marssi2009 joukkotunnustus!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Kumimies
1 tähti
1 tähti
Viestit: 277
Liittynyt: 26.7.2004

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Kumimies » 19.11.2008 17:09

Lamberg kirjoitti:jahas, taas joku joka tietää kaiken valmiiksi! Ai Että on rohkaisevaa yrittää jotain vääntää kun heti joku tulee listaamaan kuusi asiaa epäonnistumisen syiksi, vaikka ei keksi kuin viisi. :? Noh jätetään omaan arvoonsa. mm Kanadassa dekaus onnistui juurikin tällä samalla menettelyllä. Huumaisainerikos on aina yleisen syyttäjän alainen rikos, jolloin epäily (=tutkintapyyntö) on pakko selvittää perinpohjin. Sakkoa ei voida kirjoittaa, ennen esitutkintaa, kuulusteluja, syyteharkintaa ja syytettä. sitten tarvitaan tietty vielä se tuomio.

Jos poliisiasemalle vie listan ihmisistä, ja ilmoittaa että nämä 3765 ihmistä on ilmeisesti poltellut hamppua tai suunnitellut ruukun ostamista, on poliisin/syyttäjän PAKKO pyöräyttää tuo kyseinen byrokratia ympyrä joka ainoan epäillyn kohdalla. luonnollisestihan tämä ei ole mahdollista jos epäiltyjä on yksinkertaisesti liika. Tapauksesta syntyvä mediakohu ja poliisipäällikön turhautuminen ja vatsahaava varmasti pistävät asioihin uutta pontta. olen ollut muutamaan ministeriin ja kansanedustajaan jo aiemmin yhteydessä ja kysynyt "mitä jos näin tapahtuisi?" eli että ihmiset menevätkin ja tunnustavat. Vastaukseksi sain epämääräisen "mutkunmutkun ei sellasta voi tapahtua.." Kyse on nyt tasan siitä, että uskooko ihmiset tähän juttuun vai ei. Jos joku ei usko, niin elekää viittikö muiden taistelua romuttaa kun siitä ei ole mitään hyötyä, jollette sitten tue nykyistä lainsäädäntöä.


En väitä tietäväni menestystä valmiiksi, nuo uhkakuvat vaan nousivat mieleeni. Aktivismi on hienoa, mutta kovin herkkänahkaisesti suhtaudutaan kritiikkiin. Turhaan vedätte herneitä nenään, tällaisen tempauksen onnistumisen kannalta on tärkeää, että asiat mietitään valmiiksi. Itse en ainakaan osallistuisi tempaukseen, jos siinä on selviä porsaanreikiä. Enkä siis osallistu tähänkään - etenkään, jos tempauksen järjestäjien asenne kritiikkiä kohtaan on tällainen.

Huumausainerikos voi olla yleiselle syyttäjälle menevä rikos, mutta käyttörikos ei välttämättä etene samoja reittejä. Suora lainaus poliisin sivuilta: "Uuden säädöksen myötä poliisi voi kirjoittaa huumausaineen käytöstä sakon rikokseen syyllistyneelle. Sakon vahvistaa lopullisesti syyttäjä eikä juttu etene normaaliin oikeudenkäyntiin, ellei epäilty ilmoita vastustavansa rangaistusmääräystä."
Muistakaa siis lisäksi ohjeistaa tunnustajat vastustamaan rangaistusmääräystä. Voi tietty olla aika mielenkiintoinen tilanne, kun hampuusi ensin myöntää ja sitten kiistää.

Jos viet tuollaisen listan kyttikselle, se luultavasti lentää suoraan mappiin öö. Tuollaisella listalla on yhtä paljon painoarvoa kuin jos repäiset puhelinluettelosta randomilla sivun ja viet sen poliisille saman laulun kera. Muutenkin tuollaisen listan kiikuttaminen poliisille muuttaa tuon tempauksen luonnetta tunnustamisesta ilmiannoksi tai ehkä tällaisessa tilanteessa enemmänkin vihjeeksi. Paljon varmaan sheriffejä nappaa lähteä juoksemaan joka nimen perässä, jos yhdenkään. Siinäkään tapauksessa, että poliisi kiinnittää huomionsa joihinkin yksittäisiin nimiin, ei voiteta mitään. Poliisi saa päättää itse, mitä vinkkejä se lähtee tarkistamaan.

Minun puolesta pitäkää tempauksenne ja toivotan sydämestäni onnea ja menestystä. Vituttaa vaan tuollainen asenne, että kaikki jotka edes esittävät jonkun asteista kritiikkiä, ovat nykylain kannalla. Mutta kuten jo annoin ymmärtää, itse en puoliksi mietittyyn kapinaan mukaan lähde. Ja varmaan samoista syistä moni muu tekee saman ratkaisun.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

Avatar
jackass
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 603
Liittynyt: 16.10.2006

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja jackass » 19.11.2008 17:33

joo mä vähän myös komppailen kumimiestä... antakaa nyt niiden possujen vähän nähdä vaivaa että saavat narkkeja narautetuksi.
itseä ainakin kuumottais osallistua... voivat aina joskus myöhemmin tulla tarkistamaan (kun tarvitsevat kiintiö pidätyksiä) josko jackass:illä taas kasvaa, kun kerran ennenkin on tunnustanut/kärähtänyt.
mutta mutta... mikä minä olen tähän mitään sanomaan. voi olla että toimiikin jos saatte tarpeeksi paljon porukkaa kasaan. tästä aiheesta tosin on ennenkin ollut täällä juttua. tasaisin väliajoin tämän pari ja puoli vuotta mitä minä olen hamppufoorumilla käynyt. ja varmaan jo ennen sitä.
henkilökohtaisesti minulle on yksi lysti onko laillista vai laitonta, kasvatan omiksi tarpeiksi joka tapauksessa. ei ne tuomiot muutamista puskista nyt kuitenkaan päätä huimaa koska sakoilla selviää. ja tuleehan sitä joskus muulloinkin lakia rikottua :yes:
_____________________
Peppi hinaa hippi penaa.

Henkka.
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2006

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Henkka. » 19.11.2008 18:53

Kumimies kirjoitti:...

En väitä tietäväni menestystä valmiiksi, nuo uhkakuvat vaan nousivat mieleeni. Aktivismi on hienoa, mutta kovin herkkänahkaisesti suhtaudutaan kritiikkiin. Turhaan vedätte herneitä nenään, tällaisen tempauksen onnistumisen kannalta on tärkeää, että asiat mietitään valmiiksi. Itse en ainakaan osallistuisi tempaukseen, jos siinä on selviä porsaanreikiä. Enkä siis osallistu tähänkään - etenkään, jos tempauksen järjestäjien asenne kritiikkiä kohtaan on tällainen.

Huumausainerikos voi olla yleiselle syyttäjälle menevä rikos, mutta käyttörikos ei välttämättä etene samoja reittejä. Suora lainaus poliisin sivuilta: "Uuden säädöksen myötä poliisi voi kirjoittaa huumausaineen käytöstä sakon rikokseen syyllistyneelle. Sakon vahvistaa lopullisesti syyttäjä eikä juttu etene normaaliin oikeudenkäyntiin, ellei epäilty ilmoita vastustavansa rangaistusmääräystä."
Muistakaa siis lisäksi ohjeistaa tunnustajat vastustamaan rangaistusmääräystä. Voi tietty olla aika mielenkiintoinen tilanne, kun hampuusi ensin myöntää ja sitten kiistää.


Minun puolesta pitäkää tempauksenne ja toivotan sydämestäni onnea ja menestystä. Vituttaa vaan tuollainen asenne, että kaikki jotka edes esittävät jonkun asteista kritiikkiä, ovat nykylain kannalla. Mutta kuten jo annoin ymmärtää, itse en puoliksi mietittyyn kapinaan mukaan lähde. Ja varmaan samoista syistä moni muu tekee saman ratkaisun.



On luonnollinen asia että tällainen hanke saa osakseen kritiikkiä. Toivon kuitenkin että kritiikki olisi ennemmin jotain parannusehdotuksia tms, kuin tuollainen tyly "ei se kuitenkaan onnistu, luovuttakaa suosiolla..."

Käyttörikoksen tunnustamisesta ei varsinaisesti olekaan mitään hyötyä, mutta jos kaikki tunnustautujat tulisivat paikalle jonkinlaisen pienen kukkaruukun kanssa ja ilmoittaisivat vielä ajatustasolla olevan rikoksen, eli hampun viljelyn päihteeksi olisi kysymyksessä huumausainerikos eikä käyttörikos. Kaikkia tunnustautuneita pitäisi lain mukaan kohdella samoin, eli kaikille esitutkinta, syyteharkinta ja lopulta oikeudenkäynti. Jos syyteharkinnassa päätettäisiin yksin tapaus jättää syyttämättä niin siitä tulisi ennakkotapaus johon voi kaikki sen jälkeen vedota...

Minä vaan henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että nykyisellään tämä järjestelmä on niin heikolla pohjalla että se on kaadettavissa. Miten päättäjät selittää kansalaisille sen, että raiskaajat, murhaajat, pahoinpitelijät, ryövärit ym oikeat rikolliset odottavat tuomiota kun eivät pääse oikeuteen useiden satojen ajatusrikollisten takia?!?

Miettikää kaikki pienessä päässänne kuinka paljon resursseja vaatii yhden ainoan tunnustautujan käsittely ja verratkaa sitä hyötyihin jota valtio tuosta toiminnasta saa. Rahallisesti valtio häviää vitusti, eikä mitään muutakaan hyötyä saavuteta. Jos me kaikki sitten jouduttaisiin käräjille niin yht´äkkiä jokainen syytetty vaihtaa mielipiteensä käräjillä ja vetoaa 51 pykälään ja vaatii syyttämättä jättämistä vedoten teon vähäisyyteen. Jos käräjät sitten langettaa kaikille tunnustautuneille vetoomuksesta huolimatta rangaistuksen, kaikki tietysti valittaa hovioikeuteen , johon jokaiselle on lain mukaan pakko myöntää valitusoikeus.

Hovioikeuksien resurssit verrattuna käräjäoikeuksien resursseihin on paljon pienemmät. Suomessa ei ole kuin 6 hovioikeutta. Laskekaa: 500/6= n. 83. Jos meitä olisi sen 500 kpl, niin se tarkoittaisi että jokaiselle hovioikeudelle lankeaisi keskimäärin 83 käsiteltävää tapausta, mikäli alueellinen jakauma tunnustautuneiden kesken olisi tasaista.

Turun hovioikeus ratkaisee noin 1/4 Suomen hovioikeuksien asioista. Vuonna 2008 Turun hovioikeuden tavoite on ratkaista 2820 asiaa. Jos me pystyisimme saamaan kasaan Turun hovioikeuden käsittelypiiriin edes 150 oikeasti taisteluhalukasta hampuusia, lisäisimme pelkästään Turun hovioikeuden taakkaa 5% ajatusrikollisten vuoksi!!! Lähde: http://www.oikeus.fi/13240.htm

Jos me oikeasti yhdistäisimme voimamme, olisi oikeusjärjestelmän vedettävä tuo yllä mainittu kaava läpi joka ainokaisen kohdalla, tai laki ei ole sama kaikille ja laissa lukee että sen on oltava sama kaikille.

Ainoa ongelma tässä asiassa on se, että suurinta osaa meistä hampuuseista ei kiinosta omat ihmisoikeudet riittävästi. Ollaan muka niin asian puolesta valmiita tekemään vaikka mitä, mutta kun se todellinen näytön paikka tulee niin paskotaan housuun ja maristaan että ei tästä mitään tule....

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Tuppu » 19.11.2008 19:39

Ainakin vieläpä liikennerikkomuksissa on niin, että joutuu käräjille rikospaikkakunnalle. Voisi jossain helsingissä tuomaria alata kyrpimään sen 50 rukkaruukkukäsittelyn jälkeen. :lol:

Henkka.
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2006

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Henkka. » 19.11.2008 20:07

Tuppu kirjoitti:Ainakin vieläpä liikennerikkomuksissa on niin, että joutuu käräjille rikospaikkakunnalle. Voisi jossain helsingissä tuomaria alata kyrpimään sen 50 rukkaruukkukäsittelyn jälkeen. :lol:


Niin niin, nimen omaan. Käräjille joutuu tietysti oman kihlakunnan käräjäoikeuteen, mutta hovioikeuksia ei ole kuin sen 6 kpl niin tietysti se aiheuttaa kauhean ruuhkan johonkin tai jopa kaikkiin hovioikeuksiin.

En vaan pysty uskomaan että esim. Turun hovioikeudella olisi resursseja/haluja ratkaista montaa sataa naurettavaa kukkaruukku tapausta. Kuitenkin hovioikeuksien käsittelyajat on jo nykyisellään liian pitkiä ja niitä pyritään lyhentämään.

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Tuppu » 19.11.2008 20:15

Henkka. kirjoitti:Käräjille joutuu tietysti oman kihlakunnan käräjäoikeuteen,...


Itse ainakin sain haasteen käräjille toiselle paikkakunnalle. En tiedä sitten kuinka tässä tapauksessa kävisi. :think:

Kiuru
Viestit: 68
Liittynyt: 5.10.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Kiuru » 19.11.2008 20:21

Kiitokset Lambergille tästä.

Uskon vakaasti tähän asiaan ja tunnustuksen tehokkuuteen.
Tunnustus tulee näkymään mediassa ja saa ihmiset ajattelemaan asiaa.

Olen ehdottomasti mukana tunnustamassa.

Henkka.
Viestit: 115
Liittynyt: 11.10.2006

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Henkka. » 19.11.2008 21:04

Tuppu kirjoitti:...

Itse ainakin sain haasteen käräjille toiselle paikkakunnalle. En tiedä sitten kuinka tässä tapauksessa kävisi. :think:


Kihlakunta ja paikkakunta ovat eri asioita.


Olisko kenelläkään mitään ajatuksia/parannus ehdotuksia tms niistä ennakkotapaamisista joista viime sivulla kirjoitin?

Lamberg
Viestit: 49
Liittynyt: 12.5.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Lamberg » 19.11.2008 21:12

Juu kyllä kritiikkiä saa antaa, ja pitääkin, mutta rakentavalla- ja mollauskritiikillä on suuri ero. Ei liene tarpeen kertoa kumpaa nyt tarvitaan. Erittäin hyviä pointteja tullut esille, esim toi että mikä rikos on järkevää tunnustaa. Käsittääkseni on kuitenkin mahdollisuus vaatia itselleen oikeudenkäynti, oli kyseessä mikä rikos hyvänsä.. Ainakin tuomiostaan valittaminen johtaa oikeudenkäyntiin? :think:

Ja kyllä asia niin on, että poliisin on todellakin aivan pakko tehdä ne tietyt toimenpiteet jos tekee tutkintapyynnön itestään tai muista. Sillä tavallahan moni juuri kasvatuksistaan narahtaa kun naapurin eukko "luulee kuulevansa yöllä kannabiksen rapinaa naapurista", tai muuta vastaavaa. Toki tempuksessa jokainen osallistuja vie juttunsa mahdollisimman pitkää tietä, eikä mene pyytämään pelkkää sakkoa ilman byrokratiaa! Siihenhän tämä homma perustuu, että systeemiä kuormitetaan juuri sen verran kuin laki määrää. Nythän lakia ei noudateta, kun vain häviävän pieni osa jää kiinni. Samoin kuormitus pysyy siedettävällä tasolla. Jos taas me aletaankin "noudattamaan" pykäliä, niin kuinkas sitten kävikään? Nykyinen laki pysyy voimassa tasan niin kauan kun sitä EI noudateta, tällöin hampuusi itse ylläpitää sitä pysymällä piilossa. Tällöin lainvalvoja elää uskossa että laki toimii, kun kerran syytteitä tulee niin vähän, eikös? olipa vaikeaselkoisesti kirjoitettu, toivottavasti ymmärrätte pointtini.. :D

Ennakkotapaamiset on loistava idea, mut ne ilmeisesti pitää järjestää aluekohtaisesti. Eli minä järkkään Helsingissä, joku Turussa, ja joku Tampereella (Weedster, sussa ois ainesta! =) vai viekö dokkariprojekti kaiken ajan?) jne....
Viimeksi muokannut Lamberg, 19.11.2008 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehdään jotain!

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 19.11.2008 21:14

Weedster kirjoitti:Nyt jokainen kynnelle kykenevä hampuusi tunnustamaan, se ei teidän elämää pilaa koska rikos on niin vähäinen ettei sitä edes näy missään työnantajalle tai muille vastaaville luovuttamassasi rekisterissä. .

Pakko oikaista, että kyllä 'h-merkinnällä' eli jopa huumausaineen käyttörikoksella saattaa olla merkitystä työelämässä, eikä tarvitse puhua edes mistään poliisin tai sisäministerin ammatista.

Wolkvogel
Viestit: 127
Liittynyt: 2.9.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Wolkvogel » 19.11.2008 23:30

Juuri oikeanlainen rajoja rikkova veto, jolla varmasti saadaan julkisuutta. Jos ei suoraan positiivista niin ainakin ihmettelevää, parempi sekin kuin ainainen negatiivinen linja. Valitettavasti en tähän itse voi osallistua, mutta kuumotusvapaammat hampuusit vaan poliisille ilmi ja itsekritiikkiharjoituksia!

Ajatus henkilöllisyyden/osallistumisen varmistamiseen: puhelinnumero. Ilmoituskaavakkeeseen vaan puhelinnumerokenttä pakolliseksi, sitten ylläpitäjä soittaa jokaiselle ilmoittautuneelle ja näin varmistaa tämän henkilöllisyyden sekä ehkä vähän kovistelee osallistumisesta. Eiköhän tämän olisi tarpeeksi vahva keino trollien ja kaikkein epävarmoimpien "osallistujien" poiskarsintaan.

Avatar
Weedster
1 tähti
1 tähti
Viestit: 322
Liittynyt: 7.7.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Weedster » 19.11.2008 23:46

Wolkvogel kirjoitti:Ajatus henkilöllisyyden/osallistumisen varmistamiseen: puhelinnumero. Ilmoituskaavakkeeseen vaan puhelinnumerokenttä pakolliseksi, sitten ylläpitäjä soittaa jokaiselle ilmoittautuneelle ja näin varmistaa tämän henkilöllisyyden sekä ehkä vähän kovistelee osallistumisesta. Eiköhän tämän olisi tarpeeksi vahva keino trollien ja kaikkein epävarmoimpien "osallistujien" poiskarsintaan.



Joo, tää on hyvä.

Lamberg, ruvetaanko tätä järkkää tällä sekunnilla vai miten on? Ite voin ekan tapaamisen järjestää vaikka ensiviikolla, jos niikseen tulee. :mrgreen:

Eli jos kellään ei ole sitä vastaan, olisin mielelläni Tampereen alueella tän homman pyörittäjänä.

Pun Worg kirjoitti:...
Pakko oikaista, että kyllä 'h-merkinnällä' eli jopa huumausaineen käyttörikoksella saattaa olla merkitystä työelämässä, eikä tarvitse puhua edes mistään poliisin tai sisäministerin ammatista.


Voin olla väärässä, mutta tietääkseni tästä voi tulla ensikertalaisella KÄYTÄNNÖSSÄ (varsinkin, kun kyse on vain suunnitteluasteen rikoksesta) maksimissaan sakkorangaistus, jota ei tule rikostaustarekisteriin (vai mikäs se virallinen nimike oli?) eli tähän paperiin, joka pitää työnantajille näyttää, eikä sitä myöskään saa selville vaikka työnantaja sitä viranomaisilta kyselisikin. Tästä seikasta olen melkoisen varma, joku voi oikaista jos olen täysin väärässä.
No nyt on perustettu Hamppukaupunki, ja se kaupunki on Tampere tietenki.

Hobgob
1 tähti
1 tähti
Viestit: 2048
Liittynyt: 26.12.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Hobgob » 20.11.2008 4:35

:wanha: Montakohan kertaa tätä "kovishampuusi"-leikkiä on ehdotettu viimeisen vuosikymmenen aikana..

Tuff Gong
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1119
Liittynyt: 15.1.2005

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Tuff Gong » 20.11.2008 8:39

Juu, on hienoa että idea elää vielä, ja on jopa edistymässä. Oli jopa pakko karmoittaa ketjun aloittajaa, koskapa hän on niin sitkeästi ajanut ja jo pidempään pohdiskellut tätä asiaa. Kuten huomaat, "jarrumiehet" iskevät paikalle kuin hyeenat jos joku aikoo laillistaa kannabiksen. Jännä ilmiö.

Mukana ollaan. Tämä on se tapa, jolla hamppu saadaan lailliseksi suomessa. Ei mikään muu.
Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole,
ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.

- Aristoteles

Avatar
Weedster
1 tähti
1 tähti
Viestit: 322
Liittynyt: 7.7.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Weedster » 20.11.2008 8:54

Hobgob kirjoitti::wanha: Montakohan kertaa tätä "kovishampuusi"-leikkiä on ehdotettu viimeisen vuosikymmenen aikana..


Lainaanpa tähän itseäni:

Weedster kirjoitti:... Jos sinulla, sinulla tai SINULLA ei ole tarpeeksi halua saada asioita muuttumaan, turpa kiinni ja imeskele niitä savuja siellä nurkassa peläten kokoajan, että joku tulee bustaamaan...

....Minä tiedän helvetin hyvin, ettei laillistamista tapahdu ensi vuonna, eikä ehkä seuraavanakaan. Kuitenkin jonakin päivänä se tapahtuu, koska kulttuurimme jatkaa kasvuaan eikä asiat kohta enää pysy hanskassa. Tulkaa niiden perkeleen jointtienne kanssa ulos siitä vitun polttelukaapista, niin kyllä ne asiat muuttuu!...

....Anteeksi karkea kielenkäyttöni, mutta alkaa vituttamaan nämä saatanan paskahousuhampuusit jotka eivät mitään uskalla, vaikka niin kovin ovat asiaa eteenpäin muka ajamassa.....


Että eiköhän se tästä aiheesta ollut hyvä lopetus jokaiselle joka tulee vinkumaan, että on sitä koitettu ja ei se onnistu.
No nyt on perustettu Hamppukaupunki, ja se kaupunki on Tampere tietenki.

Tuppu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 447
Liittynyt: 2.3.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Tuppu » 20.11.2008 9:23

Tuff Gong kirjoitti:Kuten huomaat, "jarrumiehet" iskevät paikalle kuin hyeenat jos joku aikoo laillistaa kannabiksen. Jännä ilmiö.

Mukana ollaan. Tämä on se tapa, jolla hamppu saadaan lailliseksi suomessa. Ei mikään muu.


Hehe, kuitenkin ne jarrumiehet on jotain tuskanhiestä märkiä poliiseja. Varmasti täällä on rekisteröityneenä jotain 'Weed Master 42 000'-nickistä virkavaltaa, jolle tämä tempaus ei ole mieleen.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 20.11.2008 9:48

No tottakai jarrumiehet tulevat toppuuttelemaan, kun joku esittää keskeneräisen idean joka on samankaltaisena epäonnistunut aikaisemminkin n kertaa. Täällä on sen verran nähty näitä lehtiproggiksia, kirjeitä kansanedustajille sun muita, että vähän skeptisesti täytyy suhtautua tällaisiin ideoihin ennen kuin joku levittää silmien eteen jotain konkreettista.

Olen kuitenkin samaa mieltä Tuff Gongin kanssa siitä, että tämä tapa saattaisi olla hyvinkin tehokas toimiessaan. Ensin se pitää vaan saada toimimaan.

Avatar
Weedster
1 tähti
1 tähti
Viestit: 322
Liittynyt: 7.7.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Weedster » 20.11.2008 10:02

Pun Worg kirjoitti:No tottakai jarrumiehet tulevat toppuuttelemaan, kun joku esittää keskeneräisen idean joka on samankaltaisena epäonnistunut aikaisemminkin n kertaa. Täällä on sen verran nähty näitä lehtiproggiksia, kirjeitä kansanedustajille sun muita, että vähän skeptisesti täytyy suhtautua tällaisiin ideoihin ennen kuin joku levittää silmien eteen jotain konkreettista.

Olen kuitenkin samaa mieltä Tuff Gongin kanssa siitä, että tämä tapa saattaisi olla hyvinkin tehokas toimiessaan. Ensin se pitää vaan saada toimimaan.


Olemme varmasti tästä kaikki yhtä mieltä. Kuitenkin mollaaminen ja v-mäinen avautuminen aiheesta ei auta ketään, vaan meillä on tämä helvetin hieno topici täällä (alunperin varmaan mainostaakseen sivustoa) sen takia, että voimme heitellä ideoita ja _saada_ tämän toimimaan. Yksikään idea ei toimi tuosta vain, se vaatii työtä. Nyt kaikki viisaat päät yhteen ja tehdään siitä juttu joka vaikuttaa!
No nyt on perustettu Hamppukaupunki, ja se kaupunki on Tampere tietenki.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 20.11.2008 10:10

Näin on, Weedster.

Oikeastaan ainut keino, miten voisin nähdä sitoutuvan ilmoittautumisen toimivan, on perustaa verkkokauppa-tyylinen sivusto, jonne ensinnäkin tunnistaudutaan omilla pankkitunnuksilla. Sitten olisi suoritettava vielä sopivan suuruinen (10-20e) ilmoittautumismaksu, joka palautetaan jos henkilö todistettavasti saapuu paikalle, tai tavoitteeksi asetettu tunnustajamäärä ei kyseisellä paikkakunnalla täyty. Rahat joita ei palauteta lahjoitettaisiin vaikka hyväntekeväisyyteen.

Suurimpana ongelmana tässä vaiheessa näkisin rahoituksen. Vaikka keskuudestamme löytyisikin joku sivuston luontiin pystyvä web-guru ja hamppu.net suostuisi hostaamaan, pankit tuskin silti tarjoavat näitä tunnistautumis- ja verkkomaksamispalveluitaan ilmaiseksi.

Avatar
Weedster
1 tähti
1 tähti
Viestit: 322
Liittynyt: 7.7.2008

Re: marssi2009 joukkotunnustus!

ViestiKirjoittaja Weedster » 20.11.2008 10:21

Pun Worg kirjoitti:Näin on, Weedster.

Oikeastaan ainut keino, miten voisin nähdä sitoutuvan ilmoittautumisen toimivan, on perustaa verkkokauppa-tyylinen sivusto, jonne ensinnäkin tunnistaudutaan omilla pankkitunnuksilla. Sitten olisi suoritettava vielä sopivan suuruinen (10-20e) ilmoittautumismaksu, joka palautetaan jos henkilö todistettavasti saapuu paikalle, tai tavoitteeksi asetettu tunnustajamäärä ei kyseisellä paikkakunnalla täyty. Rahat joita ei palauteta lahjoitettaisiin vaikka hyväntekeväisyyteen.

Suurimpana ongelmana tässä vaiheessa näkisin rahoituksen. Vaikka keskuudestamme löytyisikin joku sivuston luontiin pystyvä web-guru ja hamppu.net suostuisi hostaamaan, pankit tuskin silti tarjoavat näitä tunnistautumis- ja verkkomaksamispalveluitaan ilmaiseksi.


Ehkä tää on vähän liian extremeä jos otetaan huomioon mistä on kyse. Mun mielestä tuo riittää, että ilmoittautujat antavat puhelinnumeron, johon toimihenkilö paikkakunnalla soittaa ja kysyy että ootko tulossa, ja järjestetään niitä tapaamisia ennen H-hetkeä. Luulisi että tämä tuo jo eräänlaista luottamusta siihen, että nähdään paljonko porukkaa on oikeasti tulossa. Jos esim. Helsingissä ilmoittautujien määrä kasvaa tolkuttomasti, voidaan vastuu jakaa useammalle henkilölle alueittain.
No nyt on perustettu Hamppukaupunki, ja se kaupunki on Tampere tietenki.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa