Mahdolliset esiintymiset julkisuudessa...

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Mahdolliset esiintymiset julkisuudessa...

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 20.3.2003 20:44

Miten puhua huumeista ja etenkin hampusta….

Tässä on monasti tullut mieleen kaikenlaista sillointällöin kun on täällä hamppuforumilla asioita lueskellut. Se, mitä nyt tarinoin on vanhan toistoa mutta yritän kiteyttää ne kaikki nyt sitten tähän samaan.

Kansan mieliin, sinne syvälle tuulipuvun taakse, on iskostunut muutamia termejä, jotka koetaan kaikki negatiivisiksi. Näitä termejä luetellakseni
-        hippi
-        narkkari
-        herra Drake
listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Kun joku puhuu tai kirjoittaa jotain aiheesta, sen täytyisi olla a) tosiasioissa pysyttelevää b) kiihkotonta. Kun joku ihan normaalin oloinen nuori telkkarissa puhuu omasta päihdekäytöstään ja siinä tulee mainittua sana huume, nousee kansalla heti niskavillat pystyyn.

Tämän takia jokaisen, joka joutuu/pääsee asiaa julkisuudessa puimaan, olla esimerkillisen hyvin pukeutunut, käyttää huoliteltua kieltä, välttää innostumasta liikaa ja puhumasta liian palavasieluisesti. Syy tähän: Kansa ruudun toisella puolella etsii koko ajan merkkejä ”narkkariudesta” ja yleensä löytää. Vaikka kyseinen ihminen ei olisi ikinä käyttänyt yhtään mitään.

On päästävä sen tuulipuvun läpi esiintymällä korrektimmin kuin esim. mahdollinen vastaväittäjä. Faktat on tunnettava täysin, on oltava dokumentteja, joihin vedota. Ja koko ajan pysyä kiihtymättä. Vastustajaa ei pidä yrittää nolata. Yleensä vastustaja tekee sen itsekin ja silloin ollaan vahvoilla. Ei pidä provosoitua kun pyritään provosoimaan.

Ajatelkaa itsenne vanhempanne rooliin tai jos olette heille saaneet asian vakuutettua, vaikka isoisänne rooliin. Semmoisen jäärän rooliin joka haluaa nähdä asiassa jotain kielteistä.

Itse olen kravattia käyttänyt kolmesti eläessäni ja olen jo sentään yli kolmenkymmenen. Yksi noista kerroista oli tilanne jossa olin yleisönä asiantuntijapaneelissa jossa oli yhtenä mukana ritva santavuori. Olin valmistautunut ihan hyvin. Santavuori oli kuitenkin ilmeisesti saanut niin monesti enkisesti turpiinsa että hän ei esittänyt mitään niin räikeää, johon olisin voinut tai halunnut puuttua. Hän ikään kuin sivuutti nämä teesinsä, joita voi aina silloin tällöin lukea iltalehden kolumnissaan.

Näin ollen en päässyt väittämään vastaan. Mutta minulla oli pikkutakki, siistiksi leikatut ja kammatut hiukset ja kravatti. Semmoisena ei moni ole minua nähnyt jos ei sitten ylioppilasjuhlia oteta lukuun.

En ole (ainakaan vielä) ollut kertaakaan mukana hamppumarssilla. Toki saa olla eläväistä menoa mutta ajatelkaapa surta värikkäästi pukeutunutta epämääräistä kulkuetta joka on enemmän tai vähemmän pilvessä, rastat päässä ja vaatteet hipahtavan riemunkirjavia… Ajatelkaa tuota marssia katsomaan esim. juuri isovanhempanne. Ei varmasti 30-luvulla kun kansan protestointi kieltolakia vastaan oli kovimmillaan, protestoijat toimineet virallisilla tahoilla humalapäissään.

Bileet on bileet. Hamppumarssi on hamppumarssi. Hamppumarssin jälkeen voi olla jossain bileet mutta se kuva mitä olen lukemalla saanut hamppumarsseista, on oikeastaan vahvistanut sitä käsitystä, että helvetin hyvä, ettei siitä ole näytetty ainakaan pitkiä spotteja telkkarissa.

Se mikä on sinun, minun tai meidän mielestä jees meininki, voi olla ja 90 % varmuudella onkin kauhistus niille ihmisille jotka marssia sivusta seuraa.

Biisinä ”hamppukaupunki” voi olla meille jonkinlainen unelma, mutta esim. isäni 60 v. ei ihan heti luottaisi johonkin mestaan missä ”ringissä voit sä nähdä poliisinkin”

Me olemme alakynnessä toistaiseksi. Siksi meidän on osattava käyttäytyä. Jos ei muuten, niin silloin kun on kyse julkisesta hampun puolustamisesta.

Vaikka olen yli 30 v, muistan hyvin sen kuinka asiat olivat nuorempana aina niin mustavalkoisia. Oli joko oikeassa tai sitten väärässä. Jokainen kommentti tuli esitettyä ikään kuin joku muslimi jostain minareetin katolta. Nyttemmin olen sen huomanut, jo aikoja sitten, vääräksi menettelytavaksi.

Nyt kaipaisin tähän kommenttia puolesta ja vastaan nimenomaan hiukan vanhemmilta palstan lukijoilta. Ja ymmärtäkää te 17 v ja niinpoispäin että en minä teitä väheksy enkä aliarvosta. Vittuilemisesta puhumattakaan. En missään nimessä. Ja ikä on absoluuttinen lukuarvo mutta siihen se absoluuttisuus sitten jääkin. Joku ei kasva koskaan aikuiseksi, joku voi joutua aikuistumaan jo viisitoistavuotiaana.

Se mitä pyydä, ajatelkaa asiaa hetki. Minkä kuvan antaa esim. hamppumarssi. Te tiedätte paremmin jotka olette olleet mukana tai nähneet.

Suomen päihdepolitiikka pitää pistää remonttiin, mutta Varotaan yhdessä sitä, että olisimme muutoksen sabotöörejä enemmän kuin edistäjiä.

Se mitä tarkoitan pähkinänkuoressa: Käykää katsomassa osoite www.sky.org ja www.hppry.org . Kuvitelkaa näkymän katselijaksi omaa isäänne tai äitiänne tai vaikka naapurin setää. Siitä on kyse. Se mikä on meistä cool, on toisille selkeää narkkaripaskaa.

ik lopettaa vuodatuksen

EzMigrated!

"Ilkikurjen mukaan vedä viinaa ja bentsoja."
-MonetKehät

m a k e

Applause!

ViestiKirjoittaja m a k e » 20.3.2003 21:10

Asiaa joka sana. Jos jokainen liberaalimpaa politiikkaa halajava lukisi tämän ja painaisi sen takaraivoonsa & selkäytimeensä, niin asioita alkaisi OIKEASTI tapahtua
hyvinkin nopeasti maamme päihdepolitiikassa.

Eli marssiin mielellään jotain vähemmän radikaalia
päälle, ja ehkä ne älyämpärit yms. voi jättää välistä
ennen kulkueeseen liittymistä.

...ja voihan sen smokin heittää sitten menemään,
kunhan kampanjointi on tuottanut hedelmää.

tomaatti

Re: Mahdolliset esiintymiset julkisuudessa...

ViestiKirjoittaja tomaatti » 20.3.2003 21:36

Hesarin "HS sata vuotta sitten" -sarjassa oli viikolla kuva nuorisosta hengailemassa kadulla vuosisadan alussa ja teksti oli nykynuorisoa (siis silloista) arvostelevaa. Eivätkö muutokset tapahdu aina nuorisossa? Kun ikäluokka pääsee päättäjien ikään, niin he heijastavat omia käsityksiään, muovaavat yhteiskuntaa ja mollaavat nuorisoa. Ikäänkuin ihmisille vain kävisi niin ajan myötä. Muodostetut mielipiteet eivät kovin helposti muutu, uutta on vaikea hyväksyä.

Huomaan kyynistyneeni vuosien myötä. Jos se jatkuu, niin minusta tulee lokeroitunut vanha paska (anteeksi vain, lokeroituneet vanhat paskat) parin-kolmen vuosikymmenen päästä. En silti anna periksi, yritän olla avoin, vähän lapsi.

Minäkin uskon, että rauhallisesti ja ennen kaikkea provosoitumatta annamme parhaan kuvan itsestämme. Mehän olemme oikeassa, joten miksi hyppisimme hattumme lyttyyn vääryydenkään edessä.

Hamputtelijoiden, jotka on median toimesta maalattu suuren yleisön mieliin luihuiksi varasteleviksi nisteiksi lienee turha toivoa nopeaa muutosta? Toivon olevani väärässä, menen kai marssillekin. Olis eka kerta. Tulepa IK myös.

30 rikki täälläkin

Newski

re:

ViestiKirjoittaja Newski » 20.3.2003 21:43

Niin kuten sanoit ik, värikkäiden hippi vaatteiden pito hampunlehti kuvineen eivät välttämättä luo sitä haluttua mielikuvaa. Enkä kyllä laittaisi itseni päälle moisia vaatteita, vaikkakin hauskan näköisiä ovat.
Eikä hamppumarssi ole mikään bilemarssi vaan siinä yritetään näyttää että ihan tavallisia ihmisiä mekin ollaan. Mutta kaikille tuo ei ole mennyt perille ja tuskin meneekään.
Joten jättäkää polttelut sinne marssin jälkeisiin juhliin.

Oikeastaan olen jo jossain suhteessa luovuttanut, jos joku kysyy poltanko pilveä vastaan että olen kokeillut. Enkä toista kertaa kokeile. Ja jos joku polttelija kysyy, yleensä tunnistaa jo jutuista niin silloin saatan antautua juttusille.
Mutta tämä internet on minun avautumis paikka tämän asian suhteen.

Ja ik, et sinä niin setämäinen ole kuin luulet 30 ja risat ei ole vielä ikä eikä mikään.
Enkä minä ole niin vanha kuin minä luulen olevani
Vai luulenko minä ollenkaan sitä että minä luulen ?

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Re: re:

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 21.3.2003 1:34

Saahan tähän topicciin vastata ihmiset vaikka olisivat nuorempiakin. Mutta nyt saamistani vastauksista voisin päätellä että olen ainakin jotakuinkin oikeassa…

Jostain syystä maltillisena ja fiksuna pitämäni Addicin vastausta vielä odottelisin. En oikein tiedä miksi. Lähinnä kai siksi että Addic tuntuu olevan vanha konkari joka pärjää elämässään ja silti on tainnut aika pitkään pajautella.

Yritän ilmaantua seuraavaan kannabismarssiin. Mutta juuri nyt oma elämäntilanteeni on semmoinen että en haluaisi naamaani näyttää jos vaikka uutiskuvaajat olisivat paikalla. Ja vaikka kommandopipon omistankin, se päässä ei tulisi mieleenkään lähteä marssille.

Kaiken kaikkiaan olen kiitollinen saamastani postauksen vastauksista. En omasta puolestani vaan yhteisen asian puolesta.

Ja muistettava on sekin että Kannabis on vaan yksi osa elämää. Tällä hetkellä pidän esim. USA:n toimintaa hamppua tärkeämpänä. Mutta se on nyt toinen asia joka saattaa jakaa mielipiteet kahtia. Mutta näihin hamppukeskusteluihin, joita julkisuudessa on vihdoin alettu käymään, en halua yhtään palavasilmäistä vain ja ainoastaan hampulle omistautunutta ihmistä.

Kasvatus on hieno harrastus, mutta jos siitä tulee koko elämän sisältö, on se syytä ulkomaailmalta kätkeä….

Pysytään ihmisinä ja pajautellaan….

Kiitos newski… En minä itseäni niin setänä pidäkkään… Mutta silti harva tällä palstalla kirjoittaa joka olisi yhtä vanha kuin itse. Ainakin uskaltaisin väittää, että Iästäni huolimatta olen kuitenkin aika noviisi näissä kasvatusasioissa… Korjaantunee ajan myötä…

ik

-MonetKehät

hip 420

kyllä, mutta toisaalta...

ViestiKirjoittaja hip 420 » 21.3.2003 17:12

Ilkikurki esittää varsin asiallisia kommentteja. On totta että asioista varsinkin julkisemmin väiteltäessä on tärkeää että argumentit ovat kunnossa ja puhe sujuvaa. Niin ikään positiivista olisi myös se, jos hamppumarssilla käyttäydyttäisiin asiallisesti eikä sekavalta näyttäen (itse olen kahdella marssilla ollut mukana, ja täytyy sanoa kyllä että ainut todella sekava tyyppi johon tuolla olen törmännyt oli eräs humalainen henkilö Helsingissä vuonna 2000 )

Mutta minun täytyy kuitenkin sanoa, että en oikein pidä ajatuksesta että meidän polttelijoiden täytyisi näyttää jotenkin erityisen "asiallisilta". Hamppumarsseilla on ollut mukana varsin värikkästäkin porukkaa, mutta ihan kohtuullinen osa ihmisistä on sielläkin normaalien nuorten näköisiä. Ei sinne marssille tosiaan varmaankaan kannata niitä kaikkein kummallisimpia asusteita ottaa mukaan, mutta en pidä ajatuksesta, että esittäisin olevani jotain muuta kuin mitä olen normaalistikin. Ehkä olen liikaa oman identiteettini lumoissa, mutta uskon rehellisyyteen ja avoimmuuteen, en siihen että esiintyisin jonain muuna kuin olen

tvuori

ViestiKirjoittaja tvuori » 21.3.2003 17:29

totta ik höpäjät, mutta osin olen kyllä hip 420 kanssa samoilla linjoilla.

tuommoinen "optimilaillistamisryhmittymä" olisi toki ihanteellinen, mutta mutta. vaikka itsekin toivoisin äärimmäisen asiallista ja uskottavaa osanottoa yhteiseen taistoomme, niin tavallaan tuntuu periaatteellisesti väärältä kehottaa hamputtelijoita olemaan jotain, mitä he eivät ole. toki hyvin tulee käyttäytyä ym. mutta ei ehkä ihan pukulinjoille tarvitse lähteä. mietin vain sitä, että tavallaan sopisi tuulipukuisten samalla hyväksyä ne takkutukatkin osaksi ihmiskuntaa sen joiltain osin jopa täysivaltaisina jäseninä, jos aikovat hamppuakin ymmärtää. toki on myönnettävä, että hamppumarssin keskiverto-osallistujakaan ei mitä luultavimmin ihan vastaa keskiverto pajauttajaa, kun tämmöinen keskiverto 30+ hiisailija ei yleensä työn, perheen tai muun vastaavan syyn vuoksi voi paikalle saapua.

lähtisinkin kulkemaan keskitietä tässä suhteessa. vaikka asialle edullisinta olisikin älyttömän edustava joukko, lienee parasta noudattaa tässäkin asiassa totuudenmukaisuuden kaavaa, kuten toivoisimme myös päihdelainsäädännössä tehtävän. eli, siivo käytös ja asiallinen ote, mutta ei liioitella puoleen tahi toiseen. rehaamista ja yltiöhippeily (vrt. viime vuoden kannabishullut muorit marssin jälkeisessä puhetilaisuudessa.) en hyvällä katsoisi, mutta en ehkä ylenpalttista kaunisteluakaan. enkä usko ik:n tätä tarkoittaneenkaan, eli oikeassa olit, jälleen kerran.

kuittaan.

Hazaa
1 tähti
1 tähti

ViestiKirjoittaja Hazaa » 21.3.2003 18:12

IK,Asiaa... Tänään katoin tuota päihdekeskustelua TV1:ltä,johon osallistui Halme,Rosa Meriläinen,Mikko Alatalo,SDP:n ja Kokoomuksen kansanedustaja niin huomasin, että joitain ihmisiä kuten Halmetta ja eräitä kokoomuslaisia vastaan on todella vaikea perustella omia mielipiteitä,koska esim. Halme ei osaa argumentoida mielipiteita ja puhuu päälle ja vetoaa asian viereen esim. "mitä jos bussikuski ajaa pilvessä" ja se turhauttaa vastakeskutelijat ja vetoaa kansaan. Tähän olen todennut ainoaksi keskustelu tavaksi erittäin agressiivisen keskustelu tavan,jolla heti puututaa asiavirheisiin.

Tuhansia vuosia sitten ihmiset olivat jollain tavalla sivistyneempiä,kun esim. filosofit perustelivat hyvin väittämänsä ja järjestettiin väittämistilaisuuksia,joita ei nykyään ainakaan asiallisia näe päihdepolitiikan saralta.

Noista hamppumarsseista sanoisin sen verran,että mitä asiallisimmin porukka pukeutuisi niin sitä parempaa pr:ää saisimme laillistamiselle/dekriminalisoimiselle ja eikö se ole se hamppumarssien ykköstavoite.?? Ja varsinkin olen IK:n kanssa samaa mieltä noista julkisuudessa huumekeskuteluihin osallistuvien vaatetuksesta,eli pukeutukaa mahdollisimman asiallisesti niin kansa ei löudä edes etsimällä narkomaani piirteitä. Tämähän on yhdenlaista propagandaa,mutta luulen et valtion propagandaa vastaan on paras taistella propagandalla ja asiatilastoilla.

Itse olen polttelustani ihmisille hiljaa ja yritän kouluttautua mahdollisimman korkealle ja sitten avaan suuni. Tosin raha saattaa ratkaista silloinkin,valitettavasti.

HeMuLi

Reply

ViestiKirjoittaja HeMuLi » 21.3.2003 21:26

Minusta on hienoa että näitä asioita on alettu miettimään. Samaa mieltä olen että julkisuudessa esiinnyttäessä on pystyttävä näyttämään korrektilta ja esiintymään vakuuttavasti. Keskusteltiin sitten mistä tahansa, on aina pystyttävä pitämään tunteensa hallinnassa, eli hermoja ei saa menettää.

Mitä taas tulee hamppumarssilla pukeutumiseen, ja käyttäytymiseen niin minusta tuntuu että jos siellä ihmiset alkavat pukeutumaan bisness pukuihin ja esiinnytään mahdollisimman korrektilla tavalla, niin samalla tapetaan sitä fiilistä mikä on aina kuulunut osana kannabiksen käyttöön. Siinä vetelehtimisessä ja hauskan pidossa se viehätys ja pääasia onkin, eikä välttämättä itse päihteessä. Kannabikseen kuuluva kulttuuri on minusta isompi osa kannabiksen käyttöä (vaikka sitä eivät kaikki välttämättä haluakkaan tehdä "perinteiden mukaisesti") kuin pelkkä polttaminen ja päihtyminen.

Kannabiksen käyttöön (ainakin minun mielestäni) on aina kuulunut kavereiden kanssa ajan viettäminen ja hauskan pito, (ei niin etteikö sitä muutenkin voisi käyttää) jopa tietynlainen laiskottelu ja "saamattomuus". Jos aletaan liian vahvasti tuomaan esille tälläistä "korrektimpaa" kannabiksen käyttöä saatetaan antaa väärä kuvaa mitä tämä nautinto/päihdeaine pitää sisällään.

Ps. Pahoittelen sekavaa ja kenties huolimatonta kielen/ajatusten käyttöä, tähän kuitenkin vaikuttaa lievästi alkoholisoitunut tilani ja kova kiire. (Ei ole aikaa oikolukea, mitä on tullut kirjoitettua)

Prozac20mg

ViestiKirjoittaja Prozac20mg » 21.3.2003 21:35

mitäs jos kukin olisi oman itsensä näköisenä mutta toimisi asiallisesti, eli ei kansalaistottelemattomuutta, julkista savuttelua tms. Ajatelkaa miten te katsoisitte vaikka jotain "Vauhtia Elämään: Amfetamiini vapaaksi!" kulkuetta jossa porukka nokkii, lyö hihaan ja syö kyseistä ainetta. Samallailla katsottaneen hamppumarssijoita.

Itse en ole liittynyt SKY:hin kun en ole varsinaisesti edustava yksilö.

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 21.3.2003 22:51

astaan tarkoittanut että hamppumarssille kraka kaulaan. Tarkoitin enemmän sitä, että Hyvä käytös on syytä kaivaa esiin jos se on sattunut unohtuman.

Ja kuten totesin. En ole ollut toistaiseksi marrsseilla mikana enkä sivustakaan seurannut.

Tässä maassa on vaan tosiasia se, että nuo suuret sodan jälkeen syntyneet ikäluokat ovat vahvoilla. Heitä on niin paljon että käytännössä pystyvät perustelemaan ja äänestämään läpi mitä vaan. Olkaa omia itsejänne, mutta muistakaa että ette tekään pukeudu samoin johonkin bileisiin tai serkun ylioppilasjuhliin. Noh... joku voi pukeutua mutta muitenkin...

Hienoa että asiasta lähti fiksu keskustelu...

ik Edit: operan mustan ruudun typo

Edited by: ilkikurki at: 3/23/03 2:04:25 pm

-MonetKehät

Sidd

Re:

ViestiKirjoittaja Sidd » 24.3.2003 23:11

ilkikurki: sen ruudun saa operassa "normaaliksi" näppäinyhdistelmällä ctrl+g. tosin tuota ei kannata tehdä silloin kun on kirjoittanut pitkän tekstin, kun se teksti katoaa tuon seurauksena. eli tuo kannattaa tehdä ennenkuin alkaa typailee
"Kaksinaismoralismi ei luo katu-uskottavuutta"

growguide
Site Admin

Opera-friendly

ViestiKirjoittaja growguide » 25.3.2003 10:12

Pienen css-viilailun jälkeen inputboxin pitäisi nyt toimia myös uusimmassa Operassa...
- - - - - - - - - - - - - - -
Ystävällisin terveisin:
Hamppuforum Ylläpitotiimi

Kuva

ziisus

Jep jep joo

ViestiKirjoittaja ziisus » 26.3.2003 6:51

Erittäin tervetullutta keskustelua. Muistakaa sosiaalipsykologinen esimerkki kettutytöt, jotka tekivät turkistarhaajista kansallisia sankareita. Elämme mielukuvien maailmassa. Image is everything. Pitää ajatella kohderyhmää jne. Tiedän, että kuulostaa kornilta, mutta näin ajattelevat meidän vastustajammekin.

Mielestäni hamppumarssin ei tarvitsisi näyttää ryhmältä virkamiehiä kävelemässä rivit suorana, mutta nykyinen hampuusi meininki kyllä hieman arveluttaa. Jos kannabista pitää jotenkin määritellä, niin mielestäni juuri monipuolisuus ja luovuus tulevat ensimmäisenä mieleen. Täysin erilaisista taustoista tulevat ihmiset naureskelevat puolituntia kattilankannelle, kunnos joku keksii joku päästää hauskan äänen tai määrittelee muille kaaosteorian. Marssien pitää omalla tavallaan olla kemutkin. Ihmisille pitää tulla sellainen mielikuva, että tuohon ryhmään lähtisin kävelemään mukaan jos vain uskaltaisin. Tämä ei luonnollisesti tarkoita mitään giganttisen kokoisia jointteja käryämässä vaan esimerkiksi musiikki-tarjontaa. Itse ajattelin laittaa(jos nyt mukaan lähden) puvun päälle ja salkun käteen ihan vain edustaakseni monipuolisuutta. Lisäksi luonnollisesti jotain taidokasta plakaatti taidetta mukaan. Näin yhdistyisi hyvin kaikki se mitä haluan viestiä. Olen "kunnollinen nuori" joka osaa ottaa vastuuta omista tekemisistään, mutta kuitenkin luovuus, ettei kyse ole mistään rutikuivasta insinööri meiningistä. Todellisuudessa en liiku pukupäällä kaupungilla, mutta katsokaapa vaikka YAD:in logoa. Kyllä siinäkin on joku graafinen suunnittelija miettinyt pitkään, mitä halutaan viestiä. Tämän monipuolisuuden vuoksi on erittäin ikävää, että juuri monipuolisuutta luovat 30 v perheenisät puuttavat marssilta. Juuri he toisivat jo pelkällä läsnäolollaan vastapainoa tapahtumasta ilon irti ottaviin rastapäihin. Luulen, että hamppumarssi antaa tasapuolisen kuvan käyttäjistä vasta silloin kun siihen ei ole enää tarvetta. Mutta kukin sotikoon keinoillaan, ja niin paljon kuin on voimia. Tärkeintä on varmistaa hidas mutta varma menestys ja välttää ylilyöntejä. Eli siis ei guerilla operaatiota jossa hampputerroristi nro 1 ottaa ohikulkijan kiinni nro 2 laittaa ohikulkijan suuhun jopon ja nro 3 laittaa tulta perään ja pitää nenästä kiinni. Ei näin, vaikka kuinka tekisi mieli saada nopeasti muutoksia. Marssin tarkoitus on mielestäni innostaa muita tulemaan ulos kaapista.(tämän takia ei niitä terroristimaskeja, parempi pysyä kotana kuin luoda kuva huumeisesta tappajajoukosta). Sosiaalinen paine on kuitenkin se musertavin, ei niinkään juridiset seuraukset. Kun naapurin Pekka 30v kin polttaa eikä lapset ole viiden vuoden aikana kuolleet tai otettu huostaan, niin ei kai se hamppu voi niin pahasta olla.

ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä

Re: Jep jep joo

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 27.3.2003 12:41

Kiteytän sen mitä tarkoitin hamppumarsseista:

Mielestäni marssi on nähtävä työtehtävänä eikä karnevaalikulkueena. Bileet voi sitten pitää jälkenpäin.

Juuri se vetelehtimistunnelma kai suurien ikäluokkien humala-agressiivisuuteen tottuneita pelottaa.

ik

-MonetKehät

ayhis

Esiintyninen

ViestiKirjoittaja ayhis » 28.3.2003 21:00

Se miten esiintyy julkisuudessa on aina vastavuoroisuutta omaan näkemyksien kanssa. Yleensä kun keskustelee vastapuolen kanssa niin julkisuudessa he vetäytyvät/kieltäytyvät keskustelusta. Radiossa se käy eritoten ilmi, koska vastapuolen pitää esittää argumentteja. Suosittelen kannanottoja lehtien yleisönosastoille ja osallistumista (paikallis)radion keskusteluun ja väittelyihin.

Edwin

Re: Esiintyninen

ViestiKirjoittaja Edwin » 29.3.2003 15:17

Näinhän se on, että uskottavuuden hinta on kompromissi oman identiteetin ja valtakulttuurin välillä.

Toisaalta kompromissin voisi korvata "kameleontti" taktiikalla, elikkäs marssille vedetään totaalitavallinen tai peräti edustava imago, ja sitten puistossa johon marssi päättyy ja tietenkin bileissä oma "oikea" look astuisi esiin kuin tyhjästä.

Kommentoikaa, manikö ihan skutsiin (stadilainen metsikkö) tääkin...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”