Kuva

älä äänestä perussuomalaista!

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
sanctus
Viestit: 14
Liittynyt: 14.6.2009

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja sanctus » 27.2.2011 23:17

Persuille menee minun ääneni myös.
Maahanmuutto on mitä on ja persujen ehdotus korkeatuloisten lisäverottamisesta, jotta köyhiltä ei enää otettaisiin on tietysti (minun) köyhän mielestä kannatettava idea.
Kannabis on osa elämääni, mutta on tässä maassa muitakin ongelmia kun kannabiksen laittomuus. Voin poltella piilossa seuraaviin vaalehin asti jos nyt persut näyttäisivät mallia, että pienemmälläkin puolueella on mahdollisuudet pärjätä.
Ehkä seuraavissa vaaleissa näemme puolueen, joka ajaa hampun dekriminalisointia uskottavasti ja korkealla kannatuksella.

Se, että joutuu polttamaan piilossa yhteiskunnalta, ei ole minulle ollut ongelma tähänkään asti. :pimp:
Jos kokee hampun laittomuuden suurimpana ongelmana tässä yhteiskunnassa, on avattava silmät. :guru:
Ei se hamppu seuraavan kauden aikana kuitenkaan laillistu koska ihmisten ennakkoluulot ovat edelleen korkealla huonosta päihdevalistuksesta johtuen.

Avatar
bananaman
Viestit: 245
Liittynyt: 17.1.2008

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja bananaman » 28.2.2011 1:25

sanctus kirjoitti:
Ei se hamppu seuraavan kauden aikana kuitenkaan laillistu.


Ei laillistu ei, mutta ootko miettinyt uskallatko polttaa jointtisi piilossa enää 10 vuoden päästä jos persujen tyyliin "kiristetään huumausainelakia vitusti" kävisi toteen...

FAK PERSUT TODELLAKIN!

Avatar
kriminaal1
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2010

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja kriminaal1 » 28.2.2011 1:50

Itse äänestän mielummin Muutos2011 puoluetta, kun he ovat samoilla linjoilla tän maahanmuutto politiikan kanssa kuin persut, mutta sen lisäksi siellä on ganjabiksen etua ajavia henkilöitä.

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja åke pakana » 28.2.2011 7:36

sanctus kirjoitti:Se, että joutuu polttamaan piilossa yhteiskunnalta, ei ole minulle ollut ongelma tähänkään asti.


itse asiassa se on ainoa asia, mikä kannabiksessa on ongelmana.

sanctus kirjoitti:Jos kokee hampun laittomuuden suurimpana ongelmana tässä yhteiskunnassa, on avattava silmät.


ja äänestää persuja, jotka käskevät sulkemaan silmät tosiasioilta? menisit tiskaamaan astioita tai jotakin muuta..

luuletko tosiaan, että persut pystyvät tai haluavat jollakin tavalla muuttaa poliittista systeemiä?

jos soini osallistuisi tähän keskusteluun,
se menisi jotakuinkin näin: "missä hamppufoorumi, siellä ongelma"'
ja sanctus taputtaisi käsiään ja kehuisi kavereilleen miten viisas mies se soini on..
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

Avatar
How High?
Viestit: 585
Liittynyt: 22.1.2004

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja How High? » 28.2.2011 8:24

åke pakana kirjoitti:luuletko tosiaan, että persut pystyvät tai haluavat jollakin tavalla muuttaa poliittista systeemiä?


Sinulla on ilmeisesti asiasta enemmänkin tietoa, kerro nyt muillekin.
Persujen vastustaminenkin tuntuu olevan melko tunnepitoista puuhaa ilman turhia perusteluja.
Kolme grammaa hassista, amfetamiinia muutama viiva, parisenkymmentä tuoppia.

sanctus
Viestit: 14
Liittynyt: 14.6.2009

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja sanctus » 28.2.2011 9:32

åke pakana kirjoitti:...

itse asiassa se on ainoa asia, mikä kannabiksessa on ongelmana.

...

ja äänestää persuja, jotka käskevät sulkemaan silmät tosiasioilta? menisit tiskaamaan astioita tai jotakin muuta..

luuletko tosiaan, että persut pystyvät tai haluavat jollakin tavalla muuttaa poliittista systeemiä?

jos soini osallistuisi tähän keskusteluun,
se menisi jotakuinkin näin: "missä hamppufoorumi, siellä ongelma"'
ja sanctus taputtaisi käsiään ja kehuisi kavereilleen miten viisas mies se soini on..


Älä nyt ala mesoomaan, olen ihan tavan kansalainen samoilla oikeuksilla kun sinäkin. Ääni persuille on protesti, persut on näyttänyt, että pienemmälläkin puoluueella on mahdollisuus päästä politiikkaan mukaan. Sille täytyy nostaa hattua. Se on esimerkki tuleville puolueille.
Se, muuttavatko persut poliittista "systeemiä" on epätodennäköistä, mutta kuitenkin todennäköisempää, kuin se, että sitä systeemiä lähtee kukaan muu suurista puolueista muuttamaan.
En mielestäni kirjoittanut _millään_ tavalla provosoivasti, joten ihmettelen miksi noin agressiivisesti käyt kimppuun.
Eikä soinin "viisaus" todellakaan ole syy minun äänelleni, minun ääneni saa persuista joku ihan toinen.
Kaikilla on omat mielipiteet ja uskomukset kuinka vaikuttaa politiikkaan, itsekkin olisin äänestänyt todennäköisesti muutos2011 puoluetta mielummin, mutta koen, että maahanmuutto on niin suuri ongelma, että jos kohta ei tehdä jotain, niin kusessa ollaan. Se tuleeko ääneni vaikuttamaan varsinaiseen tulokseen maahanmuuttoa koskien on epäolennaista,ainakin olen äänestäny asian puolesta jota tahdon ajettavan. Eikö minulla ole oikeutta siihen?
Ehkä muutaman vuoden päästä meillä on politiikassa näkyviä kasvoja jotka ajavat kannabiksen laillistamista ja ääneni on silloin toisaalla, mutta kyllä ainakin tällä hetkellä on henkilökohtaisella tasolla minulle tärkeämpää, _yrittää_ tehdä jotain älyttömälle maahanmuutolle.
Jos haluaa saada järkevää keskustelua aikaan, pitää puolustaa omaa näkemystään ja samalla olla valmis hyväksymään muiden näkemyksiä. Politiikasta keskustelu ei toimi jos toisen osapuolen sosiaaliset taidot jäävät vittuilun tasolle tai jos toinen ei osaa vastaanottaa muiden näkemyksiä.
Jos nyt koet jotenkin, että olen äänelläni ajamassa suomen valtiota huonompaan jamaan, vakuuta minut siitä faktoilla ja omilla näkemyksilläsi niin ääneni menee toisaalle, niin simppeliä se on. Ainakaan edellinen viestisi ei saa mieltäni muuttumaan, mutta jos käyttäisit järkevämpiä argumentteja kuin jossittelua.

Sori typoista, kiire töihin. Ei kerkii siivomaan tekstiä pahemmin.

sanctus
Viestit: 14
Liittynyt: 14.6.2009

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja sanctus » 28.2.2011 9:48

bananaman kirjoitti:...

Ei laillistu ei, mutta ootko miettinyt uskallatko polttaa jointtisi piilossa enää 10 vuoden päästä jos persujen tyyliin "kiristetään huumausainelakia vitusti" kävisi toteen...

FAK PERSUT TODELLAKIN!

No jos vaihtoehtoina on joko pelätä polttelusta saatuja rangaistuksia tai maahanmuuton aiheuttamaa rikollisuutta. Otan pienemmän pahan, siis omasta mielestäni toki!
Se saako polttaa ganjabista kaisaniemen puistossa ei ole minulle niin tärkeää kuin se, että uskaltaako kaisaniemenpuistossa ylipäätään suomalainen liikkua.

soolo
1 tähti
1 tähti
Viestit: 274
Liittynyt: 21.2.2010

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja soolo » 28.2.2011 10:53

sanctus kirjoitti:...
No jos vaihtoehtoina on joko pelätä polttelusta saatuja rangaistuksia tai maahanmuuton aiheuttamaa rikollisuutta. Otan pienemmän pahan, siis omasta mielestäni toki!
Se saako polttaa ganjabista kaisaniemen puistossa ei ole minulle niin tärkeää kuin se, että uskaltaako kaisaniemenpuistossa ylipäätään suomalainen liikkua.


Miksi noiden välillä pitäisi tehdä joku trade-off? Kuten täällä on tullut esille moneen otteeseen, niin löytyy sekä maahanmuuttotilanteen että huumausainelainsäädännön korjaushalua (mikäli ne korjaamista kaipaavat) useammastakin puolueesta, kuten M11 ja jossakin määrin myös piraatit, vaikkei yleistä konsensusta olekaan vaaliohjelmaan merkitty (mikä on mielestäni hyvä asia). Eikä se, että maahanmuuttopolitiikka ei ole kuluneen vaalikauden aikana ollut toimivaa välttämättä tarkoita sitä, että Astrid Thorsista pitäisi hypätä suoraan kansallissosialismiin, eiköhän välissä ole monta toimivaakin vaihtoehtoa.

Ei kannata langeta tuollaiseen pelotteluun, ettei ulkona uskalla enään liikkua koska mamut tappaa... kuljen itse lähes joka vkl kyseisenkin puiston läpi pääasiassa pe-la -öisin. Jos pelottelu johtaa syrjintään jokapäiväisellä tasolla, niin varmasti se näkyy myös väkivallan lisääntymisenä. Vaikka persujen politiikka itsessään olisikin tarkoituksenmukaista, niin keinot joilla sitä ajetaan ovat aika halveksuttavia ja ironisesti jopa haitallisia mamutilanteen ongelmien kannalta.
it's tough to make a living when all we do is work

Bööza
Viestit: 223
Liittynyt: 17.2.2010

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja Bööza » 28.2.2011 12:34

Haha, missä jengi oikein asuu kun noin kovasti on ongelmia mamujen kanssa? Oma maa mansikka muu maa MAMU!

Dwight
Viestit: 59
Liittynyt: 15.2.2011

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja Dwight » 28.2.2011 14:32

Mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä

http://www.youtube.com/watch?v=jzMnBFbXW60


Sitten offtopic:
"You have posted 3 new messages during the last 24 hours. Do not spam!"
aiheuttaa vähän hilpeyttä. Ilmeisesti laiska pajauttajan postaustahti on alle kolme viestiä/24h :P

Avatar
åke pakana
Avaruuskauppa Author
Viestit: 1212
Liittynyt: 2.12.2004

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja åke pakana » 28.2.2011 15:27

sanctus kirjoitti: En mielestäni kirjoittanut _millään_ tavalla provosoivasti, joten ihmettelen miksi noin agressiivisesti käyt kimppuun.


tämä nyt vaan on tapani, joten älä siitä murehdi

sanctus kirjoitti:Eikä soinin "viisaus" todellakaan ole syy minun äänelleni, minun ääneni saa persuista joku ihan toinen.


äänestysjärjestelmämme huono puoli on juuri tuo, että kun annat äänesi esim. ganjuli-myönteiselle humanistipersulle ja tämän jäämättä valituksi,
ääni siirtyy mahdollisesti täysin päinvastaisia arvoja kannattavalle ehdokkaalle, joka pääseekin lakeja säätämään meidän pilvi-ihmisten vahingoksi.

on pitänyt jatkaa tätä rimpsua eteenpäin, mutta onhan se rullannut kivasti itselläänkin.
on näet ollut kanssa kiire työrintamalla.
kirjoitan usein täällä agressiivisesti, koska yleisestiottaen olen niitä, jotka rahoittavat tätä meidän sirkusta ja painan vitusti töitä mahdollistaakseni kahden prosentin jatkuvan talouskasvun kolmantena lamavuotena.
vastapalveluna minua pidetään kapitalistiriistoroistona ja huumenarkomaanina (mikäli menen jollekulle tunnustamaan vuosien päivittäisen pilvenpolton).

tämä vituttaa aikaa myöden ja siihen antaa lisäpontta tyypit, jotka väittävät muuttavansa suomalaista politiikkaa.
näytön paikka olisi ollut vaikka vanhanen, tiura ja maskun huonokalu-kauppiaat.
mitä tekee persut? ei mitään. korruptio kusee kirjaimellisesti soinin jaloille ja hän vaan nostelee jalkojaan, ettei kusi roiskuisi päälleen.

ei silti. ei mulla mitään viisaampaa vaihtoehtoa ole. kunhan nyt heitin jutun ilmoille ihan vaan kannabiskansalaisena. sellaisella, jolla pitäisi olla oikeus olla olemassa (ja rahoittamassa maatalousyrittäjien, te-keskusten, eu-virastojen ja vittu pakkoruotsi-opettajien eläkekassaa)
kui mä vallan vedän pöllit, enne ko mä ruppe kirjottelema tervessi ja muit jaarituksi ?

ReleaseMe
Viestit: 62
Liittynyt: 3.12.2010

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja ReleaseMe » 28.2.2011 17:02

vihreä_valo kirjoitti:
Ketju oli "älä äänestä persusuomalaista" ja olen samaa mieltä. Hampuusi äänestää vasemmistoa, piraattia, vihreää.. tai jopa demareita. Mutta ei konservatiivejä, hihhuleita, kokoomuslaisia ym. redneck-porukkaa.
Enkä nyt meinaa että kannabiksen takia vain äänestettäisiin, mutta luulisi hampuusin olevan muutenkin edistyksellisemmällä linjalla.

Kyllä nousee suru puseroon, kun lukee tällaista. On niin väärin olettaa, että kaikki hamppua kohtaan myötämieliset ovat automaattisesti vihervasemmistolaisia maailmanparantajapitkätukkahippejä. Miksi tämä oletus tehdään, ja mitä sillä saavutetaan?

Kuitenkin samaan aikaan puhutaan siitä, kuinka hampun ilot pitäisi tehdä selväksi myös tuulipukukansalle. Samalla kuitenkin omat ahdasmieliset stereotypiat rajoittaa jopa omaa ajattelua noin paljon.

Ei hyvä.
Mitä nuo puut seisovat edessäni. Enhän minä edes näe niiden takana olevaa --- ?

Avatar
KanSilakka
1 tähti
1 tähti
Viestit: 429
Liittynyt: 11.11.2007

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja KanSilakka » 28.2.2011 17:39

Tämä konservatiivisten arvojen ihannointi on aiheuttanut ja aiheuttaa jatkossakin niiiiiin paljon surua, tuskaa verta ja paskaa jokaiselle liberaalisti ja suvaitsevasti ajattelevalle itsenäiselle ihmiselle.

Konservatiivit ovat juuri näitä ladullahiihtäjiä jotka eivät yksinkertaisesti älyä miettiä kuka on "latukoneen puikoissa".

Valitkaa hyvät ihmiset jokin liberaaleja arvoja puoltava puolue sillä konservatiivit ovat jo todella pahasti niskan päällä maailman politiikassa järjettömine päätöksineen ja hullumpia vielä hautovat :?

Niille jotka miettii että kumpiakohan ne persut on niin voin valaista että satelee pisteet aika pahasti sinne konservatiivien laariin.

sanctus
Viestit: 14
Liittynyt: 14.6.2009

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja sanctus » 28.2.2011 17:59

soolo kirjoitti:...

Miksi noiden välillä pitäisi tehdä joku trade-off? Kuten täällä on tullut esille moneen otteeseen, niin löytyy sekä maahanmuuttotilanteen että huumausainelainsäädännön korjaushalua (mikäli ne korjaamista kaipaavat) useammastakin puolueesta, kuten M11 ja jossakin määrin myös piraatit, vaikkei yleistä konsensusta olekaan vaaliohjelmaan merkitty (mikä on mielestäni hyvä asia). Eikä se, että maahanmuuttopolitiikka ei ole kuluneen vaalikauden aikana ollut toimivaa välttämättä tarkoita sitä, että Astrid Thorsista pitäisi hypätä suoraan kansallissosialismiin, eiköhän välissä ole monta toimivaakin vaihtoehtoa.

Ei kannata langeta tuollaiseen pelotteluun, ettei ulkona uskalla enään liikkua koska mamut tappaa... kuljen itse lähes joka vkl kyseisenkin puiston läpi pääasiassa pe-la -öisin. Jos pelottelu johtaa syrjintään jokapäiväisellä tasolla, niin varmasti se näkyy myös väkivallan lisääntymisenä. Vaikka persujen politiikka itsessään olisikin tarkoituksenmukaista, niin keinot joilla sitä ajetaan ovat aika halveksuttavia ja ironisesti jopa haitallisia mamutilanteen ongelmien kannalta.


Itse 2 kertaa mamujengin ryöstön uhrina kahta kännykkää ja muutamaa kymppiä köyhempänä en koe, että olen pelottelun uhri ja äänestäisin persuja sen takia. Se on aivan tasan fakta, että helsinkiin on alkanut muodostua mamuporukoita joiden käytös on suoraan kuin viidakosta, vaikka ovat suomessa kasvaneet.
En ole myöskään omasta tuttavapiiristä tai edes sukulaisita ainoa, joka on ottanut turpaansa tai tullut mamujengin ryöstämäksi.
Kaisaniemenpuiston heitin vaan esimerkkinä kaikista keskustan puistoista, koska siellä on uutisoinnin mukaan tapahtunut mielestäni paljon rikoksia ja toisella kertaa itse menetin siellä puhelimen ja sain mustelmia.

Avatar
HL1979
2 tähteä
2 tähteä
Viestit: 897
Liittynyt: 26.11.2008

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja HL1979 » 28.2.2011 18:04

sanctus kirjoitti:Itse 2 kertaa mamujengin ryöstön uhrina kahta kännykkää ja muutamaa kymppiä köyhempänä en koe, että olen pelottelun uhri ja äänestäisin persuja sen takia. Se on aivan tasan fakta, että helsinkiin on alkanut muodostua mamuporukoita joiden käytös on suoraan kuin viidakosta, vaikka ovat suomessa kasvaneet.
En ole myöskään omasta tuttavapiiristä tai edes sukulaisita ainoa, joka on ottanut turpaansa tai tullut mamujengin ryöstämäksi.
Kaisaniemenpuiston heitin vaan esimerkkinä kaikista keskustan puistoista, koska siellä on uutisoinnin mukaan tapahtunut mielestäni paljon rikoksia ja toisella kertaa itse menetin siellä puhelimen ja sain mustelmia.

Mä olen saanut köniin ainoastaan valkoihoisilta känniääliöiltä. Tarkoittaako tämä sitä, että minun pitäisi äänestää puoluetta, joka ajaisi valkoihoiset ulos Suomesta? Antakaas vinkkejä, että ketä mun pitäisi tässä tapauksessa äänestää.
Hiisi vieköön!

Vieras

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.2.2011 18:10

kriminaal1 kirjoitti:Itse äänestän mielummin Muutos2011 puoluetta, kun he ovat samoilla linjoilla tän maahanmuutto politiikan kanssa kuin persut, mutta sen lisäksi siellä on ganjabiksen etua ajavia henkilöitä.


Näin olen itsekin ajatellut tehdä, eli luultavasti äänestän M2011. Vaalikoneet tarjoavat minulle juurikin M2011, persuja, sekä paria vihreää ja SDP tyyppiä.

Vaikken näiden M2011 ehdokkaiden kanssa täysin samaa mieltä tietyistä asioista olekaan, niin silti ajattelin äänestää kyseisen puolueen "isointa" tyyppiä / ääniharavaa, koska puoluepolitiikka ja se äänien laskentasysteemi. Ensimmäistä kertaa olen äänestämässä, kun aiemmin en mitään sopivaa ole löytänyt, niin olen ajatellut aina "äänestää tyhjää". Yksittäisen ehdokkaan äänestämiselle en edellenkään lämpene, koska jälleen harvempi yksittäinen potentiaaliehdokas sieltä löytyi. Jokseenkin kornia, että tällainen "paras" ehdokas löytyi SDP:n riveistä, mutta sitä lafkaa en tue.

Day_Tripper
Viestit: 46
Liittynyt: 13.10.2010

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja Day_Tripper » 28.2.2011 20:13

ReleaseMe kirjoitti:...
Kyllä nousee suru puseroon, kun lukee tällaista. On niin väärin olettaa, että kaikki hamppua kohtaan myötämieliset ovat automaattisesti vihervasemmistolaisia maailmanparantajapitkätukkahippejä. Miksi tämä oletus tehdään, ja mitä sillä saavutetaan?

Kuitenkin samaan aikaan puhutaan siitä, kuinka hampun ilot pitäisi tehdä selväksi myös tuulipukukansalle. Samalla kuitenkin omat ahdasmieliset stereotypiat rajoittaa jopa omaa ajattelua noin paljon.

Ei hyvä.


Juuri näin, en tajua miksi pilvenpolttajan pitäisi olla joku vasurihippi. Sanoisin, että Suomen talouden kannalta fiksuinta politiikkaa harrastaa Kokoomus, mutta tiettyjen yksittäisten seikkojen ansiosta ääneni ei tällä kertaa mene sille puolueelle. Katainen on esimerkiksi mediamaksun kannalla, ja itse täydellisesti sitä vastaan.
Vihreiden aate on tietysti hyvä ja ympäristöasioihin tulisi kiinnittää huomiota, mutta tuntuu, ettei siinä puolueessa asioita ajatella ihan loppuun asti ja esimerkiksi överiksi vedetty ydinvoimavastaisuus saa aikaan sen, ettei tarvitse niitäkään sitten äänestää.
Moni muutenkin tuntuu keuhkoavan turhaan ydinvoimasta perehtymättä faktoihin, esimerkiksi siihen että ydinvoimasta aiheutuvat päästöt ovat minimaalisia lähes kaikkiin muihin energiamuotoihin verrattuna. Tässä hyvin asiaa havainnoillistava kuva:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/a/a1/CO2-Ydinvoima.png

Toki on totta, että tulisi panostaa vieläkin parempiin energiamuotoihin, kuten esimerkiksi fuusiovoiman kehittämiseen, mutta se on enemmän tiedemiesten kuin Suomen poliitikkojen käsissä.

--
Mitä perussuomalaisiin tulee, mielestäni tämä on jälleen kerran malliesimerkki siitä, miten taloudellisesti heikot ajat nostavat populistiseen nationalismiin vetoavat "ääripuolueet" esiin. Laman ansiosta kun työttömyys lisääntyy, tulee kaikenmaailman Soinit ja kiinnittävät hyväuskoisten hölmöjen huomion vähemmän olennaisiin asioihin, tarjoamatta kuitenkaan mitään toimivia konkreettisia ratkaisuita, millä yleistä tilannetta voisi parantaa mitenkään.
Toki (ei-työperäisten) maahanmuuttajien lisääntyminen aiheuttaa erilaisia ongelmia, ja on periaatteessa hienoa, että joku puolue uskaltaa sen huomioida, mutta muuten persuista paistaa niin selvä kapeakatseisuus ja konservatiivisuus, etten voisi kuvitella äänestäväni ikinä heitä sen mielummin kuin kristillisdemokraattejakaan.

Muutos 2011 on puolestaan hyvällä asenteella liikkeellä, mutta miten esimerkiksi kansanäänestykset toimisivat Suomessa käytännössä? Suomen kansa kun on, valitettavasti loppujenlopuksi melko typerää, niin en tiedä pitäisikö ihan kenen tahansa olla tekemässä päätöksiä koko kansan puolesta (ei sillä että kansanedustajatkaan olisivat yleensä kovin perehtyneitä mihinkään). Esimerkiksi kannabiksen laillistamista koskevassa kansanäänestyksessä on päivänselvää, että suurin osa äänestäisi sitä vastaan.

Tällä hetkellä itselleni ainoa järkeen käyvä vaihtoehto tuntuu olevan Piraattipuolueen Pasi Palmulehto. Tuntuu että näinä aikoina olisi hyvä saada edes vähän rehellisyyttä ja avoimuutta takaisin politiikkaan, ja sitä onneksi näyttää Piraattipuolue ajavan, vaikka varsinaiset piratismiin liittyvät seikat ovat itselleni melko yhdentekeviä. Niin ja kyllähän hän kannattaa myös kannabiksen laillistamista, joskin se ei ole omalla kohdallani ratkaiseva tekijä siinä, että äänestän häntä.

karderi
Viestit: 354
Liittynyt: 23.1.2003

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja karderi » 28.2.2011 20:30

Oman mielipiteensäkin kertominen politiikasta hamppariforumilla aiheuttaa heti kränää. Aika hauskaa. Itse tulen siviilissä mainiosti toimeen goa-space-psyke-luomu-hippejen kanssa sekä rehellisten rasistien kanssa. Enkä pidä kumpaakaan ihmisryhmää huonompana. Ihmiset vaan painottaa täälläkin että minun mielipide on ainut oikea ja kaikki muut väärässä.

Dilemma
1 tähti
1 tähti
Viestit: 337
Liittynyt: 11.9.2008

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja Dilemma » 28.2.2011 21:21

karderi kirjoitti:Oman mielipiteensäkin kertominen politiikasta hamppariforumilla aiheuttaa heti kränää. Aika hauskaa. Itse tulen siviilissä mainiosti toimeen goa-space-psyke-luomu-hippejen kanssa sekä rehellisten rasistien kanssa. Enkä pidä kumpaakaan ihmisryhmää huonompana. Ihmiset vaan painottaa täälläkin että minun mielipide on ainut oikea ja kaikki muut väärässä.


Johtuisiko siitä, että on melko tyhmää, lapsellista ja perustelematonta väittää, että joku ihminen olisi ihonvärinsä takia huonompi kuin toinen? Se on vittu ihonväri, vähän niinkun ketsuppi on punasta ja lehdet on vihreitä ja hasis ruskeeta, ja jos ei aikuinen ihminen sitä tajua, niin kyllä voi sanoa väärässä olevan :D

mauridoe
1 tähti
1 tähti
Viestit: 116
Liittynyt: 19.7.2009

Re: älä äänestä perussuomalaista!

ViestiKirjoittaja mauridoe » 28.2.2011 21:46

ReleaseMe kirjoitti:...
Kyllä nousee suru puseroon, kun lukee tällaista. On niin väärin olettaa, että kaikki hamppua kohtaan myötämieliset ovat automaattisesti vihervasemmistolaisia maailmanparantajapitkätukkahippejä. Miksi tämä oletus tehdään, ja mitä sillä saavutetaan?


Oletus tehdään siksi, että vasemmistolaisuus on perinteisesti ajanut muutosta yhteiskuntaan pyrkien parantamaan sorrettujen asemaa, kun taas oikeistolainen konservatismi on sopinut hyväosaisille paremmin. Tehdään oletus, että hampuusi kokee sortoa yhteiskunnan taholta, ja tästä loogisesti seuraa, että hän pyrkii parantamaan omaa asemaansa yhteiskunnassa äänestämällä vasemmistoa. Noin keskimäärin.

Uskoisin, että se joka perussuomalaisuudessa tätä oletettua vasemmistolaista ihmistä nyppii eniten, on se että perussuomalaisuus ei usko vapauteen eikä ihmisten väliseen tasa-arvoon tavoittelemisen arvoisena ideaalina. Perussuomalaisuudessa otetaan vähemmistöiltä pois, jotta enemmistön elämä olisi mukavampaa. Oletettu henkilö identifioi itsensä vähemmistöön, ja kokee sen vääryydeksi, että parempiosaiset alistavat häntä entistäkin enemmän (rikollisen leimahan on tässä erittäin kätevä työkalu.)

Oletettavasti vihreä_valo uskoo mielummin siihen, että enemmistöä kannattava henkilö tekee niin ajattelemattomuuttaan, kuin siihen että kyseinen henkilö tietoisesti haluaa huonontaa vähemmistön asemaa entisestään.

ReleaseMe kirjoitti:Kuitenkin samaan aikaan puhutaan siitä, kuinka hampun ilot pitäisi tehdä selväksi myös tuulipukukansalle. Samalla kuitenkin omat ahdasmieliset stereotypiat rajoittaa jopa omaa ajattelua noin paljon.


Ei tuossa ole mitään ristiriitaa niin kauan kuin enemmistö haluaa pitää hampun laittomana. Puoluejärjestelmämme saa aikaan sen, että joukosta ihmisiä, jotka muodostavat puolueen ja erityisesti sen äänestäjäkunnan, ja joilla jokaisella on omanlaisensa mielipiteensä lukuisista asioista, puristetaan ulos kollektiivinen mielipide tietyistä tärkeinä pidetyistä asioista, ja tämä mielipide (tiettävästi) vaikuttaa siihen suuntaan, mihin yhteiskuntaamme kehitetään.

Koska näistä ihmisistä suurin osa haluaa pitää hampun kiellettynä, lopputulos tässä mielipideulosteessa on se, että kaikki nämä ihmiset haluavat pitää hampun kiellettynä. Tämä tarkoittaa sitä, että hampuusi, joka antoi äänensä puolueelle, joka haluaa pitää hampun laittomana, itse asiassa kävi heittämässä EI-äänensä hampun laillisuusäänestykseen todennäköisesti seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Se "tuulipukukansa" ei tule hampusta innostumaan merkittävässä mittakaavassa niin kauan kuin se on laitonta, ja niin kauan kuin tuulipukukansa ei siitä innostu, se tulee myös olemaan laitonta. Siis mikäli eletään sellaisessa asenneilmapiirissä, jossa enemmistön tarpeet määrittelevät kaikkien tarpeet.

Kysymyksesi olivat varmaankin retorisia, eivätkä edes minulle tarkoitettuja, mutta vastasin nyt kuitenkin.


Palaa sivulle “Politiikka ja media”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa