Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Avatar
Klaava
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2010

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Klaava » 27.4.2010 11:56

Niinpä niin, mitä sitä turhia pohtimaan kuinka saada muutosta aikaan.

Niinhän maailmassa ovat aina sorretut saaneet oikeutta, että ovat vain
kauniisti kotonaan istuneet kuin murmelit pesässään ja odottaneet että
muutos tulee kuin Manulle illallinen. :lol:

Ei, valitettavasti se ei käy noin vain itsestään - ei Suomessa. Sukupolvi päättäjiä vain
vaihtuu toiseen, joka samoin katsoo hyötyvänsä jollakin tavoin vallitsevasta tilanteesta.
Ja kun suurinta osaa kansasta ei asia oikeastaan kiinnosta pätkääkään, niin tilanne saa
jatkua.

Luuletteko todella että noilla keskustelupalstoille laitetuilla mainoksilla
tai kommenteilla on paljoakaan merkitystä? Luultavasti vain he joita asia jo
ennestään kiinnostaa edes näkevät ne, ja muilta ne hukkuvat kaikkeen siihen roskaan
jota netti on pullollaan. Ja noita pitkiä tekstejä tuskin jaksaa lukea edes
kiihkomielisimmät hampun puolustajat, vastustajista nyt puhumattakaan...

SKY on kauniisti ja sivistyneesti keskustellut jo 20 vuotta! Mikä on saldo?


Ya basta!

Avatar
lufs
Viestit: 23
Liittynyt: 21.1.2007

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja lufs » 27.4.2010 14:03

"Hmm... Selvennätkö? Hamppua se on mitä minä poltan ja kasvatan. Ja hamppua se on mitä minä haluan laillisesti kasvattaa. Missä ongelma? Pitäisikö sen olla "Cannabis Sativan polttajien marssi", vai mikä teidän korkeudellenne kelpaisi?"

----

"Hamppu (Cannabis sativa) on hamppukasvien (Cannabaceae) heimoon kuuluva perinteinen viljelyskasvi. Nykypäivänä hamppu on yksi maailman kiistellyimmistä kasveista eräiden hamppulajikkeiden päihdyttävien vaikutuksien vuoksi."

"Niinpä, kyllä mäkin ihan hampulla päihdyn. Itseasiassa varmaan enemmän sanon että poltan hamppua kuin kannabista kun jotenkin paremmin se istuu suomalaisen suuhun ja kuulostaakin mukavammalta."


-Ok, yritän selventää mitä minulle "kelpaisi". Tarkoitan että jos öljy/kuitu-hampun asia ei ole vahvasti mukana siinä marssissa niin sen marssin tarkoitus ei saisi piileskellä sen ystävällisen kaikille kivalta soundivan sanan Hampun takana, vaan pitäisi hyvin yksinkertaisesti olla Kannabismarssi. Joku on ehkä saattanut huomata että sana Hamppu tarkoittaa useimmille "tuulipukuihmisille", sen enempää asiaa miettimättä, se hyötykasvi josta sai/saa ruokaa ja kuitua. Kun taas sana Kannabis on "tavisten" korvissa uudempi sana ja silloin tuoksuu aina aika vahvasti HUUMEelta. Näin vaikka tieteellisesti ne jonkun tyypin keksimät sanat olisi miten tahansa. Ja eihän kyse ole tässä oman ryhmän napan paijaamisesta, vai onko? Luulin että marssin yksi tärkein tavoite on saada ei-vielä-hampun-ystävällisen-porukan silmät vähän auki..? Silloin kannattaisi ehkä miettiä miten enemmistö eikä itse ajattelee..? :think:


.

Avatar
rUllaKebab
1 tähti
1 tähti
Viestit: 379
Liittynyt: 16.6.2009

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja rUllaKebab » 27.4.2010 14:31

lufs kirjoitti:...


-Niin, paitsi se pieni sivuseikka että tämä hamppu asia mistä "saarnataan" on ainakin 99% totta kun taas esim. ne jehovan jutut on niin täynnä schaizzee. Siinä vois olla se pieni ero? :think: Tietysti jehovatkin voi olla jotenkin oikeassa, mutta eri asia kuitenkin koska koko tämä hamppu-juttu on niin VALTAVA jo fyysisellä, tieteellisesti mitattavalla ja todistettavalla tasolla, kun taas Jehovan saarnat liikkuu ainoastaan vähän muissa maailmoissa, mikä koskettaa henkilökohtaisempia asioita.. :think:



Väännetään ratakiskosta.


Likainen Hippi on Veikko Veronmaksajalle yhtä luotaantyöntävä kuin Heikki Hihhuli.
Vieläkin luotaantyöntävämmäksi heidät tekee oman "uskontonsa" pakkosyöttö, capiche?

Veikkoa ei kiinnosta vittuakaan, puhuuko Likainen Hippi totta.
Köyhälläkin on kahisevaa, tuulipuku.

Avatar
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1380
Liittynyt: 18.1.2007

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 27.4.2010 14:32

Mielestäni hamppu sanan käyttö kannabiksen tilalta on vaan hyvin mietitty strategia saada edes vähän positiivisempia mielleyhtymiä, mutta kuitenkaan menemättä valehteluun. En vieläkään näe ongelmaa tässä. Eiköhän kaikille tule uutisoinnista/kylteistä/sky.orgista yms. aika selkeästi esille syyt minkä takia siellä ollaan marssimassa.
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

Kumimies
1 tähti
1 tähti
Viestit: 277
Liittynyt: 26.7.2004

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Kumimies » 27.4.2010 15:15

Joojoo, muutosta ei tapahdu kotisohvalla kiltisti odottamalla ja läpäti lää. Niissä vaatimuksissa ja erityisesti perusteluissa saisi tosin mielellään olla järkeä muutenkin, kuin siteeksi. Olen joskus miettinyt marsseille osallistumista, mutta eipä tarvitse miettiä enää. Se leima, mikä kannabiksen käyttäjille on lyöty, vahvistuu tasan tarkkaan jokaisesta yltiöpäisestä ja fanaattisesta ulostulosta.

Kannattaisi ehkä miettiä sitä suhtautumistaan hamppuun, jos kaikki tosiaan alkaa näyttää niin yksiväriseltä...
Ei kannata tunkea lunta pilluun!

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 27.4.2010 18:28

Kumimies kirjoitti:Olen joskus miettinyt marsseille osallistumista, mutta eipä tarvitse miettiä enää. Se leima, mikä kannabiksen käyttäjille on lyöty, vahvistuu tasan tarkkaan jokaisesta yltiöpäisestä ja fanaattisesta ulostulosta.

Tarkoittaahan tämä sitä, ettet enää siedä sitä epäkohtaa, että hamppumarssilla esiintyvä joukko ei anna realistista kuvaa itse hampun käyttäjistä. Niinpä teet kaikkesi korjataksesi tämän ja osallistut marsille omana itsenäsi? ;)

En minäkään rehellisesti sanottuna usko, että suoralla toiminnalla saadaan sen ihmeempiä aikaan. Tyhmää olisi kuitenkin jättää yrittämättä!
Ja kappas, pääsimme kuin varkain itse ketjun aiheeseen, eli hamppumarssiin :p

Avatar
franckk
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1202
Liittynyt: 21.9.2005

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja franckk » 28.4.2010 10:19

:doh: Voihan perse. Hamppua ei pidä markkinoida tällä tavoin.
Jos mä oon rikollinen, kuka on uhri?

Avatar
Klaava
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2010

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Klaava » 28.4.2010 13:44

No ainakin näen tässä yhden leiman, mutta tuon "passivoivan vaikutuksen" voi tosiaan
helposti osoittaa vääräksi vaikkapa nyt osallistumalla siihen hamppumarssiin. ;)

Mitähän nuo muut leimat sitten mahtavat olla? Kertokaa nyt kun niin hyvin tunnutte
tietävän mitä "ne muut" ajattelevat. Vitsi vitsinä... Ei sitä kukaan voi todella
tietää - ei edes kysymällä...

Toisekseen erilaiset yleistykset niin "hampuuseista" kuin "valtaväestöstä"
eivät tee oikeutta kummallekaan. (tai ehkä joku tekeekin, mistä minä tiedän)

Mitä vähän tuossa jo "tutkin" (vaikka en viisas olekaan) esim. Espanjaa ja
Tsekkiä, niin eroa on ollut aktivismissa - ja varsinkin aktivistien määrissä.

Marssien, julkaisujen ja median lisäksi on ollut myös suorempaa toimintaa.
Espanjassa mm. satojen aktivisten satojen kasvien viljelmiä useampina vuosina.
http://www.cannarias.com/foros/showthread.php?t=6470

Tsekeissä konsertteja, julkisia tunnustuksia (myös poliitikkojen), laillismista
kannattanut puolue ja marsseihin osallistuneiden määrä on laskettu tuhansissa.
http://www.legalizace.cz/o-webu/historie-sdruzeni/

Niin ja varmasti on ollut myös pidätyksiä, oikeudenkäytejä ym. mukavaa...

Tsekeissä on pidätykset hallussapidosta kasvoivat vielä 2007. Olikohan tuo
poliisin viimeinen yritys muuttaa suuntaa kansalaisia pelottelemalla?

En tiedä miten sitä aktivismia pitäisi harjoittaa, mutta ei sitä mihinkään
kiveen ole kirjoitettu. Ja mikä toimii selviää vain kokeilemalla - jos sittenkään.
Mutta joka tapauksessa jonkinlaisia uhrauksia tuo tuntuu vaativan. (TANSTAAFL)

(tai voihan EU todella tulla apuun, eikä todella tarvitse kuin odottaa...
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/08/ ... 06495.html
"Sosiaalineuvos Tapani Sarvanti pyytää nuoria perehtymään tuotteen vaikutuksiin paremmin" :) )

Vieras

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.4.2010 18:25

Nostelenpa tätä ylöspäin ja Asaa soimaan: http://www.youtube.com/watch?v=sPGdyl6R2rA

Vieras

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.4.2010 19:34

Nii, ja tein tällaisen leikkauksen tosta SKY:n virallisesta julkilausumasta, niin onko tuo nyt sitten tarpeeksi asinakylmä ja riisuttu täysin kaikesta tunteesta, teidän kaikkien mielestä; ketkä eivät tee sitä tunteenpalolla ja valitatte, kun joku muu niin tekee.

Minä jatkan aktiivisuutta hamppuasiassa kunnes saan minua häiritsevän epäkohdan korjattua ja on mielestäni epäkohteliasta ja lapsellista kommentoida minua ihmisenä esim. "kannabisuskovaisena". Minulla on oma nimi, jonka jaan kyllä käytettäviksi niille; kenelle halua. Jos ei ole parempaa tekemistä, kuin keksiä toisista ihmisistä pilkkanimiä, niin olisin hyvin onnellinen, että se aika osoitettaisiin mielummin asiantilan muuttamiseen; niin sitten minun ei tarvitse esim. kirjoitella tästä aiheesta eikä kenenkään tarvitse poistaa niitä viestejä.

Tässä siis viesti, mitä aion jatkossa käyttää Hamppumarssista, niin siinä ei ole omia mielipiteitä mukana:

Taas on aika marssia hyvän asian puolesta jo kymmenettä kertaa täällä Suomessa!

Tampere:

* 1.5. lauantaina VAPUNPÄIVÄNÄ. Kokoontuminen Sorin aukiolle 14:20.
* Lähtö Sorin aukiolta kello 15:00. Reitti: Sorin aukio ->Hämeenkatu -> Hämeenpuisto. Lopulta Hämeenpuistoa pitkin kävellään Näsinpuistoon. Näsinpuistoon saavutaan 16:20 mennessä.

Jyväskylä:

Jyväskylässä marssitaan kannabiskieltolakia vastaan 1.5.2010

Kannabiksen kieltolakia kritisoiva Hamppumarssi järjestetään Jyväskylässä 1.5.2010. Marssi lähtee Puistokadun puistosta klo 14 ja kulkee Kauppakatua pitkin Lounaispuistoon.

Helsinki:

8.5. lauantaina kokoonnumme klo 13 Hesperian puistoon (Finlandia-talon vieressä). Marssi lähtee tasan klo 14, kiertää melko lailla perinteistä reittiä keskustassa päätyen takaisin Hesperian puistoon, jossa mm. puheita ja musiikkia. Musiikista vastaa mm. DJ Spittin' Fiyah.

SKY:n virallinen lausuma (Suomen Kannabisyhdistys on monta kymmentä vuotta Suomessa toiminut yhdistys ja se on järjestänyt myös tämän vuoden marssin) marssista:

Mielenosoituksen viesti on, että kriminalisoiva kannabispolitiikka on epähumaania ja aiheuttaa enemmän haittoja kuin hyötyä. Kotietsinnät ja oikeusprosessit kuluttavat huomattavasti poliisin ja yhteiskunnan resursseja, mutta toisaalta samaan aikaan rangaistuksen ja leimautumisen pelossa ongelmia kokevien käyttäjien kynnys hakeutua hoitoon on usein niin korkea, että käyttö mieluummin salataan. Ei ole myöskään näyttöä siitä, että dekriminalisointi pitkällä aikavälillä vaikuttaisi merkittävästi käyttömääriin. Viimeisen vuoden aikana kannabista käyttäneitä suomalaisia on selvitysten mukaan yli 100 000.

Ensimmäinen Hamppumarssi Suomessa järjestettiin vuonna 2000 ja Jyväskylässä marssittiin ensimmäistä kertaa 2005. Kansainvälisesti vastaava tapahtuma järjestetään yli 500 kaupungissa ympäri maailmaa.

Pun Worg
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1187
Liittynyt: 4.10.2007

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Pun Worg » 29.4.2010 20:34

No niin, nyt olet oikeilla jäljillä! Sitten kun vielä harkitset, mihin tuota spämmäät, niin saatat saada jotain hyvääkin aikaiseksi. :)
Viimeksi muokannut Pun Worg, 29.4.2010 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
katalanala
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 376
Liittynyt: 12.8.2008

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja katalanala » 29.4.2010 20:35

turisti kirjoitti:Nii, ja tein tällaisen leikkauksen tosta SKY:n virallisesta julkilausumasta, niin onko tuo nyt sitten tarpeeksi asinakylmä ja riisuttu täysin kaikesta tunteesta, teidän kaikkien mielestä; ketkä eivät tee sitä tunteenpalolla ja valitatte, kun joku muu niin tekee.

Minä jatkan aktiivisuutta hamppuasiassa kunnes saan minua häiritsevän epäkohdan korjattua ja on mielestäni epäkohteliasta ja lapsellista kommentoida minua ihmisenä esim. "kannabisuskovaisena". Minulla on oma nimi, jonka jaan kyllä käytettäviksi niille; kenelle halua. Jos ei ole parempaa tekemistä, kuin keksiä toisista ihmisistä pilkkanimiä, niin olisin hyvin onnellinen, että se aika osoitettaisiin mielummin asiantilan muuttamiseen; niin sitten minun ei tarvitse esim. kirjoitella tästä aiheesta eikä kenenkään tarvitse poistaa niitä viestejä.

Tässä siis viesti, mitä aion jatkossa käyttää Hamppumarssista, niin siinä ei ole omia mielipiteitä mukana:

Taas on aika marssia hyvän asian puolesta jo kymmenettä kertaa täällä Suomessa!

Tampere:

* 1.5. lauantaina VAPUNPÄIVÄNÄ. Kokoontuminen Sorin aukiolle 14:20.
* Lähtö Sorin aukiolta kello 15:00. Reitti: Sorin aukio ->Hämeenkatu -> Hämeenpuisto. Lopulta Hämeenpuistoa pitkin kävellään Näsinpuistoon. Näsinpuistoon saavutaan 16:20 mennessä.

Jyväskylä:

Jyväskylässä marssitaan kannabiskieltolakia vastaan 1.5.2010

Kannabiksen kieltolakia kritisoiva Hamppumarssi järjestetään Jyväskylässä 1.5.2010. Marssi lähtee Puistokadun puistosta klo 14 ja kulkee Kauppakatua pitkin Lounaispuistoon.

Helsinki:

8.5. lauantaina kokoonnumme klo 13 Hesperian puistoon (Finlandia-talon vieressä). Marssi lähtee tasan klo 14, kiertää melko lailla perinteistä reittiä keskustassa päätyen takaisin Hesperian puistoon, jossa mm. puheita ja musiikkia. Musiikista vastaa mm. DJ Spittin' Fiyah.

SKY:n virallinen lausuma (Suomen Kannabisyhdistys on monta kymmentä vuotta Suomessa toiminut yhdistys ja se on järjestänyt myös tämän vuoden marssin) marssista:

Mielenosoituksen viesti on, että kriminalisoiva kannabispolitiikka on epähumaania ja aiheuttaa enemmän haittoja kuin hyötyä. Kotietsinnät ja oikeusprosessit kuluttavat huomattavasti poliisin ja yhteiskunnan resursseja, mutta toisaalta samaan aikaan rangaistuksen ja leimautumisen pelossa ongelmia kokevien käyttäjien kynnys hakeutua hoitoon on usein niin korkea, että käyttö mieluummin salataan. Ei ole myöskään näyttöä siitä, että dekriminalisointi pitkällä aikavälillä vaikuttaisi merkittävästi käyttömääriin. Viimeisen vuoden aikana kannabista käyttäneitä suomalaisia on selvitysten mukaan yli 100 000.

Ensimmäinen Hamppumarssi Suomessa järjestettiin vuonna 2000 ja Jyväskylässä marssittiin ensimmäistä kertaa 2005. Kansainvälisesti vastaava tapahtuma järjestetään yli 500 kaupungissa ympäri maailmaa.


Olisi oikeasti parempi jos SKY hoitaisi SKY:n asiat. SKY ei järjestä muita marsseja kuin Helsingin. Otatko vastuun levittämästäsi informaatiosta? - julkaise se omalla nimelläsi ja kerro, ettet kuulu järjestäjiin.

Vieras

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Vieras » 29.4.2010 20:46

Tiedon levittäminen tästä aiheesta ei kuitenkaan minkään yhdistyksen asia erikseen, vaan sitä voi jokainen itse myös levittää puhumalla tai vaikkapa internetissä. Koska kyseessä on julkinen ihmisten tapaaminen, niin siitä julkisesti tiedottaminenkin on siis hyväksyttävää; ja minä ainakin tunnen, että on kohtuullista uhrata hieman aikaa siihen, varsinkin kun nykymaailmassa tapahtuu niin paljon ja nopeasti, että on vaikeaa saada äänensä kuuluviin.

Tässä on vielä siistitympi versio nyt siis, koska olen myös kärsivällinen kriitikoita kohtaan ja rakentava palaute on aina kohtuullista ottaa huomioon. :) . Jos SKY ei halua enää hoitaa marsseja jatkossa, niin voin ottaa asian esille seuraavassa Killan kokouksessa, että se ottaisi asian hoitaakseen.



"Taas on aika marssia hyvän asian puolesta jo kymmenettä kertaa täällä Suomessa!

Tampere:

* 1.5. lauantaina VAPUNPÄIVÄNÄ. Kokoontuminen Sorin aukiolle 14:20.
* Lähtö Sorin aukiolta kello 15:00. Reitti: Sorin aukio ->Hämeenkatu -> Hämeenpuisto. Lopulta Hämeenpuistoa pitkin kävellään Näsinpuistoon. Näsinpuistoon saavutaan 16:20 mennessä.

Jyväskylä:

Jyväskylässä marssitaan kannabiskieltolakia vastaan 1.5.2010

Kannabiksen kieltolakia kritisoiva Hamppumarssi järjestetään Jyväskylässä 1.5.2010. Marssi lähtee Puistokadun puistosta klo 14 ja kulkee Kauppakatua pitkin Lounaispuistoon. "

Avatar
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1380
Liittynyt: 18.1.2007

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 29.4.2010 21:35

Nyt on turistikin oikeilla raiteilla. Niistä omista jutuistasi voit tehdä sitten vaikka uuden ketjun, jos sopivat aiheisiin. Hyvää jatkoa vaan kannabisaktivismillesi, äläkä ota kritisointia niin itseesi. :)
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."



// Paulo Coelho, Zahir

Vieras

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Vieras » 2.5.2010 16:24

Tänksistä vaan Guinea, ja nostellaanpa nyt samalla tätä ylöspäin; kun on vielä marssit kesken.

Avatar
franckk
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 1202
Liittynyt: 21.9.2005

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja franckk » 4.5.2010 20:19

Jesjes. Ja jatkossa jos tulee joku kuningasidea, mieti sitä hetki ja kysy muilta (esim. nyt ois voinut kysyä SKYlta ja laittaa joku oikolukemaan) ennenkuin teet mitään harkitsematonta.
Jos mä oon rikollinen, kuka on uhri?

Vieras

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.5.2010 15:58

Kyl toi idea oli ihan hyvä, mut tost tekstistä tuli niin iso; että se kasvoi ulos kontekstista; liittyy enemmänkin yleisesti maailmanparantamiseen tuo oma teksti, mutta niin liittyy hamppukin kyllä.

Brainless
Viestit: 77
Liittynyt: 3.4.2008

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja Brainless » 8.5.2010 19:03

Guineatrippin kirjoitti:Rupeaa turistin jorinat jo menemään aikamoiseen fanaattiseen sokeuteen. Turha täällä mistään kuitu tai lääkekäytöstä puhua, varsinkaan kun kyseessä on hamppumarssi. Siellä nimenomaan marssitaan kannabiksen päihdekäytön dekriminalisoinnin/laillistamisen puolesta (korjatkaa jos olen väärässä) ja minusta on hemmetin tekopyhää ja röyhkeää tuoda tämän päihdekäytön keulakuviksi jotain kärsiviä sairaita tai muutakaan sontaa, joka ei päihdekäyttöön kuulu.

Muutenkin tämä idioottimainen "kannabis ei ole ikinä ollenkaan paha millekään missään, vaan superyrtti josta on vain ja ainoastaan hyötyä" -asenne on vain haitaksi asiallemme. Ei tuommoista sokeaa ihannointia voi pitää yhtään hyväksyttävämpänä kuin sokeaa demonisointiakaan.

Faktat haltuun.


Kyllä itse olen hampun yleisen käytön puolella! Ihmisiä olisi hyvä muistuttaa kuinka paljon sitä on käytetty Suomessakin kautta aikojen. Vieläkin esim putkistoissa hamppuköyttä vahvempaa materiaalia on vaikea keksiä.

Se ettei hamppua leimata hippiheinäksi on myös yhteiskunnan etu. Siis päihdekäyttö tietyssä mittakaavassa sallituksi, lääkekäyttö ehdottomasti, materiaali ( tuottavin näistä ) myös esille ja hampun leimaavuus pois. Sanovat jopa Mercedeksen autoissa käytettävän hamppua sisusteissa.

Voitaisiin vähentää kannattamattomampia viljelyksiä, jotka soveltuvat lämmimmille alueille ja kasvattaa täällä menestyviä lajikkeita. Turkistarhaajillekin voisi olla yksi tie ulos parempaan teollisuuteen. Euroopassa jo yksin on valtavat markkina potentiaalit ja vielä kehittymässä.

Suomeen ollaan perustamassa soija-jalostamoa jossa tehtäisiin tofua. Miksei samassa tehtaassa voisi tehdä toisin kuin soija hampusta hafua tai miksi sitä nimittäisi? :D
''Fight for your rights''

ambient
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1544
Liittynyt: 13.4.2008

Re: Hamppumarssi 2010 PR-työ KAIKILLE! :)

ViestiKirjoittaja ambient » 8.5.2010 19:32

Kyllä kans itekki sitä mieltä vaikka hamppu ei tällä hetkellä liity meikäläisen elämään muuten ku päihteenä ja ehkä osittain lääkkeenä, että toi teollisuus hamppukin pitää ottaa huomioon, kun tietää mikä potentiaali silläkin energian ym suhteen on, ja mieluummin pitäisin myös hampusta tehtyjä vaatteitakin kun kerran kestäviä ja egologisia on.. Oonki jo yhden hamppuhupparin tilannu, mut lisää kaipailis mallistoo enemmänki että löytäs omaan tyyliin sopivaa päälle pantavaa.. Ja halpaahan se olis sen jälkeen vielä ku tosissaan ruvettais käyttään hyödyks tätä "ihmekasvia" :yes:


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija