Kuva

Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Snoopy

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja Snoopy » 6.5.2006 21:55

Mä olin Jyväskylässä marssimassa :D minulle ensimmäinen marssi, mutta tämän jälkeen pitää olla pakotava syy etten osallistu jatkossa joka vuosi.
Marsilla oli minun laskutaidolla ~100 ihmistä. Huomasin, että meitä oli enemmän kuin luulin kun jäin hännille siemeniä jakaessa.
Todella hyvä marssi oli :yes:
Reijo jo mainitsi, että huudot oli välillä laimeita muuten kaikki meni hyvin. Huudot oli kuitenkin sen verran kovia, että kaikki katsojat ne kuulivat varmasti :)

Avatar
Senare
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 355
Liittynyt: 6.5.2005

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja Senare » 6.5.2006 22:03

Lähempänä 1000 kuin 500 Helsingissä. Minun mielestäni. Oli miten oli, niin enemmän toi oli bileet kuin jokin vakavasti otettava poliittinen mielenosoitus. Oli tietenkin hyvä kokea toikin, mutta taitaa jäädä mun viimeiseksi hamppumarssiksi.

Ja miksi niitä keskikaljapulloja pitää tuoda johonkin hamppumarssille? Ei niitä monta tyhjiä pulloja pyörinyt jaloissa, sillä jotkut niitä korjasi, mutta ei mitään mielenosoitusta oteta vakavasti missään jos vähän jokaisella mielenosoittajalla on kaljapullo kädessä. Haloo! Onko kukaan kotona? Olin oikeastaan tyrmistynyt tästä marssinaikaisesta juopottelusta. Yksikin ilmeisen vähälahjainen yksilö hoiperteli ja kaatuili umpijurrissa pitkin spårakiskoja eduskuntatalon edessä. Tätäkö me haluamme maailmalle näyttää?

Hamppumarssin poliittinen uskottavuus = 0

Kiusallista.

Avatar
kyykkä
1 tähti
1 tähti
Viestit: 510
Liittynyt: 17.6.2004

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja kyykkä » 6.5.2006 22:06

Hyvä reissu, mutta tulipahan tehtyä...
Mainio marssi Helsingissä taas muutaman hiljaisen vuoden jälkeen kun ihmisiä oli saapunut paikalle melko runsaasti ja meininki tietenkin taattua hamppumarssi tasoa.
Kiitos myös ulkosiiduista, menivät kylläkin heti 2,45 sekunnissa "haluuko joku siemeniä"-huudon jälkeen, kun joukko lokkeja iski paikalle, mutta sitähän varten ne olivatkin.

Iso kiitos myös ihmisten toiminnasta ja käytäytymisesta. Keräsivät pulloja ja roskia marssin varrelta, pitivät känniääliöitä kurissa sekä auttoivat sokean tien yli. Esimerkillistä toimintaa, jonka kautta marsiijoista tuli hyvä kuva. Ei tarvitse jatkossakaan miettiä perutaanko tapahtuma muiden toilailujen takia.

Miinusta siitä, ettei ollut yhteisiä kakofonien johtamia joukkohuutoja, vaan äänen ylläpitäminen jäi musiikin ja muutaman äänekkään olutsiepon tehtäväksi. Järjestetyillä huudoilla oltaisiin pidetty nämä alkoholin vaikutuksesta innostuneet huutelijat aisoissa.
Tärkeää on tietenkin, että ihmiset viihtyvät ja on hauskaa, mutta miksi pitää vuodesta toiseen soittaa samaa reggaeta ja Jukka poikaa. Melko leimaavaa pysyä siinä hippi-imagossa.

Hesari ehti jo uutisoimaan: " Satakunta nuorta osallistui hamppumarssiin Helsingissä

Helsingissä marssille osallistui noin 300 nuorta kansalaista. Viime vuoden marssi keräsi Helsingissä n. 400 osallistujaa." YLE


Todella outoa laskentaa, koska tänä vuonna oli kyllä varmasti enemmän kuin viimevuonna. Oma veikkaus olisi sellaiset n350+ poliisit.

Ensivuonna taas uudestaan.

Tööttää jos tykkäät!!
"Vastaan kaikkiin esittämiinne kysymyksiin ei."
-- Ulla-Maj Wideroos, rkp.

Avatar
ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 844
Liittynyt: 10.7.2001

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 6.5.2006 22:07

parazite kirjoitti:...

jengin oikeus ... sörkän vankien oikeus ... ymmärrän kyllä ... hyvä että SKY on merkittävin yhdistys suomessa joka ei ole RY...


Älä vääristele. Tiedät vallan hyvin että tuo ei ollut minun mielipide, eikä siis mikään tarkoittamani pointti.

Avatar
Senare
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 355
Liittynyt: 6.5.2005

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja Senare » 6.5.2006 22:08

kyykkä kirjoitti:Melko leimaavaa pysyä siinä hippi-imagossa.

...

Todella outoa laskentaa, koska tänä vuonna oli kyllä varmasti enemmän kuin viimevuonna. Oma veikkaus olisi sellaiset n350+ poliisit.


Sinä sen sanoit.

Lukumäärästä näyttää olevan aika monia laskuesimerkkejä.

Avatar
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 2717
Liittynyt: 22.2.2004

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 6.5.2006 22:14

Ikävää, jos muualla alkaa mennä bilemeiningiksi. Jyväskylässä kyllä ainakin imho oli ihan puhdas mielenosoitus, sellaisella nätillä ja rauhallisella tavalla (valitettavasti ei nyt mitään positiivisen shokeeraavaa tullut keksittyä). Myös ulkonäköpuoli oli suht kunnossa, joten tervetuloa vaan ensi vuonna Jyväskylään kaikki ne, jotka epäröivät mutta ovat valmiita marssimaan, jos joukko on vähän siistimpi ja vähemmän karnevaalimainen. :wink:

Avatar
ilkikurki
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 844
Liittynyt: 10.7.2001

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja ilkikurki » 6.5.2006 22:38

Senare kirjoitti:Lähempänä 1000 kuin 500 Helsingissä. Minun mielestäni. Oli miten oli, niin enemmän toi oli bileet kuin jokin vakavasti otettava poliittinen mielenosoitus. Oli tietenkin hyvä kokea toikin, mutta taitaa jäädä mun viimeiseksi hamppumarssiksi.

Ja miksi niitä keskikaljapulloja pitää tuoda johonkin hamppumarssille? Ei niitä monta tyhjiä pulloja pyörinyt jaloissa, sillä jotkut niitä korjasi, mutta ei mitään mielenosoitusta oteta vakavasti missään jos vähän jokaisella mielenosoittajalla on kaljapullo kädessä. Haloo! Onko kukaan kotona? Olin oikeastaan tyrmistynyt tästä marssinaikaisesta juopottelusta. Yksikin ilmeisen vähälahjainen yksilö hoiperteli ja kaatuili umpijurrissa pitkin spårakiskoja eduskuntatalon edessä. Tätäkö me haluamme maailmalle näyttää?

Hamppumarssin poliittinen uskottavuus = 0

Kiusallista.


On se kuitenkin hyvä että ei painunut pakkasen puolelle eli alle nollan.

Ja kai ne on olleet helsingissä klassisesti enemmän bileet kun muuta. Kuitenkin tuntuu että ihmiset ovat sitä mieltä että marssi oli onnistunut. Että "ei me kun ihan vaan aatteen puolesta..." niinpä. Noh, onneksi esim. jyväskylässä on ollut ilmeisen onnistunut marssi.

Tunnistaako kukaan itsestään kaatuilua sporakiskoilla? :roll:

Avatar
MARInol
Viestit: 76
Liittynyt: 29.9.2003

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja MARInol » 6.5.2006 23:01

Turussa oltiin tänään ja aika huimaahan se oli. Todella paljon jengit röyhytteli julkisesti ja vain yksi poliisiauto oli aluksi pyörimässä paikalla. Tuntuu todella, että Helsingissä poliisit ottivat makasiinien tapahtumien takia asian aika vakavasti. Turussa ulkonäköongelma oli huomattavissa ja Reijo olisi voinut olla kauhuissaan. Itse "normaalin" näköisenä ihmetttelin niitä joilla oli t-paita maassa asti roikkumassa ja sitten osasto kuuteen viikkoon en ole suihkua nähnyt. Onhan se ihme, ettei ymmärretä, että ei normaali ihminen ehkä ymmärrä tuota lookia. Kiitokset noitahattuiselle sällille ja aivan ällistyttävän kauniille Turun hampuusitytöille!!! Paikalla taisi omien arvioiden mukaan olla n.100 jantteria....
I dont need sex, the goverment fucks me on a daily basis

Duppidaa
Viestit: 201
Liittynyt: 4.8.2004

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja Duppidaa » 6.5.2006 23:02

stadis oli letkeet :) kadotin vaa erään henkilön ja toiv otat yhteyttä :]
sori aikanen poistuminen alko vähän vainottaa siinä :P

Avatar
Monty
Viestit: 305
Liittynyt: 13.4.2006

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja Monty » 6.5.2006 23:13

:lol: potrodent :lol:
Mikä simpsonien jakso tuo on?

Avatar
punkki68
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 565
Liittynyt: 17.3.2006

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja punkki68 » 6.5.2006 23:57

hei reijo ja ik!

mä olin kuitenkin miekkarissa enkä bileissä. missä se raja menee? love paradessa??
mä oon ollut vuosikymmenieni aikana aika monissa ja harvemmin streetillä tai asian aikana biletellään.

pitäiskö hankkia sponsoriksi hamppuvaatefirma (dress man?) ja sopivia asusteita asiallisille miehille ja naisille?
kielentarkastus ja keskuskomedia hyväksyy iskulauseet ja välihuudot?

hamppuhan kuitenkin vain kasvaa....

Avatar
PilliPiipari
Viestit: 276
Liittynyt: 6.12.2004

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja PilliPiipari » 7.5.2006 0:01

Senare kirjoitti:Lähempänä 1000 kuin 500 Helsingissä. Minun mielestäni. Oli miten oli, niin enemmän toi oli bileet kuin jokin vakavasti otettava poliittinen mielenosoitus. Oli tietenkin hyvä kokea toikin, mutta taitaa jäädä mun viimeiseksi hamppumarssiksi.


Laskiko kukaan yhtään tarkemmin tai olisiko jollain realistista tietoa asiasta? Sanoisin reilusti yli 500 (<1200)

Laitan tuhkakuppi- osioon HKI:n marssista osallistujamäärä äänestyksen pystyyn vaikka 100:n osallistujan tarkkuudella, joten heittäkää omia arvioitanne sinne niin saataisi edes jonkunlainen enemmän totuutta kertova k.arvo! TÄNNETÄNNETÄNNE

Kuitenkin nuo +100-300 heenkilön arviot Helsingin marssista ovat ihan liian pienet mielestäni. Muistaako kukaan viime vuoden arvioitua osallistujamäärää? Oliko kasvanut vai vähenytyt esim. Oulun marsseilla, entä muualla?

Tosiaan hyvä meininki oli vaikkakin

-Liikaa kännisiä nuoria...

-Muutamat jäivät pois aikaisimpien kähinöiden takia...tai kulkuyhteyksien puutteesta?

-Jotkut pässit huutelivat hävyttömyyksiä esim. poliiseille

-Flyereita oli jaettu liian vähän (itsekään en kerennyt)

- Huudahtuslauseita ei ollut etukäteen sovittu.

En jäänyt kuuntelemaan puheita liiallisen kuumottamisen takia (kiitos joku ystävällinen kalliolla :wink: ), joten kertokaa minkälaisen puheen sky pti tänä vuonna?

Ja sitten vielä tästä uutisoinnista. TV:n uutisissa ei tainnut olla edes mainintaa koko marsseista, olisiko kenties huomenna?
Viimeksi muokannut PilliPiipari, 7.5.2006 0:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
gefilus
Viestit: 91
Liittynyt: 27.11.2005

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja gefilus » 7.5.2006 0:13

ois kyl tosiaan jengi voinu jättää noi kaljat ostamatta.

potrodent
Viestit: 10
Liittynyt: 17.9.2005

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja potrodent » 7.5.2006 0:15

Monty kirjoitti::lol: potrodent :lol:
Mikä simpsonien jakso tuo on?


Kausi 6, jakso 5: Sideshow Bob Roberts
Se missä Sideshow Bobista tulee Springfieldin pormestari.

kanada
Viestit: 17
Liittynyt: 29.3.2006

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja kanada » 7.5.2006 1:10

mikä vittu siinä on että sitä kaljaa pitää siellä juoda? kyseessähän on hamppumarssi, jos haluatte olla sekaisin niin olkaa edes hampusta sitten. helvetti, kas kun ei piikitetä suoneen samalla.

Avatar
punkki68
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 565
Liittynyt: 17.3.2006

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja punkki68 » 7.5.2006 2:08

skarpata voi aina, mutta perusasiat ovat olemassa:

- halvin miekkari pitkään aikaan per 'hampuusi'
- jengiä oli mukavasti, ei mikään kyläkokous
- kadunvarsi hymyili enemmän kuin vittuili
- maailman turvallisin miekkari, paljon keväisiä sinivuokkoja
- tee se itse huutoja - osa toimi hyvin
- mahtava sää

asiat:
- huumelainsäädännön soveltamisen tiukentuminen - vika ei ole laissa sinällään vaan poliittisen alueella eli käytännöissä; porin vasemmistonuorten poliittinen itsemurha ja sen absurdius; jerusalemilaisen kannabishuippututkijan keksintöjä syödyn - ei poltetun - kakun huomattavista terveysvaikutuksista ja tätä rataa..

toimi ihan hyvin. :)

spiralmind
Viestit: 265
Liittynyt: 24.2.2005

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja spiralmind » 7.5.2006 2:55

Kalevakin arvio oulun marssiporukan 80 henkeen. itse veikkasin sataa. no suurinpiirtein. paremmin oli nytten pohojosessa porukkaa ku viime vuonna. en tosin viime vuonna ollu mutta huhupuheiden mukaan...kertokaa te jotka tiätte :) hyvä marssi oli kyllä. mahtava ilmaki sattu. harmi ettei siementen jakaminen ollu ouluun asti levinny...ainakaan isossa mittakaavassa. bongeja, piippuja, chiluja yms. oli myynnissä :)

ens vuonna uuestaa.

-spiralmind

Avatar
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 2717
Liittynyt: 22.2.2004

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 7.5.2006 7:50

Huudahduslauseet jäivät minullekin vähän avoimeksi, tai siis se, miten niiden kanssa kannattaisi toimia.

Etukäteen niitä on melko mahdoton sopia. Tähän lähinnä optiona lie informatiivisesti kuuluttaa ne jo ennen lähtöä. Onko tällaista kokeiltu, ja onko siitä mitään hyötyä?

Äänen kantavuuden kannalta ja huutojen leviämisen vuoksi sanoisin, että marssin etuosassa olisi hyvä olla pari "huutovarmaa" henkilöä, kuten puolivälissä tai vähän taaempana vähintään yksi innokas, joka helposti lähtee huutoihin mukaan ja huutaa lujaa, vaikka sen pari sekuntia alussa olisi hiljaistakin. Sen jälkeen väen kynnys yhtyä huutoon laskee riittävän alas ja äänimäärä alkaa kasvaa.

Jyväkylässä ainakin tuli siis iskulause ensin megafonista, yritin artikuloida ne suhteellisen selvästi, ja sen perään sitten sakki veti tämän läpi. Parhaimmat huudot toimivat hyvin toistuen 4-5 kertaa ja kiertäen jonon taakse asti niin, että varmasti ainakin 500 ihmistä kuuli, mitä asiaa meillä on.


Mutta jotain vähän negatiivisempaa vielä, jottei homma olisi ihan niiin yliaurinkoisen oloista. Siemenjako. Molemmat forumin "haun" kautta siemeniä jakamaan tarjoutuneet henkilöt mykistyivät/katosivat ennen marssia.

Onneksi oli sitten vielä tarjolla se kolmas henkilö, johon voi luottaa. Kiitos Snoopylle jakamisesta. :)

DubPassion

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja DubPassion » 7.5.2006 8:11

Mitä stadissa kattelin, oli niitä känniääliötä max. tusina. Mutta ei niille voi mitään, tuskin kukaan haluaa että puhallutetaan ennen ku saa osallistua. Ehkä se on vaan osotus siitä että kaikenlaiset ihmiset polttavat ja heitä ei sulkea mihinkään tiettyyn kategoriaan.

Sitä stadin keski-ikäistä idioottia ihmettelen? Ei sillä oikein tainnut leikata ja toisaalta en usko että tollasta idioottia kiihkoilijaa kukaan vakavissaan ottaa. Yleensä jonknu kiihkoilijan alkaessa paasaamisen, normaalit ihmiset alkavat katella horisontiin. Ei kannata olla niin itsekriittisiä ja tulla provosoiduiksi. Kyl toi marssi hyvältä näytti :) Makasiinien palo ja muut jutut söi vaan luonnollisesti medianäkyvyyttä. Mutta näkyvyyttä se pienikin.

nzo
Viestit: 397
Liittynyt: 27.1.2006

Re: Vuoden 2006 marssin jälkipyykit ja mietteet.

ViestiKirjoittaja nzo » 7.5.2006 8:19

Stadissa oli kyl ihan lempee meno, kattelin siin illan aikaan et kyl melkein jokasella nurtsille jääneellä oli bisse hanskas (mä mukaan lukien).. En mä kyl mitään törttöilyy nähny, mitä ny joku jätkä huuteli siin jononkärjillä jotain typeryyksii iskulauseiden sijasta... Kehitysidea ensvuotta varten: Älkää palauttako niitä kylttejä heti marssin jälkeen vaan tökätkää siihen nurtsille leirin viereen pystyyn... Tulis lisää näkyvyyttä ja kellekkään ei jäis epäselväks miks siel puistossa on porukkaa... Eka marssi oli, ihan positiivinen fiilis jäi, poliisikin oli ihan ystävällinen (kerrankin). Jos jollain tosiaan ois sitä videoo siit kaverist joka ei jaksanu autollaan odotella letkan ohimenemist vois uppii sitä jonnekki näkyville.
You never get to heaven if you're scared of getting high. -Kylie Minogue


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa