaisia.

Mutta joo, mielipiteitä on kuin perseenreikiä, jokaisella on omansa.

Korovjev

...

ViestiKirjoittaja Korovjev » 8.3.2003 12:08

Olettekos muuten huomioineet, että Vihreällä Liitolla ei varsinaisesti ole mitään yhtenäistä kantaa muissa kuin ekologia-asioissa. Vihreästä liitosta löytyy niin hirveitä porvareita, että huhhuh. Toisaalta siellä on toki myös paljon järkevää porukkaa (joiden kohdalla voisikin kysyä: miksi olet vihreissä? Miksi et ole vasemmistoliitossa?)

Itse äänestän Vasemmistoliittoa sillä se ajaa hyvinvointivaltion etua, eikä mitään hillittömiä veroaleja kuten esim petollinen kokoomus.
_Mielestäni_ vihreiden äänestäminen tarkoittaa puolueiden merkityksen yhä etenevää hämärtymistä (kansalaisten silmissä) ja ristiriitaisten mielipiteiden leviämistä eduskuntaan. Jos haluat vaikuttaa Suomen sosiaalipoliittiseen kehitykseen myönteisesti äänestä vasemmistoa. Silloin ainakin tiedät varmasti mitä äänestät.

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Kahta asiaa ihmettelen...

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 8.3.2003 20:02

...tässä suomalaisessa politiikassa.

a) Mikä saa valtsun kassalla istuvan duunarin äänestämään kokoomusta? Onko se niin jees olla ns. "voittajien " puuolella.

Loppujen lopuksi kokoomus ajaa vain sitä että raha tulisi rahan luo. Se jolla on tarpeeksi tuohta ei tarvitse mitään kunnallisia terveydenhuoltopalveluja yms. Miksi kokoomus siis ajaisi tällaisia arvoja?

b) Suomen keskusta. Porukka ajaa pääasiassa maanviljelijöiden ja alkutuottajien etua. Mistä moinen äänimäärä kun suomessa ei niitä viljelijöitä yms. kuitenkaan ole kamalasti.

Taitaa olla niin että puolueen nimi on petollisesti harhaanjohtava. tyyliin "mä en oo mikään vitun kommari enkä mä oo mikään vitun natsi. mä äänestän puolivälistä. Siis mä äänestän keskustaa"

Toinen mitä olen keskustan suhteen miettinyt: onko suomalaisen jostain sisäsuomesta niin vaikea tunnustaa realiteetit että se oli isoisä joka oli maanviljelijä ja itse on tehtaassa töissä. Mutta ei. pitää vaan jauhata keskustan nimeen...

Keskustasta pitää muistaa että se oli aikoinaan Maalaisliitto. Sitä se on edelleenkin, vaikka nimi vaihtuisi.

ik, joka äänestää tod. näk. vasemmistoliittoa. Heiltäkin löytyy hampunkin suhteen jollain tavalla vapaatakin näkemystä. Ja ei sitä paljon naurattanut kun luin tutkimuksesta jonka mukaan suomi on ajettu siihen tilaan ettei voida enää puhua pohjoismaisesta hyvinvointitasosta vaan keksieurooppalaisesta...

fyi fan!
"Ilkikurjen mukaan vedä viinaa ja bentsoja."
-MonetKehät

tvuori

Re: Kahta asiaa ihmettelen...

ViestiKirjoittaja tvuori » 9.3.2003 17:31

jep, nykyään on rahaa ihan perkeleesti mutta varaa ei ole mihinkään.

kalel

heehehehee

ViestiKirjoittaja kalel » 10.3.2003 15:43

Tuli sitten vahingossa 'New Topic'-nappulaa painettua

Niin, siis Vihreitä hampun statuksen ja muutamien ympäristöpoliittisten asioiden/mielipiteiden takia, muuten Sosiaalidemonikaartia tai Vasareja.
"En tee paljon mitään, mutta vähän kaikkea." -kalel

"Less Paul - More John." -kalel

"The less you need, the better you feel." -kalel

ohcysp

Re: POLL: Hamppuforumin vaaligallup

ViestiKirjoittaja ohcysp » 11.3.2003 2:05

Onko jotain arviota kuinka monta ääntä tarvii, et pääsee eduskuntaan? Miten oli viime vaaleissa? Mun ääni taitaa mennä numerolle 304... eli liberaali.

stealthmander

Re: POLL: Hamppuforumin vaaligallup

ViestiKirjoittaja stealthmander » 11.3.2003 2:54

Kun Yö tulee, kaikki nuo kovin tärkeät mielipiteet unohtuvat.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”