poliisiratsia, kertokaa!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
tolo

poliisiratsia, kertokaa!

ViestiKirjoittaja tolo » 31.3.2003 16:40

Kertokaa kokemuksistanne? Tuliko poliisit siiviiliasuissa vai virka-asuissa? Oliko koira mukana? Auttaako jos on yhteistyökykyinen? kaikki kiinnostaa..

Entäs mitäs esim. 300-400g kuivaa kukkaa saa, kun on kasvatettu omaan käyttöön. löytyy vain hikinen keittiö-vaaka.

EzMigrated!

tolo

siis

ViestiKirjoittaja tolo » 31.3.2003 16:43

siis tarkioitn tietysti kotietsintää

yaz
2 tähteä
2 tähteä

..

ViestiKirjoittaja yaz » 1.4.2003 16:35

Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

kannabistietoutta

Hatsi Hannu

Ratsia

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 17.4.2003 19:07

Tuntemattomasta syystä minut ja kaverini pysäytettiin liikenteessä ja meille alettiin tekemään henkilötarkastusta. Ensimmäiseksi multa kysyttiin, että onko mulla piikkejä (repesin nauramaan). Hetken päästä kaveriani tutkiva poliisi huusi innostuneena "HjUUUmerikoosss!" Kaverini taskusta oli löytynyt n. gramman verran kannabista.

Meidät pistettiin rautoihin, ja meitä seisotettiin pakkasessa toistaiseksi tuntemattoman syyn vuoksi. Minulle kerrottiin, että meitä epäillään huumerikoksesta ja että meidän koteihin tehtäisiin kotietsintä. Minulta kysyttiin, että saako kotini tarkastaa, johon vastasin, ettei ilman kotietsintälupaa.

Meidät vietiin putkaan kopeloitaviksi ja meille tehtiin anaalitutkimus ja sukuelimemme tarkastettiin huolella. Taas tietenkin kysyttiin, että onko neuloja. (Mitä, perseessä vai???) Tässä suhteessa poliisi iski kuitenkin sormensa paskaan.

Hiillostus ja toisiamme vastaan usuttaminen käynnistyi poliisin toimesta heti. Vastasin kaikkia kaveriani koskeviin kysymyksiin "en tiedä" ja itse kiistin ikinä käyttäneeni mitään huumetta. Kaverini oli myöntänyt sen mikä ilmeistä oli, että hän on hallussapitänyt kannabista. Lisäksi kun kävi selväksi, että poliisit menisivät hänen kotiinsa joka tapauksessa, hän kertoi mistä kannabista löytyisi lisää kotoa (kertoi siksi, ettei poliisit hajottaisi joka paikkaa). Kaverini oli vastannut kaikkiin minua koskeviin kysymyksiin "en tiedä". Huumekauppiaista kysyttäessä hän oli sanonut, ettei tunne heitä ja kavereitaan hän ei vasikoi.

Poliisi oli tullut kotiini. Ovella oli asiallisesti tiedusteltu visiitin syitä ja kotietsintälupaa. Lupaa ei kuulemma ollut, mutta poliisi oli ilmoittanut saavansa kotietsintäluvan tarvittaessa. Poliisi oli päästetty sisälle. Kotoani ei löytynyt poliisin mukaan "mitään huumausainerikokseen viittaavaa". Poliisihenkilöitä oli ollut 3 ja koiraa ei ollut. Kotitarkastus oli ollut pikainen, n. 20 minuuttia. Ilmeisesti minua ei siis epäilty tosissaan, mutta poliisit halusivat antaa mulle varoituksen tai jotain?

Olinkin ollut putkassa jo aika hermot riekaleina ja kaavailin jo shown pistämistä pystyyn kun minut tultiin vapauttamaan. Hermostuneisuuttani lisäsi se, että seuraavana aamuna minun oli määrä olla pitämässä seminaariesitelmää useammalle kymmenelle hengelle Suomen rajojen ulkopuolella. Jos en olisi ilmestynyt sinne, työpaikallani oltaisiin todella ihmetelty. Putkan portin avautuessa vitutus oli niin suurta, että juoksin poliisiasemalta kotiin räntäsateessa. Matkaa kertyi ehkä 15 km kun en ollut aiemmin ollut vierailemassa poliisiasemalla, enkä tiennyt sieltä lyhintä reittiä kotiin. Ilmeisesti konstaapeli olisi voinut kuskata minut kotiinkin, mutta luonnollisesti virkavallan seura ei kiinnostanut tuossa vaiheessa yhtään.

Kaverini pääsi seuraavan päivän iltana pois poliisin hoteista. Hän oli käyttäytynyt kaikin puolin asiallisesti. Hän oli lähdössä työkomennukselle ulkomaille pitkäksi aikaa ja oli siitä huolestunut, että estääkö tämä oikeusprosessi lähtemisen. Ei ollut estänyt. Jos olisi estänyt, niin kaverini työpaikassa olisivat alkaneet kuumat oltavat. Hänen kämppänsä oli myllätty kokonaan.

Sakkoa taisi pärähtää useampia satoja euroa. Löydetyn aineen määrää en ole tiedustellut. Mutta onneksi noita työpaikan menetyksiä ei tullut. Muuten valtio olisi saanut meistä poliisin viholliset nro 1. ja 2.

Expandor

Re: Ratsia

ViestiKirjoittaja Expandor » 17.4.2003 22:25

No HUH!
Kaltoin on teitä kohdeltu.
Onko vieläkään mitään hajua, miksi teidät haluttiin pysäyttää? Missä päin Suomea tämä tapahtui? Työtilanteesta päätellen lienette melko normaalin kansalaisen näköistä porukkaa?

Hatsi Hannu

Re: Ratsia

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 18.4.2003 11:56

Täällä pääkaupunkiseudulla tuo tapahtui.

Olemme suht normaalin näköisiä. Itse varmaan näytän lähinnä perusinsinööriltä. Kaverini on myös ihan perussiisti tyyppi, vaikka hänellä heviletti onkin.

Uskoakseni meidät käräytettiin. Kaverini kotitalossa asuu kaiken maailman hulluja. Ilmeisesti hän oli käynyt aamusavuilla parvekkeella ja naapurit ovat soitelleet linjat punaisena poliisille, mutta poliisia ei ole kiinnostanut. Ilmeisesti riemu on revennyt siinä vaiheessa kun naapurit ovat huomanneet hänen lähteneen autolla liikenteeseen iltapäivällä. Sitten ilmeisesti kissalan pojat vain sattuivat kohdille, tunnistivat auton jne.

Nähtävästi poliisipäällikkö oli juuri antanut päiväkäskyssään tehdä jostain huumehörhöstä varoittavan esimerkin.

Tapauksessa oudointa oli, ettei meille tehty huumetestejä, eikä kumpaakaan syytetty käyttörikkomuksesta, vaikka toinen meistä oli epähuomiossa mennyt myöntämään käyttäneensä ganjaa vajaan kymmenen vuotta. Mahdoton on ymmärtää poliisin ajatuksenjuoksua.

Surullinen Atari

Re: poliisiratsia

ViestiKirjoittaja Surullinen Atari » 18.4.2003 12:30

Tosta poliisin tyhmyydestä tuli mieleen tällanen lähinnä huvittava tapaus: Oltiin muutaman kaverin kanssa viettämässä iltaa kaverin kerrostaloasunnossa. Pilveä tuli poltettua kunnolla ja muutamat olivat vauhdeissakin.

Sitten äkkiä ovelle koputettiin keskellä yötä. Poliisithan ne siellä(virka-asussa). He astuivat sisään kaapin viereen, jossa kaksi puskaa, laturista lähtevä natikanjohto jalkojensa juurella. Jokaisella kämpässä olevalla simmut jollakin tavalla aivan päin helvettiä. Pari bongia oli melko näkyvillä ja taisi jossakin nopeasti vilahtaa cd:n kansi pillin kera.

Poliisit esittivät asiansa: musiikki pauhasi liian lujaa. Kaverini, joka kämpän omisti, käänsi volyymia hiljemmalle, ja kytät lähtivät kiittäen ja pahoitellen häiriötä. Oli kyllä kummallinen tilanne.

Hatsi Hannu

ViestiKirjoittaja Hatsi Hannu » 18.4.2003 12:49

Kannabiksen vaikutuksen vallallaolevista virhetiedoista on muuten joskus hyötyä.

Ollaan useampaan kertaan käytetty yrttejä kerrostaloasunnossa. Mitään ongelmia ei ole kertaakaan ollut (lukuunottamatta tuota yhtä käräytysepäilyä).

Kerran ei sitten ollut yrttiä, mutta päätimme sitten dokata huolella. Niinhän siinä tietysti kävi, että desibelit nousivat ja juoppohulluus iski. Joku soitti poliisin paikalle. Pian kissalan pojat sitten tulivatkin paikalle tekemään "HjUUUmepidätystään". Pikkaisen aikaa pottuilimme poliisille ovella (tuntui kännissä fiksulta vedolta), mutta sitten päästimme heidät sisään. Poliisit kyselivät hjuumeista, ja myönsimme heti käyttänemme aivan liikaa vaarallista alkoholihuumetta. Olihan pöydällä todisteena röykkiö oluttölkkejä. Poliisit olivat tyytyväisiä, reipasta meininkiä kun nuoret miehet rentoutuvat alkoholin parissa. Lähtiessään poliisit pyysivät pitämään hieman pienenpää meteliä. Alkoholi on kyllä vaarallinen huume. Saa ihmisen tekemään ihme asioita.

Prozac20mg

ViestiKirjoittaja Prozac20mg » 18.4.2003 20:04

Jos esiintyy julkisilla paikoilla paukuissan, kannattaa kiskaista pari pulloa ykkösolutta - aika paljon voi sälyttää sitten sen kaljanhajun niskaan. Minä olen sitä mieltä että kuulusteltavien kiusaaminen ja heille vittuilu on epäasiallista toimintaa, ja jos olisi todistajia paikalla niin voisi sanoa poliisille että tämä on epäammattimaista toimintaa. Todistajia siksi etteivät tekisi niinkuin Rodney Kingille ja haastaisi päälle kunnianloukkauksesta.

Jay Daga
2 tähteä
2 tähteä

ViestiKirjoittaja Jay Daga » 12.5.2003 23:16

Tällasta;
Kaveriporukallani oli pari vuotta vuokralla sellanen pieni huoneisto erään teollisuushallin kupeesta ja siellä soiteltiin musiikkia ja polteltiin ja vietettiin aivan uskomattomia hetkiä. Kasvoi siellä kahdesti kukatkin ja toiset eivät ehtineet valmistuakaan..
Yksi kavereistani myi eräälle tutulleen - kaveri siihen asti - hyppysellisen kukkaa ystävällisesti, kun tuolla ei muuten ollut. Sitten toinen kaverini antoi vielä autokyydin sille häiskälle ettei tarvinut kävellä ja kun oli menossa samaan suuntaan. No eipä siinä kivakiva..
Eräänä päivänä sitten näin kun kotini eteen ajoi pieni valkoinen auto ja kohta kuulin oven käyvän ja koirat alkoi haukkumaan.. luulin että äitini oli avannut oven ja että vieraat olivat hänelle. Noh, ei sieltä kukaan tullutkaan ja äitini luuli minun käyneen ovella. Puolen tunnin päästä sitten samainen auto tuli pihaan ja menin avaamaan ovea ja kolme korstoa ilmoittivat olevansa huumepoliisista ja alkoi heti syyttämään etten ollut aiemmin avannut ovea.. He olisivat tulleet sisään ilman mitään mutta kun koirat huusivat niin ei.. Vastasivat kysymykseeni että asia koski huumerikosta ja että minun pitäisi lähteä mukaan. Kaverini oli myös käymässä ja hänet otettiin kans.. Sain kuitenkin käyttää koiria ensin pihalla mutta poliisi tuli mukaan etten vain pääsisi karkuun.
Sitten laitoksella piti odottaa putkassa kunnes ensimmäinen kuulustelu alkoi. Ilmeni että tiesivät treenikämpästä ja siitä että siellä oli ollut puskat kasvamassa. Olin kuulustelun jälkeen putkassa yötä ja aamulla vietiin kuvattavaksi ja otettiin sormenjäljet.. sitten piti odottaa muutama tunti ja toinen kuulustelu alkoi ja loppui ja taas putkaan... Pääsin illalla pois.

Natsit olivat hakeneet kaikki neljä kaveriani kuulusteltavaksi myös ja rekisteröineet kaikki. Minulle ilmeni sitten kotona että kasvatuspaikkaamme oli murtauduttu ikkunan läpi, hajoitettu kaksi väliovea ja tapettu 11 uskomattoman isoa puskaa ja viety saman ikkunan kautta ulos; ei ovesta!!

Poliisit veivät ämpärit ja natikan ja jonkun piipuista mutta jättivät suurimman osan ja vielä tosi ison kasan lehtiä lattioille ja pussiin...
Ilmeisesti paikan vibat jotka oli koulutettu juuri tuollaista tilannetta varten toimivat ainakin jotenkin... Olisi kiva nähdä videolla miten ne natsit on siellä häröilly.. Oli meinaan mielettömin paikka mitä oon ikinä nähnyt.. Pari vuotta oltiin sitä sisustettu paukuissa..

Kaverini vuokrasopimus sanottiin irti ja me menetettin paikka ja juuri kukkimaan laitetut puskat ja natikka ja vielä tuli jokaiselle joku merkintä poliisille.. He eivät tutkineet koko hommaa ollenkaan murtona vaan hakivat vaan natikan ja ämpärit ja meidät putkaan.. Tällainen oikeusvaltio ja vapaa maa tämä meidän Suoli synnyinmaamme.. Kiitos vain Ville-poika.. kivaa karmaa sulle..
Koko asiasta ei ole kuulunut vielä mitään, vaikka hommasta on jo kolmisen kuukautta.. noh ei oo kiirettä.

Hah, no onneksi kaverini sentään sytytti tulipalon putkaan.. hullu kun on. No joo.. tosi hullu.
LOVE IS BY FAR THE GREATEST POWER,
FOR IT DRAWS ALL UNTO ITS SELF WITHOUT USING ANY FORCE - = wa cin ma ya o´ya ki hi ye
-hyvät ihmiset tehkää jotain-

anonyymi luuseri

ViestiKirjoittaja anonyymi luuseri » 13.5.2003 1:28

melkeen Jay Naga tekisi mieli sanoa, että mitäs myitte. Mutta itse aika samanlaisen tapauksen todistajana ja pääsyytettynä en voi kuin ottaa osaa.

meillä kaveri pärähti nolla piste jotain grammaa kukkaa taskussa ja kertoi varmuuden varalta kytille mistä on kukat saanut... siinä oli kaveri kerrankin rehellisenä.

tultiin sitten kyttimästä ja mentiin moikkaamaan kaveria, uskomattomat tarinat saatiin kuulla.

jos joskus noihin bisneksiin vielä lähtee niin osaapa olla hiljaa issekseen kunnes on sato korjattu. vielä tosin suruaikaa vietetään, tyttöystävän mukaan vielä hyvän aikaa

Palaa sivulle “Politiikka ja media”