Uudenlainen blogi vireillä

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
Saksikäsi
Viestit: 108
Liittynyt: 13.12.2009

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Saksikäsi » 5.10.2010 12:26

katalanala kirjoitti:...

Nyt päästiin asiaan. ;)

Kerrotko muuten vähän flyeri-ideastasi?


Ajatuksena olisi kerätä mahdollisimman laajalti kuvia erinäköisistä ja ikäisistä tyypeistä. Pistää kuvat flyeriin ja teksti "Tunnistatko sinä kuka näistä henkilöistä käyttää kannabista?" Vastauksena kysymykseen sitten vähän pienemmällä fontilla olisi, että kaikki. :)

Ideana on tietysti muuttaa katsojan ennakkokäsitystä siitä että pilveä polttaisi vain ne pahimmat hipinrentut, tai että pilvenpolttaja olisi edes mahdollista tunnistaa ihmisten keskeltä. Meitä on kaikkialla! :)

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 6.10.2010 15:36

Kiitoksia mukavista kommenteista ja hyvistä ideoista! :) Tuohon Saksikäden hienoon flyeri/juliste-ideaan lisään vielä alustavasti sen verran, että mielelläni kuvaisin ihmiset tätä varten studiossa tms, jotta lopputuloksesta tulisi mahdollisimman siisti ja yhtenäinen. Kiinnostuneet voivat laittaa sähköpostia osoitteeseen smokingpotisawesome@gmail.com tai yksityisviestiä minulle tai Saksikädelle. Mikään hirveä hoppu tällä ko. julisteproggiksella ei kuitenkaan vielä ole (ensinnäkin omien kiireideni takia, ja toiseksi koska en oleta että suurta joukkoa saadaan ihan hetkessä kasaan ja vieläpä kuvauspäivät sumplittua siihen päälle). Mutta laittakaahan tämä korvan taakse!

Tuonne sähköpostiin sopiin lähetellä muutenkin ideoita ja kaikenlaista materiaalia, mikä mielestänne sopisi kontekstiin. Jonkinlainen tekijätiimi on alkanut alustavasti kasaantua blogin ympärille (kiitoksia vain aktiivisille täälläkin :)), mutta mukaan mahtuu vieläkin.

Ai niin, rekatkaahan itsenne tuonne bloggeriin (tiliä tehdessä blogia ei ole pakollista luoda, vaikka olishan se hauska jos jatkossa näitä potblogeja löytyisi blogspotista enemmänkin ;)), niin voitte liittyä blogin seuraajiksi. Helpottaa myös jatkossa kommentointia, niin ei tarvi olla Anonyymi kaikkien muiden anonyymien joukossa.

Chase
Viestit: 21
Liittynyt: 19.9.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Chase » 6.10.2010 17:11

Ajattelin heittää muutamia linkiehdotuksia, mutta näin aluksi, blogissa olevan linkin HuPuun voisi korvata linkillä HuPu 2:een

Sitten niitä linkkejä (Suomenkielisiä ja helppolukuisia, kaikissa lähteet):

Valtamedian uutisointia laajasta EU-tutkimuksesta

VTT:n dosentti Pekka Saarnion vertailua kannabiksen ja alkoholin vaikutuksista (PDF-tiedosto)

Blogikirjoitus yleisesti huumeiden laillistamisesta
+ http://kannabisuutiset.wordpress.com/20 ... outuminen/
http://kannabisuutiset.wordpress.com/20 ... a-vastaan/

Blogikirjoitus kannabiksen laillistamisesta

Kannabiksen positiivisista vaikutuksista aivoihin

Perusteita lääkekäytölle

Skitsofrenia ja masennus on edelleen aika kiistelty aihe, mutta tässä muutamia sekalaisia linkkejä aiheesta (päinvastaisiakin tutkimuksia varmasti löytyy, mutta täytyy muistaa että tutkimuksissa huomioon otetut asiat ja tutkimusmenetelmät vaihtelevat):
http://www.suomenkannabisyhdistys.org/a ... oseja.html
http://www.hennepbeurs.nl/cannabisshops ... index.html
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=7059
http://www.newscientist.com/article/mg18624953.800
http://www.sciencedirect.com/science?_o ... d0a745ea60

Sitten vielä tämän tekstin pohjalta tehty flyeri: http://www.koti.pox.fi/~kadotus/10-syyta.pdf

Ja lopuksi, itsellesi:

Pohdintaa viestimisestä (huomaa linkit osiin 2-5)

tekedi
Viestit: 42
Liittynyt: 15.5.2004

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja tekedi » 7.10.2010 13:09

Voisin tehdä blogin, joka esittelee reggaebileissä käyviä locksipäisiä lökäpöksyjä, joiden elämä ei rajoitu pelkästään sossun masseilla nakkipaketin ja sätkätopan hakemiseen. Siinä olis sitten niiden kaikkien kuvat ja sit ne oliski pörssimeklareita, lentokapteeneja ja kenraaleja!! Okei, on varmasti rankkaa olla superhotti kakskymppinen hipsteri, opiskella Aalto-yliopistossa ja tulla yhdistetyksi kaikenmaailman "retkuihin". Kuitenkin olen sitä mieltä, että ennenkuin perustelee pilven polttamisen itselleen sillä etteivät kaikki pajauttajat ole tälläisiä ja todistelee sitä ihmisille perustamalla blogin, on hyvä hoitaa oma identiteettikriisi kuntoon. Yleensä siinä kyllä menee pari vuotta. Onnea kuitenkin blogiin, mun mielestä idea on vaan paska, ylimielinen ja elitistinen. Niinku se Aalto-yliopistokin.

Ei mitään henkilökohtaista, oli vaan pakko.

Edit. Enkä halua olla levittämässä negatiivista sanomaa tai torpedoida muutenkaan kenenkään hankkeita, hyvä että ihmiset luovat ja tekevät. Toivon vain, että osaisimme nähdä monia eri näkökulmia näihin asioihin. Minun mielestäni haluatte polttaa pilveä, mutta identiteettinne on vielä niin keskeneräinen, että yhdistyminen tiettyyn ihmisryhmään tekee todella pahaa, eikä teitä kiinnosta tosiasiassa kannabiksen laillusuus pätkääkään, vaan se millaisena teidät nähdään muiden silmissä. Olisi oman kehityksenne kannalta järkevää miettiä, mitkä ovat todelliset syynne tämän blogin pitämiseen ja onko minun viestissäni kenties mitään joka aiheuttaa edes pienen pistoksen jossain? Samalla aion itse miettiä, miksi tämä aihe saa minut käärmeihini, vaikka rakastan pilvenpolttoa, hienoja kuvia ja kaksikymppisiä tyttöjä. Piis.

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 7.10.2010 14:32

tekedi kirjoitti:Voisin tehdä blogin, joka esittelee reggaebileissä käyviä locksipäisiä lökäpöksyjä, joiden elämä ei rajoitu pelkästään sossun masseilla nakkipaketin ja sätkätopan hakemiseen. Siinä olis sitten niiden kaikkien kuvat ja sit ne oliski pörssimeklareita, lentokapteeneja ja kenraaleja!! Okei, on varmasti rankkaa olla superhotti kakskymppinen hipsteri, opiskella Aalto-yliopistossa ja tulla yhdistetyksi kaikenmaailman "retkuihin". Kuitenkin olen sitä mieltä, että ennenkuin perustelee pilven polttamisen itselleen sillä etteivät kaikki pajauttajat ole tälläisiä ja todistelee sitä ihmisille perustamalla blogin, on hyvä hoitaa oma identiteettikriisi kuntoon. Yleensä siinä kyllä menee pari vuotta. Onnea kuitenkin blogiin, mun mielestä idea on vaan paska, ylimielinen ja elitistinen. Niinku se Aalto-yliopistokin.

Ei mitään henkilökohtaista, oli vaan pakko.

Edit. Enkä halua olla levittämässä negatiivista sanomaa tai torpedoida muutenkaan kenenkään hankkeita, hyvä että ihmiset luovat ja tekevät. Toivon vain, että osaisimme nähdä monia eri näkökulmia näihin asioihin. Minun mielestäni haluatte polttaa pilveä, mutta identiteettinne on vielä niin keskeneräinen, että yhdistyminen tiettyyn ihmisryhmään tekee todella pahaa, eikä teitä kiinnosta tosiasiassa kannabiksen laillusuus pätkääkään, vaan se millaisena teidät nähdään muiden silmissä. Olisi oman kehityksenne kannalta järkevää miettiä, mitkä ovat todelliset syynne tämän blogin pitämiseen ja onko minun viestissäni kenties mitään joka aiheuttaa edes pienen pistoksen jossain? Samalla aion itse miettiä, miksi tämä aihe saa minut käärmeihini, vaikka rakastan pilvenpolttoa, hienoja kuvia ja kaksikymppisiä tyttöjä. Piis.


Idea saattaa olla ylimielinen ja elitistinen, mutta tsekkaapa blogilista.fi ja katso mitkä blogit siellä ovat päivästä toiseen kärjessä. Jep, tyyliin ja imagoon keskittyvät hipsterblogit keräävät satoja lukijoita (englanninkieliset tuhansia ja kymmeniätuhansia ja jopa satojatuhansia) ja fakta on, etteivät kaikki jaksa aloittaa kannabiksen laillisuuskysymyksiin perehtymistä lukemalla tieteellisiä artikkeleita ja MS-potilaan blogia. Ihmiset haluavat kevyttä viihdettä, ja tämän blogin tarkoitus on olla helposti lähestyttävä ja noh... suoraan sanottuna sellainen, johon tuleva maan asioista päättävä nuori hipsteri haluaa samaistua. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään rastatukkaisia "hipinretaleita" (anteeksi vaan ilmaus niille jotka loukkaantuivat :)) vastaan, mutta koska suurimmalla osalla tuntuu olevan, mielestäni on korkea aika kytkeä kannabiskulttuuri irti näistä negatiivisista mielikuvista. Tavoite on ehkä suuri, mutta ainakin aion/aiomme yrittää. Loppupeleissä ihmismieli toimii valitettavasti pitkälti opittujen ennakkoluulojen ja stereotypioiden kautta, enkä ihan äkkiseltään keksi miten moisesta päästäisiin eroon, muuten kuin opettamaan penskat pienestä pitäen ajattelemaan. Suurin osa blogiyleisöstä on kuitenkin jotain muuta kuin ajattelemaan opetettuja penskoja, ja sen vuoksi ajattelin kokeilla tällaista projektia; suoraa markkinointia, niin ikävältä kuin sana kalskahtaakin humanistin korvaan. Itselläni ei ole minkäänlaista halua päätyä tulevaisuudessa mainosalalle (kuten monille meiltä taikista valmistuville monesti käy, taideprojektit kun pitää rahoittaa jollain), mutta mikäli kuitenkin koen omaavani jonkinlaista potentiaalia asian suhteen, käytän mielelläni taitoni suuren bisnesmaailman ulkopuolella; sanotaan nyt että vaikkapa kannabiksen laillistamisen puolesta. Myös vastamainonta kiinnostaa.

Pahoittelen jos joku samalla asialla oleva on loukkaantunut tästä hankkeesta. Ideana ei ole syrjiä ketään, mutta yritän vain olla realistinen ja käytännönläheinen asian kanssa, luoda konkreettisia tavoitteita. Maailma on pinnallisempi kuin uskottekaan ja suurin osa ihmisistä ei jaksa seurata politiikkaa tai puhua filosofisia. Tämän ikävän faktan kanssa on osattava elää. Toivottavasti blogia jaksaa seurata silti henkevätkin ihmiset, vaikka sitten viihde- ja rentoutumismielessä, vaikka faktahan se taitaa olla, ettei kaikkia voi tai edes pidä miellyttää.

Aalto-yliopiston elitistisyyteen tai oman identiteettini hajanaisuuteen en sen sijaan osaa sanoa oikein mitään. Tiedän vain, että mulla on idea jonka haluan toteuttaa. :yes:

Avatar
geschtonkenflapped
Viestit: 275
Liittynyt: 15.1.2006

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja geschtonkenflapped » 7.10.2010 21:31



Mun mielestä tämän viestin lukemisen jälkeen on aika selvää kummalla se identiteettikriisi on...

tekedi
Viestit: 42
Liittynyt: 15.5.2004

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja tekedi » 8.10.2010 12:10

Kiitos perusteluista ja vastauksesta! Mielestäni kun joku esittää keskustelupalstalla uudenlaisen idean, on hedelmällisempää herättää keskustelu monista eri näkökulmista ja valitettavasti kärjistäminen on usein ainakin helpoin tapa tähän. Kenties olin väärässä ja tämä on hyvä tapa lähteä nimenomaan markkinoinnin kannalta tekemään sitä, mitä varmasti lähes kaikki tällä forumilla toivovat: kannabiksen sosiaalista hyväksyntää. Pidän tätä jopa laillistamista tai dekriminalisointia tärkeämpänä.

Kuitenkin mietin vielä, ketkä lähtevät tähän projektiin mukaan omilla kasvoillaan? Monilla on huoli työpaikan tai opiskelupaikan säilyttämisestä tai sukulaisten suhtautumisesta. Miten lastensuojeluviranomaiset suhtautuvat huumeidenkäyttönsä tunnustavaan? Pelkäätkö, että tuleva työnantajasi "löytää" blogisi vuosien päästä ja pitää sinua turvallisuusriskinä? Jääkö blogi kuitenkin vain valokuvataiteen esityspaikaksi ja aate taka-alalle?

Pahoittelen jos aikaisempi viestini oli provosoiva ja meni henkilökohtaisuuksiin ja myönnän, että provosoiduin itse, sillä omistan locksit ja housujakin pidän reilusti navan alapuolella. Käyn toisinaan reggaebileissä ja sossunkin apuun olen joskus turvautunut. Silti en koe elämääni millään tavalla epäonnistuneeksi, päinvastoin, ja vastustan onnistumisen (eli onnen?) mittaamista taloudellisilla ja koulutuksellisilla saavutuksilla. En myöskään väitä identiteettiprojektiani sen onnistuneemmaksi kuin kenenkään muun minulle tuntemattoman henkilön.

Onnea proggikseen ja jatketaan pohdintaa.

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 8.10.2010 17:37

Eipä siinä mitään, itsekin sorrun useasti provosoivaan tyyliin, minkä nyt näki siitä että tulin esimerkiksi tahattomasti loukanneeksi joitakin. Nimim. käyn itsekin reggaebileissä ja sossusta nostaisin mielelläni rahaa, mikäli ne mulle sitä antaisi. :P

tekedi kirjoitti:Kuitenkin mietin vielä, ketkä lähtevät tähän projektiin mukaan omilla kasvoillaan? Monilla on huoli työpaikan tai opiskelupaikan säilyttämisestä tai sukulaisten suhtautumisesta. Miten lastensuojeluviranomaiset suhtautuvat huumeidenkäyttönsä tunnustavaan? Pelkäätkö, että tuleva työnantajasi "löytää" blogisi vuosien päästä ja pitää sinua turvallisuusriskinä? Jääkö blogi kuitenkin vain valokuvataiteen esityspaikaksi ja aate taka-alalle?


Tässä on kysymys, johon en toistaiseksi osaa antaa vastausta. Omat kasvoni olen valmis paljastamaan ja koko nimenikin kovanpaikan tullen, mutta katsotaan miten blogi lähtee kehittymään, vaikka tietysti tällainen kaapista ulos tuleminen vähän huolettaa lähinnä vanhempien ja sukulaisten suhtautumisen vuoksi. Kuusi ihmistä lisäkseni on tällä hetkellä ilmoittautunut mukaan tuottamaan teksti- ja kuvasisältöä, mutta puhetta ei ole vielä ehtinyt olemaan siitä, toimitaanko nimimerkeillä vai millä. Ymmärrän hyvin, jos ihmiset eivät halua paljastua (monilla on paljon muutakin pelissä kuin itselläni (lol) tulevana valokuvaajana), mutta toisaalta tiedostan senkin, että omalla identiteetillä esiintyminen tuo projektille enemmän uskottavuutta. Mutta katsellaan tätä sitten, kun saadaan blogi kunnolla pyörimään ja lukijoita sille. Blogiin saa muuten yhä vapaasti kommentoida. ;)

Valokuvataiteen esittelyn ja "have a nice trip"-tyyppisten kuvapostauksien lisäksi tuonne olisi tarkoituksena tulla myös hyvin käytännönläheistä matskua, kuten lähitulevaisuudessa "näin pääset kotikasvatuksessa alkuun" -juttu ym ym ym. Pyydän katsomaan blogia näin alkuun hieman läpi sormien, tekijäporukka on vasta kasautumassa ja ideoita kehitellään. ;) Kaikenlainen ideointi ja palaute on toki yhä lämpimästi tervetullutta!

likkle
1 tähti
1 tähti
Viestit: 382
Liittynyt: 8.7.2009

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja likkle » 8.10.2010 19:51

Mä ajattelin alkujaan tän homman niin, että tietynlaista mediakusetusta tää blogi tulis olemaan. Siis nimenomaan pelataan massan liikehdinnän mukaisilla keinoilla (pintaliitohurahuhhaa blogit twitterit kauniit indie-sinkulapyöräiset arsefarkut ja sit se yrtti). Sillä massan keinoillahan se massa pitää voittaa puolelleen.

No, samassa teemassa kuljettaessa niin valokuvien mallithan voi selittää toki hätäpäissään, että kuva otettiin vaan kuvapankkiin. Joku hipin retale sit photoshoppas sen jatsitupakan suuhun. Ai että, sellaset geneeriset ohjelmisto/lääkärikuvastojen kuvat uudelleen tehtyinä, avot.
Foorumin natsimoderoinnin puolesta

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 13.10.2010 10:14

Kuvia lisätty blogiin. :) Jatkossa vapaasti levitettävät kuvat löytää nopeasti klikkaamalla sivupalkista "printtaa vapaasti". Toistaiseksi tuolla on vain itseni tekemää matskua, mutta toivon mukaan graafikot ehtivät pian lähettää töitään julkaistavaksi.

Mathete
Viestit: 66
Liittynyt: 21.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Mathete » 20.10.2010 22:27

Rautainen tyttö olet eraserhead! Miellyttävän oloinen blogi jo nyt, ja ideasi mielikuvien muokkauksesta pilvenpolttajien suhteen on juuri sitä, mitä tässä asiassa tarvitaan. Huumeiden ja erityisesti kannabiksen käyttäjistä on hyvin pinttynyt stereotypia,joka vaivaa ja hallitsee myös osaltaan käyttäjiä. Veikkaan, että yksikään kannabiksen käyttäjä ei halua tulle yhdistetyksi "virallisen" hampunpolttajan sterotypiaan.

Ongelma kieltolain vastaisissa toimissa on viimeaikoina ollut, että ne ovat liiaksi keskittyneet pyörimään terveydellisten ja farmakologisten seikkojen ympärille. Lääketieteellisistä ja kemiallisista näkökulmista voidaan käydä vääntää peistä vaikka maailman tappiin asti, sillä missään vaiheessa ei tule sellaista ULTIMATE tutkimusta, joka selvittäisi kaikki kysymykset ja toinen osapuoli joutuisi nostamaan kätensä ylös. Jos sen sijaan pystytään luomaan mielikuvaa, että pilvenpolttajat ovat keskimäärin kunnollista ja normaalia porukkaa, saadaan paljon syvemmälle menevä muutos aikaiseksi. Kuten historia osoittaa. niin taistelua ihmisten mielistä ei voiteta oikealla tiedolla, vaan oikealla tunteella.

Jos olisin perheetön, niin varmasti lähtisin kampanjaasi mukaan omalla naamallani ja omalla nimelläni. Tällä hetkellä voin tarjota ainoastaan sympatiani ja moraalisen tukeni :laugh:

lohip
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 166
Liittynyt: 9.7.2006

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja lohip » 4.11.2010 3:08

Mielestäni on hyvä että mahdollisimman monenlaiset ihmiset tuo kantansa hampusta
esille. (Esim. se taannoinen Soroksen kannanotto oli erittäin hyvä.)


Blogin tekstit ei juurikaan itessä herättäny mielenkiintoa, kuvat kyllä tutkin tarkkaan. :D


Tohon 7.10 lisättyyyn merkintään täytyy sanoo et, sellane joku, öö, kappalejako vai
mikä se on ois iha jees. Mun on ainaki vaikee lukee sellast mis ei oo yhtää tyhjii rivei välis.

Avatar
Guineatrippin
1 tähti
1 tähti
Viestit: 1380
Liittynyt: 18.1.2007

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Guineatrippin » 4.11.2010 3:40

Hyvältä näyttää! Juuri tällaista suomalainen kannabiskulttuuri tarvitsee, ilmiön tuomista esille myös näin; ei niin paasaavan poliittiseen, vaan enemmänkin inhimilliseen ja ehkä jopa hipsterimuodikkaaseen tapaan!

Arvo Stan :mrgreen:
"Vapaus ei tarkoita elämää ilman vastuuta, vaan kykyä valita ja sitoutua siihen mikä on parasta ihmiselle itselleen."

// Paulo Coelho, Zahir

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 4.11.2010 21:04

Kiitoksia kommenteista! :)

Kannustan lämpimästi kaikkia muitakin luomaan blogeja! Jos esimerkiksi tällä blogilla näkyisi olevan pelkästään 2666 lukijaa pelkän blogspotin sisällä, jaksan uskoa että hieman sisällökkäämmätkin tekeleet keräävät lukijoita... Itse lupaan ainakin liittyä seuraajaksi ja kommentoida säännöllisesti. ;)

Rayka
Viestit: 123
Liittynyt: 26.4.2008

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Rayka » 2.5.2011 19:11

Uppp! Lueskelin tänään ja haluan lisää. Erererereisör herätys!
Jos te taas olette niin tylsämielisiä ettei tässä hämmästyttävässä universumissa vaan mikään oikein jotenkin nappaa, niin tunkekaa tussit sieraimiinne ja hävetkää! Mutta huumeista pysykää erossa.

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 5.5.2011 13:34

Rayka kirjoitti:Uppp! Lueskelin tänään ja haluan lisää. Erererereisör herätys!


Oho, lukija!

Valitettavasti en ole ehtinyt opiskeluiltani panostaa blogiin haluamallani tavalla, mutta ajatus ei ole suinkaan kuollut. Toisaalta koko konsepti on itsellenikin tällä hetkellä hieman epäselvä; olen yrittänyt kysellä kavereilta minkälaista blogia he haluaisivat lukea ja pitäisikö sisältö suunnata enemmän käyttäjille vai nimenomaan ihmisille, joille kannabis on ennestään melko vieras käsite. Mitä mieltä te olette? Mitä te haluaisitte blogilta?

Sanottakoon siis tässä vaiheessa, että sivu hakee vielä muotoaan. Tällä hetkellä olen varsin tyytymätön nimeen ja ulkoasuun, mutta en ole osannut/ehtinyt tekemään asialle mitään. Taustalla eletään silti; olemme mm. toisen valokuvaajaopiskelijan kanssa kartuttaneet aiheeseen liittyvää kuvamateriaalia, joka vain odottaa käyttöään sopivassa yhteydessä ja luonnostelleet paljon kuvia, jotka olisi tarkoitus toteuttaa, kunhan vain ylimääräistä aikaa löytyy ja saadaan sekä omat että mallien aikataulut ja studion varausajat sopimaan yhteen.

Siihen asti voi vaikka tsekkailla tätä sivua, joka pitää sisällään päivittyvän kokoelman kuvia randomeista pilveä polttavista ihmisistä. Internetin ihmemaailma on pullollaan kaikenlaista ja onneksi myös jossain ihanat pilvipäiset tytöt ja pojat tykkäävät postata kuvia itsestään nettiin. :3 Kun näitä kuvia alkoi kertyä kirjanmerkkeihin satoja, päätin kerätä ne yhdelle sivulle. Onko tällainen nyt sitten törkeän suoraviivaista propagandaa vai kevyttä viihdettä ja harmitonta silmäkarkkia - päättäkää itse.

Kuva

(Jotenkin musta vaan tuntuu että kaiken 80- ja 90-luvun "jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa" -tyyppisen demonisoinnin jälkeen tällaiset sivut on aika tervettä vaihtelua?)

Avatar
Vainaja
Viestit: 236
Liittynyt: 15.4.2004

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Vainaja » 5.5.2011 14:02

Hyvältä näyttää, ja vaadin ehdottomasti lisää kuvia
tytöistä 'rysän päältä kiinni'-tilanteissa!
All your bud are belong to me.

Rayka
Viestit: 123
Liittynyt: 26.4.2008

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Rayka » 5.5.2011 17:35

Mun mielestä olisi kiva, että esim. joka kerta kun poltat, saisit postauksen lisättyä etukäteen, reaaliajassa tai jälkikäteen. Itse olen sitä mieltä että tuo nimivalinta on oikeinkin oivallinen ja blogisi sisältö on tähän asti ollut erittäin hyvää, lukuunottamatta tuota "aika on mennyt himassa pilvessä jumittamiseen" -postausta mistä jäi vähän negatiivinen fiba. Se postaus mielestäni olisi saanut käsitellä pelkästään Lady Gagaa, ja seuraava postaus sitten tuota himassa jumailua kuvien kera. Yksi asia kerrallaan. (Jos mielessä on useita aiheita samanaikaisesti, blogspotissa varmaan voi kirjoittaa postauksen valmiiksi, tallentaa ja vasta myöhemmin julkaista?)

Tottahan se on että jokaisella ihmisellä on niitä päiviä jolloin ei oikein huvita tehdä mitään, mutta olisi kiva jos saisit otettua vaikkapa tunnelmallisia kuvia niistäkin päivistä, tilanteista, esineistä, välineistä ja miksei vaikka savurenkaista. Vaikka puheenaihetta ei juurikaan olisi, kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa. Tuo "happy 420" -postaus ilman yhtäkään sanaa oli täydellisyyttä ja nosti välittömästi virneen naamalleni kun näin tuon kissan liihottelemassa taivaalla. :D

Jos http://smokingpotisawesome.blogspot.com olisi oma blogini, pitäisin sitä ns. polttelupäiväkirjana. Toki jo esitellyt kuvat savuttelevista alastomista tytöistä ja hamppuvaatteista jne. on ihan mielenkiintoista nähtävää, mutta lukijana toivoisin enemmän näkeväni maailmaa kirjoittajan omien silmien läpi. Minkälaiselta paikalta maailma ja suomi näyttää 20-vuotiaan kannabista polttavan tytön silmin? Esim. tuo Fazerin Parhaat karkkiarvostelu, olisin mielelläni nähnyt itse ottamasi kuvan karkeista jolloin minulle olisi käynyt selkeämmin ilmi minkä takia valitsit juuri tuon aiheeksesi tällä kertaa. :)

Kirjoitat tosi hyvin ja hauskasti, mutta mielestäni homma toimisi paremmin kun pääpaino kuvituksissa olisi omilla kuvillasi, erityisesti kun mainitset harrastavasi valokuvausta!

Ja mitä ulkoasuun muuten tulee, niin tykkään kyllä selkeästä ja raikkaasta valkoisesta. Myös positiivista on, että hampunlehtisymboleja ei hypi välittömästi silmille aiheuttaen vastareaktioita asiaan tutustumattomissa. Yläbannerin teksti hauska, mutta erilaisella asettelulla siitä varmasti saisi vieläkin kivemman. Voisin vaikka koittaa suunnitella sinulle uutta banneria, niin saat sitten päättää tykkäätkö vai etkö? :lohtu:
Jos te taas olette niin tylsämielisiä ettei tässä hämmästyttävässä universumissa vaan mikään oikein jotenkin nappaa, niin tunkekaa tussit sieraimiinne ja hävetkää! Mutta huumeista pysykää erossa.

Avatar
eraserhead
Viestit: 34
Liittynyt: 20.7.2010

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja eraserhead » 5.5.2011 22:08

Kiitos hurjasti kommenteista ja ideoista ja lähettämästäsi bannerista, Rayka! Jotenkin olen ollut vähän jarruttelulinjalla blogin kanssa nimenomaan polttelupäiväkirjana (vaikka sellaisenahan sitä olisi mukavinta pitää), ajattelin ettei ihmisiä niinkään kiinnostaisi lukea henkilökohtaisia höpötyksiäni. Kommentistasi rohkaistuneena kirjoitin kuitenkin pitkästä aikaa merkinnän. :) Savujenpuutteesta johtuen lähiaikojen raportit saattavat olla hieman minimissä (paitsi viikonloppuna taitaa olla luvassa kaakaota!), mutta voinhan postailla kuvia siihen asti että polttoa taas löytyy. Itse asiassa olen saanut lähes kaikki ideat koulutehtäviin (eli siis valokuviin) nimenomaan pilvessä, joten materiaalia pitäisi olla. :D

Hyvä pointti tuo, että kannattaa pitää entryt selkeinä ja jakaa asiat aiheen mukaan. Helpottaa myös varmaan kirjoittamista kun hilpeässä yläpilvessä koordinoi sormia näppäimistöllä. :think:

Rayka
Viestit: 123
Liittynyt: 26.4.2008

Re: Uudenlainen blogi vireillä

ViestiKirjoittaja Rayka » 6.5.2011 0:44

Hieno postaus! Mutta olisin halunnut nähdä valokuvan niistä kuulokkeista!
Tiedän että itsekään en toimi oikein kommentoidessani täällä, enkä blogisi puolella, mutta itselläni tuo homma on jäänyt niin vaiheeseen, etten kehtaa sielä nimimerkkiäni paljastaa. Ja toisaalta, blogini ei ole tarkoitettu oikeastaan kenenkään silmille. Enää edes itseni.

Saattaa olla Laika, että olen rakastunut. Mulla olis saletisti niiiin monta täydellistä biisiä sunkin listalle vaikken tiedä juurikaan mimmoisen musiikin ystäviä olet. Mutta mä oon aika ässä arvaamaan. :yes:
Jos te taas olette niin tylsämielisiä ettei tässä hämmästyttävässä universumissa vaan mikään oikein jotenkin nappaa, niin tunkekaa tussit sieraimiinne ja hävetkää! Mutta huumeista pysykää erossa.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija