Olen mykistynyt.
Hasiksen ja alkoholin erot - Tietoa nuorille
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.
Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
-
Vieras
hah
...uskomatonta....kuinka tuollaista saa julkaista, ja kuka on oikein tämä:
Teuvo Piironen
ylikonstaapeli/Lappeenrannan poliisi/huume....
Teuvolla ei oikein ole faktat hallussa
olen sanaton...mutta juuri tällaiseenhan tuollainen lainkuulianen kansalainen uskoo, onhan se sentään POLIISIN tekstiä.....
Teuvo Piironen
ylikonstaapeli/Lappeenrannan poliisi/huume....
Teuvolla ei oikein ole faktat hallussa
olen sanaton...mutta juuri tällaiseenhan tuollainen lainkuulianen kansalainen uskoo, onhan se sentään POLIISIN tekstiä.....
-
tukkah2002
ei tartte kertoo lisää..
.. koska tämä kertoo jo kaiken:
www.uskojaurheilu.fi/huume/kannabis.html
Toivottavasti tuon kirjoittaja sairastuu johonkin ikävään tautiin tms.. Toisaalta faktoista päätellen on sairastunut jo.

www.uskojaurheilu.fi/huume/kannabis.html
Toivottavasti tuon kirjoittaja sairastuu johonkin ikävään tautiin tms.. Toisaalta faktoista päätellen on sairastunut jo.
-
hiisipiisi
Re: Hasiksen ja alkoholin erot - Tietoa nuorille
Ensiksi nauroin makeasti sitten tuli itku silmään. Moni oikeasti uskoo tuohon.
"huoneen roskapönttö täyttyy suklaa yms papereista. (kannabis aiheuttaa makeanhimon) "
Hohohoho.
"huoneen roskapönttö täyttyy suklaa yms papereista. (kannabis aiheuttaa makeanhimon) "
Hohohoho.
-
gpaonwjear
hahahahahah
"Huolenpito omasta itsestä ja ympäristöstä loppuu. Huone muistuttaa kaatopaikkaa, vaatteet pesemättömät, hampaat harjaamatta."
tuo oli paras
tuo oli paras
omituisia aikoja ja vitunmoisia taikoja
-
dementor
usko ja doupping
aikamoista jöötsää valuu herra konstaapelin päästä: "Armeijan helikopterihankinnoista on noussut hirveä meteli ja tunteikkaasti ollaan vedottu sairaan- ja vanhustenhoitoon ja niiden tilaan. Jokainen veronmaksaja kustantaa pelkästään rauhoittavina lääkkeinä ja lääkärikuluina narkomaaneille vähintään saman summan, kuin joutuisi maksamaan armeijan hankinnoista mutta kukaan poliitikkomme, tai päättäjät eivät ole uskaltaneet ottaa sanallakaan puheeksi tätä asiaa."
Sopivasti poseeraa Hemohes Myllylä siinä etusivulla..
tietoisku: Huumaavat lääkeaineet
Kulkevat käsikädessä kannbiksen kanssa. Yleensä se, joka käyttää kannabista, käyttää myös huumaavia lääkeaineita, eli on nk. sekakäyttäjä.
Sopivasti poseeraa Hemohes Myllylä siinä etusivulla..
tietoisku: Huumaavat lääkeaineet
Kulkevat käsikädessä kannbiksen kanssa. Yleensä se, joka käyttää kannabista, käyttää myös huumaavia lääkeaineita, eli on nk. sekakäyttäjä.
- Eskimogrower
- 1 tähti

Re: Usko - tai älä
Muuten itse joskus aikaan näin tämän- vai postasinko peräti itse, mutta kuitenkin: hirveäähän se on, että tämä saitti on vielä ylipäätään pystyssä.
Uskomatonta roskaa.
Voin omalta kohdaltani vastata sivuston väitteisiin seuraavalla tavalla:
Höpö höpö. Viimeksi tänään olen puhunut molempien vanhempieni kanssa puhelimessa ja käynyt kylässä toisen luona.
Muutaman tunnin polttamisesta kyllä, pitkäaikaisesti ei.
Ainoa fiksu pointti. Siirtyminen on vain turhan jyrkkä ilmaus, mielestäni mahdollisuus kokeilla kovempia aineita kasvaa. (Nimittäin porttiteoria on totta, mutta portin raja on väärällä kohdalla niin kauan kun viinaa juodaan).
Viikonloppuna olin mökillä kavereitten kanssa, jotka olen tuntenut yli 10 vuotta ja jotka eivät polta.
Sen enempää sanomatta, minulla on kaksi keski- asteen, yksi AMK:n ja varttia vaille akateeminen loppututkinto. Töissä olen ollut muutamia vuosia nimekkäilläkin työnantajilla. Ja en ole vielä lähelläkään kolmeakymmentä.
Että voisi lopettaa nämä älyttömät yleistykset ja ylilyönnit. Ärsyttää aina kun tuon lukee.
Uskomatonta roskaa.
Voin omalta kohdaltani vastata sivuston väitteisiin seuraavalla tavalla:
Quote:
Suhde vanhempiin heikkenee/ särkyy
Höpö höpö. Viimeksi tänään olen puhunut molempien vanhempieni kanssa puhelimessa ja käynyt kylässä toisen luona.
Quote:
Heikentynyt lähimuisti
Muutaman tunnin polttamisesta kyllä, pitkäaikaisesti ei.
Quote:
Siirtyminen kovempiiin aineisiin (pl. luomu- käyttäjät)
Ainoa fiksu pointti. Siirtyminen on vain turhan jyrkkä ilmaus, mielestäni mahdollisuus kokeilla kovempia aineita kasvaa. (Nimittäin porttiteoria on totta, mutta portin raja on väärällä kohdalla niin kauan kun viinaa juodaan).
Quote:
Kaveripiiri muuttuu
Viikonloppuna olin mökillä kavereitten kanssa, jotka olen tuntenut yli 10 vuotta ja jotka eivät polta.
Quote:
Arvot muuttuu: työssäkäynti ja opiskelu kyseenalaistetaan
Sen enempää sanomatta, minulla on kaksi keski- asteen, yksi AMK:n ja varttia vaille akateeminen loppututkinto. Töissä olen ollut muutamia vuosia nimekkäilläkin työnantajilla. Ja en ole vielä lähelläkään kolmeakymmentä.
Että voisi lopettaa nämä älyttömät yleistykset ja ylilyönnit. Ärsyttää aina kun tuon lukee.
Jos poltat hyymeitä, soitan paikalle pöliisin.
etanoli johtaja
"Suomessa on lukuisia suuryrityksiä, joita johtaa alkoholisti mutta ei
ainuttakaan sellaista, jonka johtajana on kannabiksen vakiokäyttäjä!!!!"
Tuo on kyllä usko&urheilu saitin helmi
ainuttakaan sellaista, jonka johtajana on kannabiksen vakiokäyttäjä!!!!"
Tuo on kyllä usko&urheilu saitin helmi
---------------
-
hiisipiisi
Re: etanoli johtaja
Juu, äitini johtaa muuten suurehkoa pienyritystä, ja keskustellessamme kannabiksesta hänkin sanoi että joskus - todella harvoin pössyttelee ystäviensä. Mutta hän olikin nuorena hippi.
Yllätyin kun hän tuon kertoi.
Yllätyin kun hän tuon kertoi.
-
StillGoingStrong
huh!
Joo muistan, kun vuosia sitten itse luin juuri tuollaisia juttuja ja ajattelin, että "pelaanko venäläistä rulettia elämälläni"? Itseni kohdalla ei ole toteutunut yksikään noista jutuista! Toki tuollainenkin on mahdollista, mutta ei todellakaan yleistä, eikä ainakaan kokonaan minkään aineen vika.
Kannabiksessa ei ole mitään kemiallista komponenttia, mikä laittaa ottamaan lopputilin ja hakeutumaan eri kaveripiireihin vetämään kovia aineita.
Mitään sekakäyttöä en ole ikinä harrastanut. Olen kylläkin nähnyt yhden henkilön vaihtavan päihdettä kannabiksesta "tuetussa vieroitusohjelmassa" bentsoihin ja muihin rauhoittaviin, nukuttaviin ja rentouttaviin.
Lisäksi kohdalleni on sattunut valitettavasti hyvin monia henkilöitä, jotka eivät ikänään ole käyttäneet kannabista, mutta käyttävät ongelmallisesti pillereitä (yleensä bentsoja, mutta kaikki muukin käy) ja viinaa tai pelkästään pillereitä. Jokainen noista tyypeistä on mennyt mielialahäiriöstä kokopäiväiseksi potilaaksi osastolle.
Pillereiden holtittomalla jakamisellahan pidetään porukka hiljaisena ja säästetään hoitokuluissa.
Tuollaisella valestuksella pahennetaan tilannetta. Luodaan pelkoja ja kovennetaan asenteita. Yleensä vielä noita sivuja uskoo eniten vanhemmat ja päättäjät.
Kannabiksessa ei ole mitään kemiallista komponenttia, mikä laittaa ottamaan lopputilin ja hakeutumaan eri kaveripiireihin vetämään kovia aineita.
Mitään sekakäyttöä en ole ikinä harrastanut. Olen kylläkin nähnyt yhden henkilön vaihtavan päihdettä kannabiksesta "tuetussa vieroitusohjelmassa" bentsoihin ja muihin rauhoittaviin, nukuttaviin ja rentouttaviin.
Lisäksi kohdalleni on sattunut valitettavasti hyvin monia henkilöitä, jotka eivät ikänään ole käyttäneet kannabista, mutta käyttävät ongelmallisesti pillereitä (yleensä bentsoja, mutta kaikki muukin käy) ja viinaa tai pelkästään pillereitä. Jokainen noista tyypeistä on mennyt mielialahäiriöstä kokopäiväiseksi potilaaksi osastolle.
Pillereiden holtittomalla jakamisellahan pidetään porukka hiljaisena ja säästetään hoitokuluissa.
Tuollaisella valestuksella pahennetaan tilannetta. Luodaan pelkoja ja kovennetaan asenteita. Yleensä vielä noita sivuja uskoo eniten vanhemmat ja päättäjät.
huhhuh
"Poliisin kokemuksen mukaan valtaosa alle 18- vuotiaina kannabiksen käytön aloittaneista jää koukkuun. "
Niinpä niin.. Minun kokemukseni mukaan valtaosa alle 18- vuotiaina kannabista kokeilleista on lopettanut kokonaan käytön.
"Alkuun kehittyy psyykkinen riippuvuus ja kun ainetta on käyttänyt riittävän kauan, aiheuttaa kannabiskin voimakkaan fyysisen riippuvuuden, jonka vieroitusoireet verrattavissa opiaattiriippuvaisten oireisiin."
Mielenkiintoista. Kuinkahan kauan minun täytyy käyttää tuota kannabista, että vieroitusoireet ovat tuota luokkaa. Vähän pelottaa..
Noniin. Nyt sitten provosoiduin kunnolla ja laitan tuonne hieman palautetta. Eihän tuolla tavalla saa ihmisiä pelotella.
PS. Harmi, etten osaa hakkeroida. Tuossa olisi oiva kohde pieneen informaation päivitykseen. Edited by: flacch at: 31/10/03 10:47
Niinpä niin.. Minun kokemukseni mukaan valtaosa alle 18- vuotiaina kannabista kokeilleista on lopettanut kokonaan käytön.
"Alkuun kehittyy psyykkinen riippuvuus ja kun ainetta on käyttänyt riittävän kauan, aiheuttaa kannabiskin voimakkaan fyysisen riippuvuuden, jonka vieroitusoireet verrattavissa opiaattiriippuvaisten oireisiin."
Mielenkiintoista. Kuinkahan kauan minun täytyy käyttää tuota kannabista, että vieroitusoireet ovat tuota luokkaa. Vähän pelottaa..
Noniin. Nyt sitten provosoiduin kunnolla ja laitan tuonne hieman palautetta. Eihän tuolla tavalla saa ihmisiä pelotella.
PS. Harmi, etten osaa hakkeroida. Tuossa olisi oiva kohde pieneen informaation päivitykseen. Edited by: flacch at: 31/10/03 10:47
- flacch -
- Hidas Hengitys
- 1 tähti

HEHEHEHEHEHAHAHAHAHOHH OHO HOHHO HOHOHO HOUUH HUHU HUU UU I HIHI HIHIIHI HIHI HIH HIHI HEHHEHEH HAHHAH AHAH HAHHA AH HA HAAaaaaa.. Joo. Siis just, minä en tajua, mistä se ukko on noita repinyt. Siis, opiaatteihin vertaa ja vaatetus muuttuu mustaksi ja verhot eessä päivällä... MITÄ HITTOA!?! Mun värivalikoima on vaan kasvanut pilven jälkeen, toisaalta pilvellä ei ole osaa eikä arpaa siinä.
Jos joku teistä on oikeesti muuttunut pilven myötä luuseriksi, niin kertokaa ihmeessä! Oikeestaan...panenpa gallupin tuhkakuppiin tästä. Käykää siellä ilmaisemassa.
-Hidas Hhh...-
Jos joku teistä on oikeesti muuttunut pilven myötä luuseriksi, niin kertokaa ihmeessä! Oikeestaan...panenpa gallupin tuhkakuppiin tästä. Käykää siellä ilmaisemassa.
-Hidas Hhh...-
Nosta pH tuhkalla, joka putosi bongista illalla, kun olit pilven laidalla ja nauroit hymy naamalla. Tuhka talteen rikkalapiolla ja laimenna H2O:lla.
- Johannes Täi
Juu-u, vaatetus on musta, kämppä sekaisin ja verhot ikkunan edessä. Kaiken lisäksi olen eronnut kirkosta!
Kaikki nämä tosin tein jo ennenkuin aloin käyttämään hamppua virkistystarkoituksessa. Huone/kämppä on aina ollut kaoottinen, mustia vaatteita olen käyttänyt vuosikausia ja verhot on ikkunan edessä päivisinkin, koska asun maan tasalla tien vieressä kerrostalolähiössä. Kirkosta erosin, koska en ole mihinkään jumaliin uskonut koskaan.
...vai aiheuttaakohan NUO sitten hampunpolttoa?

Kaikki nämä tosin tein jo ennenkuin aloin käyttämään hamppua virkistystarkoituksessa. Huone/kämppä on aina ollut kaoottinen, mustia vaatteita olen käyttänyt vuosikausia ja verhot on ikkunan edessä päivisinkin, koska asun maan tasalla tien vieressä kerrostalolähiössä. Kirkosta erosin, koska en ole mihinkään jumaliin uskonut koskaan.
...vai aiheuttaakohan NUO sitten hampunpolttoa?
"There is a cheer: The gnomes have learned a new way to say 'Hooray'"
-Terence McKenna
-Terence McKenna
- Dub kostaja
- 2 tähteä

Valikoitsin muutaman noista kannabiksen käyttäjän oireista...
- kotiintuloajat venyvät ja alkavat tulla epätarkoiksi
- vetäytyy omiin oloihinsa huoneeseensa
- rahaa alkaa kulua enemmän kuin ennen. Yleensä se selitetään vaate yms. ostoilla. saattaa alkaa varastelemaan kotoaan tai tavaroita häviää ja ne on "lainattu" kavereille.
- vaatetus vaihtuu varsinkin tytöillä. Aletaan suosia tummia, jopa mustia vaatteita.
- kaveripiiri vaihtuu. Entiset ystävät unohtuvat ja uusia, monasti epämääräisen näköisiä ja välttelevästi käyttäytyviä kavereita alkaa käymään nuoren luona.
- koulunkäynti takkuilee, opettajat ottavat yhteyttä.
- ilmenee myös näpistelyä
- huoneen roskapönttö täyttyy suklaa yms papereista. kannabis aiheuttaa makeanhimon)
- vanhempia kielletään ehdottomasti tulemasta asuntoon tai huoneeseen
- keskittyminen on vaikeaa, koulunkäynti ei onnistu
- koulunkäynti loppuu, erilaisia selityksiä vanhemmille.
- Huolenpito omasta itsestä ja ympäristöstä loppuu. Huone muistuttaa kaatopaikkaa, vaatteet pesemättömät, hampaat harjaamatta.
- roskapussit jaksetaan viedä eteiseen mutta ei ulos asti.
- haetaan lääkäriltä unilääkkeitä nukkumisvaikeuksiin
rauhoittavat lääkkeet keskittymisvaikeuksiin, paniikkihäiriöön, rauhattomuuteen.
... Nämähän ovat murrosiän merkkejä kaikki (poistin vain muutaman)!
Erityisesti tyttöjen pukeutuminen mustiin on yleinen pubertiteetin merkki - erityisesti olen huomannut tämän vieraillessani kotikaupungissani susirajan tuntumassa. Täällä rannikolla taas murrosiän oireita näyttää olevan se, että omien jalkojen hahmotuskyky heikkenee niin pahasti, että ostetaan monta kokoa liian isot housut (tunnustan itsekin tämän vaiheen käyneeni läpi
DK
Niiin....
Usko, Sota ja rakkaus..Koti, isänmaa ja uskonto.. Usko, Poliisi ja tietämättömyys.. siinähän se.. Kolminaisuuden kulminoituminen kokonaisuudeksi..
Ja löysimpäs jotain muutakin..
www.esaimaa.fi/arkisto/va.../sivu.html
Mutta tämä nyt on uskonnon varjolla käytävää sotaa ja siinä ei kait sitten ole järjen kanssa mitään tekemistä.. =) Ja en tuomitse ketään uskomuksien takia, yleistän vain
Ja löysimpäs jotain muutakin..
www.esaimaa.fi/arkisto/va.../sivu.html
Mutta tämä nyt on uskonnon varjolla käytävää sotaa ja siinä ei kait sitten ole järjen kanssa mitään tekemistä.. =) Ja en tuomitse ketään uskomuksien takia, yleistän vain
-
todellakin
Järki hoi..
Uskon foorumin keskustelijoiden olevan fiksuja ja kritiikkiä hyväksyviä ihmisiä.
En todellakaan ole sitä mieltä esim. 15v tai vaikka 17v on oikea aika aloittaa polttelu/dokaaminen. Mielestäni on hyvä asia että nuoria valistetaan ja heille kerrotaan päihteistä.
Tietysti artikkelit ovat lähes järjestään järjettömiä ja puolueellisia, mutta tyhjää parempi.
Ganja on ok, mutta päihde kuitenkin. Parempi olisi ilman mitään mömmöjä. Tämä ei tietenkään toimi joten voisivat kyllä laittaa ganjan samalle tasolle sallittujen päihteiden kanssa.
En todellakaan ole sitä mieltä esim. 15v tai vaikka 17v on oikea aika aloittaa polttelu/dokaaminen. Mielestäni on hyvä asia että nuoria valistetaan ja heille kerrotaan päihteistä.
Tietysti artikkelit ovat lähes järjestään järjettömiä ja puolueellisia, mutta tyhjää parempi.
Ganja on ok, mutta päihde kuitenkin. Parempi olisi ilman mitään mömmöjä. Tämä ei tietenkään toimi joten voisivat kyllä laittaa ganjan samalle tasolle sallittujen päihteiden kanssa.
- Curanderot
huh huh
Oma mielipiteeni
1.Tuon voi sanoa toisinkin. Suomessa on yli 2 miljoonaa "lainkuulijaista" ihmistä, jotka eivät käytä kannabista koska eivät saa sitä mistään, tai tuon kaltainen valistaminen on tehnyt tehtävänsä.
2.Masennus on lisännyt rauhoittavien käyttöä, osa syyllinen tähän on alkoholi ja huumeista kiinnostuneet nuoret(teiniikäiset).
Kuka idiootti nyt uransa tuhoaisi laittomien huumeiden käytöllä?
Ja vaikka käyttäisi kannabista, niin ei hän siitä julkisuuteen hiiskuisi sanaakaan.
On totta että kannabiksen käyttö lamauttaa/rauhoittaa aivojen muisti"yksikköjä".
Mutta mitä tuolla huomautuksella haetaan???????
Portti teorii ei ole eikä tule, ja jos on niin se alkaa alkoholista.
Itse en ole koskaan ollut tekemisissä "diilerin" kanssa, mutta olen jo ennen kannabis kokeilua ollut kiinnostunut päihteistä. Vaikka kannabis oli ensimmäinen huumausaine jota kokeilin, niin olin ollut jo ennen sen kokeilua kiinnostunut esim. pirin, lsd:n tai esim. kokaiinin kokeilusta ja kannabis oli vain yksi näiden joukossa jota olisin tuolloin halunnut myös kokeilla. (Niin ja imppasin muuten ennen kannabis kokeilua, niin että se siitä portista (noloa mutta totta))
1. Samoin on kannabiksen kohdalla.
2. kannabiksen aiheuttama riippuvuus on alkoholin tapainen, mutta alkoholilla on rankat "sivuvaikutukset" eli "vieroitusoireet"(krapula) joka tekee täten kannabiksen käytöstä paljon mukavemman.
Amfetamiinin käyttö tosiiaan voi olla kohtalokasta, mutta siinäkin on otettava oma järki mukaan jos sitä on.
JOS KANNABIS LAILLISTETTAISIIN
1. Siitäkö tässä kaikessa on nyt kysymys, yhyy poliisit jäis kaikesta hauskasta paitsi
2. Omapahan olisi asiansa, kunhan ei käyttäisi sitä työ aikanaan. Tässä tilanteessa nolla toleranssi ja testit mukaan. Jos jää kiinni menettää niin sanotun HASA-kortin eikä saa tavaraa enää ostaa +viikon pois töistä tai suorat potkut persuksille.
3. En, en myöskään alkoholisoituneen.
Onko huumeita käyttävä ihminen sitten yksin aineensa kanssa? Ei ole...jokaista käyttäjää kohti kärsii ainakin 20 muuta ihmistä. Käyttäjän omaiset ovat yhtälailla kärsijöitä, kaveripiiri ja muut omaiset myöskin. Unohtaa ei sovi veronmaksajia!
4. Kaikilla on oikeus yksityiselämään, niin myös tuomareilla. Omapahan on asiansa.
5. Suhtautuisin samoin kuin alkoholia käyttävään poliisiin, kaikilla on oikeus yksityiselämään.
Lainattu teksti ei liity kannabikseen vaan kovienaineiden aiheuttamien ihmisten riippuvuudesta aiheutuviin kustannuksiin.
... hmm... taitaa olla eläkepäivät jo turhankin lähellä
.
Jos kannabis laillistettaisiin, niin valtio saisi verorahoja joilla korvattaisiin narkomaanien tuomat menot +-0, rahoja luultavasti jäisi myös muuhunkin käyttöön, esim tyhjän ilman ostamiseen.
Kysyn että tarviiko maksaa, antaa heidän kuolla kadulle
. Oman valintansa ovat tehneet, jos itse olen samassa tilanteessa joskus, niin vedän luultavasti narun kaulan ympärille. Luultavasti en tule koskaan olemaan.
hmm.. jäi jotenkin huono maku suuhun tuosta äsköisestä sanasössöstä
.
voinko auttaa? ...oma asia, niin... propaganda ei ole tepsinyt.
Teuvo Piironen
ylikonstaapeli/Lappeenrannan poliisi/huume/eläkepäivät lähellä.
HUH! HUH!
Rauhaa ja rakkautta hamppufoorumi
Quote:
1.Suomessa on yli 2 miljoonaa alkoholin käyttäjää ja arviolta 50-60 000 kannabiksen käyttäjää.
2.Kannabiksen käytön yleistymisen myötä myös rauhoittavien lääkkeitten käyttö on lisääntynyt ja nimenomaan siinä ryhmässä, joka käyttää kannabista on kasvu ollut voimakasta.
1.Tuon voi sanoa toisinkin. Suomessa on yli 2 miljoonaa "lainkuulijaista" ihmistä, jotka eivät käytä kannabista koska eivät saa sitä mistään, tai tuon kaltainen valistaminen on tehnyt tehtävänsä.
2.Masennus on lisännyt rauhoittavien käyttöä, osa syyllinen tähän on alkoholi ja huumeista kiinnostuneet nuoret(teiniikäiset).
Quote:
Suomessa on lukuisia suuryrityksiä, joita johtaa alkoholisti mutta ei ainuttakaan sellaista, jonka johtajana on kannabiksen vakiokäyttäjä!!!!
Kuka idiootti nyt uransa tuhoaisi laittomien huumeiden käytöllä?
Ja vaikka käyttäisi kannabista, niin ei hän siitä julkisuuteen hiiskuisi sanaakaan.
Quote:
Yliopistoissa opiskelevat tietävät tarkkaan, että kannabiksen käyttö on lopetettava ainakin viikko ennen tenttejä, koska muuten lukemisesta tai keskittymisestä ei tule mitään.
On totta että kannabiksen käyttö lamauttaa/rauhoittaa aivojen muisti"yksikköjä".
Mutta mitä tuolla huomautuksella haetaan???????
Quote:
Kannabisyhdistys kiistää nk. porttiteorian, jonka mukaan käyttäjät siirtyvät miedommista aineista käyttämään kovempia. Valitettavasti kovien aineiden käyttäjät lähes poikkeuksetta ovat kertoneet aloittaneensa kannabiksesta, eli yhdistys valehtelee tietoisesti.
Portti teorii ei ole eikä tule, ja jos on niin se alkaa alkoholista.
Itse en ole koskaan ollut tekemisissä "diilerin" kanssa, mutta olen jo ennen kannabis kokeilua ollut kiinnostunut päihteistä. Vaikka kannabis oli ensimmäinen huumausaine jota kokeilin, niin olin ollut jo ennen sen kokeilua kiinnostunut esim. pirin, lsd:n tai esim. kokaiinin kokeilusta ja kannabis oli vain yksi näiden joukossa jota olisin tuolloin halunnut myös kokeilla. (Niin ja imppasin muuten ennen kannabis kokeilua, niin että se siitä portista (noloa mutta totta))
Quote:
Koukuttaako huume ja missä ajassa? Yleispätevää vastausta kysymykseen ei ole.
1.On ihmisiä, jotka juovat viinaa koko ikänsä tulematta alkoholisteiksi, eli he pystyvät lopettamaan koska tahansa.
2.On ihmisiä, jotka ovat jääneet koukkuun ensimmäisestä hasispiipusta, tai amfetamiinipiikistä.
1. Samoin on kannabiksen kohdalla.
2. kannabiksen aiheuttama riippuvuus on alkoholin tapainen, mutta alkoholilla on rankat "sivuvaikutukset" eli "vieroitusoireet"(krapula) joka tekee täten kannabiksen käytöstä paljon mukavemman.
Amfetamiinin käyttö tosiiaan voi olla kohtalokasta, mutta siinäkin on otettava oma järki mukaan jos sitä on.
JOS KANNABIS LAILLISTETTAISIIN
Quote:
1.Mitkä ammattiryhmät rajattaisiin perustuslain vastaisesti ulkopuolelle ?
2.Mitä sanoisitte, jos poliisit, liikennelentäjät, bussikuskit, taksikuskit, junankuljettajat, lääkärit, sairaanhoitajat, palomiehet ym. avainammattilaiset alkaisivat käyttää hasista ?
3.Menisitkö leikattavaksi lääkärille, jonka tietäisit säännöllisesti käyttävän huumeita?
4.Mitä sanoisit, jos sinua oikeudessa tuomitseva tuomari olisi huumeenkäyttäjä?
5.Entä jos joutuisit tekemisiin poliisin kanssa, jonka tietäisit vapaa-aikoinaan käyttävän kannabista?
1. Siitäkö tässä kaikessa on nyt kysymys, yhyy poliisit jäis kaikesta hauskasta paitsi
2. Omapahan olisi asiansa, kunhan ei käyttäisi sitä työ aikanaan. Tässä tilanteessa nolla toleranssi ja testit mukaan. Jos jää kiinni menettää niin sanotun HASA-kortin eikä saa tavaraa enää ostaa +viikon pois töistä tai suorat potkut persuksille.
3. En, en myöskään alkoholisoituneen.
Onko huumeita käyttävä ihminen sitten yksin aineensa kanssa? Ei ole...jokaista käyttäjää kohti kärsii ainakin 20 muuta ihmistä. Käyttäjän omaiset ovat yhtälailla kärsijöitä, kaveripiiri ja muut omaiset myöskin. Unohtaa ei sovi veronmaksajia!
4. Kaikilla on oikeus yksityiselämään, niin myös tuomareilla. Omapahan on asiansa.
5. Suhtautuisin samoin kuin alkoholia käyttävään poliisiin, kaikilla on oikeus yksityiselämään.
Quote:
Huumeriippuvaisen hoito maksaa helposti miljoona vanhaa markkaa vuodessa. Kun siihen lisätään rikosvahinkojen korvaukset, rauhoittavat lääkkeet ja sairaala, sekä lääkärikulut, oikeudenkäyntikulut yms. pakolliset menot, joita aineista aiheutuu, puhutaan huikeista summista, jotka kaikki ovat poissa mm. vanhustenhoidosta.
Lainattu teksti ei liity kannabikseen vaan kovienaineiden aiheuttamien ihmisten riippuvuudesta aiheutuviin kustannuksiin.
... hmm... taitaa olla eläkepäivät jo turhankin lähellä
Quote:
Armeijan helikopterihankinnoista on noussut hirveä meteli ja tunteikkaasti ollaan vedottu sairaan- ja vanhustenhoitoon ja niiden tilaan. Jokainen veronmaksaja kustantaa pelkästään rauhoittavina lääkkeinä ja lääkärikuluina narkomaaneille vähintään saman summan, kuin joutuisi maksamaan armeijan hankinnoista mutta kukaan poliitikkomme, tai päättäjät eivät ole uskaltaneet ottaa sanallakaan puheeksi tätä asiaa.
Jos kannabis laillistettaisiin, niin valtio saisi verorahoja joilla korvattaisiin narkomaanien tuomat menot +-0, rahoja luultavasti jäisi myös muuhunkin käyttöön, esim tyhjän ilman ostamiseen.
Quote:
Jos pienessä 10 000 asukkaan kunnassa on asutettuna esim 10 narkomaania, voi jokainen laskea, kuinka paljon jokainen veroja maksava kuntalainen maksaa vuosittain näiden elättämisestä ja hoidosta!
Kysyn että tarviiko maksaa, antaa heidän kuolla kadulle
hmm.. jäi jotenkin huono maku suuhun tuosta äsköisestä sanasössöstä
Quote:
Jos tämän jälkeen vielä joku tosissaan väittää, että huumeiden käyttö on jokaisen oma asia, niin...
voinko auttaa? ...oma asia, niin... propaganda ei ole tepsinyt.
Teuvo Piironen
ylikonstaapeli/Lappeenrannan poliisi/huume/eläkepäivät lähellä.
HUH! HUH!
Rauhaa ja rakkautta hamppufoorumi
It is unnatural to make a plant illegal.
Palaa sivulle “Politiikka ja media”