seuraamus?

Päihdepolitiikka, tiedotusvälineet, lainsäädäntö
Alueen säännöt
Politiikka ja media
Tämä alue on tarkoitettu kannabis- ja päihdepolitiikasta keskusteluun.

Alue on erittäin tiukasti moderoitu; lue ohjeet ennen kirjoittamista. Alueelle kuulumattomat keskustelut siirretään Tuhkakuppiin.
Kirjoita viestisi asialliseen ulkoasuun. Ylläpidolla on oikeus muuttaa epäasiallisen viestin sisältöä tai poistaa viesti.
miss83

seuraamus?

ViestiKirjoittaja miss83 » 4.1.2004 19:07

Moi kaikille!
mun oli aivan pakko kirjottaa tänne ja kysellä kun mulla ja mun avopuolisolla on kriittiset tilat..

Eilen joskus klo 17 maissa kytät tuli sisään meille kotietsinnän kanssa. meijät vietiin poliisivankilaan. meil oli 2 kasvia, tosin päälatvat vain jäljellä.. bongi, chilu ja kabu.. mä pääsin pois tänään kun mieheni sanoi että kasvit ei ole mun mutta huumausaine rikosrekisteri tuli.. mutta entäs mun mies? mä en tiiä siitä mitään, murehdin sitä vaan yksin himassa. yksi meijän kaveri oli puhunut täyttä paskaa.. väittänyt et mun mieheni on myynyt puol kiloa sille vaikka ei ole todellakaan myynyt.. mitä tässä tapahtuu please auttakaa ja kertokaa jos tiedätte jotain? koska nään mieheni? :(

ajatus shakki

ViestiKirjoittaja ajatus shakki » 5.1.2004 0:00

Poliisit siis tulivat, koska joku "kaverinne" oli väittänyt sen myyneen puol kiloa tötteröä? Hmm ei sulla kyllä mitään rikosrekisterimerkintää ole, se on mahdotonta. Korkeintaan poliisit lisäsivät nimesi omiin rekistereihinsä, josta eivät muut saa tietoja mitenkään, ellet sitten pyri töihin raha-auton kuljettajaksi Suomen pankkiin. Tuskinpa ne sitäpaitsi edes sitä nimeäsi sinne laittoivat, kunhan vaan sanoivat niin "pelotellakseen". Ukollasi taas tuskin on mitään hätää, noista kasveista ei tule kuin pienet sakot. Tämä siis olettaen, ettei miehesi tosiaan ole sekaantunut mihinkään viiden heikin kauppoihin, ja että poliisit myös uskovat häntä. Ukkosi on nyt siis pidätetty. Tämä tarkoittaa sitä, että jos poliisit epäilevät riittävän varmasti miehesi liittyvän noihin diileihin jotenkin, on hänen vangitsemistaan vaadittava tuomioistuimelta viimeistään kolmantena päivänä kiinniottamisesta ennen kello 12:sta. Eli siis ensi tiitstaina kello 12. Jos vangitsemista ei pyydetä, on miehesi päästettävä tulloin kävelemään. Jos taas kävisi niin että miehesi vangittaisiin (joka voi taas kestää mitä tahansa viikoista kuukausiin), mutta tuomioistuin sitten toteaisi että hän on syytön, voi siitä taas vaatia valtiolta korvauksia (Syyttömästi vangitulle tai tuomitulle valtion varoista vapauden menetyksen johdosta maksettavasta korvauksesta annettu laki).

Noh, menin taas vähän asioiden edelle. Näillä näkymin miehesi tulee kotiin viimeistään tiistaina iltapäivällä.

edit: Piti vielä kysymäni, että soittivatko ne ovikelloa vai hyökkäsivätkö suoraan sisään yleisavaimella tms.?
"Raha kiipeää ylös, paska valuu alas. Mieti ketä äänestät ensi eduskuntavaaleissa."

miss83

ViestiKirjoittaja miss83 » 5.1.2004 9:39

mä sain rikosrekisterin koska oon ollut pari kertaa kuskina kun on haettu palaa.. tai ainakin ne otti musta sormen/ käden jäljet ja kuvan.
Joo eli me ei edes tiedetty että meille ois tulos kyttiä.. ne tuli suoraan yleis avaimella.. Mutta poliisit sanoi että ne ei ollut kiinostuneita niistä kasveista mitä meillä oli vaan jostain vanhoista jutuista mut ei niil ole todisteita muuta kuin sen yhden %¤!&* sanat.. mä lähen tästä kyttikselle jos jotain saisin selville..

miss83

ViestiKirjoittaja miss83 » 5.1.2004 11:13

joo eli kerta mun mieheni on poliisivankilassa, niin mä en voi viedä sille edes tupakkaa sinne.. ei saa viedä mitään. ihan kuin se ois joku pahakin rikollinen.. kai ne haluaa kiduttaa sitä siellä et se kertois jotain mitä ne haluaa.. sais räjäyttää tollaset paskat paikat! vituttaa niin paljon kun mä en tiiä et mitä nyt tapahtuu ja et pääseekö se sieltä joskus kotiin..

Summerseason

...

ViestiKirjoittaja Summerseason » 5.1.2004 13:09

Minultakin on hamputtelun takia otettu kuvat+sormenjäljet.(saivat kiinni jointinpoltosta)
Mutta tuo ei tarkoita, että sinulla olisi rrekisteriä.
Itselläni ei ainakaan ole.Sain 60€ sakot ja sakkorangaistuksesta ei taida tulla rikosrekisteri merkintää.

Offot

Re: seuraamus?

ViestiKirjoittaja Offot » 5.1.2004 15:22

NorthenLioN kirjoitti:Mene ihmeessä kysymään laitokselta ja pyydä tavata, voit jopa viedä hänelle jotakin kirjan, lehtiön ja kyniä yms.

Kannattanee kieltää kaikki mitä ei ole tehnyt ja kaikki mistä suoranaisesti ei häthätään löytydy todisteita.
Luulen miehesi pääsevän pienillä sakoilla.

Ei sinne varmaankaan voi mitään poltettavaa, syötävää eikä juotavaa viedä. Täytyy viedä rahaa.

Kahdesta kasvista ei ketään pidetä kalliissa täysihoidossa. Jos mitään ei ole myyty, on mies jo tätä kirjoitettaessa vapaalla jalalla. Tuttavan voit vetää raastupaan väärästä ilmiannosta.

Offot

Offot

ViestiKirjoittaja Offot » 5.1.2004 16:30

NorthenLioN kirjoitti:Jo on jos ei mitää saa viedä.
Kaveri jäi aikoinaan kiinni suuren heroiinimäärän siirtämisestä paikasta toiseen ja vankeudessa hänen tyttöystävänsä vei edellä mainitsemani tavarat. omituista.?. :roll:

Siis kynän ja vihon? Kai niitä nyt helvetti saa viedä ellei niitä ole uitettu LSD:ssä !

"Suuren heroiinimäärän siirtämisestä"... Eikö tämä ollutkaan HAMPPUforum ? En minä halua olla missään tekemisissä huumausaineiden kanssa !

Offot

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 5.1.2004 16:58

Suuren heroiinimäärän siirtämisestä"... Eikö tämä ollutkaan HAMPPUforum ? En minä halua olla missään tekemisissä huumausaineiden kanssa !

jep, susta tulee nyt suurella todennäköisyydellä heroinisti kun luet näin vaarallisista asioista intter netissä. jotain rajaa tuohon kiihkoiluun?

Offot

ViestiKirjoittaja Offot » 5.1.2004 17:26

Jojo kirjoitti:
Suuren heroiinimäärän siirtämisestä"... Eikö tämä ollutkaan HAMPPUforum ? En minä halua olla missään tekemisissä huumausaineiden kanssa !

jep, susta tulee nyt suurella todennäköisyydellä heroinisti kun luet näin vaarallisista asioista intter netissä. jotain rajaa tuohon kiihkoiluun?

No ei minusta tule millään todennäköisyydellä heroinisti. On vaan niin väärin että puhutaan hampusta ja heroiinista samaan syssyyn. Ei pidä mennä siihen halpaan, että niputetaan kaikki kielletyt aineet samaan pakettiin.

Opiaatit on paha ja riippuvuutta aiheuttava juttu. Ei se ole mitenkään cool käyttää jotain venäläistä jauhetta henkensä uhalla tunkemalla sitä paskaisella neulalla verenkiertoonsa.

Ja "Speed kills" luki jo Frank Zappan kitarassa.

Offot

Jojo

ViestiKirjoittaja Jojo » 5.1.2004 17:38

No ei minusta tule millään todennäköisyydellä heroinisti. On vaan niin väärin että puhutaan hampusta ja heroiinista samaan syssyyn. Ei pidä mennä siihen halpaan, että niputetaan kaikki kielletyt aineet samaan pakettiin.

käsittääkseni täällä ei ole kukaan ollut niputtamassa kaikkia kiellettyjä aineita samaan kastiin? poliisi ja valestajat ovat kyllä yrittäneet, mutta ei kai hamppufoorumilaiset sentään? NorthenLioN kertoi, että hänen kaverinsa jäi kiinni hämärähommista ja kiinni jääneen jäbän tyttöystävä vei tälle vankilaan kynän ja lehtiön. se, että tämä kaveri sattui jäämään kiinni suuren heroiinimäärän siirtämisestä, on mielestäni sivuseikka, johon ei ole syytä takertua. siinä vaiheessa, kun tänne alkaa ilmestyä ohjeita heroiinin injektoimiseen, meikäläinenkin älähtää. tässä tapauksessa siihen ei mielestäni ollut syytä.

Opiaatit on paha ja riippuvuutta aiheuttava juttu. Ei se ole mitenkään cool käyttää jotain venäläistä jauhetta henkensä uhalla tunkemalla sitä paskaisella neulalla verenkiertoonsa.

tämän aika moni varmaan tiesikin jo.

ajatus shakki

ViestiKirjoittaja ajatus shakki » 5.1.2004 19:55

Hitto vieköön, tämähän menee mielenkiintoiseksi...miss83, kerro heti kun miehesi pääsee kotiin, ja pidä meidät ajan tasalla, joohan?

Ja vaikka ne ottaisivat sormen/käden/jalanjäljet tai vaikka valokopion sun pakaroistas, niin ei sulla tosiaan mitään rikosrekisteriä ole, eikä muuten tule. Noi on poliisin omaan tunnistusrekisteriin meneviä juttuja.

Rikosrekisterimerkintä tulee vasta, kun on lainvoimaisella tuomiolla tuomittu vähintään ehdolliseen vankeusrangaistukseen...

Ottiko ne kasvit mukaansa? Otti varmaan... :lol:
"Raha kiipeää ylös, paska valuu alas. Mieti ketä äänestät ensi eduskuntavaaleissa."

Offot

ViestiKirjoittaja Offot » 5.1.2004 20:11

Jojo kirjoitti:

vei tälle vankilaan kynän ja lehtiön. se, että tämä kaveri sattui jäämään kiinni suuren heroiinimäärän siirtämisestä, on mielestäni sivuseikka, johon ei ole syytä takertua.

Minä nyt kyllä olen erimieltä kaikkien niiden kanssa jotka pitävät sivuseikkana suuren heroinimäärän siirtelyä.

Offot

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.1.2004 20:59

miss83 kirjoitti:yksi meijän kaveri oli puhunut täyttä paskaa.. väittänyt et mun mieheni on myynyt puol kiloa sille vaikka ei ole todellakaan myynyt.. mitä tässä tapahtuu please auttakaa ja kertokaa jos tiedätte jotain? koska nään mieheni? :(

Voi olla että kuulusteleva poliisi vain valehteli niin, yleinen taktiikka tuntuu olevan väittää että kuulusteltavan kaverit ovat jo kertoneet kaiken. Ja voin kuvitella että jos poliisi syyttää isosta määrästä niin helposti tuollaisessa tilanteessa kuulusteltava hätääntyy ja tunnustaa pienemmän määrän...
Viimeksi muokannut Vieras, 5.1.2004 21:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jack The Reaper
2 tähteä
2 tähteä

Reaper Reply

ViestiKirjoittaja Jack The Reaper » 5.1.2004 21:07

-J :mrgreen:

miss83

ViestiKirjoittaja miss83 » 6.1.2004 10:36

Joo eli kaikki hyvin! :lol:
Mieheni pääsi eilen puol kolmen maissa pois.. juttua tutkitaan (kytät totes ilmiantajan vajaa älyseksi :) )
Juu oli kasvit, mut ne vietiin..
Tää paikkakunta on niin tuppukylä et täält jää varmaan kaikki kiinni..

miss83

ViestiKirjoittaja miss83 » 6.1.2004 10:40

Ja ei se ollut kyttien kusetusta ne määrät.. ne näytti sen "kaverin" lausunnot missä luki niin ja allekirjotukset että oisi totta.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 6.1.2004 23:18

Joo. Mua on kerran kuulusteltu käyttörikoksesta, pari kaveria oli kolme yötä putkassa saman sotkun tiimoilta. Onneksi teillä kävi suhteellisen hyvin. Jos mua kohtaan esitettäisiin noin vakavia syytöksiä niin en kyllä sanois sanaakaan ilman puolustusasianajajaa. Varsinkin kun mulla on alaikäisenä oikeus ilmaseen. Siinä tilanteessa muuten kytät ensin tarjoaa oikeusavustajaa, kannattaa vaatia asianajaja. Alaikäisellä on siihen ilmaiseksi oikeus, ja täysi-ikäinen voi tietysti palkata oman. Kyllähän ne tuota putkassa istuttamista harrastaa ja moni siellä murtuu :(

miss83

ViestiKirjoittaja miss83 » 6.1.2004 23:40

ei ne ihan suoranaisesti näyttänyt niitä mut ne paperit oli nenän edessä ja ne luki sieltä että hän on sanonut näin ja näin. kyllä oikeusapua ois annettu mut kumpikaan meistä ei halunut, koska poliiseilla ei ollut mitään todisteita asiasta paitsi sen yhden sanat jotka oli täyttä kusetusta.. :)
Itse en enään ikinä halua joutua poliisivankilaan ja meinaan todellakin pysyä kaukana sellaisista ihmisistä kuin ns. "kaveri" ja se saa VARMASTI kuulla kunniansa ja varmaan enemmänkin.. täl hetkel kaikki tuttavani inhoaa sitä.. :D

Ali Baba

joo onhan tuota tullu...

ViestiKirjoittaja Ali Baba » 7.1.2004 14:16

Vähän huonompi tuuri mulla...
En ollut käyttänyt mitään aineita 3kk ennen kuin jäin hampun koti kasvatuskesta kiinni, (joku vasikoi). Olin just kahvilla kaverin luona ja pelattiin Xboxin haloa ja sit nähtiin ikkunasta kun poliisiauto kaartaa pihaan (heti kaikki ajatukset alko viliseen päässä ) sit ne tuli ovelle ja kaveri aukas oven ja nuorempi konstaapeli kysyy "Onko Matti Meikäläinen täällä" no mä siihen et tässähän minä, mitä asia koskee? Sitten se sano "Läheppä mukaan tuonne kamarille" kyselin vielä et miksi ne sanoi vain että sanotaan sitten kamarilla. Pyysin matkalla asemalle ekan kerran asianajajaa mutta ei ne ees kuunnellu.
Kamarilla piti riisuutua miltei alasti ja sit pistivät kylmään putkaan jossa ei ollu peittoa tai vettä saatavilla.
2viikoksi jouduin sinne, 5päivän päästä sain vasta asianajajan vaikka heti pidätettäessä kyselin asianajajaa.
Eka kerta koko elämässä kun jouduin putkaan, en saanu tupakkia ja olin kasvisyöjä mut ne vain toi mulle makkaroita sun muuta lihaa lukuisista valituksista huolimatta. 2viikkoa putkassa ilman mitään lukemista/tekemistä ei kynää, paperia. Enkä nähnyt ketään muita kuin poliiseja koko aikana, siis ei ketään jonka kanssa siellä olis voinu ees puhua. Sitten 3päivänä (esitetään vangittavaksi) pyysin että pääsisin käymään lääkärin luona et sais jotain unilääkkeitä/rauhottavia no siihen ne vain nauro ja sano "Taidat vain olla koukussa niihin" ja pisti luukun kiinni. 6päivänä vasta pääsin pääsin lääkärille, onneksi anto jotain rauhottavii alko tuleen jo aika itsetuhosia aikeita.
Eikä ne mitään oikeuksia lukenu tai sanonu miksi pidätettiin, ekan kerran pääsin kopista ulkona käymään (10min) ja suihkussa käväseen 3päivänä.
Alko ihan oikeesti sekoon pää siellä kun kohdeltiin kuin jotain piri nistiä.

Nyt asia on vireillä ja oottelen et tulee ilmoitus oikeudenkäyntiin, paikalliset viranomaiset tuntien n.2vuoden sisällä. Jouduin käymään psykiatrilla yli 1kk et loppuis painajaiset. Nyt on semmoset skitsot päällä, ja joutuu kokoajan varoon kaikkea, eikä uskalla kuin alkoholiin koskea.

Että tämmöstä lystiä lapissa.
"Sesam aukene"

Satunnaispösäyttäjä

Re: joo onhan tuota tullu...

ViestiKirjoittaja Satunnaispösäyttäjä » 7.1.2004 17:32

Ali Baba kirjoitti:Että tämmöstä lystiä lapissa.

No sitten eikun valitusta tekemään eduskunnan oikeusasiamiehelle. Oikeutta kun ei saa, jollei sitä itse vaadi. Tossa nimittäin on useampikin kohta, jossa poliisi teki melkomoisen väärinkäytöksen, eli keissin paikka on aivan ehdottomasti tuo.

Valittakaa _muuallakin_ kuin internetissä, jos teitä kohdellaan väärin!!! Muuten ei mikään muutu ikinä...

Palaa sivulle “Politiikka ja media”