Kuva

Hampparimarssi

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Wes
Viestit: 96
Liittynyt: 12.4.2007

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Wes » 12.5.2007 22:21

Nakataan nyt tännekkin.

http://plaza.fi/ajassa/kolinaa-panuhuon ... mmentti-71

Jos vastaatte, pyrkikää vastaamaan asiallisesti. Tai no, kaikkihan tämän tietävät.

Avatar
Lars
Viestit: 43
Liittynyt: 6.5.2007

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Lars » 13.5.2007 18:03

Wes kirjoitti:Nakataan nyt tännekkin.

http://plaza.fi/ajassa/kolinaa-panuhuon ... mmentti-71


Tässäkään kommenttiketjussa kukaan ”vastuullinen kohtuukäyttäjä” ei ole uskaltanut esiintyä omalla nimellään. Argumentointi on yleensä vajonnut henkilökohtaisen hyökkäilyn ja solvaamisen tasolle. Mieleen tulee eräs toinen netissä salanimien takana lymyilevä pelkuriporukka, eli rasistit ja uusnatsit. Minusta tuntuu, että teikäläisillä on muutakin yhteistä heidän kanssaan: tiedätte sisimmässänne oikeasti, että asianne on väärä, vahingollinen ja typerä, ettekä uskalla riskeerata mitään sen puolesta. Kaikkien muidenkin luihujen pelkureiden tapaan siis pidättäydytte yrittämästäkään oikeasti vaikuttaa yhteiskuntaan ja keskitytte solvauksien huutamiseen anonyymisti. Turha tulla minulta myötätuntoa inumaan mokomien halveksittavien nynnyjen.

13.5.2007 klo 14.43, PanuHöglund


Heh-he. Aika osuvasti sanottu. Itse en ikinä kehtaisi mennä millekään mielenosoitusmarssille hupitupakan takia.

Avatar
little bulb
Viestit: 59
Liittynyt: 26.11.2004

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja little bulb » 13.5.2007 22:11

Itseäni ärsyttää melkein pro-hamppu-kommentit enemmän tuolla Soneraplazalla kun esim tämä keskustelun aloittaja.

"Moi oon 40-vuotias perheenisä ja oon aina maksanu veroni ja johdan Nokiaa nyyh jättäkää mut rauhaan vaikka välillä pössytänkin"

Tommosta potaskaa voi kirjoittaa vaikka kuka 15-vuotias finninaama. Pysyttäisiin nyt mielummin tutkimuksissa ja muussa faktassa, eikä missään elämänkerroissa.

Ihan hyviä argumentteja Panu on esittänyt, itse en keksi miten tuohon nyt laittaisi jauhot suuhun...
If the hideous monster Frankenstein came face to face with the monster marijuana he would drop dead of fright

Y.C.
Viestit: 319
Liittynyt: 24.1.2007

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Y.C. » 14.5.2007 10:29

Wes kirjoitti:Nakataan nyt tännekkin.

http://plaza.fi/ajassa/kolinaa-panuhuon ... mmentti-71

Jos vastaatte, pyrkikää vastaamaan asiallisesti. Tai no, kaikkihan tämän tietävät.


En kehota kommentoimaan Höglundin sekoiluja. Höglund on häiriintynyt misogyyni poliisivaltion kannattaja, eikä hänen kanssaan väittelystä voi kuvitella seuraavan mitään hyvää. Hän ei suostu asialliseen keskusteluun silloin kun hänelle esitetään oikeasti päteviä vasta-argumentteja, joten en kehota edes yrittämään.

Jos kyseinen kaheli kiinnostaa, kannattaa etsiä archive.orgista hänen vanhat bloginsa ja Googlen arkistoista hänen vanhat usenet-kirjoituksensa. Niiden perusteella viimeistään käy selville, millaisesta kaverista on kyse.

Avatar
Lars
Viestit: 43
Liittynyt: 6.5.2007

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Lars » 14.5.2007 14:33

Y.C. kirjoitti:...

En kehota kommentoimaan Höglundin sekoiluja. Höglund on häiriintynyt misogyyni poliisivaltion kannattaja, eikä hänen kanssaan väittelystä voi kuvitella seuraavan mitään hyvää. Hän ei suostu asialliseen keskusteluun silloin kun hänelle esitetään oikeasti päteviä vasta-argumentteja, joten en kehota edes yrittämään.

Jos kyseinen kaheli kiinnostaa, kannattaa etsiä archive.orgista hänen vanhat bloginsa ja Googlen arkistoista hänen vanhat usenet-kirjoituksensa. Niiden perusteella viimeistään käy selville, millaisesta kaverista on kyse.


Panu osui näköjään johonkin kipeään hermoon. Kiusallista.

Nopea tilannevilkaisu: Panu 10 - Himphamput 0

"”Tunnen itse monia kannabiksen käyttäjiä, joilla ei ole kosketuspintaa alkoholiin tai käyttö on erittäin vähäistä (enintään joitakin kertoja vuodessa). Sellainen on ihan todellisuutta, vaikka sinä Panu et sitä tutkimuksista löytäisi.”

Valitettavasti tuo on pelkkää inttämistä, ei argumentointia. Kuten sanoin: jos teitä on niin helkutin paljon, tulkaa esiin, tai vaietkaa iäksi. Nimettömillä nettiprovokaattoreilla on kyllä varaa väittää vaikka mitä minun kommenttiosastollani - bíonn an chaint saor, kuten iiriksi sanotaan, eli pelkkä puhe on halpaa. Pelkkä puhe on halpaa, niin kauan kuin siitä ei oteta henkilökohtaista vastuuta.

Toistan jälleen kerran: jos laillistaminen on teille niin tärkeää, vaatikaa sitä avoimesti, julkisuudessa ja omalla nimellänne. Jos se johtaa henkilökohtaisiin tragedioihin ja perheiden tuhoutumisiin, suuri yleisö herää kyllä jossain kohdassa ymmärtämään, että käytetyt keinot eivät ole kohtuullisia verrattuna kannabiksen laillistamisen vaaroihin. Mutta jos teistä ei ole tätä riskiä ottamaan, asianne ei ilmeisesti ole uhrausten väärti omastakaan mielestänne.

Kannabisväen vertaaminen esimerkiksi aseistakieltäytyjiin ei ole asiallista, koska totaalikieltäytyjät ovat valmiita menemään linnaan vakaumuksensa puolesta. Te ette ole. Toisin sanoen asianne ei ole arvokas eikä vakaumuksenne järkkymätön.

14.5.2007 klo 14.54, PanuHöglund"

Wes
Viestit: 96
Liittynyt: 12.4.2007

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Wes » 14.5.2007 14:45

Lars kirjoitti:...

Panu osui näköjään johonkin kipeään hermoon. Kiusallista.

Nopea tilannevilkaisu: Panu 10 - Himphamput 0


Niin no, omasta mielestäni 2 - 8 hampuuseille. Panu käyttää aiemminkin tiukassa paikassa hyväksi havaittua keinoa; poistaa viestejä.

Lars, jos nyt vaan olisit laittanut sen nimimerkkisi Panu Höglundiksi. :yes:

Y.C.
Viestit: 319
Liittynyt: 24.1.2007

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Y.C. » 14.5.2007 14:48

Lars kirjoitti:...

Panu osui näköjään johonkin kipeään hermoon. Kiusallista.


Ei osunut. Menisin kommentoimaan omalla nimelläni, avoimesti, ellei minulla olisi varsin hyvää kokemusta Panun kansssa väittelystä ja Panun väittelyiden seuraamisesta. Jos Panu nyt kerran on niin oikeassa, miksi et puolustaisi hänen kantaansa esimerkiksi Vapaavyöhykkeellä tms. Panun kanssa minulla ei ole mitään intoa keskustella mistään. Sinun kanssasi ehkä voisinkin keskustella, vai oletko kenties Panu itse?

kiroilija
Viestit: 236
Liittynyt: 4.11.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja kiroilija » 14.5.2007 15:58

Lars kirjoitti:...



Toistan jälleen kerran: jos laillistaminen on teille niin tärkeää, vaatikaa sitä avoimesti, julkisuudessa ja omalla nimellänne. Jos se johtaa henkilökohtaisiin tragedioihin ja perheiden tuhoutumisiin, suuri yleisö herää kyllä jossain kohdassa ymmärtämään, että käytetyt keinot eivät ole kohtuullisia verrattuna kannabiksen laillistamisen vaaroihin. Mutta jos teistä ei ole tätä riskiä ottamaan, asianne ei ilmeisesti ole uhrausten väärti omastakaan mielestänne.



14.5.2007 klo 14.54, PanuHöglund"


Väännetäämpä nyt jälleen kerran sinulle rautalangasta kuinka vaikeaa on tulla omalla nimellä julkisuuteen asian puolesta. Olisitko itse sinulle pienen osan elämästäsi täyttävän asian puolesta jäämään arvostetusta työstä pois sen takia että kertoisit töiden jälkeen tekeväsi jotain josta ei ole kenellekkään haittaa? Seurauksena sinulle olisi tästä että poliisi tulisi kotiisi sotkisi paikat, veisi putkaan lastesi nähden, kirjoittaisi sakot ja pahimmassa tapauksessa joutuisit vielä oikeuteen ja saisit ikuisen leiman papereihisi jonka jälkeen et olisi enään "yhteiskuntakelpoinen" . Hammpumarssilahan jokainen on omana itsenänsä ja jos vaikka ensi vuonna menisit ja katsoisit minkä näköisiä ihmisiä siellä asian puolesta marssivat niin huomaisit että eihän ne kaiki olekkaan alkoholisoituneita nuoria.

Yhteen tutkimustulokseen vetoaminen ei oikein myöskään vaikuta kovin asialliselta. Epäilisin että kyseisessä tutkimuksessa on käytetty nuoria syrjäytyneitä kiinni jääneitä ihmisiä joilla ei oikein ole vielä elämän realiteetit hallinnassa. Olisi mielenkiintoista nähdä tutkimustuloksia joissa olisi käytetty +30 hyvin toimeen tulevia jotka kasvattelevat ja iltasella töiden jälkeen nauttisivat sätkän.
Ikäni kirosin vaikkei kiroilla saa. -J.M

DubPassion

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja DubPassion » 14.5.2007 16:24

little bulb kirjoitti:Itseäni ärsyttää melkein pro-hamppu-kommentit enemmän tuolla Soneraplazalla kun esim tämä keskustelun aloittaja.

"Moi oon 40-vuotias perheenisä ja oon aina maksanu veroni ja johdan Nokiaa nyyh jättäkää mut rauhaan vaikka välillä pössytänkin"

Tommosta potaskaa voi kirjoittaa vaikka kuka 15-vuotias finninaama. Pysyttäisiin nyt mielummin tutkimuksissa ja muussa faktassa, eikä missään elämänkerroissa.

Ihan hyviä argumentteja Panu on esittänyt, itse en keksi miten tuohon nyt laittaisi jauhot suuhun...


Ihan hyvän argumentoinin merkki on heiluttaa leimakirvestä, tehdä yksinkertaistuksia, lokeroida ihmiset ja moderoida viestit jotka ei miellytä? Ja mitä ihmeen potaskaa? Onhan niitä erittäin korkeassa asemassa olevia ihmisiä joille ganja maistuu, ei voi mitään jos et itse tunne.

Mun mielestä on ihan hyvä kertoa vaikka oma tarina ja siten osoittaa että kyseessä ei ole mikään mystinen joukko, vaan ihan tavallisia ihmisiä.

Panu kuuluu sarjaan "olen älykäs kun uskallan olla tätä mieltä" jne.. jne..

Ihmettelen mistä sekin saa kiksinsä.

edit: Helpostihan sitä kirjoittaisi mistä tahansa ihmisryhmästä, vaikkapa eläkeläisistä yhtä dorkan kirjoituksen missä vääntäisi kaiken eläkeläisiin liittyvän naurettavaksi. Onko se sitten osoitus älystä? Panu saa varmaan kiksinsä siitä että onnistuu suututtamaan ihmisiä ja saa huomiota, se taas kertoo siitä että sillä ei varmaan ole hirveästi kavereita ja on yksinäinen, siksi provosoi netissä hölmöjä. Tai jotain.

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 15.5.2007 16:44

Lars kirjoitti:...Heh-he. Aika osuvasti sanottu. Itse en ikinä kehtaisi mennä millekään mielenosoitusmarssille hupitupakan takia.


Leimaava ja alentava nimitys tuo "hupitupakka" - ja ilmeisesti tarkoituksellista propagandaa. Ihmettelen vaan, mitä propagandalla täällä aiot aikaansaada? Ainiin, tämähän oli trolli ja trolli yrittää saada ihmisiä trollaantumaan. Mutta se nyt vain on perseestä nimittää hamppumarssia marssiksi hupitupakan takia, mitä se ei oikeasti ole pelkästään saati ainoastaan. Hamppu on ykkösluokan teollisuuden raaka-aine - kenties ainoa, jonka avulla teollisuutemme voi jotenkin säilyä (halvan) öljyn loputtua tai ympäristökatastrofin koeteltua maapalloa. Lisäksi hamppu on todennäköisesti luonnon paras ja monipuolisin lääke. Lääke, jota on käytetty koko ihmiskunnan historian ajan -lukuunottamatta viimeistä puolivuosisataa- täysin turvallisesti satoihin sairauksiin. Jopa sairauksiin, joihin nykylääketiede ei tiedä hoitoa. Ja päihteenähän hamppu on yksinkertaisesti vähähaittainen vaihtoehto, erityisesti tupakkaan ja viinaan verrattuna. Mutta mitä tulee tuohon "kehtaamiseen", niin siinä osut kyllä aivan oikeaan. Hamppumarssi on pääosin parikymppisten opiskelijoiden marssi. Marssilta jäävät pois työssäkäyvät 30- ja 40-kymppiset, sillä heillä on aivan liikaa menetettävänä ja he pystyvät kasvattamaan ja käyttämään kannabista käytännössä riskittä. Siis siinä vastaus, miksi työssäkäyvät normaalit kannabiksenpössyttelijät eivät tule kaapista ulos. Mutta mistään "kehtaamisesta" ei ole kyse. Ilmeisesti olet harkiten valinnut lauseeseesi juuri tuon sanan.

Panu osui näköjään johonkin kipeään hermoon. Kiusallista.

Nopea tilannevilkaisu: Panu 10 - Himphamput 0


Trollaaminen on kiusallista. Jotkut elämäntapatrollit onnistuvat siinämäärin kiusallisesti ärsyttämään, ettei heille voi olla vastaamatta. Mutta tuohon, että Panu olisi "voittanut" faktoihin perustuvan "väittelyn" tuolla Soneraplazalla, en viitsi edes kommentoida mitään. Sekin kun on vain ja ainoastaan säälittävää trollausta.

jos teitä on niin helkutin paljon, tulkaa esiin, tai vaietkaa iäksi.


Sori. Kehoituksestasi huolimatta emme tule esiin emmekä vaikene iäksi. Tosin jos noin 200'000 Suomalaista menisi perjantaina klo 4:20 iltapäivällä ilmiantamaan itsensä, niin se todella johtaisi joko 7 §:n jälleenkäyttöönottoon Sisäministeriön tarkoittamalla tavalla (joka olisi suurelle osalle kannabiksenpössyttelijöistä aivan riittävä) tai sitten se johtaisi Suomen valtiota kohtaavaan taloudelliseen katastrofiin.

Mutta jos teistä ei ole tätä riskiä ottamaan, asianne ei ilmeisesti ole uhrausten väärti omastakaan mielestänne.


Historian valossa itsensä ilmiantaminen on osoittaunut raskaaksi. Siksi monella ei ole halua tähän. Sitäpaitsi monelle meistä hampun laittomuus ei ole pahin vääryys maailmassa vaikka se iso vääryys onkin. Siksi hamppumarssi pysynee vielä pitkään kärkevimpänä mielenilmauksena kannabiksen puolesta.

Toisin sanoen asianne ei ole arvokas eikä vakaumuksenne järkkymätön.


Miksi olla järkkymätön ja riskeerata kaikki, kun voi suhteellisen riskittömästi ostaa lamput ja tilata siemenet ja pistää ruohoa pesään? Suurin tappiohan tästä koituu yhteiskuntaa kohtaan, ei yksilöä kohtaan. Ja se tappio on yleisen lainkuuliaisuuden väheneminen, joka voi siis lisätä rikollisuutta. Mutta valtion / valistuksen taholta tuntuu olevan toivottavaa, että kannabiksesta koituu maksimaaliset haitat. Sitä saavat mitä tilaavat. Kannabiksen käyttöä kun ei pystytä maailmasta kitkemään, niin miksi edes yrittää (ja lisätä haittoja)?

[E.T]

Re: www.kuvake.net-keskustelut

ViestiKirjoittaja [E.T] » 15.5.2007 20:46

Mua alkaa jo niin kyllästyttämään tää netissä jauhanta miksi pitäisi olla laillista ja miksi ei, kun minä poltan oli se tai ei,koska tiedä että tämä on päihde minulle ja tulen sitä suurella varmuudella polttamaan lähes koko ikäni.
Mua vaan käy vituttamaan noitten lukeminen ja ainainen paskanjauhanta.

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 16.5.2007 12:53

Lueskelin läpi nuo molemmat viimeksimainitut, eli Panun "hampparimarssi" -sivut ja Kuvakkeen "ruohoa leikataan, ei polteta" -sivut.

Täytyypä sanoa, että kyllä noiden viestiketjujen läpikäynti hieman pisti vituttamaan ja masentamaankin. Mutta uutta tietoa vastustavan osapuolen ajatuksista kyllä tarttui, mikä on hyvä asia. Panun kanssa näkyy olevan hyvin hankala keskustella, saati väitellä. Kaveri pitää oikeutenaan nimitellä toista keskusteluosapuolta ties miksi. Kun nimittelyyn vastataan samalla mitalla, niin Panu poistaa viestin. Fiksua ja kehittävää. Panun mukaan hänen persoonansa ei ole keskustelun aihe. Sen sijaan hän tekee / yrittää tehdä toisen keskusteluosapuolen persoonasta keskustelun aiheen. Mielenkiintoista... Mutta joo, kyllä Panun kanssa voi yrittää keskustella. Pitää vain hyväksyä, että Panu vittuilee eikä vittuiluun saa vastata, tai muuten hän tuomitsee hatsipäät väkivaltaisiksi.

Näköjään Panu ei poistanut toistakaan viestiäni vaan vastasi siihen.

Suurin Kuumottaja
Viestit: 87
Liittynyt: 7.9.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Suurin Kuumottaja » 16.5.2007 15:35

Olen seurannut tuota Panun palstaa viikon ajan, ja kirjoittanut 2 viestiä. Molemmat viestit on kadonnut, kummassakaan ei ollut yhtään kirosanaa, mitään Panun henkilökohtaisista ominaisuuksista tms. Toisessa viestissä kylläkin yllytettiin rikokseen "kasvata itse ruohosi"-tavalla. Toinen ei sinänsä ollut tärkeä, perustelin miksi omalla nimellä esiintyminen on täysin turhaa. Viesti poistettiin ja sen jälkeen herra vielä kysyin noin 5 kertaa miksi emme esiinny omalla nimellä :lol:

Toisaalta annan Panulle aika paljonkin pisteitä siitä, että hän kuitenkin on valmis tulemaan hiukan vastaan, vaikka alkuperäinen teksti oli 100% 60-luvun jenkkipropagandaa. Jos Panun oli tarkoitus herättää keskustelua, hän onnistui trollialoituksellaan loistavasti. Tuollaiset sontapalstat on oikein hyviä sparrauskeskusteluja oikeita tilanteita varten, jos joutuu esim. kavereille perustelemaan miksi osallistuu niinkin vakavaan sodomiaan kuin kuolleiden kasvien polttaminen. Toisaalta tuollaisissa keskusteluissa näkee myös sen kuinka tärkeä on ensimmäinen hamppumyönteinen puheenvuoro. Jos ääneen pääsee ensimmäisenä joku totaalinen idiootti, muiden puheenvuorot menevät ensin idiootin ojentamiseen.
Töykeys ja asiavirheet johtuvat kuumotuksestani

Avatar
dupond
1 tähti
1 tähti
Viestit: 169
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja dupond » 16.5.2007 15:55

Hamppukansa oli hyvin pitkään pieni piilossa oleva vähemmistö. Nyt sitten kun
aktiivisesti väitellään netissä ja marssitaan hampun puolesta, monelle ns. tuulipuvulle
on ilmeisesti tullut näkemys että nurkista on yhtikkiä siinnyt massiivinen joukko fanaatikkoja,
jotka loputtomiin meuhkaavat huumeiden laillistamisen puolesta.

Taavi Tuulipuvun näkövinkkelistä:

- okei, kai sitä pilven vaarallisuutta on liioiteltu... mutta ei se nyt niin vaaratontakaan
ole, toisin kuin nämä hippihörhöt väittää.

- okei, ehkä se on alkoholiakin vaarattomampaa, mutta miksi Suomeen pitäisi saada
uusi tapa sekoittaa päätään... Eikö näitä hörhöjä kiinostaa muu kuin saada pönttö sekaisin?

- Nää on niitä samoja halveksuttavia yhteiskunnan loiseläjiä, jotka vaan nostaa sossurahaa ja halailee
puita ja sotkee paikkoja - Saatanan huumehipit jne. jne. jne. plaaplaa

JÄRKISYIHIN ON NETILLÄ TURHA VEDOTA; JOKAINEN PELAA
AINA TUNTEELLA JA USKOO OLEVANSA OIKEASSA.

Näissä olosuhteissa ja mielipideilmastossa, olisi ehkä paras pidättäytyä kokonaan samojen
keskustelujen veivaamisesta edes takaisin. Ei ainakaan noilla "kun kerran alkoholikin on sallittu,
niin eikö.."/"Pilvi alkoon, niin saadaan verorahoja" argumenteilla. Nämä vahvistavat stereotypiaa (joka tietenkin
vastaa jossain määrin todellisuutta) epämääräisistä pitkätukkapäihdehipeistä jotka vaan maukuvat pilvee,
vaikka Afrikassa kuollaan nälkään ja suomessa on työttömyyttä... (tuulipuku - modessa jälleen kerran).

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 16.5.2007 17:07

dupond kirjoitti:Nyt sitten kun aktiivisesti väitellään netissä ja marssitaan hampun puolesta, monelle ns. tuulipuvulle
on ilmeisesti tullut näkemys että nurkista on yhtikkiä siinnyt massiivinen joukko fanaatikkoja,
jotka loputtomiin meuhkaavat huumeiden laillistamisen puolesta.
...
Näissä olosuhteissa ja mielipideilmastossa, olisi ehkä paras pidättäytyä kokonaan samojen
keskustelujen veivaamisesta edes takaisin. Ei ainakaan noilla "kun kerran alkoholikin on sallittu,
niin eikö.."/"Pilvi alkoon, niin saadaan verorahoja" argumenteilla. Nämä vahvistavat stereotypiaa (joka tietenkin
vastaa jossain määrin todellisuutta) epämääräisistä pitkätukkapäihdehipeistä jotka vaan maukuvat pilvee,
vaikka Afrikassa kuollaan nälkään ja suomessa on työttömyyttä... (tuulipuku - modessa jälleen kerran).


Tuula Tuulipuvun mielestä asia taitaa ollakin juurikin noin. Itse asiassa olen tullut jo muutama vuosi sitten siihen tulokseen, että Tuula Tuulipuvun mielipidettä ei pystytä muuttamaan nettikeskustelulla. Ja nettikeskustelulla voidaan vielä vähemmän muuttaa netissä keskustelevan Kieltolainkannattajan mielipidettä. Itse asiassa Kieltolainkannattajan mielipide taitaa olla yhtä tiukassa kuin Anslingerin mielipiteet aikanaan. Jos joku näkee keinon, millä Tuula Tuulipuvun mielipidettä voidaan muuttaa, niin hyvä hyvä, saati jos joku keksii, miten Kieltolainkannattajan mielipide voidaan muuttaa, niin erinomaista. Itse olen kuitenkin tässä suhteessa hyvin epäilevä.

Itse en odota kannabiksen laillistuvan ennen kuin Tuula Tuulipuku ja nykyiset kärkevimmät Kieltolainkannattajat ovat kuolleet. Nettikeskustelulla pyrin vaikuttamaan kannabiksen laillistumiseen siten, että uusia kieltolakia kannattavia Tuula Tuulipukuja ei tulisi niin paljon. Ja jos joku päätyy kannattamaan kieltolakia, niin hän ei tekisi sitä ainakaan puutteellisin faktoin.

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja åke pakana » 16.5.2007 21:01

"Se, miksi minä olen iirinkielisyysharrastuksineni korkeammalla eettisellä tasolla kuin sinä ajaessasi kannabisasiaa, johtuu juuri siitä, että minä olen riskeerannut ja uhrannut paljon oman asiani puolesta. Jos haluat ajaa jotain asiaa, niin ota itse riski, varaudu uhrauksiin, kärsi sen puolesta, näytä että se on sen väärtiä. Jollet ota riskejä, niin eipä se kannabiksen poltto näköjään niin hienoa ollutkaan eikä uhrauksien arvoista."

voi jeesus. tämä sälli on tehnyt itsestään oman sirkuksensa hauskimman pellen.
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 16.5.2007 21:22

åke pakana kirjoitti:tämä sälli on tehnyt itsestään oman sirkuksensa hauskimman pellen.


No on on...Silti minä koen hyödylliseksi sparrata itseäni sekä toisaalta hankkia tietoa Kieltolain kannattajista. Harva suostuu antamaan tietoa itsestään. "Tämä sälli" sentään suostuu, edes vähän, tai sitten kusettaa hyvin sujuvasti.

Btv, itse asiassa "tämä sälli" taitaa kannattaa kannabiksen lääkekäytön laillistamista. Eikä sinänsä taida vastustaa viihdekäytön sallimistakaan - kunhan siitä ei koidu valtiolle haittaa vaan saadaan valtiolle verotuloja (erikoinen vasuri sinänsä ja sen vuoksi kiinnostava).

Jopo
Viestit: 534
Liittynyt: 26.6.2005

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Jopo » 17.5.2007 4:21

En tunne kyseistä Panua, mutta ehkä hänellä on ollut vaikea lapsuus ja hän vain kokoajan odottaa, että edes joku tässä maailmassa kuuntelisi todella, mitä hän sanoo. Koska kukaan ei häntä kuuntele rakastaen, eikä ystävällisesti näytä hänen menevän jossakin kohdassa harhaan, niin hänen maailmankuvansa vääristyy päivä päivältä enemmän.

Samalla tavalla, jos me emme puolusta omaa elämäntapaamme koko sydämellämme, niin myös meille hamppu on vain alkoholin korvike, jolla haluamme saada päämme sekaisin, koska emme kestä elää tässä maailmassa ja kohdata Panun kaltaisia ihmisiä ja kuunnella, mitä asiaa heillä on saati sitten todella keskustella heidän kanssaan rakentavassa hengessä. Aina ei tietenkään voi päästä positiiviseen lopputulokseen, mutta jos ei edes yritä sitä, niin onko siihen silloin mahdollisuutta ollenkaan?

Avatar
dupond
1 tähti
1 tähti
Viestit: 169
Liittynyt: 20.5.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja dupond » 18.5.2007 12:48

Vihreevoima kirjoitti:...

Btv, itse asiassa "tämä sälli" taitaa kannattaa kannabiksen lääkekäytön laillistamista. Eikä sinänsä taida vastustaa viihdekäytön sallimistakaan - kunhan siitä ei koidu valtiolle haittaa vaan saadaan valtiolle verotuloja (erikoinen vasuri sinänsä ja sen vuoksi kiinnostava).


Miten niin erikoinen vasuri.. ainahan vasemmisto ajaa valtiollistamista.

Itse kavahdan tätä "hamppu alkoon" ajatusta juuri siksi, että sen ohella valtion omantunnon puhdistamiseksi
luotaisiin taas uusi tehoton ja massiivinen julkisen sektorin hoito/kontrollikoneisto, tällä kertaa kannabisongelmien
ympärille.

t. libertaari duunari

Avatar
Vihreevoima
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1649
Liittynyt: 18.10.2006

Re: Keskustelupalstat eli väittelyt

ViestiKirjoittaja Vihreevoima » 21.5.2007 16:46

dupond kirjoitti:Miten niin erikoinen vasuri.. ainahan vasemmisto ajaa valtiollistamista.


Aivan totta. Ajatukseni menivät jotenkin ristiin tuota kirjoittaessani tai sitten en ajatellut riittävästi mitään.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa