Ruotsi laillistanut "lääke kannabiksen"?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Zuppo

Ruotsi laillistanut "lääke kannabiksen"?

ViestiKirjoittaja Zuppo » 28.10.2003 16:12

Eli olen kuullut tälläisen huhun äidiltäni (eli sellainen lähde ketä kuitenkin suht vakavasti ottaisin tässä aiheessa) että ruotsissa tosiaan olisi tälläinen riemuvoitto saavutettu !Ja suomessakin olisi eduskunnassa asiasta ollut joku kysely.Eli ensiksikin, onko totta vai ihan vain huhu? En itse ainakaan ole löytänyt mitään puhetta ko. aiheesta suomessa.Jotenkin kuitenkaan en olisi yllättynyt vaikkei siitä vielä olisi kohua suomessa nostettukaan. Pakko kait nyt jonkun muunkin olisi aiheesta pitänyt kuulla jos paikkansa pitäisi.

EzMigrated!

Hidas Hengitys
1 tähti
1 tähti

Re: Ruotsi laillistanut "lääke kannabiksen"?

ViestiKirjoittaja Hidas Hengitys » 28.10.2003 16:26

Jos äitisi on kansanedustaja, niin saatanpa uskoakin moiseen...mutta minä kyllä näytän isoimman keskisormen Suomen medialle, jos moinen on oikeastikin päässyt tapahtumaan niin, että me Suomessa emme tidä asiasta yhtikäs mitään!

Tietääks kukaan?

-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.

growbox

..

ViestiKirjoittaja growbox » 28.10.2003 16:44

No kyllä Suomen media on aika hyvin uutisoinut, esim hollannin lääkesauhusta, kanadan laillistamis jutuista, jokainen voi vetää omat johtopäätökset tästä, Ruotsi on kumminki tuossa aika lähellä joten luulis että kaikki huume jutut uutisoitaisiin isoin lööpein ja ylimääräisin uutislähetyksin.

Laama1

Re: ..

ViestiKirjoittaja Laama1 » 28.10.2003 19:52

Ruotsissa? Tämä nosti ainakin minulla karvat pystyyn epäilyksestä..
Ruotsihan on tunnettu hUUmeiden vastaisesta asenteestaan ja kohtuuttoman kovista rangaistuksista, siksi edes hamppumarssia ei siellä voi järjestää, sehän olisi päihteen käyttöön yllyttämistä.
Mutta jos TODELLAKIN näin olisi päässyt käymään, antaa se hyvät lähtökohdat meille suomalaisille, Suomihan tulee vasta jälkijunassa moisiin tempauksiin mukaan, ei pioneerina.

Toisaalta tuskin äitisi on tuota kukkahatustansa vetänyt?
allekirjoitus

Edwin

ViestiKirjoittaja Edwin » 28.10.2003 20:04

Suomella kyllä olisi potentiaalia myös pioneeriksi, monessakin...

Mutta... kaikki ei voi aina mennä oikein, se vaan on näin.

yaz
2 tähteä
2 tähteä

Ruotsi

ViestiKirjoittaja yaz » 31.10.2003 17:48

Tuosta lääkekannabisjutusta en tiedä, mutta luulisin myöskin että moisesta päätöksestä olisi kuullut mediasta, tai vähintäänkin esim. HPP:n sivuilta.

Mutta muuten Ruotsiin liittyen: tämän päivän Uutislehti 100:ssa (joo, ihan perseestä olevaa journalismia tuo edustaa, mutta mutta...) oli tämmöinen:

Tuohan on toki vasta suunnitelmatasolla, eikä välttämättä edes toteudu... Mutta näyttää kuitenkin taas kerran siltä, että naapurimaassamme touhu on vielä absurdimpaa kuin täällä. Siis vaikka itse päihteidenkäyttö ei aiheuttaisi useimmille käytännössä mitään haittaa, pitää luonnollisesti valtiovallan rangaista kaikkia kiinni saatuja "huumerikollisia" eli pilvenpolttajia mahdollisimman ankarasti ja mahdollisesti samalla edistää heidän syrjäytymistään yhteiskunnasta kaikin tavoin?
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

kannabistietoutta

Ganjaana

ViestiKirjoittaja Ganjaana » 31.10.2003 23:51

Quote:
Ruotsissa? Tämä nosti ainakin minulla karvat pystyyn epäilyksestä..
Ruotsihan on tunnettu hUUmeiden vastaisesta asenteestaan ja kohtuuttoman kovista rangaistuksista, siksi edes hamppumarssia ei siellä voi järjestää, sehän olisi päihteen käyttöön yllyttämistä.

Ruotsissa maistelin ekat jujut vuonna 95.

Planta

Nyt lähti mopo

ViestiKirjoittaja Planta » 1.11.2003 0:52

Ei kai kukaan voi tosissaan uhata mopon viemisellä...Ei niin etteikö se saattai tehota, mutta kuitenkin...
Ristiin voi ripustaa joulukuusen palloja, niin että Jeesuksellakin on vähän hienompaa ja hän saa riippua hyvässä seurassa.
Tomas 7v.

Palaa sivulle “Politiikka ja media”