Kuva

Eduskuntavaalit 2011

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
YesICannabis
Viestit: 176
Liittynyt: 9.2.2010

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja YesICannabis » 4.3.2011 0:00

Ja sit pistämään ylös noita lupauksia ja katotaan miten ne toteutuu. Hyvä se on lupailla kun 4vuotta on kuitenki pitkä aika ja media jyllää siihen tahtiin ettei niitä muisteta.
YesICannabis kirjoitti:On taas se aika kun äänestetään kansan"edustajia" nostamaan kovaa liksaa ja isoa eläkettä ja myös päättämään paljon ne on.
Man, if you had a second brain, it would die of loneliness, man.

Avatar
juselius
1 tähti
1 tähti
Viestit: 583
Liittynyt: 30.12.2008

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja juselius » 4.3.2011 12:47

Ei kannata äänestää ainakaan Vihreitä. Viime vuosien saavutuksien perusteella voidaan sanoa Vihreiden muuttuneen vapaamielisestä ympäristöpuolueesta islamia ihannoivaksi sensuuri- ja loanheittopuolueeksi.

Avatar
numbernine
Viestit: 97
Liittynyt: 30.12.2010

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja numbernine » 4.3.2011 17:19

Hampuusin näkökannasta voisi sanoa olevan järkevää äänestää niitä jotka ajavat sellaisia asioita vastaan jotka ovat edesauttaneet hamppu-kieltolakia.

Äänestää sellaisia asioita ajavia jotka haluavat ja ajavat muutosta jo vuosia jatkuneeseen taloustendenssiin siitä miten raha valtiolle tuotetaan! :guru:


Toistan:

Äänestää sellaisia asioita ajavia jotka haluavat ja ajavatkin muutosta jo vuosia jatkuneeseen taloustendenssiin siitä miten raha valtiolle tuotetaan! :guru:

Koska kyseessä on aina loppujen lopuksi raha tässäkin asiassa. Se kun tuppaa olevan se suurin motiivi nykyisellään tehdä yhtään mitään hyödyllistä.
" it´s all about science, babe! "

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 5.3.2011 6:05

Varmaankin äänestän Piraattipuolueen ehdokasta. Piraatit tuntuvat todella tuoreelta ja tarpeelliselta voimalta. Vapaa tiedonvälitys tänä jatkuvalla tahdilla kehittyvän informaatioteknologian aikakaudella on yhteiskunnallisen kehityksen tärkeimpiä työkaluja, ja sen turvaaminen on mulla aika lähellä prioriteettilistan kärkeä, koska kaikki muut vapaudet ja mahdollisuudet muutokseen syntyvät sen kautta.

Kirjotin äsken toisaalle:

Miks vitussa niin moni kaipaa äänestettäväks jotain tyyppiä jonka kanssa on kaikesta samaa mieltä tai jonka kaikki väitteet allekirjottaa? Jos joku on mun kanssa kaikesta samaa mieltä ni sillä ei oo aivoja, tai sit se yksinkertasesti puhuu paskaa, ehkä molempia. Luultavasti molempia.

Mieluummin mä äänestän tyyppiä joka kykenee itsenäiseen ajatteluun, ja osaa kertoo hyviä, inspiroivia, rohkaisevia tarinoita, sellasia tarinoita joiden mä osaan nähdä kertovan jotain kiinnostavaa tästä meidän maailmasta - ja luovan sitä eteenpäin semmoiseen suuntaan, jonka koen arvokkaaks.

Näissä tulevissa vaaleissa on musta aika monta tyyppiä jotka uskaltaa ilmaista sellaisia mielipiteitä jotka tulee vituttamaan joitain. Enkä mä nyt puhu pelkästään niistä tyypeistä jotka ajaa mun mielestä kannatettavia asioita - puhun myös niistä tyypeistä, joiden mielipiteet tai arvot vituttaa mua. On mahtavaa että semmosia tyyppejä - semmosta keskustelua - on, ja mulla on semmonen kutina että sen määrä on koko ajan kasvamassa. Ja --- mä uskon siihen että rehellinen vuorovaikutus, tulinenkin, avartaa, kehittää ja kasvattaa meitä.



Keskeiseksi ääniehdokasta funtsaillessa koen myös kokonaisvaltaisen ymmärryksen ihmisen roolista luonnon osana - ei siis luonnosta irrallisena ilmiönä, jollaiseksi ihminen on ainakin satojen vuosien ajan ehtinyt itseään tulkita ennen viime vuosisadan vallankumousta tieteellisessä ymmärryksessä (esim. systeemiteoriat ja vastaavat, kognitiotiede etc). Tällaista ymmärrystä ei mitenkään liian moni musta vaikuta kantavan. Tarkoitan tällä siis mm. ymmärrystä siitä, miten täysin välttämätöntä meidän on siirtyä kestävämpään suuntaan kulutus- ja tuotantojärjestelmissämme.

En odota, että kellään yksittäisellä tyypillä vois olla vastauksia siihen, miten noi kysymykset käytännössä hoidetaan. Mä en usko semmoiseen, ja miksi, kirjoitin mm. tonne. Uskon että asiat etenevät avoimella keskustelulla, vaihtoehtojen rohkealla kokeilulla, sillä että ymmärretään että maailma on niin kompleksinen ettei mikään yksittäinen ratkaisumalli tule riittämään. Toi näkemys selittänee jonkin verran sitäkin, miksi mäkin tässä kirjottelen tämmösiä haihattelevia ympäripyöreyksiä.


Mietin myös, että entä jos lähtis ite ehdokkaaks PP:n riveihin. Ei mua näillä näkymin kiinnostais eduskunnassa istua mutta mielelläni kantaisin oman korteni kekoon Piraattipuolueen kannattajana, auttaisin tuomaan puolueen ajamille asioille lisänäkyvyyttä.

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 8.3.2011 13:49

Kuinka ollakaan, huomasin imeytyväni mukaan leikkikentälle:

http://2011.piraattivaalit.fi/henry-vistbacka/
Tyhjänedustaja Henry Vistbacka ilmoittaa täten virallisesti iskeytyvänsä mukaan eduskuntavaaleihin Piraattipuolueen ehdokkaana, Uudenmaan vaalipiirissä.

Koska kömpelö on kaunista.


Saa rämpyttää tykkäysnappulaa hullun lailla. Saa myös täysin vapaasti hiillostaa mua mistä tahansa aiheesta. Lupaan jo etukäteen tarjota jossain määrin ihastuttavia, jossain määrin naurettavia, jossain määrin viisaita, jossain väärin ärsyttäviä ja jossain määrin myötähäpeää aiheuttavia vastauksia.

hydra
1 tähti
1 tähti
Viestit: 752
Liittynyt: 22.4.2004

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja hydra » 9.3.2011 2:18

Itse äänestän Vasemmistoliittoa. Puolueen vaaliohjelman voi lukea täältä.

Ehdokkaista olen ajatellut täältä Pirkanmaalta Jukka Peltokoskea joka on yksi suomalaisen prekariaattiliikkeen teoreetikoista. Viime vaaleissa äänestin Anna Kontulaa joka on nytkin ehdolla ja edelleen hyvä ehdokas, mutta hänen parin vuoden takaiset prostituutiokannanottonsa olivat mulle liian radikaaleja. (Sitä en tosin tiedä että mitä mieltä he ovat päihdepolitiikasta, mutta tuskin he siinäkään ovat kovin konservatiivisia).

Avatar
parker
1 tähti
1 tähti
Viestit: 254
Liittynyt: 13.11.2010

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja parker » 9.3.2011 5:57

Aukikco kirjoitti:Varmaankin äänestän Piraattipuolueen ehdokasta. Piraatit tuntuvat todella tuoreelta ja tarpeelliselta voimalta. Vapaa tiedonvälitys tänä jatkuvalla tahdilla kehittyvän informaatioteknologian aikakaudella on yhteiskunnallisen kehityksen tärkeimpiä työkaluja, ja sen turvaaminen on mulla aika lähellä prioriteettilistan kärkeä, koska kaikki muut vapaudet ja mahdollisuudet muutokseen syntyvät sen kautta.



Joo ois tärkeää, että piraateista pääsis ainakin 1 ehdokas läpi. Vaikkapa puolueen puheenjohtaja. Näin siellä olis ainakin yksi, joka nostaa älämölön kun ihmisten koneille ruvetaan asentamaan tarkkailuohjelmia ja muuta hauskaa. Lisäksi media ottaa kansanedustajan lausunnot vakavammin. Käsittääkseni puolue saisi myös enemmän puoluetukea, mikäli sillä olisi kansanedustajia. Näillä hemmoilla on myös tarpeellista asiantuntijuutta jota tarvitaan kun ihmisten kyttäämistä sähköisesti yritetään koko ajan lisätä. Osaavat nostaa asian pöydälle ja laittaa kapuloita rattaisiin, koska tietävät, mitkä tekniset ratkaisut loukkaavat ihmisten yksityisyyttä.

Orwellin 1984 ei enää tunnu fiktiolta, joten tämä puolue on minun valintani ja suosittelen muillekin. Äänestäisin, vaikken olisi kannabiksesta kiinnostunut pätkääkään.

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 9.3.2011 10:55

hydra kirjoitti:(Sitä en tosin tiedä että mitä mieltä he ovat päihdepolitiikasta, mutta tuskin he siinäkään ovat kovin konservatiivisia).

Kysy heiltä, sillähän se selviää.

parker kirjoitti:Orwellin 1984 ei enää tunnu fiktiolta

Musta tuntuu silti aika tärkeältä pitää mielessä, että maailma on ihan vitusti muutakin kuin se mitä Orwellin ahdas visio kykenee kattamaan - olkoonkin, että Orwell on monissa asioissa täysin naulan kannassa.

Vaikka yksilönvapauksia on rajoitettu paljon ja pyritään joidenkin toimesta rajoittamaan lisää, näen tämän myös ennennäkemättömien mahdollisuuksien aikakautena. Erityisesti (jatkuvasti kehittyvä) netti ja informaatioteknologia helpottavat ihmisten järjestäytymistä uusin tavoin. Näen tästä seuraavan mm. huomattavasti desentralisaatiota, hierarkkisten rakenteiden huojumista, ts. vallan hajautumista enemmän tavallisten ihmisten käsiin. Tätä Orwell ei ennakoinut.

Yksi tärkeä askel netin vapauden suhteen ois rakentaa semmoinen nettijärjestelmä, joka ei ole ollenkaan suuryritysten tai valtioiden käsissä - ts. hajautettu netti jota ei ole mahdollista sammuttaa poliittisista syistä.

Avatar
kakaganja
Viestit: 432
Liittynyt: 27.3.2010

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja kakaganja » 9.3.2011 17:09

Kuva

Toivottavasti kuva kertoo kaiken. Enemmän viestiin. :lol:
~~~~~~
"Se on vain yrtti"

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 9.3.2011 20:27

kakaganja kirjoitti:
Toivottavasti kuva kertoo kaiken. Enemmän viestiin. :lol:

Muuten ihan vitun hieno kuva, mutta mustalla taustalla (jota esim. mä tällä foorumilla käytän) ei näy ollenkaan.

Avatar
raspuri
Viestit: 162
Liittynyt: 13.2.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja raspuri » 11.3.2011 15:59

numbernine kirjoitti:...

On muuten pikkaisen hupaisaa että vertaat Suomea persujen taholta Sveitsiin, missä myydään budia kaupassa alahyllyllä. Mene, katso ja totea tämä hupi.


Niin? Olen varmasti käynyt useammin Sveitsissä kuin sinä. Duftladenissa käynyt ekan kerran 1998. Mikä olikaan pointtisi, en tiedä.

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 23.3.2011 8:13

http://artolampila.puheenvuoro.uusisuom ... puolestasi
Kun toimittaja päättää puolestasi

Ilmeisesti Tietoviikon toimijat kokevat olevansa äänestäjää viisaampia päättämään mistä vaihtoehdoista hänen kannattaa valintansa tehdä.


Surullista. Kommenteissa myös kiinnostavia kulmia.

Myös: Demokratiakehitys. Nyt.

Dilemma
1 tähti
1 tähti
Viestit: 337
Liittynyt: 11.9.2008

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Dilemma » 23.3.2011 19:08

http://markuslehtipuu.puheenvuoro.uusis ... -ei-paista

^ei voi muuta sanoa, kun että aika sekopäistä jengiä löytyy Muutoksen riveistä. Sitten se yksi jamppa Piraateista(?), joka ehdotti, että maahanmuuttajanaiset laitettaisiin seksityöläisiksi. Yksi etu: Ei tarvitse oppia kieltä.

Älkää äänestäkö mitään sekopääpuolueita:(. Eikä toi Fleminginkään markkinat-pitää-luonnosta-huolen-ajattelukaan vaan toimi, vaikka jäbällä jotain hyviä juttuja onkin.

Noille ympäristöasioille pitää vaan tehdä nyt jotain varmaa ja ratkaisevaa, muuten me ollaan meidänkin elinajan sisällä aivan kusessa sen kanssa ja joudutaan maksamaan isoin hinta. Siksi valitsen itse varmasti ympäristön- ja ilmaston suojelun kärkisijoille laittavan ehdokkaan Vasemmistoliitosta tai Vihreistä.

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 23.3.2011 19:14

Dilemma kirjoitti:Älkää äänestäkö mitään sekopääpuolueita:(. Eikä toi Fleminginkään markkinat-pitää-luonnosta-huolen-ajattelukaan vaan toimi, vaikka jäbällä jotain hyviä juttuja onkin.

Sitä toivois ihmisten muistavan, että yksilöiden kannanotot eivät välttämättä ole puolueen kannanottoja. Ongelmallistahan tämä toki on, kun ääntä ei anneta pelkästään edustajalle vaan myös koko puolueelle.

Ymmärrän kyllä, miksi näet vihreät ja vasurit varteenotettavampana vaihtoehtona. Ite kelaan mm. niin, että luontoystävällisiä näkökulmia pääsee takuuvarmasti eduskuntaan; sen sijaan esim. sanan- ja yksilönvapauskysymyksiin sekä tietoyhteiskunnallisiin asioihin keskittyneitä puolueita ei Piraattien lisäksi oikein ole, ja siksi niistä on erityisen tärkeä pitää meteliä. Ihan siksikin, että esimerkiksi ympäristönsuojeluun ja ihmisoikeuksiin liittyvässä aktivismissa internet ja muut kommunikaatioteknologiat tuntuvat aika välttämättömiltä elementeiltä, ja siksi niiden jatkuvuuden turvaaminen tulevaisuudessakin tuntuu ainakin itelleni tosi keskeiseltä jutulta.

gret420
Viestit: 5
Liittynyt: 23.2.2011

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja gret420 » 24.3.2011 20:35

Morjes vaan kaikille tasapuolisesti. Tollanen pisti silmään:

http://www.soininvaara.fi/2011/03/24/hu ... -uudistaa/

Bengalintiikeri
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Bengalintiikeri » 28.3.2011 16:16

Henrik Jaakkola Helsingistä (no. 8 ) Vihreiden listalta kannattaa kannabiksen depenalisointia ekana askeleena dekriminalisointia kohti.

https://vihree.wordpress.com/2010/08/03/paihteidenkaytosta-ei-tulisi-rangaista/

Jos tahtoisitte äänestää Muutos 2011:a suoran demokratian takia, mutta maahamuuttovastaisuus ja islamofobia epäilyttävät, on tässä kanssa hyvä ehdokas :)

http://www.youtube.com/watch?v=_iNlkydkxdI&feature=player_embedded

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 29.3.2011 8:56

Laitetaans tännekin, jos löytyispi kiinnostuneita.

Eilen järjestettiin Rauhanasemalla päihdepoliittinen keskustelu. Sen voi katsoa tästä. Osallistuin Piraattipuolueen edustajana, edustusta kaikilta eduskuntapuolueilta Persuja ja Kokkareita lukuunottamatta.

Varsin nautinnollista oli. Vähän oisin hetkittäin voinut karsia jaarittelua, mutta urpoilustakin oppii.

foliohattu
1 tähti
1 tähti
Viestit: 461
Liittynyt: 3.8.2008

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja foliohattu » 29.3.2011 9:22

Aukikco kirjoitti:Osallistuin Piraattipuolueen edustajana, edustusta kaikilta eduskuntapuolueilta Persuja ja Kokkareita lukuunottamatta.


Etkä siltikään oo ehdolla? sori offtopik. Mä äänestän sua silti.

j

Avatar
Aukikco
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 462
Liittynyt: 7.3.2007

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Aukikco » 29.3.2011 10:23

foliohattu kirjoitti:...

Etkä siltikään oo ehdolla? sori offtopik. Mä äänestän sua silti.

j
Oon oon. Uteliaisuus vei mukanaan. Uudenmaan vaalipiirissä. http://2011.piraattivaalit.fi/henry-vistbacka/
Poliittisia blogauksiani: http://kuvainraastaja.puheenvuoro.uusisuomi.fi

Avatar
juselius
1 tähti
1 tähti
Viestit: 583
Liittynyt: 30.12.2008

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja juselius » 29.3.2011 13:18

Dilemma kirjoitti:Sitten se yksi jamppa Piraateista(?), joka ehdotti, että maahanmuuttajanaiset laitettaisiin seksityöläisiksi.


Ei ehdottanut. Miksi valehtelet ja vääristelet ihmisten sanomisia?


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa