Kuva

Kuntavaalit 2008

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
Budix
Viestit: 29
Liittynyt: 5.7.2008

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Budix » 8.10.2008 9:25

Parhaiten vaikuttaa, kun ei äänestä ollenkaan. Sitten kun ovat saaneet koko systeemin remonttiin, niin asia on toinen.
Jos itse äänestän vaikka Lucky Lukea, niin ääni menee aina puolueelle ja sen ideologialle. Valitettavasti mikään puolue ei taistele ideologiansa puolesta vaalien jälkeen.
Turun kaupungin hallituksessa on Olavi Mäenpää niminen mies, suomen kansan sinivalkoisista. Ainoa tyyppi, joka vastustaa tyylilleen uskollisena vähän jokaista päätettävää asiaa, eikä kuitenkaan pysty vaikuttamaan mihinkään päätöksiin konkreettisesti, koska on selkeä vähemmistö. Tosin Mäenpään uskottavuutta kalvaa myös kiihkeä rotupolitiikka, tai sanoisinko suomi suomalaisille mentaliteetti.
Olkaa kaikki äänestämättä, niin systeemin on muututtava. En muutenkaan usko, että esimerkiksi ihmiset joilla asiat ovat aina olleet nk hyvin. Osaavat ajatella esimerkiksi huono-osaisten tilannetta kokonaisuutena. Jollekkin se perse auki oleminen tarkoittaa paria tonnia tilillä, kun taas jollekkin se on totaalista rahattomuutta kuukausi kaupalla almuja anoen, milloin mistäkin luukulta.

crito
Viestit: 30
Liittynyt: 18.12.2005

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja crito » 13.10.2008 18:32

Äänestäkää ihmiset!

Meikä ollu ohjaamassa ja suunnittelemassa näissä mukana:

http://www.youtube.com/watch?v=YSsdrp3tp1c

http://www.youtube.com/watch?v=8IwmPxMxUP0

Kolmaskin tulee vielä!

Äänestäkää!
"What goes up, must come down" - Nas

Avatar
sabar
Viestit: 272
Liittynyt: 3.10.2005

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja sabar » 19.10.2008 11:47

Äänestäkää sabaria hyvät ihmiset.

En taida äänestää ketään. Tehnyt noita vaalimittareita mitä onkaan ja ehdokkaat sen verran idiootin olosia (ehkä oon siis itekki idiootti). En muutenkaan oikein hyväksy tätä meidän versiota demokratiasta. Aivan pelletouhua. Jenkkiläki on demokraattisempi paikka kun tämä meidän suomi. :lol:

hessuk
Viestit: 147
Liittynyt: 27.4.2008

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja hessuk » 19.10.2008 15:29

sabar kirjoitti:Äänestäkää sabaria hyvät ihmiset.

En taida äänestää ketään. Tehnyt noita vaalimittareita mitä onkaan ja ehdokkaat sen verran idiootin olosia (ehkä oon siis itekki idiootti). En muutenkaan oikein hyväksy tätä meidän versiota demokratiasta. Aivan pelletouhua. Jenkkiläki on demokraattisempi paikka kun tämä meidän suomi. :lol:

Ai jenkkilä on demokraattisempi? Haluatko perustella? Kuulostaa aika vaikealta uskoa.

Avatar
avokaado
Viestit: 393
Liittynyt: 9.6.2008

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja avokaado » 21.10.2008 11:53

hessuk kirjoitti:...
Ai jenkkilä on demokraattisempi? Haluatko perustella? Kuulostaa aika vaikealta uskoa.


Käsittääkseni USA:ssa järjestetään osavaltiotasolla kansanäänestyksiä lakialoitteista ja kuka tahansa voi tehdä aloitteen uusista laeista. Eikös nuo kannabismyönteiset lait ole sielä kansanäänestyksen pohjalta hyväksyttyjä?

Suomihan ei ole varsinaisesti tällainen demokratia, jossa kansa suoraan päättäisi mistään, vaan tasavalta (republic), jossa valitaan kansanedustajat ja vastaavat päättämään asioista.

Hallinnosta puhuttaessa tasavalta ja demokratia ovat jossain mielessä synonyymejä, mutta demokratialla voidaan puhua ideologiasta sen takana. Demokratia, kansan valta.

Näin olen asian ymmärtänyt.
"Hampun kasvattaminen on melko työlästä, sillä siihen tarvitaan muun muassa lamppuja ja kastelulaitteita".

Avatar
Janus
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 489
Liittynyt: 16.2.2006

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Janus » 21.10.2008 14:14

avokaado on täysin oikeassa.

USA:ssa (myös esim Sveitsissä) kuka tahansa voi laatia lakiesityksen osavaltiotasolla. Sitten vaan tarvitaan määrä x allekirjoituksia sen osavaltion sisältä jotta lakiesityksen saisi äänestykseen. Esimerkiksi Kaliforniassa 1996 ihmiset alkoivat kerätä lääkekannabislain taakse nimikirjoituksia ja onnistuivat tavoitteessaan. Niinpä "virallisena äänestyspäivänä" osavaltion asukkaat saivat äänestää muiden lakiesitysten seassa myös tuosta ja sehän meni läpi. Lopputuloksena Kaliforniassa lääkekäytöstä tuli laillista.

Liittovaltion tasolla tämä ei luonnollisestikaan onnistu, koska liittovaltio koostuu osavaltioista ja päätökset tehdään osavaltion edustajien eli kuvernöörien ja senaattorien tasolla. Siksi liittovaltion tasolla lääkekannabista täytyy esittää edustajan. Tänä vuonna sitä esitti senaattori Barney Frank ja tuki senaattori Ron Paul. Esitys kuitenkin hylättiin edustajien enemmistön toimesta. Liittovaltion tasolla kannabis on edelleen paha-paha.

Suomessa ainoa tapa vaikuttaa lakeihin on saada kansanedustaja tekemään lakiesitys. Käytännössä tämä vaatii vähintään ko. edustajan puolueen tuen. Todellisuudessa tilanne on aika epätoivoinen. Kuinka lobata edustajaa niin, että hän kuulisi ja välittäisi? Yleensä tämä vaatii rahaa ja organisaation joka löytyy luonnollisesti vaikkapa ydinvoimateollisuudelta. Näin siis raha ja omaisuus jyrää kansalaisten yli lainsäädäntöä kehitettäessä. Sitten on vielä lopulta EU joka tekee ohjausviivat joita pitää noudattaa ja näitä päätettäessä lobbaamassa onkin jo valtavat koneistot. Vuosittain MEP:ien lobbaamiseen käytetään yli 10 miljardia euroa! Etunenässä mm mediayhtiöt (Lex Karpelan takana oleva direktiivi) ja energiajätit.


Sinällään USA:ssa asukas voi vaikuttaa oman alueensa lainsäädäntöön oikeasti ja näin ollen sen demokratia on todellisempaa. Kuitenkin lopulta vastaan tulee liittovaltio lopulta jolloin ollaan taas jumissa edustajien ja näitä lobbaavien tahojen kanssa. Liittovaltion lain nojalla se DEA (liittovaltion huumepoliisi) kiusaa lääkekäyttäjiä ja heille lääkettä tarjoavia.


P.S. Antakaa minulle edes murto-osa (5-10 miljoonaa) ydinvoimateollisuuden lobbausbudjetista ja kannabis laillistuu Suomessa parissa vuodessa

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1119
Liittynyt: 15.1.2005

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 21.10.2008 15:23

Äänesi on sitten tuki tälle paskasysteemille, joten harkitse nyt ainakin kaksi kertaa ennenkuin menet samaan lankaan.
Jos äänestät, niin on ihan turha sitten valittaa jälkikäteen. Nähtiin viimeksikin kataisen ja kumppaneiden lupaukset ja niiden pettäminen ja sen valituksen määrän. Mutta silti menitte ja annoitte sellaisille luikureille äänenne, valtuutuksen johtaa meitä kaikkia. Ja tulette tekemään sen uudelleenkin. Noloa suomalaiset, meidänhän piti olla viksuja, eikä tyhmiä aivopestyjä jenkkejä ?

Äänesi menee jokatapauksessa samalle valtaeliitille, äänestät ihan miten vaan. Ja siksi mikään asia ei koskaan muutu/ole muuttunut. Jo 60-luvulla hampuusit uskoivat että kunhan heidän sukupolvi on vallassa niin sitten kyllä on laillista pössyttely. Samoin 70-luvulla. Samoin 80-luvulla. Kuten myös 90- ja 2000-luvulla. Mikään ei koskaan silti muutu. Paitsi jos heräät todellisuuteen ja lopetat haihattelut meidän systeemin hienoudesta. Ja yksinkertaisesti myönnät että sinua on vedetty höplästä pahemman kerran, samoin koko sukuasi ja esi-isiäsi.

Nyt kun se lama alkaa, niin tulen nautinnolla seuraamaan kuinka suomen omat pikku parishiltonit nyyhkivät tuskissaan.

Aurinkoisin terveisin,
Tuff gong.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Tuppu » 21.10.2008 15:43

Tuff Gong kirjoitti:Jo 60-luvulla hampuusit uskoivat että kunhan heidän sukupolvi on vallassa niin sitten kyllä on laillista pössyttely. Samoin 70-luvulla. Samoin 80-luvulla. Kuten myös 90- ja 2000-luvulla. Mikään ei koskaan silti muutu. Paitsi jos heräät todellisuuteen ja lopetat haihattelut meidän systeemin hienoudesta. Ja yksinkertaisesti myönnät että sinua on vedetty höplästä pahemman kerran, samoin koko sukuasi ja esi-isiäsi.


Koko tänä aikana enemmistö kansasta ei ole vielä kertaakaan halunnut kannabista laillistaa. Uskoisin tämän edustuksellisen (eduskunta = miniatyyri kansasta) demokratian toimivan aika hyvin, joten kannabis laillistuu sitten kun enemmistö niin haluaa. Ei demoratia ole oikeudenmukaista, mutta on se minun mielestäni parempi vaihtoehto kuin monarkia.

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1119
Liittynyt: 15.1.2005

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 21.10.2008 16:03

Tuppu kirjoitti:...

Koko tänä aikana enemmistö kansasta ei ole vielä kertaakaan halunnut kannabista laillistaa. Uskoisin tämän edustuksellisen (eduskunta = miniatyyri kansasta) demokratian toimivan aika hyvin, joten kannabis laillistuu sitten kun enemmistö niin haluaa. Ei demoratia ole oikeudenmukaista, mutta on se minun mielestäni parempi vaihtoehto kuin monarkia.


En kyllä monarkiaa ehdota viranomaismonarkian tilalle. Ihan vaan järjen käyttöä. Ja korruptoituneiden poliitikkojen maasta karkoitusta, tai teloitusta maanpetturuudesta. Suomi on vasta alle satavuotias, me voidaan aloittaa vaikka uudelleen alusta omavaraisemmalta pohjalta. Ei mitään ameriikan valvontayhteiskuntaa tänne yhtään enää enempää, kiitos.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.



- Aristoteles

Avatar
jackass
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 603
Liittynyt: 16.10.2006

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja jackass » 21.10.2008 17:28

Tuff Gong kirjoitti:
Äänesi menee jokatapauksessa samalle valtaeliitille, äänestät ihan miten vaan. Ja siksi mikään asia ei koskaan muutu/ole muuttunut. Jo 60-luvulla hampuusit uskoivat että kunhan heidän sukupolvi on vallassa niin sitten kyllä on laillista pössyttely. Samoin 70-luvulla. Samoin 80-luvulla. Kuten myös 90- ja 2000-luvulla. Mikään ei koskaan silti muutu.

Aurinkoisin terveisin,
Tuff gong.



joo onhan siinä kieltämättä jotain hämärää. että juuri tämä kansallinen kokoomus on suomen suurin puolue,( miltei25% äänestää jyrkiboyta ja kumppaneita) vaikka kokoomus ajaa juuri tämän pienen varakkaiman eliitin asiaa rkp:n ohella. ei suomessa voi mitenkään olla 1.25 miljoonaa ns eliittiin kuuluvaa... tämä nyt on tällästä erittäin yksenkertaistettua matematiikkaa. toisealta taas suuri osa nuorisosta ei edes tiedä kuka on pääministerinä, saati kenen asiaa mikäkin puolue ajaa...tulee väkisinkin mieleen tämä kokoomuksen vaalikamppanja niinistö=työväen presidentti :doh:

kokoomuksen ampumakerho vuodelta 1918= työväen ampujat :yes:

ihmisluontoon kai kuuluu olla nuorena idealisti... mutta kun oma pörssi on saatu kuntoon niin mielipiteet tuppaavat vähän vaihtumaan. eikö juuri moni näistä 60-70 luvun taistolaisista ole nykypäivänä mm pankkibisneksessä ja politiikassa mukana?
_____________________
Peppi hinaa hippi penaa.

JuuriHiiru
Viestit: 548
Liittynyt: 4.6.2007

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja JuuriHiiru » 22.10.2008 23:11

Porilaiset hoi!
Hamppua on kunnallispolitiikassa vaikea laillistaa, ja ikävä kyllä poliisien määrärahoistakin päättää valtio, mutta jos muuten vaan omat asiasi kiinostaa, niin varteenotettavia vallankumoustaistelijoita saattaa löytyä täältä: http://www.soppasekaisin.net :yes:
http://www.youtube.com/watch?v=x_Tixpkv6io

Pikkupiru
Viestit: 17
Liittynyt: 25.9.2008

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Pikkupiru » 23.10.2008 13:48

Itse halusin äänestää sellaista ehdokasta, joka itse on minulle ennestään tuttu ja jonka ajatuksiin voisin itsekin yhtyä. Tarkoitus oli siis äänestää ennakkoon. Kun sellaista ehdokasta ei löytynyt, niin jätin ennakkoäänestyksessä äänestämättä ja luulin jo, etten äänestä ollenkaan. Eilen kuitenkin törmäsin sattumalta Steen1 (Steen Christensen) nettisivuihin ( www.steen1.com ) ja yllätykseni oli suuri, kun sain tietää hänenkin olevan ehdolla vaaleissa. Itse olen häntä kuunnellut 3 vuotta (jos ei joku tiedä, niin kyseessä siis on rap-artisti) ja silloin ajattelin, että jospa tuollaisen asenteen omaavia ihmisiä olisi päättäjinä. En siis tiennyt ennen eilistä, että hänkin on ehdolla, näköjään pienellä budjetilla liikkeellä, koska ei häntä juuri näkynyt vaalien merkeissä. Mies siis on SKP:n kulttuurilistalta Helsingin ehdokas (sitoutumaton).

Ehdokkaan sivut löytyy osoitteesta http://www.seppolampela.net/

Jos joku ei tunne kyseistä artistia, niin suosittelen lämpimästi hänen tuotantoaan teille. Erityisesti hänen Salaliittoteoria-albumilta (julkaistu nimellä Steen Christensen) "Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja"-biisi kolahti aikoinaan niin, että itse heräsin kyseenalaistamaan nykyistä politiikkaa.

Täälläkin niin moni on valittanut, että vaikka olisikin niitä esim. hamppu-myönteisiä päättäjiä, niin ne pitää noista asioista suunsa kiinni. Tämä mies ei peittele mitään ja puhuu asioista niiden oikeilla nimillä. Näkee yhteiskunnassamme epäkohdat ja puhuu niistä avoimesti.

JuuriHiiru
Viestit: 548
Liittynyt: 4.6.2007

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja JuuriHiiru » 23.10.2008 22:27

Pikkupiru kirjoitti:Itse halusin äänestää sellaista ehdokasta, joka itse on minulle ennestään tuttu ja jonka ajatuksiin voisin itsekin yhtyä. Tarkoitus oli siis äänestää ennakkoon. Kun sellaista ehdokasta ei löytynyt, niin jätin ennakkoäänestyksessä äänestämättä ja luulin jo, etten äänestä ollenkaan. Eilen kuitenkin törmäsin sattumalta Steen1 (Steen Christensen) nettisivuihin ( www.steen1.com ) ja yllätykseni oli suuri, kun sain tietää hänenkin olevan ehdolla vaaleissa. Itse olen häntä kuunnellut 3 vuotta (jos ei joku tiedä, niin kyseessä siis on rap-artisti) ja silloin ajattelin, että jospa tuollaisen asenteen omaavia ihmisiä olisi päättäjinä. En siis tiennyt ennen eilistä, että hänkin on ehdolla, näköjään pienellä budjetilla liikkeellä, koska ei häntä juuri näkynyt vaalien merkeissä. Mies siis on SKP:n kulttuurilistalta Helsingin ehdokas (sitoutumaton).

Ehdokkaan sivut löytyy osoitteesta http://www.seppolampela.net/

Jos joku ei tunne kyseistä artistia, niin suosittelen lämpimästi hänen tuotantoaan teille. Erityisesti hänen Salaliittoteoria-albumilta (julkaistu nimellä Steen Christensen) "Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja"-biisi kolahti aikoinaan niin, että itse heräsin kyseenalaistamaan nykyistä politiikkaa.

Täälläkin niin moni on valittanut, että vaikka olisikin niitä esim. hamppu-myönteisiä päättäjiä, niin ne pitää noista asioista suunsa kiinni. Tämä mies ei peittele mitään ja puhuu asioista niiden oikeilla nimillä. Näkee yhteiskunnassamme epäkohdat ja puhuu niistä avoimesti.

Sehän oli eduskuntavaaleissakin ehdokkaana. Se on kirjotellut hyviä juttuja voima-lehteen, ja varasta pomolta -levyn perusteella tiedostaa aika hyvin globaalin kapitalismin hirveydet... Itse en ihan kaikkiin sen mielipiteisiin yhdy, mutta arvostan sitä miten se pitää kiinni mielipiteistään. Ei huono valinta! :think:
http://www.youtube.com/watch?v=x_Tixpkv6io

hippi-isi
1 tähti
1 tähti
Viestit: 23
Liittynyt: 20.2.2007

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja hippi-isi » 25.10.2008 1:19

ghostyass kirjoitti:Lähetetty 1.10.2008 0:29:
Minun mielestäni Mikko aliarvioit koko meidän yhteisöä, kun tulit kertomaan pelkästään tuon mielipiteen. Jäi sellainen "Kalastetaan hampuusien äänet, kun käyn kertomassa hamppufoorumilla kannattavani hampun depenalisoimista"- maku. Joillekkin se voi olla se tärkein vaalilupaus ehdokasta äänestäessä, mutta että koko yhteisöön tämä toimisi? En usko.


:lohtu: Miksi ihmeessä Mikko olisi odottanut viestinsä toimivan koko yhteisöön. Kunnallisvaaleissa muutama lisä-ääni voi merkitä paljon. Minä näen merkittävänä huomionosoituksena sen, että Mikko tulee kertomaan mielipiteensä tällä foorumilla. Itse tulin pitkästä aikaa lukemaan foorumia juuri löytääkseni sopivan kunnallisvaaliehdokkaan.

Kunnanvaltuustoissa ei kannabispolitiikkaa tehdä, mutta kunnanvaltuusto voi johtaa kovempien valtaoikeuksien käyttöön (hippi-isin porttiteoria).

Mikko on tosin väärästä kunnasta ja Helsingistä olisin äänestänyt muutenkin Helistöä, mutta SKY:n sivuilta löysin itselleni sopivan ehdokkaan. :doh: ... joku Sherlock Holmes kykenee päättelemään kotikuntani...
Älkää hyväksykö kysymystä, miksi kannabiksen käyttö pitäisi sallia, vaan kysykää, miksi he tuomitsevat lähimmäisensä ja laitattavat vankilaan. Ihanko vain viestinä nuorille? Kummallista kommunikointia!

Avatar
reijo hiller
3 tähteä
3 tähteä
Viestit: 2717
Liittynyt: 22.2.2004

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja reijo hiller » 25.10.2008 8:17

Myös kunnanvaltuustossa ja kunnan elimissä tehdään kannabispolitiikkaa.

Sotelautakunnalla esimerkiksi on huomattava vaikutusvalta siihen, miten kohdellaan kannabisäidin/-isin lapsia.

Samoin siellä voi tulla esiin esimerkiksi kysymyksiä siitä, minkä verran / millaista päihdevalistusta koulussa tarjotaan ja ruvetaanko esimerkiksi koulussa suosittelemaan "epäilyttäville tapauksille" huumetestejä ennaltaehkäisyyn vedoten.

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Tuppu » 25.10.2008 16:03

Tuppu kirjoitti:Itse äänestin eduskuntavaaleissa vihreitä, muuta nyt taidan jättää kunnallisvaalit väliin.


Enpäs jättänytkään väliin, koska löysin tosi hyvän ehdokkaan!
Suosittelen muillekin seinäjokisille. Vesitornilla on huomenna joku tilaisuuskin, jos kiinnostaa.

http://kone4.zef.fi/kunnallisvaalikone/tulokset/8265/
http://www.noini.net

Mikko Kärkkäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 30.9.2008

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Mikko Kärkkäinen » 26.10.2008 12:11

Moikka!

Se, kuinka moni tänään taistelee itsensä myrskyn läpi vaaliuurnille ratkaisee nämä vaalit. Muistathan siis äänestää!

Sitten voikin rentoutua loppuillan vaika muumisarjakuvien, hyvän mixtapen tai pineapple expressin parissa, mitä näitä nyt on... Muumisarjikset bongasin muuten kirjamessuilta, sekään ei siis pöllömpi paikka viettää tätä päivää.

Tsemppiä kaikille ehdokkaille ja muille iltaa jännittäville,

Mikko Kärkkäinen - 174 Helsinki
174 - Vihreä tekijä

Avatar
ghostyass
1 tähti
1 tähti
Viestit: 874
Liittynyt: 24.2.2005

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja ghostyass » 26.10.2008 13:29

hippi-isi kirjoitti:...

:lohtu: Miksi ihmeessä Mikko olisi odottanut viestinsä toimivan koko yhteisöön. Kunnallisvaaleissa muutama lisä-ääni voi merkitä paljon. Minä näen merkittävänä huomionosoituksena sen, että Mikko tulee kertomaan mielipiteensä tällä foorumilla. Itse tulin pitkästä aikaa lukemaan foorumia juuri löytääkseni sopivan kunnallisvaaliehdokkaan.


Jos hippi-isin tärkein vaalilupaus on kannabiksen laillistaminen, et kyllä elä tätä maailmaa. Suomen talous on esim. kuralla, sos. palvelut on tämän myötä vaakalaudalla jne.. Mutta hamppu ensin lailliseksi? :D Pysyn kannassani, Kärkkäinen tuli yhteisöä halveksuen "sisään" kalastelemaan muutamia lisä-ääniä. Mitään kongreettista laillistamiseen viittaavaa puhetta en usko miehen esittävän jos läpimeno tulee.
You wake up and realize the days were slow but the years went fast

Mikko Kärkkäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 30.9.2008

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Mikko Kärkkäinen » 26.10.2008 17:55

Ghostyass, sori ja sääli jos sulle on muodostunut sellainen fiilis että halveksuisin tätä foorumia tai sen jäseniä. Ei kuulu nimittäin tyylini.

Olet oikeassa siinä, että kannabiksen depenalisointi tai laillistaminen on aika pisara meressä kun Suomi ja Helsinki painiskelevat lähitulevaisuudessa taloudellisen taantuman, väestön ikääntymisen ja työntekijäpulan kourissa. Veikkaan että päätöksenteko tulee olemaan todella epäkiitollista hommaa siinä vaiheessa jos menot alkavat ylittämään tulot ja velkaa olisi turmiollista ottaa.

Kuitenkin depenalisointi on asia jota voi selvittää valtuuston ulkopuoleltakin... Painoarvo tietysti heikompi, mutta kuitenkin.

Mikko Kärkkäinen - 174 Helsinki
174 - Vihreä tekijä

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1119
Liittynyt: 15.1.2005

Re: Kuntavaalit 2008

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 26.10.2008 22:47

Onnea kokoomus, suomen paras puolue ! Keskimäärin siis...aika pirun hyvä vaalitulos kun ottaa huomioon eduskuntavaalien jälkeiset sotkut. Hoitajalakot et cetera.

Mutta silti, mikään ei koskaan muutu, mikään ei koskaan muutu. Ihmisten muisti on ehkä noin 1 vuorokausi ja seuraavana päivänä eilisen otsikot on unohdettu.

Ainoa mitä saitte äänestämällä aikaan oli se, että annoitte samalle jengille oikeutuksen jatkaa laillisesti humpuukiansa, niinkuin he ovat jo tehneet ammoisista ajoista lähtien.



:doh:
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,

ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.



- Aristoteles


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa